• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 3.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Hypnotise, Vikings, Wiarda, Scribe, Thominho of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Genre
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy



    Lees meer

    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Donar de winnaar met haar story De strijd om Ira.
    (Archief)



    Deelnemers met een afgeronde story.
    Vikings met: Leviathan • SOTY 2015 89385 woorden.
    Starlord met Schimmenspel || SOTY 74482 woorden

    Deelnemers binnen het genre Komedie ›› Bekijk de lijst
    Founder met Five kids in a bottle
    4983/5626 [643 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Detective ›› Bekijk de lijst
    Diplodocus met The Bookie
    3122/3122 [0 woorden geschreven]
    Arthritis met Unknown evil
    2999/2999 [0 woorden geschreven]
    Iaetitia met De Brand
    212/212 [0 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Avontuur/Reisverhalen ›› Bekijk de lijst
    Volantis met Hidden blossom
    8104/8104 [0 woorden geschreven]
    Squib met Een kans op veiligheid
    1182/1182 [0 woorden geschreven]
    Vikings met Leviathan (25.000) (Spot gekregen) (badge 20K gekregen)
    52164/58155 [5991 woorden geschreven]
    Needles met Scharlaken Wachters (10.000)
    11096/11096 [0 woorden geschreven]
    Rosencrantz met Zij heet Pandora
    4617/4617 [0 woorden geschreven]
    Starlord met Schimmenspel (10.000)
    13359/22243 [8884 woorden geschreven]
    Ceane met De vlucht van de Vuurvogel
    1959/1959 [0 woorden geschreven]

    Uitgeschreven


    (Aangepast tot Founder pagina 15 topic 1)


    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2015 - 0:27 ]


    De officiële crewpagina

    Shit. Ik besef me net dat ik een paar weken terug een verhaal heb geactiveerd (hier op Q), met de bedoeling op 1 januari ermee te beginnen. Nu bedenk ik me net dat dat eigenlijk wel bij misdaad past. Balen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik kan alleen een tv-serie vinden die zo heet.
    De serie is gebaseerd op de boeken van pieter aspe. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Lieve users,

    Uit jullie verbeterpunten en suggesties is gebleken dat de badges van vorig jaar een succesvolle motivatie waren. Jullie hebben echter ook vermeld dat het misschien handiger zou zijn om een aantal standaardbadges te ontwerpen, en daarvoor hebben wij jullie hulp nodig.
    Wij zoeken naar mensen die een beetje overweg kunnen met fotobewerking en zin hebben om voor ons de standaardbadges te ontwerpen. De badges die wij uiteindelijk kiezen, zullen worden gebruikt als motivatie voor de Story of the Year wedstrijd. De credits van deze badges zullen uiteraard naar de betreffende maker gaan.

    Met vriendelijke groet,
    Het SOTY-team


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Scribe schreef:
    Hoi ik had een vraagje. Ik stel het hier gewoon even in het topic. Ik heb misschien een idee voor misdaad/avonturen, maar weet niet zeker of het toegestaan is.Ik heb hier onder de spoilerknop een vlugge flaptekst gemaakt. LET op: dit is nog geen officiële inzending!

    Akina, een jonge Japanse vrouw, die werkt bij het Japanse leger. Ze trainen vooral in de Aokigahara bossen. Ook wel zelfmoordbossen genoemd. Op een nacht, bij middernacht, ontmoet ze de Amerikaanse Noah, die zijn daden wil ontvluchten door zelfmoord te plegen.


    ‘Zullen we samen gaan?’ vroeg ik aan hem.
    ‘Samen wat?’
    ‘Samen rennen. Wegrennen uit dit bos.’
    ‘Maar dat wil ik niet. Ik wil niet weg. Ik wil hier blijven. Voor altijd.’ Hij keek me met een twinkeling in zijn ogen aan. Een verloren traan rolde over zijn wangen heen.
    ‘Laten we rennen,’ zei ik nogmaals. ‘Zodat we samen vrij kunnen zijn.’
    Hij schudde verwoed met zijn hoofd heen en weer. ‘Nee, hier ben ik juist vrij.’



    ‘Are you, are you
    Coming to the tree
    Where I told you to run,
    So we'd both be free.
    Strange things did happen here
    No stranger would it be
    If we met at midnight
    In the hanging tree.’



    Mijn vraag zal nu ook wel duidelijk zijn. Zoals jullie zien is het lichtelijk geïnspireerd op de songtekst van The Hanging Tree. Zo zal dit verhaal dus ook gaan heten. Ik vraag me dus af of dit toegestaan is of niet. Anders bedenk ik iets anders. c: Ik bedoel er dus mee dat er verder GEEN dingen in zullen voorkomen wat met The hunger games te maken heeft, alleen dit lied, waar het op geïnspireerd is.


    Dit is toegestaan. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Edit: Verkeerde topic

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 23:39 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Is het toegestaan (ik doe pas voor de eerste keer echt mee en heb alles gelezen. ) om er een misdaad komedie van te maken.
    Wat mijn doel was om een misdaad verhaal te schrijven met een klein vleugje komedie erin.


    Vampire + Servant = Servamp

    Orochi schreef:
    Is het toegestaan (ik doe pas voor de eerste keer echt mee en heb alles gelezen. ) om er een misdaad komedie van te maken.
    Wat mijn doel was om een misdaad verhaal te schrijven met een klein vleugje komedie erin.


    Genres combineren is toegestaan, zolang één van de hoofdgenres maar duidelijk naar voren komt. Je kunt je dus niet inschrijven onder twee genres.

    Zouden de mensen die vragen hebben overigens ook de reacties in dit topic willen bekijken? Ik merk dat bepaalde vragen namelijk meerdere keren worden gesteld, terwijl het antwoord al op een andere pagina is gegeven. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wiarda schreef:
    Wat vatten jullie op als komedie? Ik heb het eens opgezocht, maar voor wat ik erover kon vinden, is het eigenlijk nooit een 'hoofdgenre' van een boek, tenzij je een moppenboekje in je handen hebt. Natuurlijk kan het wel met een grappige stijl geschreven zijn, maar dat is ook heel subjectief, dus stel ik schrijf een 'komisch' verhaal over aliens, is het voor de een een komedie en voor de ander een sci-fi verhaal. Het plot kan niet echt om komedie draaien, tenzij je gaat schrijven over een grappenmaker, maar dat is zo voorspelbaar en cliché. :x

    Ik vis 'm nog even naar boven, want ik vraag me dit oprecht af. Het lijkt me heel leuk om een verhaal in het komedie genre te schrijven, maar ik ben eigenlijk te bang om de plank mis te slaan omdat het zo'n subjectief genre is. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik vis 'm nog even naar boven, want ik vraag me dit oprecht af. Het lijkt me heel leuk om een verhaal in het komedie genre te schrijven, maar ik ben eigenlijk te bang om de plank mis te slaan omdat het zo'n subjectief genre is. ><


    We waren nog bezig het te bespreken. In principe mag ieder verhaal waar duidelijk en (relatief) veel humor in zit meedoen onder komedie. Je mag genres mengen, dus komedie en sci-fi is prima, als dat eerste er maar duidelijk in voorkomt. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Is het niet een beter idee om misdaad naar detective te veranderen als je alleen detectives mag schrijven? Dan is het tenminste niet zo ontzettend misleidend.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 0:17 ]


    Your make-up is terrible

    Ik neem aan dat je de vragen ondertussen al wel beu bent, maar toch nog eentje:
    Jullie hebben gezegd dat een misdaadroman een politie- of detectiveboek is, maar is het ook toegestaan rond het standpunt van de misdadiger zelf te werken? En als dit mag, hoe gedetailleerd mag een moord exact zijn? :'D Beetje een vreemde vraag, maar ik zit met het idee rond een seriemoordenaar te werken en ik weet dat het niet te expliciet mag zijn voor de wedstrijd. Ik zou wel graag iets van de misdaden erin willen zetten, maar ik hou natuurlijk ook rekening met de regels en dan duid ik het aan als 16+


    What would Emma do?

    spirituele reis mag ook toch, ik was ff vergeten dat bij het thema toe voegen haha


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    spirituele reis mag ook toch, ik was ff vergeten dat bij het thema toe voegen haha


    Volgens de beschrijving van een reisverhaal mag het wel, geloof ik. Ik heb dat destijds ook in mijn suggestie opgenomen, maar ik weet niet hoe ze daar hier mee omgaan.


    For those I love, I will sacrifice

    Shitt, ik ben net begonnen met een sci-fi verhaal, heel het plot al uitgedacht enz. kan ik weer opnieuw gaan bedenken ;(


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Kan een avonturenroman zich wel in de toekomst afspelen, met een sic-fi achtergrond?


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein