• Vertel er wat over!

    Ik heb de prik niet gehad, dus ik kan er ook niet over oordelen. De reden waarom ik deze bewust niet heb gehaald is omdat het vaccin je beschermt tegen de twee meest voorkomende typen, maar dus niet tegen alle typen. Het vaccin geeft jou dus geen garantie dat je nooit baarmoederhalskanker zal krijgen...

    Als je toch de spuit gaat halen, is mijn enigste advies om jezelf (en dus je spieren) goed te ontspannen. Zo heeft de naald minder weerstand en zul je minder van de prik voelen.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Nee. Je kunt iets ziek worden en spierpijn hebben.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Gewoon net zoals elke andere prik? Ik had nergens last van. Ja, spierpijn, maar dat heb je bij elke prik. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Nee.
    Er vielen zelfs wat meisjes flauw bij mij in de klas toen :')
    Maar ik voelde er letterlijk niks van, maar ik heb sws een hoge pijngrens.


    I live for the applause, you will die for it.

    Britsanity schreef:
    Ik heb de prik niet gehad, dus ik kan er ook niet over oordelen. De reden waarom ik deze bewust niet heb gehaald is omdat het vaccin je beschermt tegen de twee meest voorkomende typen, maar dus niet tegen alle typen. Het vaccin geeft jou dus geen garantie dat je nooit baarmoederhalskanker zal krijgen...

    Als je toch de spuit gaat halen, is mijn enigste advies om jezelf (en dus je spieren) goed te ontspannen. Zo heeft de naald minder weerstand en zul je minder van de prik voelen.


    Dat vind ik niet echt een logische redenering. Iets is beter dan niets, dus waarom ervoor kiezen om hem dan maar helemaal niet te nemen?

    De prik doet geen pijn. Om een of andere reden krijg je van deze wel echt spierpijn tho.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Dat vind ik niet echt een logische redenering. Iets is beter dan niets, dus waarom ervoor kiezen om hem dan maar helemaal niet te nemen?

    De prik doet geen pijn. Om een of andere reden krijg je van deze wel echt spierpijn tho.

    In de tijd van de eerste lichting (de mensen die nu ongeveer 18 tm 22 zijn) was het nog maar de vraag of de prik wel werkte, omdat het zo ineens op de markt kwam.
    "Iets beter dan niets", dan kan je net zo goed alle medicijnen van de wereld nemen, aangezien "iets beter is dan niets".

    Ligt ook aan je pijntolerantie!

    Als ze goed prikken 'hoort' het geen pijn te doen. Prikken ze 'fout' kan je wel even 4a5 dagen spierpijn hebben, maar dat valt reuze mee.
    Zorg dat als jij je laat prikken gewoon ontspant, zo maak je het veel makkelijker voor de prikkers ;)


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Mijn arm voelde wel een tijdje zwaar aan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb bij geen van alle drie de delen pijn gevoeld. Ook geen spierpijn erna.


    Ex astris, sciencia

    FiftyShades schreef:
    (...)
    In de tijd van de eerste lichting (de mensen die nu ongeveer 18 tm 22 zijn) was het nog maar de vraag of de prik wel werkte, omdat het zo ineens op de markt kwam.
    "Iets beter dan niets", dan kan je net zo goed alle medicijnen van de wereld nemen, aangezien "iets beter is dan niets".

    Dat is ook geen logische redenering. :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb enkel na de derde prik, wat stijve spieren gehad.
    De prikken op zich voel je niet, maar de vloeistof die erin wordt gespoten, kan wel wat branden. Al kan ik me van inenting vergissen, want ik kreeg ook mijn tetanus prik op hetzelfde moment...


    Mhm?

    Valt echt wel mee, het duurde maar 3 seconden

    Geen HPV prik gehad, wel laatst nog een stel vaccinaties en er gelukkig geen last van gehad. De enige prik die me echt pijn heeft gedaan was de Mantoux test, maar dan spuiten ze vloeistof in je huid dus das weer wat anders.

    Helpt ook dat ik niet bang ben voor naalden. Heb me zelfs extra opgeofferd als prikobject voor mijn medestudenten 8D

    FiftyShades schreef:
    (...)
    In de tijd van de eerste lichting (de mensen die nu ongeveer 18 tm 22 zijn) was het nog maar de vraag of de prik wel werkte, omdat het zo ineens op de markt kwam.
    "Iets beter dan niets", dan kan je net zo goed alle medicijnen van de wereld nemen, aangezien "iets beter is dan niets".


    60%-70% bescherming tegen een uiterst vervelende vorm van kanker die vooral op jonge leeftijd toeslaat met eigenlijk niet meer nadelen dan een aantal prikjes plus eventueel wat dagen pijn aan je arm lijkt me toch een goeie ruil.

    Het percentage voorkomen cervix carcinomen zouden ze ook nog behoorlijk wat kunnen opkrikken door ook mannen zich te laten in enten maar dat zit er nog niet helemaal in volgens mij.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2015 - 19:45 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    In ieder geval is de beste tip die ik kan geven: houd je arm/schouder (in ieder geval de plek van de prik) zo slap en ontspannen mogelijk. Dan is de pijn het minst erg.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik ben doodsbang voor prikken... :(