• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Assa Guðmundsdóttir - 16 [Natas]
    Brikin van Et-Raklion - 41 [Alicia]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2015 - 20:41 ]

    Ignatius haalde zijn schouders op.
    'Ik had niets met haar.'

    'Waarom ga je er niet naartoe?' vroeg Aenea zich hardop af. 'Ik zou het graag willen zien. Ik begrijp niet waarom je in dit gehucht blijft.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ardaneus krabde zich achter zijn oren.
    'Ik moet eerlijk bekennen..dat ik vergeten ben in welke richting ik de stad moet zoeken. Men verplaatst zich hier niet zo snel als op de aarde, waar men naar gelieve kan verdwijnselen en verschijnselen..en de wereld is hier vele malen groter.'
    Hij zuchtte.
    'Ik probeer het me al dagen te herinneren, maar het komt niet in mij op.'

    Alassëa fronste.
    'Dit kan niet zomaar!' riep ze en ze probeerde zich tussen de tralies door te wringen.
    'Dit is verboden! Gemeen!'

    'We zouden een hemelhoge trap kunnen toveren,' merkte Aenea op, 'waarmee we een groot deel kunnen overzien. Misschien dat we vannacht lichtjes zien.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ardaneus glimlachte.
    'We zijn al in het bezit van hemeltrappen,' zei hij toen.
    'Daar vierden we Adithhilae, de dag van de draak. Misschien kunnen we vanaf daar in de verte kijken.'

    'Dat scheelt weer een hoop energie,' vond Aenea. 'Duurt het lang om daar te geraken?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ardaneus schudde zijn hoofd.
    'Nee, niet heel ver. Het is hooguit op enkele uren loopafstand.'

    Aenea onderdrukte een zucht. Ze was best wel een beetje lui geworden de afgelopen millennia
    'Laten we dan maar gaan.'

    [ bericht aangepast op 2 feb 2015 - 20:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Daar heb ik geen bezwaar tegen,'
    Hij stond op en klopte zijn kleding schoon, waarna hij zijn hand naar Aenea uitstak, om ook haar overeind te helpen.

    Aenea pakte zijn hand aan. Het was wel goed om te zien dat ze hier op Askroth manieren hadden. Waarschijnlijk was dit haar nieuwe wereld en ze wilde zo vlot mogelijk integreren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Het helpt om een hoofddoek om te doen,' zei Ardaneus toen hij in de deuropening stond.
    'Het beschermt je tegen de hitte van de zon wanneer zij op haar hoogst staat. Je zou niet de eerste zijn die in de woestijn omkomt omdat je de verkeerde kleding draagt.'

    Aenea gaf gehoor aan zijn advies en toverde een strohoed en een zonnebril. 'Best. Ik ben er klaar voor.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Goed, ik denk dat nog weet waar het is.'
    Hij stapte naar buiten en ging Aenea voor. Hij verliet het dorp en begon de wandeling door de grote zandvlakten.

    'Niets is verboden in het land zonder regels,' zei Zoë die dichter naar de tralies toe liep. ''Wen er.maar aan.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes