•       Met het naderende Valentijnsdag organiseert

    Newton’s High School een gemaskerd bal voor alle leerlingen van de bovenbouw. Valentijnsdag – een commercieel gebeuren volgens velen mensen, maar ook een dag waarop mensen bij elkaar komen en extra aandacht schenken aan degenen waarvan ze houden.
    Om ook nog de dates een verassing te laten zijn hebben een paar leerlingen van verschillende klassen “stelletjes” mogen maken. Omdat dit niet werd gecontroleerd door de leraren zijn sommigen niet erg serieus gekoppeld. Of blijkt het bekende “opposites attract” echt waar te zijn? Om twaalf uur moet iedereen zichzelf onthullen door zijn of haar masker af te doen.

    ••••

    Sommige mensen die aan elkaar zijn gekopppeld zullen elkaar haten maar weten op het bal natuurlijk niet met wie ze aan het dansen zijn. Ligt de lijn tussen haat en liefde dicht bij elkaar? Of toch niet? Andere mensen zullen wel serieus gekoppeld zijn en ontmoeten iemand die goed bij hen past, misschien wel té goed. Maar de grote vraag blijft nog steeds: is het echt waar dat op Valentijnsdag meer mensen bij elkaar komen dan op normale dagen?

    “I no longer believed in the idea of soul mates, or love at first sight. But I was beginning to believe that a very few times in your life, if you were lucky, you might meet someone who was exactly right for you. Not because he was perfect, or because you were, but because your combined flaws were arranged in a way that allowed two separate beings to hinge together.”



          Jongens —
    • Kay Valerio Boston • CrowIey
    • Xavier Breyon Monray • Marrish
    • Becket Richardson • Sand
    • Jordan Lorenc • Michonne
    • Brandon Hamilton • Maseo
    • Tobias Matthew Harris • Syntax

          Meisjes — VOL
    • Sun-Hee Ryang • Cathedrals
    • Hadewych October Caldridge • Repair
    • Megaera Phoebe Nicolas • Freer
    • Isabella Hamilton • Maseo
    • Ivogen Kendra Langley • Sabaism
    • Eleonore Adriana Vellicio • Syntax


          Invullijst —
    Naam:
    Leeftijd:
    Nationaliteit:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Eventuele relaties:
    Extra:


          Regels —
    Driehonderd woorden per post, minimaal!
    Geen ruzie OOC.
    Geduldig met elkaar omgaan.
    Topics worden uitsluitend geopend door mij, CrowIey.
    Schrijf posts in ABN.
    Minstens één keer per week reageren.
    Geen personages van anderen besturen.



    KOPPELS
    Becket Richardson — Isabella Hamilton
    Kay Valerio Boston — Hadewych October Caldridge
    Xavier Breyon Monray — Eleonore Adriana Vellicio
    Jordan Lorenc — Megaera Phoebe Nicolas
    Brandon Hamilton — Sun-Hee Ryang
    Tobias Matthew Harris — Ivogen Kendra Langley



    HET BEGIN —
    Iedereen is aangekomen op Newton’s High School. Iedereen moet zich melden bij de leraren, hun naam zeggen en zodoende worden ze naar hun ‘partner’ gebracht, als die er al is. De leerlingen mogen pas om twaalf uur onthullen wie ze echt zijn. Tot die tijd moeten ze hun maskers ophouden.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 19:44 ]

    TOBIAS "TOBY" MATTHEW HARRIS ~ SUIT
    "I'm not your friend if you're going to obey the rules, my friend."



    Mijn moeder had uren aan mijn haar zitten frutten, terwijl er eigenlijk helemaal niks aan te frutten was, gezien ik veel te korte haren heb. Ook had ze er veel te lang over gedaan om alle plooitjes van mijn marineblauwe pak. Ik had geen stropdas, noch een vlinderdasje, en godzijdank was mijn moeder ook niet van plan om er één aan mij te geven. Ze wist dat als ik een poging zou doen om het ding om te krijgen ik een kans had om te stikken, en dat als zij het om zou doen ik het uiteindelijk toch af zou doen.
    Ik werp een blik op mijn zwartleren schoenen, die ik van mijn vader heb mogen lenen. Ikzelf zou nooit zo'n paar luxe schoenen in mijn kast hebben staan, geef mij maar gewoon een paar afgetrapte AllStars. Mijn moeder reikt me mijn zwarte, met sierlijke krullen versierde masker aan, waarna ik deze aanneem en de kamer uitloop. Ik had wel even genoeg gehad van de badkamer, ik had er werkelijk waar úren in vastgezeten zonder een vin te mogen verroeren.
    Op een snelle maar toch zachte manier loop ik de trap af, waar ik vrijwel direct in een omhelzing getrokken door mijn jongere zusje, die ik met gemak optil en een kusje op haar wang geef. Marelynn was haar naam, mijn moeder was ermee aangekomen en ook mijn vader vond het een mooie naam voor hun dochtertje.
    Nog steeds Marelynn optillend loop ik naar de eetkamer, waar mijn vader met een kop thee de krant van gisteren op zijn dooie gemakje zit te lezen. "Pap, ik ga," informeer ik hem kort, waarna ik Marelynn op de grond zet en naar mijn vader stap. Hij kijkt op van zijn krant en legt deze dan op de tafel, waarna hij zelf opstaat en nog nét geen centimeter boven mij uit kan komen. "Maak er wat van, lange," grijnst hij dan. Ik lach kort en aai hem dan even op zijn kaal rakende hoofd.
    Als ik ook zowel mijn moeder als Marelynn gedag heb gezegd stap ik in mijn Peugeot RCZ, die mijn vader voor me heeft kunnen kopen door zijn al te goede baan. Ik neem de kortste weg naar school en weet nog een plekje te vinden tussen alle auto's die er al geparkeerd zijn. Ik stap mijn auto uit en zet binnen een seconde mijn masker op, hopend dat niemand mij nu nog zal herkennen.
    Ik loop naar de schooldeur en trek deze hardhandig open, waarna ik naar het docentenkamertje loop waar ons was verteld dat wij werden verwacht. Meneer Navarro komt al snel uit het kamertje gelopen, zijn handen in elkaar wrijvend alsof hij opgewonden is. "Meneer Navarro," lach ik dan, hem herkennend. Hij kijkt mij een seconde vreemd aan, wat voor mij het teken is dat hij mij níét herkent, waarna ik mijn masker kort afdoe en hij mij uiteindelijk wel herkent. "Meneer Harris, goed vermomd zie ik zo," lacht hij dan.
    Hij verteld mij dat mijn partner al is aangekomen, waarna hij mij naar een apart kamertje leidt waar zij in blijkt te zitten. Ik adem kort uit door mijn mond en uit beleefdheid klop ik drie keer op het houten deurtje, waarna ik de deur open en voorzichtig naar binnen stap. Ik zie een meisje zitten in een, geloof me ik heb echt totaal geen verstand van jurken, maar deze..., prachtige bordeauxrode jurk, en in stilte bedank ik de mensen die mij met haar hebben gekoppeld. Ik had verwacht dat ik met zo'n lelijk kreng zou worden gekoppeld, zoals het op alle andere feestjes wel altijd is geweest.
    Ik steek mijn hand sierlijk naar haar uit. "Zo, geeft u mij toestemming om u te begeleiden naar het bal, vrouwe?" Ik grijns kort, gezien dit nooit de taal is die ik spreek, maar de taal die ik mijn moeders mond vrijwel altijd hoor verlaten.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either


    Xavier Breyon Monray.

    'Xav, kom uit die badkamer vandaan! Over 10 minuten word ik bij je oom en tante verwacht en ik moet nog-' Met een vlugge beweging heb ik de badkamerdeur van het slot afgehaald om mijn moeder binnen te laten. Ik ben er van op de hoogte dat mijn moeder vanavond weg zou moeten, gezien zij degene is die mijn vervoer zou zijn voor vanavond en het etentje niet alleen voor haar bedoeld was. Evenals mijn moeder, heb ik ook een baan bij het restaurant van mijn oom en tante. Al ben ik voornamelijk doordeweeks rond etenstijd te vinden en mijn moeder de gehele week inclusief zaterdag en zo af en toe een zondag. Vandaag stond echter het personeelsuitje gepland en wat is er leuker dan met het restaurantpersoneel uit eten gaan in een ander restaurant? Mijn voorkeur ging eerder uit naar een gezellige avond met Beck, al is de locatie onze school, dan met mijn moeder en mijn collega's uit eten te gaan.
          'Oeh, staat je goed!' Haar hand strijkt even langs de zwarte aansluitende broek die ik draag in combinatie met een witte blouse om zich vervolgens naar de spiegel te haasten. Een kleine glimlach kruipt op mijn gezicht. Onderweg schopt ze de natte handdoek richting de wasmand die in de hoek van de badkamer gevestigd was. 'Xavier, ruim je troep eens op.' Het korte moment van rust die zij over zich heen had op het moment dat ze de moeite deed om mij van top tot teen te bekijken en me een compliment te schenken, is weer verdwenen. Mijn hand graait de handdoek van de grond, zodra ik naar de hoek ben gelopen om de handdoek in de wasmand te gooien. Wat een grote moeite.
          Het leren jack wat mij al meer dan een jaar van warmte voorziet, trek ik over de lange mouwen van mijn witte blouse heen. Ik ben voornamelijk iemand van de korte mouwen, maar voor deze gelegenheid hen ik toch maar de blouse met lange mouwen uit mijn kast gehaald, gezien anders mijn beide tatoeages zichtbaar zouden worden of in ieder geval een gedeelte van degene op mijn schouder. De mouwen zijn tot aan mijn polsen vastgeknoopt om 'CR/NK' te verbergen, maar zodra de mouw een stukje omhoog kruipt wordt de zwarte inkt zichtbaar. Mijn vader kwam echter op het laatste moment met een oplossing door me zijn horloge uit te lenen.
          Vandaar dat ik me met zijn horloge in mijn hand in het gangpad bevind. 'Xav, heeft Izz je nooit geleerd om fatsoenlijk een stropdas om te doen?' Sinds Isabella hier eenmaal over de vloer is geweest, hebben ze haar niet meer bij haar volledige naam genoemd, maar zijn ze meteen over gegaan naar haar bijnaam. Welke hier overigens na de breuk nog steeds door het huis gaat. Dit zal voornamelijk komen door het feit dat ik niet helemaal eerlijk ben geweest tegenover mijn ouders over de werkelijke oorzaak van de breuk. Vandaar dat mijn ouders er van uit gaan dat Isabel en ik elkaar nog dagelijks spreken al dan niet thuis, maar op school. Dit is echter niet het geval en de niet al te zeldzame opmerkingen van mijn ouders over Izz confronteren me met mijn daden. 'Nee, dat heeft ze niet.' Met mijn rechterhand houd ik haar hand uit de buurt en met mijn andere hand haal ik de stropdag van mijn nek af om hem vervolgens bij de schoenen op de grond te gooien. Dan maar geen stropdas 'Je komt te laat.' Mijn stem klinkt niet geïrriteerd of boos, maar juist ontzettend kalm.
          Zodra mijn moeder de auto tot stilstand weet te brengen voor de school, open ik de deur om vervolgens de buitenlucht in me op te nemen. 'Veel plezier, en eh, vergeet je niet wat?' zegt mijn moeder waarschijnlijk doelend op een afscheidskus wat ik al enkele jaren niet meer doe. 'Ja, bedankt en jij ook veel plezier.' Mijn hand grijpt het donker blauwe masker van de stoel en ik geef de deur een zetje, waarna hij dichtvalt.
          Beck was me vrijwel meteen al opgevallen toen we de straat in kwamen rijden door de opvallende rode schoenen die aan zijn voeten zitten. 'Kijk eens wie we daar hebben, strak pak, kerel!' Een lichte grijns verschijnt op mijn gezicht, terwijl ik mezelf naar hem verplaats. Ik ben echter niet van plan om hier te blijven staan, aangezien ik de wind mijn haar niet in de war wil laten brengen. Vandaar dat ik voorstel om naar binnen te gaan, waarna ik het masker op doe om zo een gedeelte van mijn gezicht te verbergen.
          Eenmaal binnen trek ik mijn leren jack uit en vraagt een leraar naar onze namen. Door zijn iet wat aparte en zware stem weet ik hem te herkennen als meneer Navarro. Niet dat ik veel aandacht besteed aan zijn lessen, maar zijn stem ontgaat me niet snel. Met mijn hand ben ik ondertussen bezig om het horloge om mijn rechter pols te binden en voordat ik mij kan onthullen aan de leraar, spreekt hij mijn naam al uit. 'Goed bezig, Xavier.' Zijn vinger wijst voor een kort moment naar het horloge wat nu om mijn pols is vastgemaakt. Waarschijnlijk had hij me herkend aan het tatoeage wat nu verborgen zit onder het horloge. 'Ik had niet gedacht dat je er moeite voor zou doen om jezelf onherkenbaar te maken.' De glimlach op zijn gezicht zegt genoeg, maar iets wat mij meer amuseert is het feit dat ik niet de gene ben die er moeite voor heeft gedaan, maar mijn vader het had aangeboden. 'Laten we niet langer wachten, heren. Jouw date voor vanavond is namelijk al gearriveerd, Monray.' In een snelle beweging haal ik mijn hand door mijn haar heen. Ik ben toch wel nieuwsgierig naar wie de mensen van de organisatie aan mij hebben gekoppeld. Laten we hopen dat ze voor een keer niet grappig wilde zijn en me aan Isabel hebben gekoppeld. Al ben ik er niet van overtuigd dat ze hier aanwezig zal zijn, maar dat zal ik straks wel zien.
          Terwijl de leraar me naar een ruimte begeleid, weet ik nog even achterom te kijken en met een te enthousiast gezicht naar Beck te zwaaien. Eenmaal aangekomen in het kamertje, wenst meneer Navarro ons veel plezier om vervolgens zijn weg terug te volgen. Mijn ogen gaan naar het meisje wie zich in de kamer bevind en de opvallende witte jurk is naar mijn mening niet verkeerd. Het staat haar mooi, ondanks dat het misschien lichtelijk over de top is en ik vraag me af wat voor kosten daar aan vast zullen zitten. Vast en zeker kosten die zijn ouders niet voor hem zouden hebben, laat staan dat ze het voor zichzelf zouden hebben.
          'Laten we maar gaan,' Ik rijk mijn arm uitnodigend naar haar uit zodat zij haar arm er aan vast kan haken en schenk haar een glimlach. Op dit moment heb ik nog geen bepaald beeld van wie ik voor me heb en eigenlijk ben ik er niet zeker van of zij mij wel herkent of niet en of we elkaar kennen.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2015 - 18:05 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    ELÉONORE "ELLE" ADRIANA VELICCIO ~ JURK
    "Hate the people you love. Love the people you hate."



    Ik zat ondertussen met de band van de jurk die rond mijn middel was gevestigd te spelen, en wanneer ik de zware stem van de man van net hoor komt de gedachte in me op dat mijn partner inmiddels was aangekomen.
    Mijn gedachten lieten mij niet in de steek, gezien na een paar seconden de deur al krakend werd opengedaan door een zwart-harige jongeman. Hij zag er niet verkeerd uit, in zijn zwarte broek en sneeuwwitte blouse met lange mouwen. "Laten we maar gaan," zegt hij, waarna hij zijn arm uitnodigend naar mij uitreikt als teken dat ik de mijne daarin moest haken. Ik glimlach naar hem en zoals verwacht haak ik mijn arm in de zijne, om daarna het kamertje eindelijk uit te lopen. Ik had de kriebels gekregen van de plek, en hoopte dat ik daar nooit meer naar binnen zal moeten gaan.
    We lopen een paar gangen door om zo uiteindelijk bij de gymzaal uit te komen, die naar mijn idee prachtig was versierd. Het was voornamelijk in zilver- en parelmoertinten gedaan, tinten die ik altijd al heb bewonderd door hun schoonheid. Goud heeft me nooit echt aangesproken, het was te opvallend voor mij. Zilver heeft mij altijd aangesproken, een oorzaak van mijn liefde voor grijstinten.
    Aan onze rechterzijde stond een tafel met zowel drinken als hapjes, echter had ik op dit moment totaal geen trek. De zenuwen was hetgeen wat zich in mijn maag bevond, naast de spaghetti van mijn moeder die ik hoogstwaarschijnlijk een half uurtje geleden naar binnen had gewerkt. Mijn omeder was een absolute topkok, samen met mijn vader. Italianen hebben altijd al goed kunnen koken, al zeg ik het zelf. Zelf maak ik ook vaak eten, en ik wil absoluut niet egoïstisch zijn, nee, maar het grootste deel van de tijd is dit naar mijn idee erg lekker.
    Ik kijk naar rechts en dan omhoog, om zo richting de linkerkant van het gezicht van mijn partner te kijken. "Het ziet er hier beter uit dan ooit tevoren," breng ik dan glimlachend uit, waarna ik weer terug voor mij uit kijk.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    ISABELLA EN BRANDON HAMILTON



          'Ben je nou bijna klaar?' vraagt Isabella aan haar tweelingbroer, Brandon. 'Bijna, niet zo ongeduldig jij,' murmelt hij terug, terwijl hij de laatste finishing touches aan haar donkerblonde lokken legt. Normaal zouden de moeders waarschijnlijk zoiets bij hun dochter doen, echter had de tweeling al lang van te voren verwacht dat hun ouders niet thuis zouden zijn op de avond van het bal, waarop Brandon besloot dat hij het haar van zijn zus maar moest doen en daar de afgelopen weken maar mee geoefend heeft.
          'Voilà, het is klaar, madame,' meldt Brandon een minuut later. Met een glimlach op haar lippen bekijkt Isabella het resultaat, waarna ze haar armen rondom Brandons hals slaat. 'Voorzichtig Izzy, straks kan ik weer opnieuw beginnen,' grinnikt hij, waarop ze hem loslaat en haar tong naar hem uitsteekt. 'Ga jij je eerst je eigen haar maar eens doen, mister.' Brandon rolt met zijn ogen, waarna hij naar zijn eigen badkamer verdwijnt. In zijn eigen badkamer aangekomen, gaat hij bezig met zijn haar, terwijl Isa haar make-up bijwerkt. Niet veel later staat Brandon alweer in haar badkamer, waar hij zijn zus zuchtend aan kijkt. 'Kom op, Izzy. Het is zit echt wel goed zo, we moeten echt gaan nu.'
          'Bijna klaar,' mompelt ze, maar voordat ze de kans krijgt om haar mascara te pakken, pakt Brandon haar beide armen vast en loodst hij haar de badkamer uit. 'Nee, genoeg. Je ziet er prachtig uit en als je dat dat niet gaat vinden, dan is hij een complete malloot.' Hij dwingt haar op het bed te gaan zitten en begint haar hakken bij haar aan te trekken. 'Doe niet zo stom Bran, één klein dingetje nog en dan is het klaar.'
          'Bij jou is het altijd "nog één klein dingetje", terwijl het er eigenlijk nog honderd zijn. En weet je zeker dat het met deze hakken goed komt met je enkel?'
          Isa zucht zachtjes en knikt. 'Ik heb wel vaker hakken gedragen sinds mijn enkel geheeld is, doe niet zo dom,' bromt ze. 'Maar als jij het zo graag wilt, dan neem ik nog wel een plat paar mee om in de auto te leggen, voor het geval dat, oké?'
          Brandon knikt tevreden, waarop hij Isa overeind trekt. 'Laten we gaan dan.' Isa knikt en pakt hun maskers van het bureau af.

          Zo'n tien minuten tot een kwartier later staan Isa en Brandon op het parkeerplaats van de school. 'Oké, ik ga eerst en dan kom jij zo'n vijf minuten later,' meldt Isa Brandon. Hij grinnikt zacht, waarom ze hem beledigd aan kijkt. 'Wat, als we tegelijk aankomen raden mensen misschien wie we zijn, en dat is net niet de bedoeling van die hele bal.' Brandon rolt met zijn ogen. 'Wat jij wilt. Izzy. In elk geval, hier zijn de auto sleutels.' Isa fronst. 'Wat moet ik daarmee?'
          'Nou, als jij eerder naar huis wilt als mij, dan kan jij met de auto en dan neem ik wel een taxi of iets dergelijks.' Ze schudt haar hoofd. 'Bewaar jij ze maar, dan kom ik wel naar je toe.' Terwijl ze dit zegt schuift ze haar masker over haar hoofd, waarop ze er vandoor gaat voor Brandon kan reageren.
          Binnen aangekomen, stapt Isabella op een van de leraren af, die ze haar naam verteld. Vervolgens wordt ze naar een kamertje geleid, waar haar date al staat te wachten. Een lichte glimlach verschijnt op haar gezicht, gezien ze er nogal nerveus over was dat hij niet op zou komen dagen, maar nu is hij er zelfs eerder dan haar. Haar glimlach wordt breder, wanneer ze de afgetrapt rode Allstars aan zijn voeten ziet. 'Leuke schoenen.' De jongeman lijkt een stuk langer te zijn als haar, wat Isa blij maakt dat ze, tegen haar broers wensen in, hakken aan heeft getrokken.

          Inmiddels is Brandon ook de school ingelopen en begeleidt naar een kamertje. Zijn date is er nog niet en hij hoopt dat ze snel komt, want hij heeft geen zin om erg lang te moeten wachten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Becket • Beck / Becks • Richardson

    Mijn donkerbruine kijkers glijden over al het vrouwelijk schoon dat voorbij gelopen in de meest uiteenlopende jurken die men ooit zal zien. Alhoewel de meesten er voor hebben gekozen om een strakke, niets verhullende jurk te nemen — hebben een enkeling de keuze gemaakt om groots uit te pakken en een lange, fladderende jurk aan te trekken naar het Valentijnsbal. Normaal gesproken ging mijn voorkeur uit naar de eerste groep, aangezien dat de groep was die men het gemakkelijkst kon versieren binnen een club en je er dan altijd van verzekerd was dat je iemand had om het bed mee te delen. Echter — we spraken nu wel over een schoolgelegenheid en ik moest tot mijn schaamte bekennen dat sommige langere jurken ook wel iets hadden. Dit was met uitzondering van de personen die beter naar de sportschool hadden kunnen gaan dan naar dit bal. Grinnikend schud ik mijn hoofd enkele malen als Jenni — een meisje dat er om bekend staat meer tijd bij de McDonalds door te brengen dan in haar slaapkamer — voorbij komt in een lichtroze jurk die haar op een dikke garnaal doet lijken. Voor even laat ik mijn hand onder mijn masker glijden om mijn gezicht glad te strijken, mijn scheve grijns zou te gemakkelijk herkenbaar zijn en dit was een avond dat ik eens niet mezelf wilde zijn. . . Mijn moeder zou trots zijn.
          “Kijk eens wie we daar hebben: strak pak, kerel!”
          Met een grote grijns draai ik mijn lichaam ietwat om, om zo nog net op tijd mijn hand op te steken naar Xav’s moeder die hoogstwaarschijnlijk op weg is naar het restaurant. Xav’s moeder was een vrouw uit duizenden en zelfs mijn moeder geweest op sommige momenten, een gegeven dat ik haar voor altijd dankbaar zal blijven. Het was meer dan ik van mijn eigen moeder kon zeggen. Snel sla ik mijn vlakke hand tegen Xav’s bovenarm en laat mijn welbekende grijns ziet. ‘Gozer, we moeten vaker dit soort pakken dragen als we uit gaan. De vrouwen zullen aan onze voeten liggen.’ Na een aantal harde lachen weet Xav voor te stellen om naar binnen te gaan: een voorstel dat ik maar al te graag aanneem aangezien het ontzettend koud start te worden.

    “Goed bezig, Xavier.” Mijn blik was gericht geweest op een grote slinger met een lang woord er op, trachtend het te ontcijferen. Maar wanneer ik hoor dat meneer Navarro — duidelijk herkenbaar door zijn stem — Xav direct weet te herkennen, kan ik niet anders dan mijn wenkbrauwen omhoog laten schieten. “Richardson.” De stem van Navarro is koud wanneer hij me een lichte knik geeft: wij hadden elkaar nooit gemogen. Eigenlijk was het niet vreemd dat hij mijn naam wist, Xav en ik waren nooit ver van elkaar verwijderd. Voordat ik een droge reactie kan geven, begeleid Navarro Xav naar het einde van de gang, mij achterlatend met het moeilijke woord op de grote slinger. Grijnzend zwaai ik even terug naar Xav, die in een kleine ruimte weet te verdwijnen: ik vroeg me af wat voor chick hij zou gaan krijgen voor vanavond en wenste hem toe dat ze niet al te lelijk was.
          “Richardson, ga je daar wortel staan schieten of kom je mee?” Knipperend richt ik mijn blik op Navarro, die plotseling weer voor mijn neus is verschenen en ongeduldig met zijn voet op de grond tikt. Schouderophalend loop ik achter hem aan, waarbij ik merk dat ik in de ruimte naast Xav wordt geleid. De ruimte was klein, maar er stonden twee stoelen en een kleine tafel. Hoogstwaarschijnlijk was het normaal een kantoor van iemand, die veel moeite heeft moeten doen om al zijn bezittingen er uit te halen.
    Voordat Navarro de deur sluit, werpt hij me met een snauw toe dat ik me vanavond moet gedragen — waardoor ik niet anders kan dan grijzen. Alhoewel ik vanavond eens iemand anders wilde zijn, maakte hij het me wel moeilijk om geen regels te doorbreken.
          Vrijwel direct nadat Navarro verdwenen is, hoor ik de deur opnieuw geopend worden en sta ik al klaar om een harde opmerking te maken over het gegeven dat de leerkracht me toch niet kan missen — totdat ik zie wat voor schoonheid er de ruimte in komt gelopen. Haar jurk was lang, crèmekleurig en alhoewel hij veel stof bevatte wist hij toch grote gedeelte huid te tonen rondom haar benen. Met al mijn wilskracht wist ik mijn bekende grijns van mijn gezicht te houden — aangezien ik anders mezelf zou verraden, tevens het gegeven dat ik ontzettend blij ben met de match die voor mij is gemaakt deze avond. Dit was meer dan ik had verwacht: veel meer dan ik had verwacht. Stiekem wilde ik nu al weten wie het was, maar ik besloot te wachten tot twaalf uur aangezien ik anders het gehele moment zou gaan verpesten.
    “Leuke schoenen.” Knipperend richt ik mijn blik even omlaag op mijn schoenen, voor een moment vergeten welke ik op dit moment aan mijn voeten heb en waarom ze daar een opmerking over zou maken. Met een lichte grijns — een onderdrukte vorm van mijn normale grijns — richt ik mijn blik weer omhoog, waarbij ik mijn schouders nonchalant op weet te halen. ‘Mijn schoenen zijn niets, vergeleken met jouw jurk.’ Voorzichtig zet ik enkele stappen voorbij en laat mijn hand over de stof van de jurk van de jongedame glijden, ongeveer op de hoogte van haar middel. Subtiele strelingen, daar ging het om gedurende het versieren. Eigenlijk wilde ik een opmerking maken over het gegeven dat de leerkrachten het me toch gunden om zo’n mooie dame aan mijn arm te hebben vanavond, maar dan zou ze weten dat ik geen lieverdje ben. ‘Als je mij en mijn schoenen de eer zou willen geven om jou naar de zaal te begeleiden, dan heb je m’n avond al perfect gemaakt.’ Met een ingehouden lach maak ik een halve buiging — wat bazelde ik toch allemaal? Het was ongelofelijk wat ik allemaal over had voor een leuke avond met zo’n prachtige jongedame. Eigenlijk was ik wel benieuwd hoe ze er uit zag zonder die jurk, maar dat zou misschien wel een zaak voor later worden.
          Wanneer ik omhoog kom, steek ik mijn arm uit zodat de jongedame haar arm er doorheen kan halen. Mijn kijkers glimmen licht van het gegeven dat ik blij ben dat ik een uitdaging heb voor vanavond.


    ISABELLA HAMILTON



          'Mijn schoenen zijn niets, vergeleken met jouw jurk,' zegt de jongeman, waarop ik glimlach en er een lichte blos op mijn wangen verschijnt. Ik ben blij dat hij de jurk mooi vindt. Ik ben zelf ook erg blij met de jurk, hij heeft dan ook best wat gekost, maar ik was eerst bang dat het wat overdreven zou zijn. Bij lopen vind ik het gewoon niet fijn, wanneer de rok van de jurk ook strak zou zijn, en dat danst ook niet geheel prettig. Deze jurk is echter perfect voor mij, gezien de jurk lang is, maar door de soepele, lichte stof en de split aan de voorkant, kan ik me er gemakkelijk in voortbewegen. Wat wat minder is, dat ik bij deze jurk geen BH aan kan, doordat het bovenstuk erg nauw rond mijn lichaam zit. Wanneer ik een BH er onder aan zou hebben, zou die duidelijk vormgegeven worden door de strakheid van de top. Gelukkig heb ik niet een erg grote boezem, waardoor het prima kan.
          De jongeman is inmiddels op mij afgestapt. Zijn hand dwaalt over de stof van mijn jurk, maar blijft hangen ten hoogte van mijn middel, waarbij ik mezelf warm voel worden. Ik blik mijn zeegroene kijkers kort op zijn hand, waarna ze naar zijn gezicht flitsen. God, wat heb ik vanavond? Brandon verklaarde me ook al voor gek, voor mijn nervositeit om de avond, dat ik me niet druk hoef te maken, omdat ik toch een masker draag. Maar wat als de avond leuk is, de maskers afgaan, en de jongen het dan niet meer leuk vindt? Aarzelend bijt ik op mijn onderlip. Misschien moet ik gewoon verdwijnen voordat het twaalf uur is, als Assepoester.
          ‘Als je mij en mijn schoenen de eer zou willen geven om jou naar de zaal te begeleiden, dan heb je m’n avond al perfect gemaakt.’ Zijn hand verdwijnt van mijn middel, waarop hij een halve buiging maakt. Zachtjes schiet ik in de lach. 'Dan ben je wel erg gemakkelijk tevreden te stellen,' grinnik ik.
          Wanneer de jongeman overeind komt, steekt hij zijn arm uit, waar ik mijn arm doorheen steek. Zo lopen we het kamertje uit, richting de gymzaal waar het bal zal plaatst vinden. Voor alles wat de school voor het bal uit de kast getrokken heeft, is het wel ironisch dat het plaatst vindt in iets simpels als een gymzaal.
          'Hoe zal ik je vanavond noemen? Gezien we elkaars naam niet mogen weten voor dat het twaalf uur is,' vraag ik de jongen. 'All Stars?' vervolg ik, waarbij ik weer een korte blik op zijn schoenen werp.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered


    Becket • Beck / Becks • Richardson

    Verschillende gedachten over het gegeven dat ik deze jongedame mee naar huis zou willen nemen vanavond, glijden door mijn hoofd heen en weer. Echter — al snel weet ik deze aan de kant te duwen omdat ik mezelf had beloofd vanavond iemand anders te zijn dan ik normaal was: in ieder geval tot het moment dat de maskers af werden gedaan. Wat nou als de jongedame voor me een persoon was die ik niet kon luchten of die mij niet kon luchten? Zou dan alle magie van deze avond plotseling verdwenen zijn met als resultaat dat we elkaar nooit meer aan zullen gaan kijken? Eigenlijk wilde ik het niet geloven. Maar ik weet diep van binnen dat ik realistisch moet blijven en dat de kans groot is dat de jongedame me verschrikkelijk vond — ik stond niet bekend als een lieverdje binnen de school en daar was ik me van bewust.
          “Dan ben je wel erg gemakkelijk tevreden te stellen.” Met een lichte grijns kom ik overeind van mijn halve buiging, geamuseerd door het gegeven hoe waar die uitspraak was. Normaal gesproken nam ik zo’n beetje genoegen met elke jongedame die zich aan mijn voeten wierp, mits ze er een beetje leuk uit zag.
    Direct richt ik me weer op het hier en nu, waarbij ik de deur open en zo de jongedame de kleine kamer uit kan leiden om naar de zaal te gaan die ze hebben aangekleed voor het bal. Enkele stelletjes staan al in het midden van de zaal, terwijl anderen zich veilig aan de randen bevinden. Van een afstand zie ik dat Xavier ook al is verschenen in de zaal, met een meisje aan zijn zijde die een witte jurk draagt. De neiging om naar hem te zwaaien komt bij me omhoog, maar ik weet dit te onderdrukken — wie weet wat dat zou zeggen over mij tegenover mijn eigen date van vanavond. Stiekem hoopte ik wel dat Xavier mij — of eerder gezegd, mijn date — zou zien. Die jurk is en bleef fantastisch, met die grote split en. . .
          “Hoe zal ik je vanavond noemen? Gezien we elkaars naam niet mogen weten voor dat het twaalf uur is. All Stars?” Knipperend kijk ik ietwat omlaag naar mijn date, die haar blik gericht heeft op mijn schoenen. Was het verkeerd om die keuze gemaakt te hebben? Eigenlijk kon ik niet anders. . .Al mijn andere schoenen zagen er nog erger uit dan dit exemplaar.
    Mijn mondhoeken trekken even omlaag wanneer ze me er aan weet te herinneren dat we om twaalf uur met elkaar uit moeten wisselen wie we daadwerkelijk zijn: op de een of andere manier wilde ik dat moment liever ontwijken. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor de jongedame. Niemand zou het leuk vinden om achteraf te horen te krijgen dat ze met mij een blind date hebben gehad.
          ‘Eh, je mag me noemen hoe je maar zou willen. Vanavond om twaalf uur zal dat wel ander s zijn.’ Mijn laatste woorden spreek ik half brommend uit, waarna ik snel mijn keel schraap. ‘All Stars is prima, ik kan wel andere bijnamen gaan verzinnen maar dat zou je misschien hints geven over wie ik ben. . . Hoe zal ik jou noemen dan? Doll? Snowflake? Of gewoon ouderwets schatje. . .’ Glimlachend knik ik naar de tafels aan de andere zijde van de ruimte. ‘Wil je wat drinken, trouwens?’


    Kay Valerio Boston


    “I will bruise your lips, and scar your knees and love you too hard. I will destroy you in the most beautiful way possible. And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.”


          Na een vijftal minuten word ik wat ongeduldig. Hebben ze mij überhaupt wel aan iemand gekoppeld? Of zit ik met iemand waarvan de zenuwen de overhand hebben gekregen en ze daardoor nu thuis blijft? Ik zucht zachtjes terwijl ik ritmisch op de tafel tik. Na nog een paar minuten sta ik op om door de kleine ruimte te ijsberen. Stilzitten is niet iets voor mij. Plotseling wordt er op de deur geklopt en nieuwsgierig richt ik mijn aandacht op het meisje dat de ruimte betreed.
          Om het maar even kort door de bocht te zeggen -- ze ziet er, oprecht, prachtig uit. "Uh, hi," bazel ik. Dit meisje kan niet lelijk zijn. Ik schraap mijn keel en stap op haar af. "Je ziet er prachtig uit," vertel ik haar. Ik steek mijn arm naar haar uit zodat zij haar arm erdoor kan haken. Met mijn andere hand check ik nog snel of mijn masker goed op zit zodat ze mij niet kan herkennen. Daarna houd ik de deur voor ons open -- zodat we daarna naar het bal kunnen lopen, dat plaats vindt in de gymzaal. Voordat we het bal betreden, waar de lichten meer gedimd zijn, bekijk ik het meisje nog eens goed. Ik bedenk of ik haar ergens van herken -- maar haar masker maakt het me erg moeilijk. Uiteindelijk betreden we de balzaal en weet ik dat het nog moeilijker wordt om te bedenken of ik haar ergens van herken met deze rode gloed over ons heen. "Dus, hoe zal ik je noemen?" Ik schenk haar mijn beste glimlach. "Je mag mij Val noemen." Niemand op school weet toch mijn tweede naam dus ik denk niet dat dat een hint is over mijzelf.
          Ik blik om mij heen en zie dat de gymzaal al goed gevuld is. Aan de randen van de zaal staan tafels met verschillende dingen erop. Ik haak mijn arm uit de hare en pak voorzichtig haar hand, die ik ietwat omhoog houd. "Wil je een foto maken," ik werp een blik op een Valentijns fotohokje dat is neergezet, vanavond zal het daar waarschijnlijk drukker worden. "Wat te drinken, of wil je dansen?"

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 15:12 ]



    Ivogen — Ivy — Kendra Langley


    Door Mr. Navarro werd ik naar een kamertje begeleid, waar ik op een stoeltje plaats moest nemen. Na een beetje rafelen en optrekken van m'n jurk — wist ik plaats te nemen op het kleine, fragiele typische schoolstoeltje. Onder m'n alledaagse kleding leek het groter, als in de lange jurk die ik nu droeg. Het stoeltje leek alsof het zich eindelijk begaf, nadat het veel kraakte — al kon ik met zekerheid zeggen dat ik niet onder het kopje 'zwaar' val met mijn gewicht. Het kleine kamertje droeg enkel zwak, knipperend licht met zich mee — en doordat de rolladen de ramen bedekten, gaf het enkel een lichte teint kleuren aan de weinige meubels. Er stonden nog wat schoolstoelen, een boekenkast die gevuld was met papieren, woordenboeken en vervangende schoolboeken en tenslotte nog een volle prullenbak, wat erop duidde dat er wel vaker hier mensen waren — misschien was het een nablijflokaal.
          Nadat drie keer op de deur geklopt werd, liet ik m'n blik naar de deur glijden, m'n partner is klaarblijkelijk gearriveerd. Er kwam zoals verwacht iemand van school binnen, waardoor ik eerst m'n blik erover liet glijden. Het pak had een prachtige kleur en de masker was ook mooi, alhoewel ik best wel nieuwsgierig was — wie erachter zat. Er zaten veel mensen op de school, ik kende er ook een paar. Maar toch kende ik niet iedereen — en sommigen kende ik enkel van gezicht. "Zo, geeft u mij toestemming om u te begeleiden naar het bal, vrouwe?" Hij stak z'n hand uit, die ik met een lichte grijns aannam — toen ik opstond. "Heb je die tekst uit je hoofd geleerd?" Vroeg ik uiteindelijk met een schlichte grijns, terwijl ik opmerkte dat hij langer als mij was — veel langer.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2015 - 12:41 ]


    "Satan's friendship reaches to the prison door."

    Hadewych October Caldrigde


                'Hade —— Doll'

    •       Met zekere passen schrijd ik enkele stappen de ruimte binnen. Mijn ogen vinden vrijwel direct het gestalte dat al wachtte. Hij ziet er, prachtig in pak, adembenemend uit. Direct voel ik mijn hersenen al krampachtig samentrekken in een poging het gezicht achter het masker te ontwarren.
          ‘Uh, hi.’ Als vanzelf glijden mijn mondhoeken omhoog in een glimlach. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben met flauwe zenuwen. ‘Je ziet er prachtig uit.’ Ik ben oprecht blij dat mijn wangen al zijn bedost met een perzikkleurige rouge — anders waren ze vast en zeker knalrood geweest.
    ‘Bedankt. Je bent zelf ook niet verkeerd,’ speel ik terug, mijn ogen gevuld met enthousiasme. Ik heb zo hard gewerkt, dat het ik mezelf toesta volledig van deze avond te genieten.
          Pas als hij zijn arm uitsteekt zodat ik de mijne er doorheen kan krullen, kom ik wederom in beweging. De onderkant van mijn jurk streelt met iedere pas langs mijn benen, voornamelijk dankzij de bescheiden splitsen die aan beide zijkanten te vinden zijn. Uiteraard is het kant dat langs het lijfje omhoog loopt dik genoeg om alles keurig te verhullen: ik zou het huis nooit zijn uitgekomen als de jurk niet minimaal tot op mijn enkels viel.
          ‘Dus, hoe zal ik je noemen?’ Vraagt de jongen bedenkelijk als we tot stilstand zijn gekomen in de ruimte waar het vanavond allemaal zal plaatsvinden. Het is prachtig versierd, met zoveel rode details dat ik me afvraag of ik kleurenblind ben. Zelfs het dimmende licht is van rode kwaliteit.
          ‘Je mag mij Val noemen.’ Val. Val. Tot mijn grote teleurstelling herken ik niemand met de afkorting ''Val'', waardoor ik me neerleg bij het feit dat ik er echt pas om twaalf uur vannacht zal achter komen wie hij precies is.
          ‘Noem me. . .’ Iedereen is zich bewust van mijn naam. Zelfs mijn tweede en achternaam zouden me verraden. Ik tuit mijn lippen bedachtzaam terwijl mijn kijkers onderzoekend door de zaal dwalen. Ik zou het kunnen riskeren om mezelf voor te stellen als Doll. . . Maar als deze persoon op de hoogte is van die koosnaam, is de mysterie er af. ‘Noem me zoals je wilt.’ Besluit ik. Ik ben benieuwd hoe creatief hij zal zijn, of juist niet. Maar aangezien ik normaliter altijd zelf de touwtjes in handen neem, ben ik van plan ditmaal vrij spel te bieden.
          ‘Wil je een foto maken? Wat te drinken, of wil je dansen?’ Hij is in ieder geval geen controlefreak. Ik volg zijn blik door de menigte, waarna ik een miniem knikje richten het fotohokje geef.
          ‘Eerst de foto, dan dansen?’ Ik heb ontzettend veel zin om de dansvloer op te gaan, maar allereerst wil ik een mooie herinnering aan deze aparte avond. Ik werp hem een afwachtend blik toe waarna ik mijn vingers bewust langs het masker laat glijden. Zo lang die goed op zijn plek zit, weet ik zeker dat hij me niet zal herkennen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    TOBIAS "TOBY" MATTHEW HARRIS ~ SUIT
    "I'm not your friend if you're going to obey the rules, my friend."



    Het meisje pakt mijn arm aan door de hare erin te haken, en doet dit vrijwel grijnzend. "Heb je die tekst uit je hoofd geleerd?" Haar grijns werd alsmaar breder bij het vragen. "Ongeveer een week, ja," grinnik ik dan. Echter weet ik dat ik het rustig aan moet doen met mijn flauwe vorm van humor, gezien ik niet weet of ik deze schoonheid ken en of zij dus de mogelijk heeft om mij te herkennen.
    "Maargoed, laat onze reis naar de balzaal beginnen," vervolg ik mijn zinnen dan, nu echter zelf ook breed grijnzend. Ik was vrij benieuwd naar de persoon achter dat beeldschone masker, en hoopte dat ze me niet zou verachten als ze wist dat de enige echte Tobias achter dit masker verscholen zat. Ik was duidelijk langer dan het meisje, wat mijn grijns alleen maar breder deed maken. Ik was het grootste deel van de tijd langer geweest dan anderen, en om dan zo'n kleine schoonheid aan je zijde te hebben was hilarisch.
    Echter schoot ik op het nippertje niet in de lach, gezien mij dat zou verraden. Samen lopen we het kamertje uit, en ik knik nog kort naar meneer Navarro, die zijn best doet om niet in de lach te schieten. Oh god, deed ik het nu al verkeerd? Dat zou nog leuk worden deze avond, als ik het blijkbaar nu al aan het verprutsen was.
    Uiteindelijk komen we uit in de welversierde gymzaal, die ik amper herken omdat hij gevuld is met zilverkleurige ballonnen en weet ik veel wat allemaal nog meer. Dit was ooit de gymzaal geweest waar ik basketbalde met vrienden, waarbij ik het grootste deel van de tijd verloor. Ik denk dat surfen toch wat meer voor mij bestemd was.
    "Zo, die gymzaal hebben ze ook goed op weten te knappen, pfoeh," zeg ik dan, half verbijsterd, half in de lach schietend. Nope Tobias, je ging verdomme niet in de lach schieten om zo je dekmantel te verraden. Nope nope nope.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either



    Kay Valerio Boston


          'Noem me zoals je wilt." Besluit het meisje, nadat ze een tijdje heeft nagedacht -- over mijn naam, gok ik zo. Met een blik op haar lippen weet ik al hoe ik haar ga noemen; Red. Ik glimlach lichtelijk door de bedachte naam. ‘Eerst de foto, dan dansen?’
          Ik blik naar het hokje en grijns naar haar. "Is goed." Je kan zien dat dit meisje zin heeft in deze avond en door haar enthousiasme word ik ook wat enthousiaster. Ik pak haar hand beet en loods ons door alle koppels naar het hokje. Ik laat mijn blik voor de zoveelste keer over haar glijden. Ken ik haar echt niet? Haar jurk is ook echt mooi -- die moet vast veel hebben gekost. Het is een prachtige jurk die snel opvalt; vooral tussen wat de meeste meisjes aan hebben. De meeste meisjes zijn gehuld in een kort jurkje waarin je hun billen nog net niet kan zien. Ik rol mijn ogen als ik het zoveelste meisje met zo'n jurkje voorbij zie lopen. "Ik moet zeggen; je jurk is velen malen mooier dan de jurken die de meeste meisjes hier aan hebben." Daarbij past haar jurk ook mooi bij haar lichaam, maar dat zeg ik er niet bij. Ongeduldig wacht ik totdat de koppel voor ons klaar is met hun foto's. Er worden de hele avond door foto's gemaakt door verschillende leraren zodat die waarschijnlijk later op de schoolsite komen. Op het eind van de bal worden er ook nog foto's gemaakt bij een rode boog met hartjes erop, maar die is volgens mij meer voor echte koppels. Maar als het meisje naast mij straks ook nog een foto daar wilt maken kunnen we dat gewoon doen, gok ik.
          Als de jongen en het meisje voor ons uit het hokje komen lopen kunnen wij plaatsnemen. Ik laat haar als eerst plaatsnemen vooraleer ik mezelf neer settel. Ik tik aan dat we vijf foto's willen -- het meeste aantal foto's -- en graag twee kopietjes daarvan willen. Ik kijk naar haar en plaats mijn arm rond haar schouder zodat wij er beiden wat comfortabeler uitzien. Volgens mij kennen we elkaar immers maar net. "Klaar?" Grijns ik. Ik wacht op haar teken voordat ik op het knopje klikt waardoor er vijf keer opnieuw een timer gaat lopen voor de foto's.


    Sabaism heeft aangegeven dat ze niet genoeg inspiratie heeft voor haar mannelijke rol -- daardoor worden Sun-Hee en Brandon aan elkaar gekoppeld.


    Sun-Hee Ryang
    "That awkward moment when you're asian, and you're not good at anything."
    •••

    "Sun-Hee?" Hoor ik mijn moeders stem ergens ver in de verte roepen. Zonder mijn blik van het beeldscherm van mijn macbook af te halen laat ik mijn hand over het dekbed glijden, op zoek naar mijn telefoon. "Sun-Hee!" Snel werp ik mijn ogen op mijn mobiel. Shit, het was al later dan ik verwacht had. Op dat moment komt mijn moeder mijn kamer binnen. Er volgt een preek in het Koreaans, iets over dat ik me teveel bezig hield met mijn laptop en dat ik eens moest opschieten. Ik klap mijn laptop dicht en sta op, terwijl ik moeite moet doen om niet te gaan zuchten of met mijn ogen te gaan rollen - anders zou ik echt een groot probleem krijgen met mijn ouders. Snel mompel ik een ja terug, waarna mijn moeder me meetrekt naar de badkamer.
    Mijn jurk.. Tja, wat moest ik zeggen over mijn jurk. Het was zeker niet iets waar ik me normaal in zou vertonen. Mijn moeder knikt hevig, zoals ze dat altijd doet als ze enthousiast is. "Mooi." Zeg ik, waarna ik slik en voorzichtig glimlach. Mama mompelt iets in het Koreaans, waarna ze me naar de keuken begeleid. "Sun!" Mijn twee nichten, van 18 en 21 komen op me afgelopen. Oh god. Waarom moeten Asians altijd zo'n big deal van schoolfeesten maken? Het liefste bleef ik toch gewoon thuis. Voor ik het goed en wel doorheb word ik in een stoel gezet. Een discussie volgt, over hoe mijn haar vanavond moest gaan zitten. Mijn nichtjes waren allebei al van school af en blijkbaar waren ze maar wat blij dat ze mij onder handen mochten nemen voor deze gelegenheid. En nog maar niet te spreken over mijn moeder en tantes, ik wilde geeneens weten hoe die gingen reageren bij mijn diploma-uitreiking als ze hiervoor al zo enthousiast waren.

    Zo'n twee uur later zit ik eindelijk in de auto. Mijn moeder had geen rijbewijs en mijn vader was zoals gewoonlijk op zijn werk, dus mijn tante reed. Onderweg naar de auto was ik al drie keer bijna gestruikeld over mijn jurk. En ik wist nu al zeker dat deze jurk mijn dood ging worden vanavond. Als mijn tante een plekje heeft gevonden op de parkeerplaats stap ik snel uit de auto. Mama volgt me, en trekt me in een knuffel - of beter gezegd, een houdgreep. In het Koreaans verteld ze me nog om vooral veel plezier te hebben vanavond. Ik glimlach naar haar en zeg mijn familie gedag. Het kost me grote moeite om zonder te struikelen naar binnen te komen, maar het lukte me uiteindelijk. "Ah, Sun-Hee Ryang?". Snel zet ik mijn masker op. "Deze kant op." Ik kon niet ontkennen dat ik niet een beetje zenuwachtig was, maar probeerde dat toch zo weinig mogelijk te uiten via mijn lichaamstaal. De leraar opent de deur van een kamertje en voor ik het besef sta ik binnen. Mijn bruine ogen vallen op de jongen die er al zit. "Eh, hoi." Zeg ik snel, terwijl ik wat aan mijn masker friemel. Juist doordat ik geen idee had wie er voor me stond werd ik nerveus. Bijna wilde ik mezelf voorstellen, maar net op tijd besefte ik me dat een van de regels was dat we elkaars namen niet mochten weten.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 21:54 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )


    Xavier Breyon Monray.

    De metarmorfose van gymzaal tot iets wat een balzaal moet voorstellen verbaasd me echter. Door de versieringen die zowel zilver gekleurd zijn als rood tinten bevatten, de verlichting en verschillende attributen is de gymzaal nog wel te herkennen, maar de meeste dingen hebben ze weten weg te cijferen. De ballonnen en andere tierelantijntjes verliezen echter al snel mijn aandacht, gezien de eigenaressen van, ik moet toegeven, prachtige jurken voorbij lopen en mijn blik zeker waardig zijn. Ondanks het feit dat ik gedurende dit bal ben gekoppeld, ben ik niet verplicht om de gehele avond enkel en alleen mijn blik te vestigen op mijn partner.
          Hoewel ik moet toegeven dat haar krullende blonde haren mij goed doen, voel ik me iet wat ongemakkelijk naast haar. Ik kan niet zeggen dat ik geen aandacht aan mijn kleding heb besteed, maar ik was nooit van plan om in een strak pak te verschijnen, gezien ik niet zo ben en me ook niet zo ga gedragen. Het meisje wie aan mij gekoppeld is, heeft er echter wel duidelijk werk van gemaakt. Te veel werk, naar mijn mening, maar na even rond hebben gekeken lopen er meerdere rond zoals zij. Misschien hechten ze veel waarde aan dit soort evenementen. Voor een enkel moment heb ik medelijden met haar dat de organisatoren haar met mij hebben gekoppeld, gezien ik deze instelling totaal niet heb. Ik heb niet eens de moeite gedaan om mijn stropdas proper om te doen.
          'Het ziet er hier beter uit dan ooit tevoren,' Mijn bruine irissen kijken naar hoe zij de getransformeerde gymzaal doorkijkt en de glimlach die op haar gezicht is verschenen zorgt ook bij mij voor een glimlach, echter heeft deze een bescheiden vorm. 'Ik moet toegeven dat het inderdaad een geslaagde transformatie is,' zeg ik om vervolgens een subtiele beweging richting de tafel met drinken en etenswaar te maken. 'Wil je iets te drinken?' Mijn bruine ogen werpen een blik op haar groene ogen en hoeveel ik ook tracht achter haar identiteit te komen, het lukt me niet. De mosgroene irissen waarvan zij in het bezit is, komen me in combinatie met haar figuur en blonde lokken niet bekend voor. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet goed tegen bestand ben om niet te weten tegen wie ik praat en het brengt een nieuwsgierigheid naar boven die ik niet vaak bezit.
          Evenals het meisje, het irriteert me dat ik op dit moment niet bekend ben met haar naam, richt ik mijn blik weer op de menigte en hetgeen wat mijn aandacht meteen trekt is het paar all stars die de gymzaal in komen wandelen. Mijn blik gaat echter al snel van Beck zijn, perfect bij het thema passende, schoenen naar het stel hakken die zich naast het charmante paar van Beck heeft weten neer te zetten. De split die zich in de jurk van het meisje met het stel hakken bevindt, laat haar iet wat gebruinde benen zien en bij het zien van de iet wat doorschijnende bovenkant van haar jurk, kan ik niets anders dan Beck complimenteren met zijn partner voor vanavond.
          Mijn blik kruist die van Beck voor een moment en een kleine grijns weet op mijn gezicht te kruipen, voordat ik mijn blik nog eenmaal op de prachtige jurk van de jongedame naast Beck richt en me weer focus op het meisje naast me. 'Zeg eens, hoe zal ik je voor deze avond mogen noemen?'

    [ bericht aangepast op 24 feb 2015 - 23:44 ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'