• Ondertussen is het op Hogwarts gewoon verder gegaan. De Next Generation zit op school en en nieuw jaar op Hogwarts is begonnen voor Albus, Rose, Lily, Scorpius, Hugo, Teddy en nog velen anderen. Een klein clubje zit in hun examenjaar. Hoe vergaat het iedereen? En gaat het wel goed op school? Of halen ze slechte cijfers?


    Personages: Stop op personages uit het zevende jaar - Stop op personages uit Gryffindor
    Vrouwen:
    X Victoire Isabelle Weasley • 7 • Mangata 1.12
    X Molly Weasley • 7
    X Lucy Weasley • 6
    X Dominique Gabrielle Weasley • 6 • Sobremesa 1.20
    X Rose Weasley • 5 • Waldeinsamkeit 1.13
    X Roxanne Weasley • 4 • Leora 1.14
    X Lily Luna Potter • 4 • Mangata 1.18
    X Camilla Alyssa Lynn Lancaster • 6 • Goya 1.11
    X Nicolette Kath Belladonna • 7 • CaptainHook 1.7
    X Raven Alana Griffith • 6 • Quivers 1.7
    X Scarlett May Adams • 6 • CaptainKush 1.9
    X Andrea Jules Elizabeth Montgomery • 7 • Karabatic 1.8

    Mannen:
    X Edward Remus Lupin • 7 • NecklessOfHope 1.9
    X Fred Arthur Weasley • 7 • Bain 1.9
    X James Sirius Potter • 6 • Waldeinsamkeit 1.8
    X Albus Severus Potter • 5 • CaptianHook 1.6
    X Scorpius Malfoy • 5 • Solangelo 1.6
    X Hugo Weasley • 4 • SphinxX 1.6
    X Louis Weasley • 4 • Gereserveerd • Mrs_Hemmings 2.2
    X Campbell Dylan Saunders • 5 • Leora 1.8
    X Ralf Auron • 5 • SphinxX 1.6
    X Nathan Chase • 7 • Solangelo 1.11
    X Ethan James Cole • 7 • CaptainKush 1.13
    X Riccardo Nathaniel Emanuel Von Reed • 7 • Karabatic 1.14
    X Luke Nemo Rosier • 6 • Bain 1.15
    X Caleb Jules Ava • Sobremesa 2.1
    X Dylan Taylor Parker • 6 • Mrs_Hemmings 1.20


    Quidditch teams:
    Gryffindor:
    Captain: Camilla Alyssa Lynn Lancaster • Goya
    Chaser: Camilla Alyssa Lynn Lancaster • Goya
    Chaser: James Sirius Potter • Waldeinsamkeit
    Chaser: Roxanne Weasley • Leora
    Beater: Fred Arthur Weasley • Bain
    Beater: Nicolette Belladonna • CaptianHook
    Keeper: Hugo Weasley • SphinxX
    Seeker: Lily Luna Potter • Mangata

    Hufflepuf:
    Captain: Edward Remus Lupin • NecklessOfHope
    Chaser: Victoire Isabelle Weasley • Mangata
    Chaser:
    Chaser:
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Edward Remus Lupin • NecklessOfHope
    Seeker: Scorpius Malfoy • Solangelo

    Ravenclaw:
    Captain: Caleb Jules Ava • Sobremesa
    Chaser: Caleb Jules Ava • Sobremesa
    Chaser:
    Chaser:
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Rose Weasley • Waldeinsamkeit
    Seeker: Raven Alana Griffith • Calendis

    Slytherin:
    Captain: Ethan James Cole • CaptainKush
    Chaser: Luke Nemo Rosier • Bain
    Chaser: Albus Severus Potter • CaptianHook
    Chaser: Ethan James Cole • CaptainKush
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Louis Weasley • Mrs_Hemmings
    Seeker: Scarlett May Adams • CaptainKush

    1st Match: Gryffindor - Slytherin
    Zaterdag 1 November.
    2nd Match: Hufflepuff - Ravenclaw
    Zaterdag 15 November.
    3rd Match: Ravenclaw - Slytherin
    Zaterdag 14 Februari.
    4th Match: Gryffindor - Hufflepuff
    Zondag 1 Maart
    5th Match: Hufflepuff - Slytherin
    Zaterdag 2 Mei.
    6th Match: Gryffindor - Ravenclaw
    Zaterdag 16 Mei.



    Prefects en Head Boy/Girl:
    Head Boy: Nathan Case • Solangelo
    Head Girl: Victoire Isabelle Weasley • Mangata

    Gryffindor:
    -
    -
    - Nicolette Kath Belladonna • CaptianHook

    -
    -
    -


    Hufflepuf:
    -
    -
    -

    -
    - Campbell Dylan Saunders • Leora
    -


    Ravenclaw:
    - Rose Weasley • Waldeinsamkeit
    -
    -

    -
    -
    -


    Slytherin:
    -
    -
    -

    -
    -
    -



    Regels:
    - Er is geen minimum aantal woorden per post, maar houd het redelijk.
    - Er is een maximum van 2 personages per persoon.
    - Alleen Goya en Mangata maken de topics aan.
    - Hou het gezellig! Geen ruzies buiten de RPG.
    - Je kan enkel een personage uit het vierde, vijfde, zesde of zevende jaar bespelen. Dit is omdat het beter uitkwam met de familiebanden en zodat je meer mensen heb om mee te RPG'en in dezelfde jaarlaag.
    - De leeftijdsverschillen van bestaande personages zullen waarschijnlijk niet kloppen, maar dit kwam het beste uit.
    - Je kan een van de bestaande personages uit de lijst hierboven kiezen maar ook een onbestaand personage aanmaken.
    - Houd geslacht, afdeling en leeftijd een beetje gelijk.
    - Van de meeste bestaande personages staat de afdeling niet vast. Niet iedereen hoeft in Gryffindor dus.
    - Reservaties blijven vier dagen staan.


    Het begin:
    Het is 1 september, wat betekend dat het schooljaar weer begint en alle leerlingen weer met de Hogwarts Express naar Hogwarts gaan. Over een half uur zal de trein vertrekken.


    [ bericht aangepast op 18 jan 2015 - 17:35 ]


    -


    Rose Weasley


    "Wat leuk! Ik heb eigenlijk altijd al een kat willen hebben, maar nooit de moeite genomen om er een te nemen" Antwoord Victoire op mijn katten nieuwtje. Ik glimlach. Mijn nicht is altijd zo vrolijk en toch volwassen. Vroeger keek ik best wel tegen haar op. "Hoewel, misschien zouden mijn ouders het ook niet goedkeuren want als ik een huisdier zou nemen weet ik niet hoelang die het met mij zou overleven" Vervolgd ze. Ik lach.
    "Nou, ik hoop in elk geval dat de mijne het met mij kan overleven." Zeg ik terug. Ondertussen komen er nog een aantal mensen de coupé binnen. Ook de andere vijfdejaars Ravenclaw prefect. Hij is echt een enorme eikel, dus ergens ben ik een beetje boos dat ze geen leuker iemand konden kiezen.


    She was always looking for more..


    Nathan Dylan Chase
    'Villains are the heroes who never got their happy ending.'


    'Ik weet het ook niet,' zegt Ethan. Ik glimlach en kijk even weg, waarna ik me opeens iets bedenk. Ik ben nu hoofdmonitor. Eigenlijk wil ik Ethan niet alleen laten, maar ik moet nou eenmaal naar de klassenoudstecoupé aangezien ik hoofdmonitor ben en dat best wel een belangrijk baantje is die ik zeker wil houden.
    'Eth, het spijt me echt, maar ik moet naar de klassenoudstecoupé. Ik zie je op school weer, oké?' vraag ik, waarna ik opsta en naar de coupé loop. Er zijn al wel redelijk wat prefects, maar ik ken bijna geen. Mijn oog valt op Rose Weasley. Zij is dus één van de nieuwe prefects van Ravenclaw?
    Ik loop naar haar toe en glimlach. 'Hey, Rose. Gefeliciteerd! Niet dat iemand eraan had getwijfeld dat jij de rol van prefect op je zou nemen.' Ik glimlach en neem naast haar plaats. Zij is de enige hier die ik echt ken of aardig vind. 'Dus, wie is de jongensprefect dit jaar?'

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 20:44 ]


    Spoiler alert: you will save yourself


    • • Hugo Weasley • •

    • 4th year Gryffindor • Keeper •


    ‘Hmm. Je moet wel jaren lang ervoor geoefend hebben hoor; Ralf. Dus pas op. Er is een verstikkingsgevaar. Zelfs ik kan na al die jaren nog steeds niet wat Hugo kan- iets van een pompoentaartje in je hele mond te verorberen zonder het uit te kotsen..’
    Hij gaf me een stomp waarna ik grinnikend de Lolly weer in mijn mond stopte.
    ‘En over de bellen blazen gesproken; Scorpius had er een aantal de lucht in weten te blazen die pas knapte toen jij naar binnen kwam Huug; dus feitelijk ben jij de stoorzender. En als ik dood zou gaan van al deze zoetigheid; ben ik tenminste als een tevreden en gevuld mens ten onder gegaan.’
    Plagend stak hij zijn tong naar ons uit. Iets was anders aan zijn tong ook. Het was blauw. En wrgens kon ik er niet om lachen, hoewel het onwijs grappig was.. Misschien door het feit dat zijn lolly nu ook blauw was, dat zei dat zijn tong door zijn lolly blauw was geworden.. dus die van mij en Rallf ook.
    ‘Merlin… steek je tong is uit.’
    Ik stak mijn tang uit en ja hoor; het was geel. Als een slang wapperde ik met mijn tong heen en weer tot poging om er een beter beeld van te krijgen waarna ik wat begon te lachen.
    'Cool!' Riep ik dan enthousiast.
    ‘Dat is toch niet permanent…’
    Ik haalde mijn schouders op en keek naar Ralf wiens wangen lichtroze was geworden waardoor ik op ging staan om naast hem plaats te kunnen nemen en pookte in zijn buik.
    'Heei Ralf, steek eens je tong uit,' vroeg in enthousiast, maar alles wat hij deed was zijn hoofd schudden. Ik wierp Campbell weer een blik toe en murmelde nog; 'wees maar niet bang Camp, het is vast niet permament. Als dat wel zo was, zou ik wel het lef krijgen om mijn tong eraf te snijden.' Zei ik voordat ik me weer naar ralf keerde die nog steeds zijn tong niet liet zijn.
    'Raaaalf, laat het zien! Ik wil zien hoe het eruit ziet. Camp, dit is overigens jouw schuld.'
    Ik draaide me weer naar hem om en begon te grijnzen.
    '..mag ik er overigens nog eentje om die aan Scorpius te geven? Wees maar niet bang; het word een mooi vriendschappelijke cadeautje van mij.'


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    || Camilla Alyssa Lynn Lancaster ||
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    "I just don't want to live anymore, okay?"
    Gryffindor || Year 6 || Captain and Chaser || Outfit




    "Heb jij nog wat gedaan ofzo deze vakantie?" Vraagt Dom vervolgens aan James.
    "Absoluut niets. Maar ik weet wel een ding wat ik nu nog niet ga zeggen." Antwoordt hij, en zoals altijd wekt dat mijn nieuwsgierigheid. Ik overweeg om hem aan te kijken, met puppyoogjes, maar ik zit/lig nu prima en ik weet dat het toch niet zal werken. Als hij het niet gaat zeggen, dan doet hij dat niet ook.
    "Tss. Ook niet tegen mij?" vraagt Dom quasi verontwaardigd. En ik deel haar gevoelens. Ik zucht een keer diep en zet mijn gedachten uit. Ik wil gewoon even helemaal nergens aan denken, behalve aan Hogwarts, aan het jaar wat voor ons ligt. Aan James, en aan Dominique. Aan vrienden en gezelligheid. Aan warmte en liefde. Ik glimlach. "Guys. Ik denk dat ik me zo maa om ga kleden." zeg ik, met mijn ogen nog altijd gesloten en mijn hoofd nog steeds op James' schouder.


    take me back to the basics and the simple life


    Dominique 'Dom' Gabrielle Weasley

    Camilla zucht diep, maar het is geen geïrriteerde of vermoeide zucht. Het is meer een soort gerustellende zucht. Dan glimlacht ze.
    'Guys. Ik denk dat ik me zo maar om ga kleden,' zegt ze, alhoewel ze geen aanstalten maakt om iets te gaan doen. Ik grinnik om haar typische Camilla-heid en zeg: 'Ja, me too.'
    Het zal goed voelen me weer te kunnen concentreren op Hogwarts en alles wat erbij hoort. Ik heb zin in dit schooljaar en alles wat het met zich mee brengt.


    “A queen will always turn pain into power.”


    James Sirius Potter


    Mijn verwachting was dat de meiden nieuwsgierig zouden worden. Mijn verwachting kwam uit.
    "Tss. Ook niet tegen mij?" Zegt Dom en ik kan het niet helpen om even te glimlachen. Van mij part mag Dominique het best weten, zolang Camilla maar geen idee heeft. Alleen zal Camilla vast raar opkijken als ik nu ga zeggen dat haar vriendin het wel mag weten en zij niet.
    "Nee. Ook niet tegen jouw." Zeg ik het op een toon dat ik het meen. Niet dat ik het meen, maar dat is voor nu. Ik wil mijn verassing voor Camilla niet nu al bederven door het geen verassing meer te laten zijn. Ik zal het nog wel later vertellen aan Dom.
    "Guys. Ik denk dat ik me zo maa om ga kleden." Hoor ik Camilla dan zeggen.
    "Ja, me too." Zegt Dominique.
    "Tja, dat zal misschien wel handig zijn." Zeg ik, ook al heb ik nog wel het idee dat we nog zat tijd hebben.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2015 - 21:33 ]


    She was always looking for more..

    || Camilla Alyssa Lynn Lancaster ||
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    "I just don't want to live anymore, okay?"
    Gryffindor || Year 6 || Captain and Chaser || Outfit




    "Nee. Ook niet tegen jouw." zegt James tegen Dom, op een manier dat het helemaal vast staat dat hij het niet gaat vertellen aan iemand. En het frustreert me.
    "Ja, me too" zegt Dominique, nadat ik gezegd heb dat ik me zo om ga kleden.
    "Tja, dat zal misschien wel handig te zijn." zegt James. Ondanks dat we nog bijna de hele treinreis voor ons hebben heb ik zin om me om te kleden. Op die manier voelt het al een stuk meer alsof ik weg ga van huis, en naar Hogwarts toe gaan. Ik doe mijn ogen open en haal met lichte tegenzin mijn hoofd van James schouder af, om vervolgens rechtop te zitten en naar het kofferrek te lopen. Ik ga op mijn tenen staan, ondanks dat ik hakken aan heb, en weet met moeite mijn koffer er vanaf te halen. Mijn uniform haal ik er voorzichtig uit en ik kijk vragen naar Dom. "Ga je mee?"


    take me back to the basics and the simple life


    Dominique 'Dom' Gabrielle Weasley

    'Nee. Ook niet tegen jou,' zegt James nog. Even zucht ik, maar James moet weten dat dit het nog niet is. No way dat ik zo makkelijk laat gaan. Ik ga later wel verder zeuren.
    'Tja, dat zal misschien wel handig zijn,' vervolgt James dan. Camilla heeft besloten dat ze het echt gaat doen, want ze opent haar ogen en gaat recht op zitten. Dan haalt ze haar uniform uit haar koffer en kijkt mij vragend aan. 'Ga je mee?'
    Ik knik half, maar ben druk bezig om mijn koffer open te krijgen. Uiteindelijk lukt het me en springt hij open, waarna de helft van de inhoud op de grond ligt. Koffers inpakken is gewoon niet mijn sterkste kant. Met moeite haal ik mijn uniform eruit en pleur de rest van de spullen terug de koffer in. Ik maak hem later wel dicht.
    'We kunnen ons ook gewoon hier omkleden,' zeg ik dan. James en ik zijn familie en het boeit me echt niet als één van hun me in mijn bh ziet.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Scarlett May Adams




    Ik zit dicht naast Luke en staar naar de spin. Luke heeft inmiddels zijn stok gepakt.
    'Lang leven ouders bij het Ministerie.', en nu komt het.
    De meeste dodelijke spreuk die er is. De spreuk die eigenlijk niemand mag kunnen.
    Vele mensen zouden geschokt zijn, maar ik niet.
    'Mijn pa werkt ook bij het ministerie maar ik kan dat niet hoor.', lach ik even.
    Ik zou het wel willen, je weet nooit wanneer het van pas zou komen. Lilliac gaat op mijn schoot liggen en ik haal haar aan.
    Luke kijkt me speels aan.
    Ik lach om wat hij zegt waarop een speelse knipoog volgt.
    'Ik vind dit wel je heldendaad voor vandaag.', lach ik even en ik kijk hem speels aan.
    Hoelaat de trein aankomt weet ik niet maar toch was het slimmer om vast om te kleden.
    Uit mijn tas pak ik mijn uniform, een korte zwarte minirok, sexy wit blousje en natuurlijk mijn groen silvere stropdas.
    Tevreden kijk ik ernaar. 'En wat vind je?'


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    || Camilla Alyssa Lynn Lancaster ||
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    "I just don't want to live anymore, okay?"
    Gryffindor || Year 6 || Captain and Chaser || Outfit




    met moeite haalt Dom haar uniform uit haarkiffer, waarna de halve inhoud op de grond ligt. Ik hlimlach even. "We kunnen ons ook gewoon hier omkleden?" Stelt Dom nonchelant voor. Mijn ogen worden groot, ik realiseer me ineens hoeveel ramen een coupe heeft en hoe veel mensen er langs lopen en een blik werpen in de coupe. Ik kijk Dom angstig aan, en verplaats mijn blik naar James en dan weer naar de vele ramen. En ik bedenk me hoeveel mensen me hier kunnen zien als ik me omkleed. Ik krijg het lichtelijk benauwd, maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. Ik overweeg om nee te zeggen, maar ik zeg al te vaak nee tegen dit soort dingen. Maar ik ben bang. Bang voor iedereen die me zou kunnen zien. Bang voor reacties en gepest. Bang. Bang om me hier om te kleden. Bang dat mensen alle plekken en pijn zien in mijn lijf. En angst is het enige wat ik nu voel. En het is té zichtbasr voor iedereen die nu langs zou lopen. Voor James. En voor Dom.


    take me back to the basics and the simple life


    James Sirius Potter


    Ik kijk toe hoe Camilla haar koffer uit het rek pakt om haar uniform te pakken.
    "Ga je mee?" Vraagt ze aan Dominique die ook haar uniform tevoorschijn haalt.
    "We kunnen ons ook gewoon hier omkleden," Antwoord Dom en heel even rek ik mijn wenkbrauw op. Camilla geeft geen antwoord, maar ze staat er niet al te comfortabel bij. Haar ogen flitsen lichtelijk angstig naar het raam en de deur. Ik heb Camilla en laat staan Dom nog nooit in hun ondergoed gezien. Meestal leek er iets te zijn wat Camilla tegenhield. Zou ik haar niet mogen zien? Zou het zijn dat ze door al die traumatische ervaringen bang is om verder te gaan met mij? Want dat zou ik volkomen begrijpen, maar dan hoop ik wel dat ze eerlijk zegt of dat wel of niet het geval is. En ik wil haar al helemaal niet aansporen om iets te doen waar ze eigenlijk nog niet klaar voor is.
    "Je kan ook gewoon ergens anders heen gaan. Ik kan ook ergens anders heen gaan." Zeg ik dan maar uiteindelijk.


    She was always looking for more..


    Rose Weasley


    De deur gaat alweer open en deze keer zie ik Nathan binnenkomen. Hij zit in mijn afdeling en is een paar jaar ouder dan mij. Ik heb hem denk ik altijd wel gemogen.
    "Hey, Rose. Gefeliciteerd! Niet dat iemand eraan had getwijfeld dat jij de rol van prefect op je zou nemen. Dus, wie is de jongensprefect dit jaar?" Na dat gezegd te hebben neemt hij ook plek op de bank. Ik kijk hem even goed na en zie dan de Head Boy badge op zijn borst geplakt.
    "Jij ook gefeliciteerd zo te zien." Zeg ik met een klein knikje naar zijn badge. "En houd maar op over de jongensprefect." Zeg ik op een iets zachtere toon aangezien Eric, de enorme sullige jongen wie ik al jaren haat, hier in dezelfde coupé zit.


    She was always looking for more..

    || Camilla Alyssa Lynn Lancaster ||
    –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

    "I just don't want to live anymore, okay?"
    Gryffindor || Year 6 || Captain and Chaser || Outfit




    "Je kan ook gewoon ergens anders heen gaan. Ik kan ook ergens anders heen gaan." zegt James.
    "Jullie zijn het probleem niet James.." zegt ik zacht, met een stem die lichtelijk trilt. "Het is gewoon.. Iedereen. Iedereen die langs loopt of naar binnen kijkt zou het kunnen zien. En ik wil niet dat mensen mijn verminkte lichaam zien James." zeg ik zachtjes. Waarna ik weer ga zitten en de twee lichtelijk vragend aan kijk. Ik wil gewoon niet dat ik het risico loop dat een of andere Slytherin me zo ziet, en het dan meteen aan de hele school verteld. Dat wil ik gewoon niet. Jaren heb ik het voor iedereen behalve Dom verborgen kunnen houden. En nu weet James het, en ik wil niet dat nog meer mensen er van af weten. Daarvoor heb ik te veel mijn best gedaan. Drie mensen op deze hele school weten het. En dat zijn m'n vriendje, m'n beste vriendin en het schoolhoofd. En ik wil niet dat zometeen de hele school het weet. Want als dat gebeurt, dan weet ik niet hoe het met me zal gaan. Dan weet ik niet of ik kan voorkomen dat ik pogingen van de zomervakantie opnieuw ga proberen. Dat kan ik gewoon niet met zekerheid zeggen.


    take me back to the basics and the simple life


    ''Monsters don't sleep under your bed, they sleep inside your head.''

    Campbell Saunders

    In plaats van dat Hugo’s tong ook fel blauw was geworden- was die van hem geel. Hij mocht blij wezen dat het er niet zo onnatuurlijk uit zag als die van mij.
    ‘Heei Ralf, steek eens je tong uit. Wees maar niet bang Camp het is vast niet permanent. Als dat wel zo was, zou ik wel het lef krijgen om mijn tong eraf te snijden.’ Zachtjes schudde ik mijn hoofd waarna ik een poging waagde om de blauwe kleur van mijn tong af te boenen wat onmogelijk leek. Het leek zelfs nog erger te worden daardoor. ‘merlin..’ murmelde ik vol ellende. Misschien wist madame Plijster er wat op.
    ‘Raaaalf, laat het zien! Ik wil zien hoe het eruit ziet. Camp, dit is overigens jouw schuld... mag ik er overigens nog eentje om die aan Scorpius te geven? Wees maar niet bang; het word een mooi vriendschappelijke cadeautje van mij.’ Met dat schudde ik toch met een kleine grijns mijn hoofd.
    ‘Huuug…. Ik heb jou mijn laatste gegeven. Daarnaast heeft Scorpius zojuist er ook een van mij op. En ik weet niet hoe ver Scorpje met Roxje is gegaan; maar anders heeft zij ook straks een gekleurde tong door hem…’ met dat stond ik op om op Ralfs schoot plaats te nemen waar ik allebei mijn benen langs die van hem zetten om mijn handen langs zijn hoofd te zetten.
    ‘Kom op; Ralfje. Wij hebben het allemaal laten zien- nu jij nog… Anders is het oneerlijk; vind je niet Hugo? En ik kan je nu drie opties geven; Optie één..’ met dat stak ik een vinger in de lucht waarbij ik hem aan bleef staren terwijl ik rustig op zijn schoot zat. ‘Je laat nu je tong zien. Optie twee; Ik breek je mond open; daar ben ík echt niet bang voor of optie drie; je krijgt de kietelstaf..’ met dat zette ik al speels mijn vingers in zijn buik om hem al een zacht voorproefje te geven..


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya


    • • Ralf Auron • •
    5th Year Hufflepuff


    ‘Huuug…. Ik heb jou mijn laatste gegeven. Daarnaast heeft Scorpius zojuist er ook een van mij op. En ik weet niet hoe ver Scorpje met Roxje is gegaan; maar anders heeft zij ook straks een gekleurde tong door hem…’
    ik voelde me wat rood worden waardoor ik gauw weer uit het raam ging staren, en schrok me rot door Campbell die op mijn schoot ging zitten, met zijn benen langs die van mij waardoor ik mezelf diep in het bankje ging drukken en zijn blik maar wat probeerde te vermeiden terwijl Hugo aan de andere kant haast op het grond lag van het lachen.
    ‘Kom op; Ralfje. Wij hebben het allemaal laten zien- nu jij nog… Anders is het oneerlijk; vind je niet Hugo? En ik kan je nu drie opties geven; Optie één.. Je laat nu je tong zien. Optie twee; Ik breek je mond open; daar ben ík echt niet bang voor of optie drie; je krijgt de kietelstaf..’ en dat was dus waar ik het meest bang voor was. Hij plaatste zijn vingers tegen mijn buik aan maar voordat ik zijn handen weer weg kon trekken, of zelfs hem van mij af kon duwen, begon hij me te kietelen waardoor een aantal lachjes ongewild mijn mond uit glipte ik me zo draaide zodat hij niet bij mijn buik kon; mijn zwakke plek waarna ik mijn handen tegen zijn borstkas aan drukte om hem weg te kunnen trekken.
    ‘laat het,’ zei ik dan snel, haast zonder mijn lippen te laten bewegen. Merlin, als iemand mijn tong ziet die als een regenboog uit mijn mond zal glijden, telkens als ik praat.. ik kan wel door het grond zakken van schaamte.
    ‘v-vergeet het. ik- ik ben gewoon wat misselijk. Eh- door het trein.’


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••