• Ondertussen is het op Hogwarts gewoon verder gegaan. De Next Generation zit op school en en nieuw jaar op Hogwarts is begonnen voor Albus, Rose, Lily, Scorpius, Hugo, Teddy en nog velen anderen. Een klein clubje zit in hun examenjaar. Hoe vergaat het iedereen? En gaat het wel goed op school? Of halen ze slechte cijfers?


    Personages: Stop op personages uit het zevende jaar - Stop op personages uit Gryffindor
    Vrouwen:
    X Victoire Isabelle Weasley • 7 • Mangata 1.12
    X Molly Weasley • 7
    X Lucy Weasley • 6
    X Dominique Gabrielle Weasley • 6 • Sobremesa 1.20
    X Rose Weasley • 5 • Waldeinsamkeit 1.13
    X Roxanne Weasley • 4 • Leora 1.14
    X Lily Luna Potter • 4 • Mangata 1.18
    X Camilla Alyssa Lynn Lancaster • 6 • Goya 1.11
    X Nicolette Kath Belladonna • 7 • CaptainHook 1.7
    X Raven Alana Griffith • 6 • Quivers 1.7
    X Scarlett May Adams • 6 • CaptainKush 1.9
    X Andrea Jules Elizabeth Montgomery • 7 • Karabatic 1.8

    Mannen:
    X Edward Remus Lupin • 7 • NecklessOfHope 1.9
    X Fred Arthur Weasley • 7 • Bain 1.9
    X James Sirius Potter • 6 • Waldeinsamkeit 1.8
    X Albus Severus Potter • 5 • CaptianHook 1.6
    X Scorpius Malfoy • 5 • Solangelo 1.6
    X Hugo Weasley • 4 • SphinxX 1.6
    X Louis Weasley • 4 • Gereserveerd • Mrs_Hemmings 2.2
    X Campbell Dylan Saunders • 5 • Leora 1.8
    X Ralf Auron • 5 • SphinxX 1.6
    X Nathan Chase • 7 • Solangelo 1.11
    X Ethan James Cole • 7 • CaptainKush 1.13
    X Riccardo Nathaniel Emanuel Von Reed • 7 • Karabatic 1.14
    X Luke Nemo Rosier • 6 • Bain 1.15
    X Caleb Jules Ava • Sobremesa 2.1
    X Dylan Taylor Parker • 6 • Mrs_Hemmings 1.20


    Quidditch teams:
    Gryffindor:
    Captain: Camilla Alyssa Lynn Lancaster • Goya
    Chaser: Camilla Alyssa Lynn Lancaster • Goya
    Chaser: James Sirius Potter • Waldeinsamkeit
    Chaser: Roxanne Weasley • Leora
    Beater: Fred Arthur Weasley • Bain
    Beater: Nicolette Belladonna • CaptianHook
    Keeper: Hugo Weasley • SphinxX
    Seeker: Lily Luna Potter • Mangata

    Hufflepuf:
    Captain: Edward Remus Lupin • NecklessOfHope
    Chaser: Victoire Isabelle Weasley • Mangata
    Chaser:
    Chaser:
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Edward Remus Lupin • NecklessOfHope
    Seeker: Scorpius Malfoy • Solangelo

    Ravenclaw:
    Captain: Caleb Jules Ava • Sobremesa
    Chaser: Caleb Jules Ava • Sobremesa
    Chaser:
    Chaser:
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Rose Weasley • Waldeinsamkeit
    Seeker: Raven Alana Griffith • Calendis

    Slytherin:
    Captain: Ethan James Cole • CaptainKush
    Chaser: Luke Nemo Rosier • Bain
    Chaser: Albus Severus Potter • CaptianHook
    Chaser: Ethan James Cole • CaptainKush
    Beater:
    Beater:
    Keeper: Louis Weasley • Mrs_Hemmings
    Seeker: Scarlett May Adams • CaptainKush

    1st Match: Gryffindor - Slytherin
    Zaterdag 1 November.
    2nd Match: Hufflepuff - Ravenclaw
    Zaterdag 15 November.
    3rd Match: Ravenclaw - Slytherin
    Zaterdag 14 Februari.
    4th Match: Gryffindor - Hufflepuff
    Zondag 1 Maart
    5th Match: Hufflepuff - Slytherin
    Zaterdag 2 Mei.
    6th Match: Gryffindor - Ravenclaw
    Zaterdag 16 Mei.



    Prefects en Head Boy/Girl:
    Head Boy: Nathan Case • Solangelo
    Head Girl: Victoire Isabelle Weasley • Mangata

    Gryffindor:
    -
    -
    - Nicolette Kath Belladonna • CaptianHook

    -
    -
    -


    Hufflepuf:
    -
    -
    -

    -
    - Campbell Dylan Saunders • Leora
    -


    Ravenclaw:
    - Rose Weasley • Waldeinsamkeit
    -
    -

    -
    -
    -


    Slytherin:
    -
    -
    -

    -
    -
    -



    Regels:
    - Er is geen minimum aantal woorden per post, maar houd het redelijk.
    - Er is een maximum van 2 personages per persoon.
    - Alleen Goya en Mangata maken de topics aan.
    - Hou het gezellig! Geen ruzies buiten de RPG.
    - Je kan enkel een personage uit het vierde, vijfde, zesde of zevende jaar bespelen. Dit is omdat het beter uitkwam met de familiebanden en zodat je meer mensen heb om mee te RPG'en in dezelfde jaarlaag.
    - De leeftijdsverschillen van bestaande personages zullen waarschijnlijk niet kloppen, maar dit kwam het beste uit.
    - Je kan een van de bestaande personages uit de lijst hierboven kiezen maar ook een onbestaand personage aanmaken.
    - Houd geslacht, afdeling en leeftijd een beetje gelijk.
    - Van de meeste bestaande personages staat de afdeling niet vast. Niet iedereen hoeft in Gryffindor dus.
    - Reservaties blijven vier dagen staan.


    Het begin:
    Het is 1 september, wat betekend dat het schooljaar weer begint en alle leerlingen weer met de Hogwarts Express naar Hogwarts gaan. Over een half uur zal de trein vertrekken.


    [ bericht aangepast op 18 jan 2015 - 17:35 ]


    -


    ‘’Memories warm you up from the inside. But they also tear you apart.’’
    Roxanne Weasley
    4th grade Gryffindor/ Chaser

    ‘Grote vriend, aangezien ik alsnog groter dan jou ben..’ beteuterd keek ik toe hoe hij mijn hand uit zijn haar haalde.
    ‘Bij mij is het nog steeds dezelfde. Mijn ouders zijn nog steeds steeds gespannen door mijn- door mijn “probleempje” waardoor mijn oom me aanbood om voor de vakantie bij hem te blijven. En het was eerlijk gezegd wel gezellig. En- en mijn broertje ligt in de ziekenhuis. Dus ja, ik heb een perfecte vakantie gehad. Zullen- zullen we naar binnen gaan?’ langzaam knikte ik mijn hoofd voordat ik naar zijn hand greep. ‘…Ik wilde je wel uitnodigen deze vakantie maar je weet hoe mijn broer is.’ Geërgerd rolde ik mijn ogen. ‘Je mag blij zijn dat hij niet zo snugger was je op te merken anders zat hij nog steeds aan mijn zij geplakt. Ik hielp deze zomervakantie zelfs een dreuzeljongen zijn bal te vinden- en zelfs daarvoor moest ik mijzelf nog verklaren; alsof ik met de eerste de beste jongen op mijn pad ga trouwen…’ met een zachte zucht liet ik zijn hand weer los.
    ‘Mijn vakantie was dus weer vanouds. Familie en Fred en op de wegisweg rondhangen wanneer Fred en papa in de fopshop bezig zijn. Oh ja; en ik heb deze zomer wel een poes van papa gekregen… alleen..’ snel keek ik rond mij heen. ‘..ik heb haar vergeten mee te nemen..’ zachtjes kreunde ik. ‘Vind je het erg om mee te lopen; of wil je liever de trein in? Ik weet zeker dat je haar ook lief gaat vinden. Je hield toch van sneeuw? Ze is even wit als dat; misschien witter zelfs.’

    [ bericht aangepast op 17 jan 2015 - 18:17 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya


    • • Hugo Weasley • •

    • 4th year Gryffindor • Keeper •


    ‘Nou, ik ben zelf een stuk minder benieuwd naar zijn reactie dus die vergeten we maar even.’ Lichtjes verward keek ik haar aan tot ik mijn wenkbrauwen op trok en zachtjes murmelde; ‘wacht, ik heb gelijk?’ voordat Caleb aan kwam lopen en mijn zus in zijn armen nam waarbij ik gauw wegkeek.
    ‘..ik heb gelijk.’ Murmelde ik nogmaals en keek weer op naar Rose die me wagend aankeek.
    ‘oh Merlin; ik heb gelijk!’ lachte ik dan.
    ‘ik bedoel, in Merlijns baard Rose; ik bedoelde het als een grap en ik heb het ook nog gelijk! Oh Merlin, de wereld moet hier vanaf weten..’ zei ik dan met een grijns.
    ‘oh Merlin.. ik ben zo goed.’ Zei ik dan met een glimlach en klopte nog op haar schouder.
    ‘dankjewel dat je deze, mooie geheim van jou aan mij gedeeld hebt; ik zal proberen mijn mond te houden. En je weet dat dat onmogelijk is voor mij.’ Zei ik met een nadruk op “proberen” en greep weer naar de handvat van mijn hutkoffer.
    ‘oke, ik gun jullie tortelduifjes even wat privacy zodat ik kan nadenken over hoe ik dit aan de hele school kan gaan vertellen.’ Zei ik met een knipoogje voordat ik langs ze heen liep.
    ‘en, oh, Caleb; pas wel goed op voor haar. Ze is soms echt een heethoofd..’ zei ik nog voordat ik mijn hutkoffer zo snel mogelijk de trein is sjouwde en de eerste beste coupe in liep om die achter mij met een klap dicht te gooien en naast het raam plaats nam terwijl ik de twee nog steeds aanstaarde. Oh Merlin, ik ben echt goed. Ik wist niet eens dat ze wat hadden- Ik bedoel, natuurlijk wist ik al lang al dat ze iets hadden. Dit was alleen om te checken..


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••


    Raven Alana Griffith

    _________________________________


    "Wat je zin kunt noemen, tja." Antwoord ik hem dan. Ik zie hem een snelle traan wegvegen, maar vraag er maar niet over door. Ik ga door met het frunniken an mijn jasje.
    Plots hoor ik geklik van mijn rechterkant, waarna ik naar rechts kijk en zie dat Xaellana haar kooi heeft opengekregen. Wat een slim beest. Ze vliegt naar de deur die automatisch opengaat, en begint dan vrolijk door de coupés te vliegen. "Xaellana, kom terug!" Roep ik haar na. Ik pak haar kooi en mijn hutkoffer in mijn hand. "Sorry, ik moet gaan." Zeg ik Ethan nog kort gedag, waarna ik als een dolle door de coupés achter Xaellana aan begin te rennen. Normaal deed ze nooit zo, alleen als Albus in de buurt was. Albus.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Ethan James Cole,
    De vogel van Raven was ontsnapt en zo snel als ze kon ging ze erachteraan. Ik bleef alleen achter in de coupe. Ineens bedacht ik dat ik vorig jaar een iPod had gekregen van Olivia. Olivia was half-blood en ging regelmatig langs in de muggle wereld. Toen ik achttien werd kocht ze een iPod voor mijn verjaardag. Ik haalde hem uit mijn tas en deed mijn oortjes in. Er stond vooral veel muggle muziek op, maar op zich was dat nog niet eens zo slecht. Ik vroeg me af waar Andrea was, en of ze wel zou komen dit jaar. Zij is een van de weinige Gryffindors die echt te vertrouwen waren. Ik hoopte dat de trein snel zou vertrekken ook al zou ik het liefst eruit springen en met mijn vrienden meegaan. Eenzaamheid was nooit mijn sterkste punt geweest. "Never Break Me" van "Brennan Heart" stond op play, ook al was het een oud nummer maakte het mij niet uit. Dit soort muziek was nu echt een must.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead


    • • Ralf Auron • •
    5th Year Hufflepuff


    Ze knikte en pakte mijn hand vast om me mee het trein in te sleuren en Merlin, ik kon het niet laten en staarde ietwat verlegen naar onze handen die ineen gebonden waren.
    ‘…Ik wilde je wel uitnodigen deze vakantie maar je weet hoe mijn broer is. Je mag blij zijn dat hij niet zo snugger was je op te merken anders zat hij nog steeds aan mijn zij geplakt. Ik hielp deze zomervakantie zelfs een dreuzeljongen zijn bal te vinden- en zelfs daarvoor moest ik mijzelf nog verklaren; alsof ik met de eerste de beste jongen op mijn pad ga trouwen…’ en met dat liet ze mijn hand iets te snel los waardoor ik haar weer aankeek.
    ‘Mijn vakantie was dus weer vanouds. Familie en Fred en op de wegisweg rondhangen wanneer Fred en papa in de fopshop bezig zijn. Oh ja; en ik heb deze zomer wel een poes van papa gekregen… alleen.. ik heb haar vergeten mee te nemen.. Vind je het erg om mee te lopen; of wil je liever de trein in? Ik weet zeker dat je haar ook lief gaat vinden. Je hield toch van sneeuw? Ze is even wit als dat; misschien witter zelfs.’
    Ik knikte met mijn hoofd en probeerde maar heel erg blij eruit te zien.
    ‘sinds ik klein was wilde ik ook altijd een poes, of minstens een uil. Maar ik kreeg er nooit een of mijn broertje knuffelde ze letterlijk dood omdat hij dacht dat ze knuffels waren.’ Zei ik en liet een kleine zucht waarna er alsnog een glimlach rond mijn lippen sierden en ik twijfelend naar haar hand greep om haar vervolgens weer het perron op te trekken.
    ‘zullen we haar maar dan gaan halen.’


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••


    ‘’Memories warm you up from the inside. But they also tear you apart.’’
    Roxanne Weasley
    4th grade Gryffindor/ Chaser

    ‘Sinds ik klein was wilde ik ook altijd een poes, of minstens een uil. Maar ik kreeg er nooit een of mijn broertje knuffelde ze letterlijk dood omdat hij dacht dat ze knuffels waren.’ Zachtjes lachte ik. Merlin; dat lijkt me verschrikkelijk dat als je iets knuffelt- je het zo hard doet dat hun hoofd ervan afvalt of hun darmen er uit spatten. Ze zijn in ieder geval met liefde dood gegaan.
    ‘Zullen we haar maar dan gaan halen.’ Zachtjes voelde ik hoe zijn hand die van mij omsloot waarna hij me de perron op trok. Even keek ik in het rond tot ik twee oranjeharige hoofden boven de menigte uit zag steken. Misschien was oom Ron, oom Bill er of oom Percy- die ik persoonlijk liever minder zag door zijn pompeuze houding wat hem totaal uit toom liet vallen. Papa zelf had het ook minder op Percy. Snel trok ik Ralf door de menigte heen om inderdaad Winter in haar kooi bij papa’s voet te zien. Ik trok mijn hand los om Winters kooi op te pakken en hem voor Ralfs neus te houden.
    ‘Is ze niet lief..’ zei ik totaal vertederd bij haar witte snoetje voordat ik de kooi in Ralfs armen duwde om mijn vader in een omhelzing te trekken die met oom Bill en tante Fleur aan het praten was. Net zoals ieder jaar zou ik hem weer missen. Veel erger zelfs dan mijn moeder- waar ik in vergelijking tot mijn vader een slechte band mee had. ‘..Ik ben er zo blij mee, papa.. en ik zou zoals altijd wel weer goed op Fred letten.. zodat hij niet gepest word, of in elkaar geslagen.’ Grapte ik zachtjes.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:


    ‘’Memories warm you up from the inside. But they also tear you apart.’’
    Roxanne Weasley
    4th grade Gryffindor/ Chaser

    ‘Sinds ik klein was wilde ik ook altijd een poes, of minstens een uil. Maar ik kreeg er nooit een of mijn broertje knuffelde ze letterlijk dood omdat hij dacht dat ze knuffels waren.’ Zachtjes lachte ik. Merlin; dat lijkt me verschrikkelijk dat als je iets knuffelt- je het zo hard doet dat hun hoofd ervan afvalt of hun darmen er uit spatten. Ze zijn in ieder geval met liefde dood gegaan.
    ‘Zullen we haar maar dan gaan halen.’ Zachtjes voelde ik hoe zijn hand die van mij omsloot waarna hij me de perron op trok. Even keek ik in het rond tot ik twee oranjeharige hoofden boven de menigte uit zag steken. Misschien was oom Ron, oom Bill er of oom Percy- die ik persoonlijk liever minder zag door zijn pompeuze houding wat hem totaal uit toom liet vallen. Papa zelf had het ook minder op Percy. Snel trok ik Ralf door de menigte heen om inderdaad Winter in haar kooi bij papa’s voet te zien. Ik trok mijn hand los om Winters kooi op te pakken en hem voor Ralfs neus te houden.
    ‘Is ze niet lief..’ zei ik totaal vertederd bij haar witte snoetje voordat ik de kooi in Ralfs armen duwde om mijn vader in een omhelzing te trekken die met oom Bill en tante Fleur aan het praten was. Net zoals ieder jaar zou ik hem weer missen. Veel erger zelfs dan mijn moeder- waar ik in vergelijking tot mijn vader een slechte band mee had. ‘..Ik ben er zo blij mee, papa.. en ik zou zoals altijd wel weer goed op Fred letten.. zodat hij niet gepest word, of in elkaar geslagen.’ Grapte ik zachtjes.



    (hoe zou dat nou komen x'))


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Albus Severus Potter
    ''I don't like people and sarcasm is my only defence.''
    x Slytherin x Chaser x Fifth year x



    Hij zei snel zijn ouders gedag en liep weg. Zijn ma was iets te bezorgd en James en Lily waren al weggekomen, alleen hij nog niet, hierdoor was hij wat later dan hij over het algemeen was. Snel rende hij de trein in en keek om zich heen. Naar wie hij op zoek was was simpel; Raven, hij had haar de hele vakantie niet gezien en hij had het meisje vreselijk gemist. Met zijn koffer achter zich aan trekkend liep hij het dunne gangetje door tot hij een stem wat hoorde roepen. Wat gevolgd werd door een uil, die op zijn schouder landde. Albus kon het niet laten om te lachen en wachtte maar tot Raven kwam. Want deze uil, Xaellana genaamd, was van haar.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2015 - 20:29 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded


    Raven Alana Griffith

    _________________________________


    Na tegen verschillende deuren aan te zijn geknald en eindelijk Xaellana weer terug te hebben gevonden verscheen er de grootste lach op mijn gezicht dan je ooit eerder had kunnen zien. Mijn sneeuwuil zat op de schouder van Albus, de jongen die ik deze gehele vakantie verschrikkelijk had gemist. "Al.." Zeg ik, waarna ik hem om de hals vlieg. "..Ik heb je zo gemist." Vervolg ik mijn zin. Ik leg mijn hoofd zachtjes op zijn borstkas, waardoor ik zijn hartslag lichtjes hoor. Boem-boem. Boem-boem. Boem-boem.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either


    • • Hugo Weasley • •

    • 4th year Gryffindor • Keeper •


    Ik staarde maar naar de twee kleffende mensjes waaronder mijn zus uit bestond tot ik me met een zucht omdraaide. Ik voelde me plotseling eenzaam; maar dat was niets ergs. Dat kwam voornamelijk doordat ik in mijn eentje in het coupe zat. Maar toen ik al omkeek, merkte ik een aantal bekende stemmen op die uit de coupe naast die van mij kwam. Een grijns sierde rond mijn lippen voordat ik op kwam staan en mijn hutkoffer mee het coupe uit sleurde, naar mijn buur-coupe toe waar ik zoals al gedacht te hebben, Campbell en Scorpius zag zitten en naar binnen stormde.
    ‘Heei, Campius!’ riep ik speels en nam tussen de twee in plaats om mijn armen om hun heen te kunnen slaan.
    ‘wat heb ik jullie toch gemist. Eh- kom ik ongelegen? Vast niet.. he, wisten jullie al dat mijn zus iets met Caleb heeft? Dat heb ik net uitgevonden, helemaal alleen. Knap toch?’

    [je mag Hugo gaan haten hoor :’)]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    [ ik kan vanavond overigens niet posten want ik heb een verjaardag]


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Fred Arthur Weasley
    Toen Lily me opmerkte moest ik even grijnzen. Het meisje was toch niet heel opmerkzaam, waardoor ze een heel makkelijk slachtoffer was. Mijn zusje wist precies waartoe ik in staat was, die zou vast ook niet opkijken als er vuurwerk afging langs de trein als die vertrok. Al snel was ze bij me en ik pakte haar bij haar arm. "Kom, favoriete nichtje van me. Ik heb je gemist in de vakantie. Roxy bleef maar zeuren over dat ik eens van haar rug moest komen met jongens enzo, maar ze is daar gewoon allemaal niet oud genoeg voor. Jongens zijn klootzakken en daar hoeft ze nog niet achter te komen." klaagde ik tegen mijn nichtje. Misschien was ze er niet de persoon voor, maar mijn familie was mijn alles, dus waarom niet? Iedereen wist dat ik beschermend was tegenover Roxanne. Ik trok Lily mee naar de eerste de beste lege coupe en liet mezelf op een van de banken vallen. Hier kon ik Molly wat rond laten lopen, wat ze ook even vrolijk deed, voor ze zich neerzette op het tafeltje bij het raam en vrolijk naar buiten keek. Maffe hond was het ook. "Dus, hoe was jou vakantie, Lils?"

    Luke Nemo Rosier
    Ik glimlachte een beetje toen Scarlett zich op me stortte. Ik sloeg mijn armen om haar heen en drukte een klein kus op haar wang als begroeting. Ik liet haar er langs en sloot de deur. Zo kwamen er ten minste geen domme huppelkutjes binnen. Ik sloot ook de rolgordijnen, zodat we ons rustig konden omkleden en ik niet perse mijn arm hoefde te verbergen. Voor Scarlett zou ik me niet hoeven te verbergen. Ik vertrouwde haar en ze wist er al langer van. Ik glimlachte toen ze Lilliac aaide, dat konden alleen zij en ik, wat me toch een speciaal gevoel gaf. Niet veel later pakte ik haar flakon aan en nam er een slok van, voor ik hem teruggaf. Heerlijk. Ik trok mijn vest uit, waardoor ik hier alleen in een zwarte tanktop zat, wat een stuk comfortabeler was, en pakte mijn pakje sigaretten. Ik stak er een tussen mijn lippen en hield het pakje toen haar haar uit. "Peukje, Scar?" vroeg ik, terwijl ik met mijn andere hand mijn eigen peuk vast opstak en een lange hijs ervan nam. Nicotine, heerlijk.


    Bowties were never Cooler

    Albus Severus Potter
    ''I don't like people and sarcasm is my only defence.''
    x Slytherin x Chaser x Fifth year x



    Niet veel later werd hij om de nek gevolgen en hoorde hij wat woorden. Een glimlach sierde door beiden zijn lippen, maar vooral om de persoon. Albus sloeg zijn armen om Raven heen en drukte een kus op haar voorhoofd. ''Ik jou ook, love.'' zei hij tegen haar en kort streelde hij door haar lokken. Het voelde goed om weer bij haar te zijn. De twee hadden wel geschreven in de vakantie, maar gezien niet. En dit voelde toch beter dan haar handschrift op stom rotpapier. ''Hoe was je vakantie? Nog weggeweest?'' Eventjes voelde hij de sneeuwuil om zijn hoofd pikken en dit liet hem even grijnzen.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded


    • • Ralf Auron • •
    5th Year Hufflepuff


    Ze trok me mee de menigte in, richting een oranje harige man toe die ik herkende als de vader van Roxanne, George Weasley. Een aantal keren had ik met hem gesproken aangezien ik al heel goed bevriend was met zijn dochter. En hij zou denk ik niet erg blij worden als hij zou horen en zien dat zijn dochter bevriend is met een of ander onbekende jongen. Toen we eenmaal bij hem stonden, knielde Roxanne voor een kooi neer en haalde een levend wezen eruit die ze voor mijn neus neer drukte. Het was een poes. Een witte. Ik heb normaal gesproken niets met poesjes, maar toch voelde ik me ongemakkelijk toen de vacht van de poes haast mijn neus kietelde.
    ‘Is ze niet lief..’ zei ze vertederd waarna ik even lachte voordat Roxanne haar weer terugtrok om de kooi in mijn armen te drukken waardoor ik even wiebelend achteruit deinsde en toekeek hoe Roxanne haar vader in een knuffel trok.
    ‘..Ik ben er zo blij mee, papa.. en ik zou zoals altijd wel weer goed op Fred letten.. zodat hij niet gepest word, of in elkaar geslagen.’
    Haar vader, die op dit moment eigenlijk met zijn broer aan het praten was, keerde zich naar Roxanne toe en gooide zijn armen om haar heen. En op dit moment voelde ik me dus een beetje vreemd; buitengesloten of zelfs alsof ik een geest was. Was ik dat maar ook.
    ‘dan vertrouw ik erop dat je hem niet gaat pesten of in elkaar gaat slaan. Want.. het is een fijt dat jij de enige bent. of heb ik het mis?’ Hoorde ik haar vader zeggen en Roxanne losliet om Winter wat te kunnen aaien.
    ‘en als er wat gebeurd, vertrouw ik erop dat je ons een uil zal gaan sturen. En nu ik dit zeg weet ik zeker dat ik voor volgende week een uil binnen zal krijgen, of jullie verbergen dan iets voor mij.’ Zei hij. Ik kon aan zijn stem merken dat hij slaperig was. Maar zo klonk hij eigenlijk bijna altijd; alleen nu was het erger. En ja hoor, op dat moment keerde meneer Weasley zich naar mijn richting toe waardoor ik even een blik naar Roxanne wierp om gauw terug naar mijn schoenen te staren.
    ‘oh- Ralf, ik had je niet gezien. Hoe gaat het met jou?’
    Ik beet zachtjes op mijn lip en aan alles wat ik op dit moment kon denken was om normaal te blijven, netjes en beleefd. Want, nou ja, straks vind hij mij een freak en wilt niet meer dat ik met haar dochter om zal gaan.
    ‘goed. Met u?’ vroeg ik maar en probeerde niet te stotteren. En tot mijn grootste opluchting, knikte hij maar met zijn hoofd en liet een kleine glimlach aan ons zien.


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••


    Raven Alana Griffith

    _________________________________


    "Ik jou ook, love." Hoorde ik hem zeggen, waarna ik zijn lippen op mijn voorhoofd voel. Ik glimlach en sluit kort mijn ogen. "Hoe was je vakantie? Nog weggeweest?" Hoor ik hem daarna zeggen, waarna ik mijn ogen weer open en Al recht in zijn ogen aankijk. "Het was geen vakantie te noemen zonder jou, Al." Glimlach ik dan, waarna ik begon te blozen. Ik zie Xaellana kort in Albus' haren pikken, en beveel haar dan ook meteen om daarmee te stoppen.
    Ik pak de uil over op mijn vinger en stop haar terug in haar kooitje, waarna ik het slot dit keer wel goed dichtdoe en er voor de zekerheid nog een touwtje met een dubbele knoop omheen knoop. "Blijf, Xaellana. Blijf." Zeg ik haar dan, waarna ik me weer omdraai en me weer in Al's armen laat vallen en hem weer aankijk.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either