• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 3.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Hypnotise, Vikings, Wiarda, Scribe, Thominho of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Genre
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy



    Lees meer

    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Donar de winnaar met haar story De strijd om Ira.
    (Archief)



    Deelnemers met een afgeronde story.
    Vikings met: Leviathan • SOTY 2015 89385 woorden.
    Starlord met Schimmenspel || SOTY 74482 woorden

    Deelnemers binnen het genre Komedie ›› Bekijk de lijst
    Founder met Five kids in a bottle
    4983/5626 [643 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Detective ›› Bekijk de lijst
    Diplodocus met The Bookie
    3122/3122 [0 woorden geschreven]
    Arthritis met Unknown evil
    2999/2999 [0 woorden geschreven]
    Iaetitia met De Brand
    212/212 [0 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Avontuur/Reisverhalen ›› Bekijk de lijst
    Volantis met Hidden blossom
    8104/8104 [0 woorden geschreven]
    Squib met Een kans op veiligheid
    1182/1182 [0 woorden geschreven]
    Vikings met Leviathan (25.000) (Spot gekregen) (badge 20K gekregen)
    52164/58155 [5991 woorden geschreven]
    Needles met Scharlaken Wachters (10.000)
    11096/11096 [0 woorden geschreven]
    Rosencrantz met Zij heet Pandora
    4617/4617 [0 woorden geschreven]
    Starlord met Schimmenspel (10.000)
    13359/22243 [8884 woorden geschreven]
    Ceane met De vlucht van de Vuurvogel
    1959/1959 [0 woorden geschreven]

    Uitgeschreven


    (Aangepast tot Founder pagina 15 topic 1)


    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2015 - 0:27 ]


    De officiële crewpagina

    Ik denk dat ik dit jaar toch maar oversla, hoewel ik het wel jammer vind, maar ik heb niet echt ideeën bij deze thema's. Ik ga het wel gewoon volgen, though.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik weet dat ik vaak erg lastig ben over zulke dingen en ik wil jullie ook niet tegenwerken, maar een detective is net als een thriller een apart subgenre onder misdaad, waarom zou je dat er dan uit halen? Politieserie is een tv-serie/programma, geen schrijfdinges.
    Aspe is toch ook een politieserie in de vorm van boeken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hm, de thema's staan me niet heel erg aan maar ik ga het wel volgen. ^^

    Damn! Ik schrijf momenteel aan een misdaadverhaal, maar dan mag het zeker niet deelnemen?

    Ik kan het wel posten voor degene die niet goed snappen wat misdaad precies is, maar ik denk niet dat dat mag vanwege reclame.(bloos)

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 15:48 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Is een reisverhaal zeg maar ook dat ze van stad naar stad gaan? (Wist het niet zeker, dus vandaar)


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Wat vatten jullie op als komedie? Ik heb het eens opgezocht, maar voor wat ik erover kon vinden, is het eigenlijk nooit een 'hoofdgenre' van een boek, tenzij je een moppenboekje in je handen hebt. Natuurlijk kan het wel met een grappige stijl geschreven zijn, maar dat is ook heel subjectief, dus stel ik schrijf een 'komisch' verhaal over aliens, is het voor de een een komedie en voor de ander een sci-fi verhaal. Het plot kan niet echt om komedie draaien, tenzij je gaat schrijven over een grappenmaker, maar dat is zo voorspelbaar en cliché. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik vind het zo jammer dat het verhaal waar ik echt mijn passie in heb, en dt echt goed loopt, en dat bij een van de themas past, een jaar geleden is gestart. Jammer, anders had ik zeker meegedaan (en een extra reden gevonden om het verhaal dit jaar af te maken)


    We only have eachother, just you and me, what are we gonna do? Do you want to build a snowman?

    Avarosa schreef:
    (...)Aspe is toch ook een politieserie in de vorm van boeken.


    Ik kan alleen een tv-serie vinden die zo heet.


    Your make-up is terrible

    En baantjer dan, was dat ook niet iets met misdaad?


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik kan alleen een tv-serie vinden die zo heet.


    Die serie is gebaseerd op de boeken van Pieter Aspe.

    Jammer dat ik niet schrijf in die genres, of toch heel zelden. Ik sla dit jaar dus maar weer over.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 16:37 ]


    16 - 09 - '17

    Avarosa schreef:
    (...)Aspe is toch ook een politieserie in de vorm van boeken.


    Als ik er opzoek, krijg ik dat het misdaadromans zijn.
    Ik snap dat jullie misschien niet weer thriller willen, omdat het vorig jaar ook al een thema was, ik vind het enkel gewoon wel apart omdat thriller wel gewoon een subgenre van misdaad is, en tussen thriller en detective/whodunit, zijn ook overlappingen :'x.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oh nee, nu begin ik te twijfelen :'D Ik denk dat ik aan twee verhalen ga werken en dan ga kiezen welk van de twee ik ga nemen.


    What would Emma do?

    Ziggler schreef:
    (...)

    Die serie is gebaseerd op de boeken van Pieter Aspe.

    Jammer dat ik niet schrijf in die genres, of toch heel zelden. Ik sla dit jaar dus maar weer over.


    Oooh, die kwam ik wel tegen, ja. 8D
    Ik was aan het douchen en toen bedacht ik me ineens iets (jawel, natuurlijk in de douche), dat politieserie eigenlijk wel raar is, want je moet een verhaal schrijven en eigenlijk geen serie.


    Your make-up is terrible

    De titel en cover heb ik al, maar de plot nog niet.


    Vampire + Servant = Servamp

    Hmh, ik ga misschien meedoen aan het genre misdaad. Not sure though.


    I don't want you to die, I want you to suffer.