• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 3.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Hypnotise, Vikings, Wiarda, Scribe, Thominho of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Genre
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy



    Lees meer

    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Donar de winnaar met haar story De strijd om Ira.
    (Archief)



    Deelnemers met een afgeronde story.
    Vikings met: Leviathan • SOTY 2015 89385 woorden.
    Starlord met Schimmenspel || SOTY 74482 woorden

    Deelnemers binnen het genre Komedie ›› Bekijk de lijst
    Founder met Five kids in a bottle
    4983/5626 [643 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Detective ›› Bekijk de lijst
    Diplodocus met The Bookie
    3122/3122 [0 woorden geschreven]
    Arthritis met Unknown evil
    2999/2999 [0 woorden geschreven]
    Iaetitia met De Brand
    212/212 [0 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Avontuur/Reisverhalen ›› Bekijk de lijst
    Volantis met Hidden blossom
    8104/8104 [0 woorden geschreven]
    Squib met Een kans op veiligheid
    1182/1182 [0 woorden geschreven]
    Vikings met Leviathan (25.000) (Spot gekregen) (badge 20K gekregen)
    52164/58155 [5991 woorden geschreven]
    Needles met Scharlaken Wachters (10.000)
    11096/11096 [0 woorden geschreven]
    Rosencrantz met Zij heet Pandora
    4617/4617 [0 woorden geschreven]
    Starlord met Schimmenspel (10.000)
    13359/22243 [8884 woorden geschreven]
    Ceane met De vlucht van de Vuurvogel
    1959/1959 [0 woorden geschreven]

    Uitgeschreven


    (Aangepast tot Founder pagina 15 topic 1)


    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2015 - 0:27 ]


    De officiële crewpagina

    yens ik heb een idee


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Ok. Screw less time! Ik doe gewoon weer mee! Nu nog het plot uitwerken! ^^


    The Definition of Insanity

    “I thought about how there are two types of secrets: the kind you want to keep in, and the kind you don't dare to let out.”




    Dae Huang woont in Noord-Korea. Vanaf het eerste gezicht lijkt Dae een doodgewoon Koreaanse meisje van zeventien maar achter haar en haar familie schuilt een levensgevaarlijk geheim. Een geheim dat het leven van hen kan verwoesten. Dae en haar familie zijn Christelijk, iets wat streng verboden is in het huidige Noord-Korea.
    Wanneer de familie verraden word, worden ze opgepakt door de Noord-Koreaanse autoriteiten, maar Dae weet uit hun handen te blijven en ze vlucht.
    Tijdens haar vlucht ontdekt Dae steeds meer over haar eigen verleden, maar bovenal stuit ze op een schokkend geheim over de Noord-Koreaanse regering.


    “Hidden blossom” is een verhaal over de oorlog tussen Noord- en Zuid-Korea, over hartverscheurende familiegeschiedenissen en over het strenge regime in Noord-Korea, maar ook is het een spannend verhaal wat je zal meeslepen in een reis door het verleden, het heden en de toekomst.





    -Genre: Avontuurlijk, historisch, romantisch, spannend
    -Geschreven in het Nederlands
    -Speelt zich af in Noord- en Zuid-Korea


    Het verhaal zelf

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 18:45 ]


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Beetleblade schreef:
    Kan een avonturenroman zich wel in de toekomst afspelen, met een sic-fi achtergrond?


    Ik neem aan van wel. Sci-Fi is dan gewoon een subgenre binnen je verhaal.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Inderdaad. Zo lang je avontuur het meest naar voor komt, mag je gebruik maken van subgenres. Een verhaal zonder subgenres bestaat niet. (:
    Zorg er wel voor dat je verhaal niet teveel Sci-Fi wordt. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb nu al een ander verhaal, zoals jullie zien, wat wel helemaal avontuur word, ben best wel blij met hoe het geworden is


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein



    Wat moet je doen als je te horen kreeg dat de zoektocht groter is dan dat je had gedacht. Dat je er wellicht bij om had kunnen komen.
    'Chris,' zei een stem door mijn enorme katachtige oren. Ik opende mijn ogen en kijk naar de geschrokken ogen van de persoon voor me.
    'Wat is er?' kreunde ik.
    'De koningin is vermoord...'

    Christopher bezit het vermogen van een kat.
    Hij runt zijn eigen prive bedrijf, waar hij onderzoek doet naar de moord op de koningin.
    Maar wat hij enkel vindt is een ijschep en een brief met dat Christopher de volgende is.

    Chocolate Ice Cream

    Nou ik heb mijn inzending voor Misdaad


    Vampire + Servant = Servamp

    Deze keer ga ik echt meedoen. (:

    Beetleblade schreef:
    “I thought about how there are two types of secrets: the kind you want to keep in, and the kind you don't dare to let out.”




    Dae Huang woont in Noord-Korea. Vanaf het eerste gezicht lijkt Dae een doodgewoon Koreaanse meisje van zeventien maar achter haar en haar familie schuilt een levensgevaarlijk geheim. Een geheim dat het leven van hen kan verwoesten. Dae en haar familie zijn Christelijk, iets wat streng verboden is in het huidige Noord-Korea.
    Wanneer de familie verraden word, worden ze opgepakt door de Noord-Koreaanse autoriteiten, maar Dae weet uit hun handen te blijven en ze vlucht.
    Tijdens haar vlucht ontdekt Dae steeds meer over haar eigen verleden, maar bovenal stuit ze op een schokkend geheim over de Noord-Koreaanse regering.


    “Hidden blossom” is een verhaal over de oorlog tussen Noord- en Zuid-Korea, over hartverscheurende familiegeschiedenissen en over het strenge regime in Noord-Korea, maar ook is het een spannend verhaal wat je zal meeslepen in een reis door het verleden, het heden en de toekomst.





    -Genre: Avontuurlijk, historisch, romantisch, spannend
    -Geschreven in het Nederlands
    -Speelt zich af in Noord- en Zuid-Korea


    Het verhaal zelf


    Is dat niet Shay Mitchell? Die is niet een Koreaans en je mag volgens mij geen bekende personen voor de cover gebruiken. ;x


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Is dat niet Shay Mitchell? Die is niet een Koreaans en je mag volgens mij geen bekende personen voor de cover gebruiken. ;x


    Dat is wel toegestaan. De info staat onder de spoiler.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nenya schreef:
    (...)

    Dat is wel toegestaan. De info staat onder de spoiler.


    Er staat dat.zeer bekende personen niet mogen, persoonlijk vind ik haar wel.zeer.bekend.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Assassin schreef:
    (...)

    Is dat niet Shay Mitchell? Die is niet een Koreaans en je mag volgens mij geen bekende personen voor de cover gebruiken. ;x


    Ja, ze is niet koreaans, maar er zijn maar weinig koreaanse bekenden te vinden, en Shay mitchell heeft mooie foto's die ik goed kon gebruiken


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Ailine schreef:
    (...)

    Er staat dat.zeer bekende personen niet mogen, persoonlijk vind ik haar wel.zeer.bekend.


    Ja, oké, maar Nina Dobrev en Alex Gaskarth zijn ook zeer bekend, maar zijn ook toegestaan. Ik zal het voor de zekerheid nog eens vragen, maar volgens mij is het echt wel toegestaan.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Maar je ziet haar ook helemaal niet duidelijk. Ik weet wie Shay Mitchell is, maar als een van jullie het niet gezegd had, had ik het niet gezien. Dan is het meer een goeie foto omdat je een meisje op je cover wilt dan Shay MItchell echt als een soort FC gebruiken


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Nenya schreef:
    (...)

    Ja, oké, maar Nina Dobrev en Alex Gaskarth zijn ook zeer bekend, maar zijn ook toegestaan. Ik zal het voor de zekerheid nog eens vragen, maar volgens mij is het echt wel toegestaan.


    Het is zo subjectief. D:


    Your make-up is terrible