• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 3.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Hypnotise, Vikings, Wiarda, Scribe, Thominho of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Genre
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy



    Lees meer

    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Donar de winnaar met haar story De strijd om Ira.
    (Archief)



    Deelnemers met een afgeronde story.
    Vikings met: Leviathan • SOTY 2015 89385 woorden.
    Starlord met Schimmenspel || SOTY 74482 woorden

    Deelnemers binnen het genre Komedie ›› Bekijk de lijst
    Founder met Five kids in a bottle
    4983/5626 [643 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Detective ›› Bekijk de lijst
    Diplodocus met The Bookie
    3122/3122 [0 woorden geschreven]
    Arthritis met Unknown evil
    2999/2999 [0 woorden geschreven]
    Iaetitia met De Brand
    212/212 [0 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Avontuur/Reisverhalen ›› Bekijk de lijst
    Volantis met Hidden blossom
    8104/8104 [0 woorden geschreven]
    Squib met Een kans op veiligheid
    1182/1182 [0 woorden geschreven]
    Vikings met Leviathan (25.000) (Spot gekregen) (badge 20K gekregen)
    52164/58155 [5991 woorden geschreven]
    Needles met Scharlaken Wachters (10.000)
    11096/11096 [0 woorden geschreven]
    Rosencrantz met Zij heet Pandora
    4617/4617 [0 woorden geschreven]
    Starlord met Schimmenspel (10.000)
    13359/22243 [8884 woorden geschreven]
    Ceane met De vlucht van de Vuurvogel
    1959/1959 [0 woorden geschreven]

    Uitgeschreven


    (Aangepast tot Founder pagina 15 topic 1)


    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2015 - 0:27 ]


    De officiële crewpagina

    Vraagje: Mag je er een zelfverzonnen taal in gebruiken? :) Zoals Elvish in lord of the rings een zelfverzonnen taal is


    What would Emma do?

    De genre's zijn minder leuk dan vorig jaar, maar ja, dat waren dan ook de beste bij elkaar... Ik ga nog wel kijken of ik mee doe of het verhaal gewoon weer voor mezelf ga houden, net als vorige keer, haha.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    De genre's zijn minder leuk dan vorig jaar, maar ja, dat waren dan ook de beste bij elkaar... Ik ga nog wel kijken of ik mee doe of het verhaal gewoon weer voor mezelf ga houden, net als vorige keer, haha.


    Precies dat. :')
    Maar laten de thema's een uitdaging zijn.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Inderdaad, want nu ben ik wel aan het denken over een origineel Misdaadverhaal c:


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Hmmm, uitdagende thema's. Hopelijk krijg ik snel inspiratie, want met het Wordwar topic moet het lukken om die 50K te halen en niet af te haken :')


    Happy Birthday my Potter!

    Crap. Komedie is zoooo leuk.om te schrijven, maar vorig jaar had ik ook een tof idee dat uiteindelijk maar 3 hoofdstukjes kreeg. En waaraan ik daarna niet meer heb gewerkt wegens gebrek aan inspiratie.

    Ik kijk in verloop van het jaar nog wel even of ik mee doe, of dat ik het toch maar houdt bij SA's schrijven.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ooooh, dit jaar gaan er drie winnaars zijn, elk binnen het genre als ik dat goed lees

    Vraag: het genre avontuur/reisverhalen, mag je dat ook combineren met fantasy?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    StephenFry schreef:
    Vraagje: Mag je er een zelfverzonnen taal in gebruiken? :) Zoals Elvish in lord of the rings een zelfverzonnen taal is


    Ja, dat mag, maar de voertaal van het verhaal moet natuurlijk Nederlands blijven. 

    Imladris schreef:
    Ooooh, dit jaar gaan er drie winnaars zijn, elk binnen het genre als ik dat goed lees

    Vraag: het genre avontuur/reisverhalen, mag je dat ook combineren met fantasy?


    Dat mag, maar het hoofdgenre moet wel Avontuur blijven. (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 12:38 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik stel voor dat iedereen best eens een kijkje neemt in de story. Daar worden al heel wat vragen beantwoord.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oh ik zou echt enorm graag meedoen. Eerst eens kijken of ik überhaupt iets kan bedenken. Het genre avontuur vind ik wel echt heel tof.

    Eens zien of ik iets kan verzinnen :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hoi ik had een vraagje. Ik stel het hier gewoon even in het topic. Ik heb misschien een idee voor misdaad/avonturen, maar weet niet zeker of het toegestaan is.Ik heb hier onder de spoilerknop een vlugge flaptekst gemaakt. LET op: dit is nog geen officiële inzending!

    Akina, een jonge Japanse vrouw, die werkt bij het Japanse leger. Ze trainen vooral in de Aokigahara bossen. Ook wel zelfmoordbossen genoemd. Op een nacht, bij middernacht, ontmoet ze de Amerikaanse Noah, die zijn daden wil ontvluchten door zelfmoord te plegen.


    ‘Zullen we samen gaan?’ vroeg ik aan hem.
    ‘Samen wat?’
    ‘Samen rennen. Wegrennen uit dit bos.’
    ‘Maar dat wil ik niet. Ik wil niet weg. Ik wil hier blijven. Voor altijd.’ Hij keek me met een twinkeling in zijn ogen aan. Een verloren traan rolde over zijn wangen heen.
    ‘Laten we rennen,’ zei ik nogmaals. ‘Zodat we samen vrij kunnen zijn.’
    Hij schudde verwoed met zijn hoofd heen en weer. ‘Nee, hier ben ik juist vrij.’



    ‘Are you, are you
    Coming to the tree
    Where I told you to run,
    So we'd both be free.
    Strange things did happen here
    No stranger would it be
    If we met at midnight
    In the hanging tree.’



    Mijn vraag zal nu ook wel duidelijk zijn. Zoals jullie zien is het lichtelijk geïnspireerd op de songtekst van The Hanging Tree. Zo zal dit verhaal dus ook gaan heten. Ik vraag me dus af of dit toegestaan is of niet. Anders bedenk ik iets anders. c: Ik bedoel er dus mee dat er verder GEEN dingen in zullen voorkomen wat met The hunger games te maken heeft, alleen dit lied, waar het op geïnspireerd is.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 13:32 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb een idee, maar wil er (een deel van) de epos Ramayana in gaan verwerken, maar meer op een Indiana Jones/Robert Langdon-serie manier, oftewel dat het verhaal zeg maar een soort trigger is voor de gebeurtenissen die de hoofdpersoon meemaakt. Is dat toegestaan?

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 13:27 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Scribe schreef:
    Hmm. De genres spreken me op dit moment niet zo aan. Ik kijk nog wel of ik meedoe.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik moet nog even kijken of ik het idee dat ik in mijn hoofd heb vind passen in avontuur/reisverhalen.
    Ik neem aan dat je het plot in een sci-fi setting mag plaatsen?


    For those I love, I will sacrifice