• Ondertussen is het op Hogwarts gewoon verder gegaan. De Next Generation zit op school en en nieuw jaar op Hogwarts is begonnen voor Albus, Rose, Lily, Scorpius, Hugo, Teddy en nog velen anderen. Een klein clubje zit in hun examenjaar. Hoe vergaat het iedereen? En gaat het wel goed op school? Of halen ze slechte cijfers?


    Personages: Stop op personages uit het zevende jaar - Stop op personages uit Gryffindor
    Vrouwen:
    X Victoire Isabelle Weasley • 7 • Mangata 1.12
    X Molly Weasley • 7
    X Lucy Weasley • 6
    X Dominique Gabrielle Weasley • 6 • Sobremesa 1.20
    X Rose Weasley • 5 • Waldeinsamkeit 1.13
    X Roxanne Weasley • 4 • Leora 1.14
    X Lily Luna Potter • 4 • Mangata 1.18
    X Camilla Alyssa Lynn Lancaster • 6 • Goya 1.11
    X Nicolette Kath Belladonna • 7 • CaptainHook 1.7
    X Raven Alana Griffith • 6 • Quivers 1.7
    X Scarlett May Adams • 6 • CaptainKush 1.9
    X Andrea Jules Elizabeth Montgomery • 7 • Karabatic 1.8

    Mannen:
    X Edward Remus Lupin • 7 • NecklessOfHope 1.9
    X Fred Arthur Weasley • 7 • Bain 1.9
    X James Sirius Potter • 6 • Waldeinsamkeit 1.8
    X Albus Severus Potter • 5 • CaptianHook 1.6
    X Scorpius Malfoy • 5 • Solangelo 1.6
    X Hugo Weasley • 4 • SphinxX 1.6
    X Louis Weasley • 4 • Gereserveerd • Mrs_Hemmings 2.2
    X Campbell Dylan Saunders • 5 • Leora 1.8
    X Ralf Auron • 5 • SphinxX 1.6
    X Nathan Chase • 7 • Solangelo 1.11
    X Ethan James Cole • 7 • CaptainKush 1.13
    X Riccardo Nathaniel Emanuel Von Reed • 7 • Karabatic 1.14
    X Luke Nemo Rosier • 6 • Bain 1.15
    X Caleb Jules Ava • Sobremesa 2.1
    X Dylan Taylor Parker • 6 • Mrs_Hemmings 1.20


    Quidditch teams:
    Gryffindor:
    Captain: Camilla Alyssa Lynn Lancaster • Goya
    Chaser: Camilla Alyssa Lynn Lancaster • Goya
    Chaser: James Sirius Potter • Waldeinsamkeit
    Chaser: Roxanne Weasley • Leora
    Beater: Fred Arthur Weasley • Bain
    Beater: Nicolette Belladonna • CaptianHook
    Keeper: Hugo Weasley • SphinxX
    Seeker: Lily Luna Potter • Mangata

    Hufflepuf:
    Captain: Edward Remus Lupin • NecklessOfHope
    Chaser: Victoire Isabelle Weasley • Mangata
    Chaser:
    Chaser:
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Edward Remus Lupin • NecklessOfHope
    Seeker: Scorpius Malfoy • Solangelo

    Ravenclaw:
    Captain: Caleb Jules Ava • Sobremesa
    Chaser: Caleb Jules Ava • Sobremesa
    Chaser:
    Chaser:
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Rose Weasley • Waldeinsamkeit
    Seeker: Raven Alana Griffith • Calendis

    Slytherin:
    Captain: Ethan James Cole • CaptainKush
    Chaser: Luke Nemo Rosier • Bain
    Chaser: Albus Severus Potter • CaptianHook
    Chaser: Ethan James Cole • CaptainKush
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Louis Weasley • Mrs_Hemmings
    Seeker: Scarlett May Adams • CaptainKush

    1st Match: Gryffindor - Slytherin
    Zaterdag 1 November.
    2nd Match: Hufflepuff - Ravenclaw
    Zaterdag 15 November.
    3rd Match: Ravenclaw - Slytherin
    Zaterdag 14 Februari.
    4th Match: Gryffindor - Hufflepuff
    Zondag 1 Maart
    5th Match: Hufflepuff - Slytherin
    Zaterdag 2 Mei.
    6th Match: Gryffindor - Ravenclaw
    Zaterdag 16 Mei.



    Prefects en Head Boy/Girl:
    Head Boy: Nathan Case • Solangelo
    Head Girl: Victoire Isabelle Weasley • Mangata

    Gryffindor:
    -
    -
    - Nicolette Kath Belladonna • CaptianHook

    -
    -
    -


    Hufflepuf:
    -
    -
    -

    -
    - Campbell Dylan Saunders • Leora
    -


    Ravenclaw:
    - Rose Weasley • Waldeinsamkeit
    -
    -

    -
    -
    -


    Slytherin:
    -
    -
    -

    -
    -
    -



    Regels:
    - Er is geen minimum aantal woorden per post, maar houd het redelijk.
    - Er is een maximum van 2 personages per persoon.
    - Alleen Goya en Mangata maken de topics aan.
    - Hou het gezellig! Geen ruzies buiten de RPG.
    - Je kan enkel een personage uit het vierde, vijfde, zesde of zevende jaar bespelen. Dit is omdat het beter uitkwam met de familiebanden en zodat je meer mensen heb om mee te RPG'en in dezelfde jaarlaag.
    - De leeftijdsverschillen van bestaande personages zullen waarschijnlijk niet kloppen, maar dit kwam het beste uit.
    - Je kan een van de bestaande personages uit de lijst hierboven kiezen maar ook een onbestaand personage aanmaken.
    - Houd geslacht, afdeling en leeftijd een beetje gelijk.
    - Van de meeste bestaande personages staat de afdeling niet vast. Niet iedereen hoeft in Gryffindor dus.
    - Reservaties blijven vier dagen staan.


    Het begin:
    Het is 1 september, wat betekend dat het schooljaar weer begint en alle leerlingen weer met de Hogwarts Express naar Hogwarts gaan. Over een half uur zal de trein vertrekken.


    [ bericht aangepast op 18 jan 2015 - 17:35 ]


    -

    Scarlett May Adams



    Een eerste jaars knalt tegen me op waarna hij me met bange oogjes aankijkt. Waarschijnlijk was het het feit dat ik in Slytherin zit, wat vele mensen nogal afschrikt. Ik loop langs de coupé's en kijk af en toe even naar binnen.
    Dan zie ik Camilla, Dominque en James zitten. James en ik hebben een raar verleden maar eigenlijk was het al gedoemd om te mislukken.
    Een Slytherin en een Gryffindor gaan nooit goed samen. Ik loop door en zie Ethan en Nathan zitten, Nathan ken ik niet zo goed maar van Ethan weet ik dat het een goeie jongen is.
    De enige manier hoe ik dat te weten ben gekomen is omdat ik Seeker ben en hij de Captain is. Zo praat je nog wel eens.
    Ik besluit terug te gaan naar de coupé waar ik net zat.
    Luke zal zich waarschijnlijk wel afvragen waar ik zolang blijf. Hij is wel een goeie vriend van mij en ik hoop ook vooral dat dat zo blijft.
    Ik loop terug naar de coupé.
    'Kan je dat nou geloven, een fucking eerstejaars knalde tegen me op!', zeg ik ontstemt.
    Sinds Luke had getraind deze zomer ziet hij er ouder uit en zeker niet lelijk. Ik neem nog een grote slok uit mijn flacon.
    'Ik zag James net ook nog.', lach ik even. Over mij en James was er een groot drama ontstaan en ik vind het eigenlijk alleen maar grappig.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Luke Nemo Rosier
    Het duurde flink een tijdje voor Scarlett terugkwam. Ik aaide inmiddels Lilliac, die op mijn schoot was gesettled, terwijl ik een flinke spin die hier rondliep door de coupe liet vliegen. Toen ze weer binnenkwam maakte ik hem af, tegen mijn instinct in door hem gewoon door Lilliac te laten opeten, in plaats van de groene vlammen erop los te laten. Dat was misschien toch iets veel voor onze vriendschap en verstandhouding. Ik luisterde naar haar woorden en gromde zacht. "Die ukkies worden echt elk jaar brutaler. Iemand zou ze weer eens flink op hun plek moeten zetten." zei ik voor ik mijn stok tussen mijn vingers draaide en hem toen weer wegstopte. Bij de naam James rolde ik met mijn ogen. Dramaqueen dat hij was. Overal waar hij kwam was er drama, net als bij zijn vader. "Zeg me alsjeblieft dat al zijn ledematen gebroken zijn en hij niets meer kan. Rond die jongen is alles een scheepsramp." zei ik, terwijl Lilliac weer rond de coupe begon te sluipen. Ik stak even mijn hand in een zijvakje van mijn koffer en haalde er een zakje chocoladebonbons uit. "Kersenlikeur uit Zwitserland, wil je er ook een?" vroeg ik, met het zakje naar haar uitgestoken. Ik had er zelf al eentje in mijn andere hand en stopte die in mijn mond om er rustig op te sabbelen. Dit waren van die dingen die de muggles nog wel goed konden. Kijk, het waren prima sloofjes, maar hoorden zich niet te mengen tussen ons.


    Bowties were never Cooler

    Scarlett May Adams




    Ik kwam binnen en zag de spin. Als klein meisje was ik altijd bang voor spinnen maar sinds Hogwarts is dat minder geworden.
    Al helemaal omdat we vorige jaar bij "verzorging van fabeldieren" voor een wel hele grote spin moesten zorgen.
    Een rilling loopt over mijn rug bij de gedachten alleen al.
    Ik lach om wat Luke over James zeg, tenminste iemand die het met me eens is.
    'Nee, hij lag weer te kleffen met zijn perfecte Gryffindor vriendinnetje.' , ik heb Camilla nooit gemogen.
    Eigenlijk mede omdat ik haar fake vind.
    Hij biedt me een kersenbonbon aan. Iets waar ik eigenlijk dol op was.
    'Jaa beter.', zeg ik lachend terwijl ik er eentje pak. 'Wil je me dronken voeren ofzo.', ik kijk Luke even speels aan.
    Niet opzettelijk maar eigenlijk omdat ik vaak zo kijk.
    Ik zoek in mijn tas naar mijn sigaretten. Nu ik weer in de trein zit rook ik ineens weer veel meer.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead


    Dominique 'Dom' Gabrielle Weasley

    'Ja,' zegt ze meteen, kortaf en nogal chagrijnig. 'Maar dat betekend dan ook dat het onderwerp voor de rest van de treinreis is afgesloten Dom.'
    Eventjes zucht ik. Normaal gesproken had ik iets grappigs gezegd ofzo, maar ik weet niets te verzinnen.
    'Hetzelfde geldt voor jou,' zegt ze dan tegen James, bijna beschuldigind. Dan legt ze haar hoofd weer op zijn schouder en doet haar ogen dicht.
    'Heb jij nog wat gedaan ofzo deze vakantie?' vraag ik aan James. Het slaat nergens op, aangezien ik de helft van de vakantie wel bij James thuis was, en we vaak met de gehele familie af hebben gesproken. Dusja.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Luke Nemo Rosier
    Ik rolde mijn ogen bij haar woorden over die oelewapper en zijn neppe troela vriendinnetje van hem. Nee, ik mocht ze echt niet en niet alleen maar om zijn ouders. Het waren gewoon slecht opgevoede slechte tovenaars. Ik bood haar een bonbon aan en nam er zelf ook een. Heerlijk waren deze dingen. Ik gaf haar een speelse knipoog bij haar vraag en sabbelde rustig mijn eigen bonbon. Bij het verschijnen van haar sigaretten keek ik haar aan terwijl ik een spin boven haar hoofd zag bungelen. Iemand moest deze trein echt schoonmaken voor die werd gebruikt. Jak. "Scar, ga eens een stukje opzij. Ik heb een trucje geperfectioneerd deze vakantie, maar je zit recht boven mijn slachtoffer en ik wil jou niet perrongeluk raken." zei ik, terwijl ik mijn stok weer draaiend uit mijn borstzakje haalde en Lilliac nog eens aaide. Ik had veel geoefend deze vakantie en het was dus maar goed dat mijn ouders voor het Ministerie werkten, anders zat ik nu ook in Azkaban, waar mijn familie zoizo volgens de wetten hoorde te zitten, maar goed. Ik werd overal van ontzien, al kon ik soms wel op mijn kop krijgen als ik deze magie zomaar gebruikte. Toch vond ik dit een goede mogelijkheid om mijn kunnen te laten zien. Scarlett zou me toch niet verraden en ik was er heel trots op dat ik het kon. Nog niet zo goed als mijn oma, maar ik had nog even om te oefenen.


    Bowties were never Cooler

    Scarlett May Adams




    Uiteindelijk vind ik mijn sigaretten en ik gooi er Luke eentje toe.
    'Scar, ga eens een stukje opzij. Ik heb een trucje geperfectioneerd deze vakantie, maar je zit recht onder mijn slachtoffer en wil jou niet perongeluk raken.', zegt Luke.
    Langzaam en kijk ik omhoog en ik schrik.
    Een grote harige spin bungelt nog geen 30 cm van mijn hoofd.
    Zo snel als ik kan verplaats ik me naar de bank waar Luke opzit. 'Kan je die nu alsjeblieft vermoorden.', met grote ogen kijk ik naar het zes potige gevaar. Ik pak nog een kersenbonbon en kijk naar de spin.
    Mijn flacon voelt bijna leeg en ik zucht. 'Ik kan te goed tegen alcohol tegenwoordig.' , ik lach zachtjes en neem de laatste slok. Mijn aandacht gaat opnieuw uit naar de spin die, voor mijn gevoel dan, steeds dichterbij komt.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Luke Nemo Rosier
    Ik ving de sigaret die de opving, en zag na mijn vraag dat haar angst voor spinnen duidelijk nog niet verdwenen was. Ik grinnikte bij haar woorden en knakte mijn vingers nog even voor ik mijn stok hief. "Lang leven ouders bij het Ministerie." zei ik met een grijns voor ik mijn stok zwaaide en de gevleugelde woorden zei die het groene vuur deden ontbranden: "Avada Kadavra." Het was niet heel hard, maar het werkte, en de spin viel dood op de grond neer. Ik nam ook nog een kersenbonbon en stopte mijn stok weer weg. "Dat was dus een van mijn trucjes, maar een link trucje als het mis gaat." zei ik trots. Lilliac was inmiddels op Scarlett's schoot gaan liggen en het was even helemaal rustig in de coupe. "Krijg ik nog iets terug voor mijn heldendaad? Of was dit gewoon mijn vriendschappelijke daad van goedheid van vandaag?" vroeg ik met een speelse knipoog.


    Bowties were never Cooler


    ''Monsters don't sleep under your bed, they sleep inside your head.''

    Campbell Saunders

    ‘Nope, Roxanne is te druk bezig met het alles uitleggen aan haar kwaadaardige broer. Ach, arme Roxy toch.. word weer aangevallen door haar overbezorgde broer. Als we allemaal stil zitten en luisteren horen we waarschijnlijk hun gesprek, aangezien ze in twee coupes naast die van ons zitten. Maak je maar geen zorgen Ralfje, ik zag Scorpius nog net voorbij rennen.’ Lomp zetten ik mijn voeten naast Ralf op de bank terwijl ik weer ietwat onderuit gezakt ging zitten. Iets wat ik thuis bij lange na niet kon maken. ‘Ik kan geen bubbels blazen.’ Geschokt keek ik hem aan.
    ‘Oh mijn merlins onderbroekken vuil.. Ik heb een lotgenoot gevonden; en hij sliep gewoon bij mij op de zaal. Ik kan ook al geen bellen blazen; Schorpioentje plaagt me daar altijd over..’ zei ik het laatste iets nors waarbij ik mezelf dieper in de kussens drukte.
    ‘Daar over gesproken; moet ik dan maar de lieve vriend gaan spelen en schorpioentje gaan volgen- die overduidelijk boos is waardoor mijn grappen niet in goede aard zullen vallen… of zou ik maar wachten tot zijn lava bekoeld is? Ik heb namelijk nog geen zin om te vertellen dat het fout is om de jarenlange crush van een van je vrienden te zoenen.’ Met een zachte zucht keek ik de raam uit terwijl de wiegende bewegingen van de trein me wat loom maakte net zoals de smaakstof van de lolly die ik weer uit mijn mond haalde om krampachtig poging te ondernemen om te blazen.
    ‘…Het is zo moeilijk..’ murmelde ik klagend waarbij ik mijn laatste lolly tevoorschijn toverde aan Hugo.
    ‘Als jij kan blazen en mij een droptoverstok ga geven; dan is de lolly voor jou…’ met dat stak ik hem haast zijn neus in om hem zachtjes er mee te slaan.




    ‘’Memories warm you up from the inside. But they also tear you apart.’’
    Roxanne Weasley
    4th grade Gryffindor/ Chaser

    ‘Het is echt niet jou schuld, Roxy. Als iemand niet blij is door jou aanwezigheid is het hun verlies en hun schuld, niet de jouwe. Alsjeblief, maak je je daar geen zorgen om. Ik had het ook bij Ralf gedaan, misschien wat andere woorden gebruikt, maar ook hij zou een knal voor zijn hersenen hebben gekregen. Het is geen geheim dat ik die Malfoy gluiperd niet zou uitstaan, maar geen enkele jongen komt zo aan mijn zusje en zeker niet tegen haar zin in.’ Aarzelend haalde ik mijn blik van Molly af om naar Fred te kijken die naar mij plaats nam en met zijn staf twee boterbier tevoorschijn toverde.
    ‘Waarschijnlijk is die niet zo goed als in Hogsmeade, maar hopelijk smaakt het toch.’ Voorzichtig glimlachte ik waarna ik er een zuinig slokje van nam- en zoals altijd een snor achter liet die ik toch wat beschaamd afveegde. ‘Nu.. nu we toch zo sentimenteel zijn…’ begon ik zachtjes terwijl ik toch wat nerveus met mijn vinger cirkels rond de rand van de beker maakte.
    ‘Ik- ik zou niet weten wie me volgend jaar moet beschermen tegen alle boze wolven..’ met dat zette ik voorzichtig mijn beker neer om voor het eerst sinds tijden mijn broer in een omhelzing te drukken. Door de jaren heen had ik zijn gebruiksaanwijzingen gevonden. Ik trok hem dan ook vrijwel nooit in een omhelzing; maar ik kan het niet helpen om de persoon waar ik altijd naar toe kan gaan als ik me verveel te missen. Of waar ik altijd over kan klagen als een jongen te dicht in mijn buurt zit.
    ‘Over wie moet ik dan klagen tegen mijn vriendinnen en vrienden..’ vertelde ik mijn gedachtes dan hardop af terwijl mijn broer zachtjes lachend los liet om mijn haar uit mijn gezicht te strijken.
    ‘Ik bedoel; het gaat altijd over jou. Huiswerk- Fred – over mijzelf- Fred – Zwerkbal – Fred. Zie je ik kom altijd bij jou uit.’ Speels pookte ik hem in zijn zij om weer een klein slokje van de namaak boterbier te nemen. ‘Zolang je maar weet dat er net zoals de jaren voorheen; er geen enkel meisje in jouw buurt mag komen. Wist je niet hoe onbetrouwbaar en gemeen mijn soort zijn? Nee ik kom er wel even tussen door met mijn tea-kwondo skills..’


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya


    James Sirius Potter


    Als Dominique eenmaal goed en wel zit besluit Camilla om zich als één of andere vogel tegen mij aan te nestelen. Maar ik glimlach erbij, omdat ik dat wel schattig vindt van haar.
    "Cam, waar is je bezem?" Vraagt Dominique dan opeens. Gelijk doorzoeken mijn ogen de coupé, waar ik meteen mijn eigen bezem achter mijn koffer zie uitsteken. Die van Camilla is echter nergens te bekennen.
    "Die is van de zomer gebruikt als brandhout door mijn vader." Antwoord Camilla. Ik bijt een beetje nerveus op mijn lip, niet wetend wat ik daarop moet zeggen. Ook komt er gelijk weer een enorme woede in me op. Wie denkt die gast wel niet dat hij is? Als hij er maar mooi snel achter komt dat ik zijn dochter voor altijd bij hem vandaan ga houden en dat hij haar waarschijnlijk nooit meer ziet. In elk geval zit Camilla dan nu waarschijnlijk zonder bezem wat niet echt handig is in het Quidditch team. Gelijk krijg ik een idee in mijn hoofd. Als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb komt het er ook nooit meer uit. Deze keer vast ook niet. Mij maakt het niet uit dat Camilla pas in januari jarig is, want ik weet wat me te doen staat.
    "Cam? Heb je, nou, je weet wat ik bedoel?" Zegt Dom. Zij weet hier dus al langer vanaf. Zelf zeg ik niets en laat ik Camilla aan het woord.
    "Ja." Zegt ze, niet al te vrolijk naar mijn mening. "Maar dat betekend dan ook dat het onderwerp voor de rest van de treinreis is afgesloten Dom." Dan kijkt ze mij aan. "Hetzelfde geldt voor jou." Vervolgd ze. Dan legt ze haar hoofd op mijn schouder en sluit ze haar ogen.
    "Heb jij nog wat gedaan ofzo deze vakantie?" Vraagt Dominique dan aan mij. Ik probeer even iets interessants te bedenken wat ze nog niet weet, maar schud uiteindelijk mijn hoofd.
    "Absoluut niets." Antwoord ik. "Maar ik weet wel een ding wat ik nu nog niet ga zeggen." Vervolg ik mezelf. Camilla heeft dus duidelijk een nieuwe bezem nodig en die ga ik haar mooi geven. Alleen mag ze dat nu nog niet weten. En daarnaast wil ik haar eigenlijk nog meer verassen. Gewoon omdat ze het verdient.


    She was always looking for more..


    Rose Weasley


    "Het was wel oké. Mi en ik hebben vooral heel veel gezwommen en ze heeft me geprobeerd te leren surfen, dat was een niet zo groot succes. Verder heb ik Teddy erg gemist. Zijn oma was ziek maar gelukkig gaat het nu weer beter. Heb jij nog iets bijzonders gedaan?" Ik glimlach naar mijn nicht. Ik had gehoord van Teddy's oma. Dat soort dingen gaan erg snel rond in de familie. En ik snap wat ze bedoelt met dan missen. Bij mij is het hetzelfde verhaal met Caleb.
    "Ik heb niet echt veel gedaan. Vooral een beetje rondgehangen, afgewacht totdat de vakantie over zou zijn en Hugo met zijn stomme grapjes proberen te ontwijken. Ik heb wel een katje gekregen, dus dat is tenminste iets leuks." Antwoord ik.


    She was always looking for more..


    • • Ralf Auron • •
    5th Year Hufflepuff


    ‘Oh mijn merlins onderbroekken vuil.. Ik heb een lotgenoot gevonden; en hij sliep gewoon bij mij op de zaal. Ik kan ook al geen bellen blazen; Schorpioentje plaagt me daar altijd over..’
    Ik glimlachte zachtjes bij zijn woorden en keek weer weg. Dus ik ben nier de enige hier.
    ‘Daar over gesproken; moet ik dan maar de lieve vriend gaan spelen en schorpioentje gaan volgen- die overduidelijk boos is waardoor mijn grappen niet in goede aard zullen vallen… of zou ik maar wachten tot zijn lava bekoeld is? Ik heb namelijk nog geen zin om te vertellen dat het fout is om de jarenlange crush van een van je vrienden te zoenen.’
    'Daf is juist de leuke deel van vriendschap.' Hoorde ik Hugo zeggen voordat Campbell zijn lolly uit zijn mond trok en ik zag aan zijn gezicht dat hij probeerde te blazen, maar helaas.
    ‘…Het is zo moeilijk.. Als jij kan blazen en mij een droptoverstok ga geven; dan is de lolly voor jou…’ en met dat stak hij een ander Lolly naar Hugo uit waarmee hij hem sloeg. Net een grinnik haalde Hugo een droptoverstok tevoorschijn en duwde die in Campbell zijn mond om naar de Lolly te grijpen die hij in zijn mond stopte. Na enkele secondes er aan te hebben gebabbeld, haalde hij die er weer uit en begon een bubbel te blazen. Ik keek toe hoe het groter en groter werd, kleurrijker en tien hij het losliet, knapte het meteen uiteen.
    'Dus, Campje, is mijn bellen beter dan die van Scorpje of.. ?' Vroeg hij met een glimlach waarna hij de Lolly weer in zijn mond stopte. Ik keek maar toe hoe de twee langzaam hun snoepgoed op aten en met een zucht trok ik mijn been het bank op om vervolgens naar buiten te staren, en merkte nu pas dat we onderweg waren.
    'Pas op Camp, straks gaan we werkelijk dood door al deze zoetigheid. Ralf; wil je ook een drop toverstokje? Ik heb er nog eentje.'
    Verbaasd keek ik Hugo aan terwijl ik mijn lolly uit mijn mond haalde en een wanhopige poging waagde om mijn glimlach weg te drukken, maar alsnog kwam dke tevoorschijn.
    'Kijk me niet zo aan; je kan best wel knabbelen een een drop-toverstok terwijl je bezig bent met je Lolly. Of niet, Camp?'


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••


    Dominique 'Dom' Gabrielle Weasley

    James moet diep nadenken voordat hij de vraag beantwoord.
    'Absoluut niets. Maar ik weet wel een ding wat ik nu nog niet ga zeggen,' antwoord hij uiteindelijk. Mijn nieuwsgierigheid begint meteen op te borrelen, en James weet dat maar al te goed. Anders had hij het waarschijnlijk ook niet gezegd.
    'Tss. Ook niet tegen mij?' vraag ik. Misschien kan ik wel helpen met wat hij van plan. Want meestal als James zo praat heeft hij iets leuks in petto. Wat me dan natuurlijk onmiddelijk nieuwgierig maakt.


    “A queen will always turn pain into power.”

    VICTOIRE ISABELLE WEASLEY.


    "Ik heb niet echt veel gedaan. Vooral een beetje rondgehangen, afgewacht totdat de vakantie over zou zijn en Hugo met zijn stomme grapjes proberen te ontwijken. Ik heb wel een katje gekregen, dus dat is tenminste iets leuks" antwoord Rose. Ik kijk even naar buiten en staar naar het landschap wat voorbij komt flitsen. Inmiddels zijn er ook een aantal andere Prefects binnengekomen, de meesten ken ik alleen van gezicht.
    "Wat leuk! Ik heb eigenlijk altijd al een kat willen hebben, maar nooit de moeite genomen om er een te nemen" zeg ik tegen Rose.
    "Hoewel, misschien zouden mijn ouders het ook niet goedkeuren want als ik een huisdier zou nemen weet ik niet hoelang die het met mij zou overleven"


    -


    ''Monsters don't sleep under your bed, they sleep inside your head.''

    Campbell Saunders

    Voor ik het in de gaten had werd een droptoverstok ruw mijn mond in gedrukt wat me bijna deed stikken. Snel trok ik de toverstokje uit mijn mond om toe te kijken hoe Hugo middels een bel aan het blazen was die allerlei kleuren bedroeg met een magische glinstering tot hij tot mijn afschuw knapte.
    ‘Ahww.’ Klonk dan ook meelijwekkend uit mijn mond.
    'Dus, Campje, is mijn bellen beter dan die van Scorpje of.. ? Pas op Camp, straks gaan we werkelijk dood door al deze zoetigheid. Ralf; wil je ook een drop toverstokje? Ik heb er nog eentje. Kijk me niet zo aan; je kan best wel knabbelen een drop-toverstok terwijl je bezig bent met je Lolly. Of niet, Camp?' even keek ik van Hugo naar Ralf. Het was zelden dat ik Ralf zo enthousiast of blij zag. Het was meestal wanneer hij in de buurt van Roxanne was; die natuurlijk na al die jaren nog steeds niet in de gaten had dat Ralf smoor op haar was. Het was niet dat ik hem buitensloot; in tegendeel zelfs- ik probeerde Ralf altijd bij mij en Scorpius te betrekken- maar ergens leek Scopius dat niet te willen. Hij was wat schuw naar andere mensen; misschien was het daarom niet zo raar dat ik me zo verbaasde dat hij Roxanne gekust had.
    ‘Hmm. Je moet wel jaren lang ervoor geoefend hebben hoor; Ralf. Dus pas op. Er is een verstikkingsgevaar. Zelfs ik kan na al die jaren nog steeds niet wat Hugo kan- iets van een pompoentaartje in je hele mond te verorberen zonder het uit te kotsen..’ plagend stompte ik Hugo waarbij ik mijn lolly even verving voor de droptoverstok waar ik aan begon te kluiven.
    ‘En over de bellen blazen gesproken; Scorpius had er een aantal de lucht in weten te blazen die pas knapte toen jij naar binnen kwam Huug; dus feitelijk ben jij de stoorzender. En als ik dood zou gaan van al deze zoetigheid; ben ik tenminste als een tevreden en gevuld mens ten onder gegaan.’ Plagend stak ik mijn tong uit en in de weerspiegeling van de raam zag ik tot mijn verbazing dat hij blauw was geworden.. ‘Merlin… steek je tong is uit.’ Met dat wapperde ik snel met mijn hand om snel de lolly weg te gooien evenals de droptoverstok. ‘Dat is toch niet permanent…’ murmelde ik ondanks alles toch ietwat angstig. Als mijn ouders hier achter zouden komen.. mijn moeder was een rechter voor de ministerie van Toverkunst en mijn vader was een van de beste helers in St Holisto. Samen zouden ze een enorm sterk team kunnen worden om snoep uit de wereld te werken. Misschien dat dat de reden was dat ik nooit mag snoepen. Gelukkig konden ze niet zien of weten wat ik op Zweinstein doe. Anders hadden ze me waarschijnlijk allang gewurgd.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    LILY LUNA POTTER.


    "Lils! Ik ben je verjaardag compleet vergeten. Nog gefeliciteerd en sorry sorry sorry" hij pakt zijn wand tevoorschijn en tovert een bos bloemen tevoorschijn. Met een kleine glimlach pak ik ze aan.
    "Oh, en ik heb niet veel bijzonders gedaan, nee. Bij Rose gelogeerd, beetje Quidditch gespeeld" voegt hij eraan toe. Plotseling lijkt er iets in hem op te schieten.
    "En ik ben Quidditch captain geworden!" voegt hij er aan toe met een knikje richting zijn borst waar een badge op gespeld zit.
    "Gefeliciteerd, nog. Hopelijk doe je het goed!" zegt Teddy. Ik vind het heel leuk voor hen beiden dat ze captain zijn maar ik ben er toch echt van overtuigd dat Gryffindor dit jaar de cup wint. Albus was er van overtuigd dat Slytherin de cup zou krijgen, Rose zei dat Ravenclaw zou winnen en Victoire was er heilig van overtuigd dat Hufflepuf de beste spelers had. Eigenlijk speelt onze halve familie in de Quidditch teams, met zijn negenen zijn we verspreid over de teams. Quidditch talent zit duidelijk in de familie. En Teddy speelt natuurlijk bij Hufflepuf, dus eigenlijk spelen er tien mensen van onze familie erin want hij is praktisch familie.


    -