• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'

    Het schooljaar is al ongeveer 4 maanden bezig en de school is druk bezig met het organiseren van een Bal, een bal waar ook leerlingen van de andere Europese scholen, Hogwarts, Durmstrang en Beauxbatons, voor zijn uitgenodigd.
    Na het bal en de kerstvakantie vind er een soort 'samenscholing' plaats, de andere scholen zullen dan het hele jaar plaats nemen op Oxford, om de omgeving en de school te leren kennen. De lokalen worden van binnen vergroot, de dormrooms zullen ook vergroot worden met nieuwe kamers erbij. Allemaal om plaats te maken voor de drie andere scholen.

    Het bal word georganiseerd door 4 leraren -Prof. Kjellberg, Prof. Redfield, Prof. Jones & Prof. Adams-
    Voor op het prikbord de Grote zaal zal binnenkort een flyer opgehangen worden waarop staat dat leerlingen zich kunnen inschrijven voor de organisatie van het bal.


    Rollen
    Oxford leerlingen

    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - Voldemortx1.6
    ×June Mercendes - Tingo 1.4
    ×America Gaia Lazar - Tsundoku 1.6
    ×Silena Zoë Paetrix - EthereaI 1.5
    ×Lily Amanda Hale - Unshadowed 1.12
    ×Aiden Luca Millefois - Greenleaf 1.18
    ×Jade Ira Phernon - Voldemortx1.20
    ×Phallon `Phee` Callee Grant - Iraious 2.3
    ×Louisa 'Lou' Scarlett Delmara Sidefield - Equine 2.9

    Mannen
    ×Lewis Mercendes - Tingo 1.10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Roms 1.8
    ×Robin McAdair -Necessity 1.15
    ×Max Veran Phubar - Weasley 1.15
    ×Stuart Remus Lupin - GigilDescent 2.1
    ×Blaine Thomas Cleaver - Leithold 2.1
    ×Brandon 'Bad' Pitcher - Alatea 2.2


    Leerlingen andere scholen
    Vrouwen
    ×Scarlett 'Scar' Victoria Malfoy - Hogwarts - CaptainKush 2.4
    ×Fleur Nymphadora Lupin - Hogwarts - Mamihlapinatapa 2.4
    ×Chloë Xanthippe Theodourious - Beauxbatons - Tsundoku 2.5
    ×Lila Sarahlyn La Rue - Beauxbatons - Madhouses 2.5
    ×Avery Maggie Burchard - Durmstrang - Weasley 2.6
    ×Alyssandra Hyacintha Baudin - Beauxbatons -Copterus2.12
    ×Belle Coeh - Hogwarts - Necessity 2.14
    ×Jamie-Lee 'Jamie' Layla Clapton - Hogwarts - Copterus 2.14
    ×Mabel Idalie Jaci Eguerre - Beauxbatons -AriaAlisonEmily2.15

    Mannen
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Beauxbatons - Waterhouse 1.4
    ×Logan Stanley Burchard - Durmstrang - Tingo 2.5
    ×Daniël John Green - Durmstrang - Necessity 2.5
    ×Jonathan 'Jonah' Colton Maverick - Hogwarts - Voldemortx 2.10
    ×Dylan Jai Brooks - Durmstrang - Copterus 2.11
    ×Emmerson "Em" Tomas O'Byrne - Hogwarts- Guarnere 2.12

    Leraren
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA - 1.7
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 1.4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Mamihlapinatapa 1.15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - 1.12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Mangata 1.13
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies -Voldemortx 1.18
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - 1.16
    ×Christian Andersson -Anciens Runes - 1.19
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 1.18
    ×Amanda Sprouse - Herbology 1.19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 1.19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 1.19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 1.19


    Regels
    ×Houd het graag vriendelijk in het -OOC
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de leerlingen


    Topics


    Er is niet voor niets een praattopic mensen!
    Hou de conversaties daar a.u.b. dankjewel.
    Het word moeilijk terug lezen als er hele conversaties hier gehouden worden.
    Als je toch hier wilt gaan praten doe het dan onder je posts met je personages in plaats van zoals je in het praattopic doet (;


    Vrijdag 18 December, 18:00 uur.
    Het is alweer vrijdag. Vanaf het komende weekend is het kerstvakantie en wegens extreme sneeuwstormen die voorspeld zijn alle leerlingen op het Oxford gestrand en gedwongen kerst op school te vieren.

    Vanavond is het Bal vanaf 20:00, wat betekent dat er nog vier uur te gaan zijn voor het bal van start gaat...
    De leraren zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
    Deze avond zal er een belangrijk toernooi aangekondigd worden. De leraren hebben dit een geheim gehouden voor alle studenten, maar vanavond zal het bekend gemaakt worden dat dit de precieze reden was voor de uitwisseling.
    Ze willen weer opnieuw een poging wagen met een soortgelijke Triwizard Tournament, echter dit keer met vier kampioenen en minder dodelijke opdrachten.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.[/b]
    De grote zaal zal worden omgetoverdd tot een grote balzaal.




    Roosters
    Maandag T/M Woensdag
    Donderdag & Vrijdag

    [ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 20:14 ]


    Little do you know

    [Okay waarschijnlijk is deze post complete onzin maar ik probeer maar gewoon in te springen :').]

    DYLAN JAI BROOKS
    'I'm like a magnet. But I attract girls instead of iron.'
    Durmstrang • 7th year • Greenbean

          Een beetje doelloos loop ik rond op het terrein van deze school. Nou ja, doelloos, eigenlijk heb ik wel degelijk een doel. Namelijk het buitenhuis vinden, maar jan met de korte achternaam mag weten waar die zich bevindt. Het pakje sigaretten dat ik altijd bij me draag bots tegen mijn been aan als ik een grote stap neem en dat zorgt er voor dat ik even stil blijf staan. Gauw pak ik het pakje uit de zak van mijn hoodie en steek in sigaret op terwijl ik weer verder loop. Kennelijk loop ik goed want ik zie een gebouw verschijnen en er staat ook al een groepje mensen te praten. Wanneer ik dichterbij kom zie ik dat het groepje bestaat uit twee jongens en twee meisjes, en een jongen is Logan. Ik ken hem gezien hij ook op Durmstrang zat en ik besluit op het groepje af te stappen. Logan lijkt zichzelf al voorgesteld te hebben als ik nog flarden van zijn zin opvang, en ook al ben ik zelf een flirt, hij kan er ook wat van. Ik rol even met mijn ogen en kom naast hem staan en zet een speelse grijns op.
    'Hey, ik ben Dylan,' ik knik naar de andere jongen en de twee meiden. Het meisje met het donkerbruine haar en de jongen houden elkaars handen vast, die hebben een relatie, constateer ik in gedachten, gelukkig ben ik niet geïnteresseerd.
    'En wat is jullie naam, als ik vragen mag?' ik wend me tot Logan 'Hoewel... Die van jou ken ik al,' grijns ik en richt me weer op de rest terwijl ik de rook van de sigaret de andere kant op blaas.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2015 - 17:07 ]


    I just caught the wave in your eyes


    Robin McAdair


    "Kunnen we niet een Invisibility cloak gaan maken of één kopen?" stelt Jade voor. "Als dat überhaupt mogelijk is" vervolgt ze lachend. Ik lach ook. Ik heb geen idee waar je die vandaan zou moeten halen of hoe je ze zou moeten maken. "Kan jij breien dan?" vraag ik terwijl ik mijn gezicht in de plooi probeer te trekken. Ik zie Jade nou niet echt als het type dat kan breien.
    "De Marauders Map Oxford editie was trouwens ook wel handig geweest," gaat Jade verder.
    "Best wel ja. Nooit meer betrapt worden door leraren. Dat klinkt echt als een goed idee," antwoord ik terwijl ik stop met proberen serieus te kijken. Dat lukt toch niet. Jade zegt vervolgens dat we een manier moeten vinden om zelf zo'n kaart te maken. Het idee zelf is op zich niet slecht, maar de uitvoering gaat misschien lastig worden denk ik.
    "Een goed idee hoor, maar ik heb een heel erg klein vraagje over een heel klein detail: hoe gaan we dat in vredesnaam doen?"


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Daniël John Green


    Wanneer we bij het huisje aankomen, staan er al wat mensen. Mijn blik gaat kort naar de handen van een jongen en een meisje die elkaar vasthouden. Aan Logans gezicht te zien, heeft hij het ook gezien en ook bedacht dat dat dus een keuze minder is.
    Hij loopt naar de mensen toe en stelt zich voor. Ik houd me afzijdig, laat hem eerst maar zien te scoren, maar omdat ik toch wel redelijk dichtbij sta kan ik horen wat er gezegd wordt.
    "En wat zijn de namen van deze twee lieftallige dames?" vraagt hij terwijl de jongen genegeerd wordt. Tja, waarom niet? Het gaat immers om de meiden, niet om hem.
    Vervolgens komen er nog meer mensen aan en een van de meisjes begroet de jongen en de twee meisjes. Zij kennen elkaar duidelijk al. Ze is best knap moet ik toegeven. Sowieso lijkt de standaard hier op knap tot zeer knap te liggen.
    Het meisje dat niet hand in hand met de jongen staat, stelt zich voor als Lily Hale. Ik sla deze naam op in mijn geheugen. Dat kan nog van pas komen.
    Vervolgens sluit zich nog een jongen aan bij het groepje. Ik ken hem wel. Hij zat ook op Durmstrang. Dylan is zijn naam.
    Hij stelt zich aan de rest voor en vraagt naar de namen van de anderen. Op dat moment besluit ik dat ik me ook maar bij het groepje ga voegen en ik slenter de laatste paar meter naar ze toe.
    “Hallo. Daniël is de naam,” zeg ik wanneer ik echt bij ze sta. Aangezien Dylan al gevraagd heeft naar de namen van de rest, ga ik ervan uit dat ze die zo wel zullen noemen en dat ik er niet nog een keer naar hoef te vragen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Dove Laneya Paetrix

    Nadat het gesprek bij mijn zus' vrienden langzaam op de klippen was gelopen en ze allemaal langzamerhand afgedruppeld waren, liep ik ook terug naar mijn leeftijdsgenoten. Ik had echt geen zin om mijn tijd met deze saaie kinderen door te brengen, maar het was niet anders. Ik vond het jammer dat mijn zus zoveel met haar vriendje om wilde gaan en dat ze mij er 's avonds niet bij wilde hebben, maar ik begreep het ook wel. Ik was maar haar kleine zusje. Echter had ik wel anders voorgesteld. Ik had het naar deze school gaan voorgesteld als een tijd met veel Silena-Dove-tijd. Ik dacht dat als ik bij haar op school zou zitten, we veel meer tijd met elkaar zouden doorbrengen. Blijkbaar dacht Sileen daar anders over. Ik blies een zucht uit en het jongetje naast me keek op. "Wat is er?" Vroeg hij met een geamuseerde glimlach op zijn mond. Pff, zo grappig was ik toch ook weer niet? "Zo stom is het hier nou toch ook niet?" Ging de jongen verder met nog steeds dezelfde gezichtsuitdrukking. Ik besloot me wat minder negatief op te stellen. Heel misschien zou ik hier iemand vinden die toch nog wel een beetje de moeite waard was. "Ik had het me gewoon anders voorgesteld." Antwoordde ik. Ik keek mijn handen die toch niet zo interessant waren, waardoor mijn blik weer naar de jongen gleed. Hij keek me geïnteresseerd aan. "Ik ben Dove." Stelde ik mezelf voor, waarbij ik mijn hand naar hem uitstak. Hij nam deze aan en vertelde mij zijn naam.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    Louisa 'Lou' Scarlett Delmara Sidefield


    Aarzelend stap ik het terrein van Oxford Academy op. Ik begin gelijk te trillen. Wat zullen mensen van me denken? Ik ben maar klein, ik zal vast nooit behoren tot mensen in populaire groepjes. Tenzij ik hele goede vrienden krijg. "Waar zal ik eens heen?" vraag ik mezelf. Wat is het hier groot! Ik kijk mijn ogen uit. Het kasteel alleen al is schitterend. Met knikkende knieën zoek ik naar leeftijdsgenoten. Oh my god, waar zitten ze? Het is niet erg prettig dat ik het niet weet. Dan besef ik dat ze waarschijnlijk al in de Dorm Rooms zijn, want de avondklok zal zometeen al slaan. Met mijn koffer en Dakotha's kooi in mijn hand ren ik naar de deur. Een vlaag van opwinding overspoelt me. Het is hier prachtig. Haastig zoek ik de Dorm Room waar ik de rest van het schooljaar zal spenderen. Een meisje en een jongen zitten te praten. Ik stap er niet op af. Ik durf niet. Ik moet dan alleen met een van hen zijn. Anders zal ik niet met ze praten. Ik mompel kort hallo en ren dan naar een leeg bed. Dakotha's kooi zet ik op het nachtkastje. Kort daarna plof ik in mijn pyjama op het bed, waar ik al snel in slaap val.


    all because i liked a girl


    Pernilla Tyra Kjellberg

    Ze paradeerde door de gangen, onderweg naar de deuren die naar buiten leidden. Terwijl ze dacht dat de leerlingen wel in hun Dorms zouden wezen waren ze daar dus niet. Het was al na tien uur en leerlingen liepen nog steeds over het terrein. De nieuwe leerlingen hadden de regels te horen gekregen, dus geen excuses was het waard. Eerder deze avond was er een uil aangekomen met een belangrijke brief; één van onze leerlingen zou met haar ouders mee naar het buitenland. Iets met haar vader ofzo, Kjellberg had geen zin om de brief uitgebreid te lezen. Ze had de koffers van het meisje al gepakt, en die vlogen nu rustig achter de vrouw aan. Eenmaal bij de deur liet ze de koffers op de grond 'vallen' en schoof ze - ze met een veeg van haar Wand richting de muur. Pernilla hield er niet van als er dingen in de weg stonden.
    Toen ze buiten de deuren stond zag ze licht bij het buitenhuisje vandaan komen. Het was overduidelijk dat er voor de zoveelste keer een feestje georganiseerd werd door de leerlingen. Ze zuchtte en liep in de richting van het huisje, eerst had ze wel betere dingen te doen dan straf uitdelen. Ze moest Juffrouw Hale naar huis sturen.
    "Is Juffrouw Hale hier?" vroeg ze terwijl ze aan kwam lopen, zo'n geweldig zicht had de vrouw al niet meer maar ze was te eigenwijs om een bril te dragen; het stond haar toch niet. Toen ze dichterbij kwam zag ze de jongedame staan.
    "Ah, daar ben je. Je ouders verwachten dat je vanavond nog naar huis vertrekt, al je koffers staan bij de ingang" zei de vrouw toen ze eenmaal stil stond voor de jongeren "en jullie, nadat jullie 'afscheid' hebben genomen van haar verwacht ik iedereen in zijn of haar Dorm! De regels staan luid en duidelijk op het bord! Geen feestjes, en geen leerling meer op de gangen na tienen!" haar stem klonk boos maar haar houding bleef rustig, neutraal "Nou opschieten! Of moet ik jullie allemaal twee weken laten nablijven in jullie eigen tijd?" snauwde ze tegen de jongeren, voor ze uberhaupt nog tijd hadden gekregen om drie stappen te kunnen zetten.


    Het is heel jammer dat Jente de site heeft verlaten. Daarom ook deze post, zodat haar personage niet ineens *poef* verdwenen is :c
    -gohd dit voelt als een begravenis :c-

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 16:50 ]


    Little do you know

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Newbie
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          Bewonderend kijk ik een beetje om me heen, het terrein van Oxford Academy is best wel mooi. Anders dan Beauxbatons, waar ik vandaan kom, ligt het kasteel meer in een heuvellandschap, waar Beauxbatons in de Pyreneeën ligt. Voor mijn gevoel is het hier dus heel plat, wat een stuk makkelijker loopt dan al dat rotsige gedoe waar ik vroeger altijd mee moest dealen. Daarbij staan hier prachtige oude bomen, die allemaal een ander soort lijken. Echt plat is het hier nou ook weer niet, moet ik toegeven, gezien Oxford ook in een berglandschap ligt, maar het is een stuk platter dan de Pyreneeën.
    Waarom ik nu nog buiten ben, in plaats van in mijn bed? Mij was verteld dat er een feestje werd georganiseerd in het buitenhuisje – die ik dus aan het zoeken ben. Ik zie ergens licht branden en loop erop af, een groep mensen staat er een beetje gezellig te doen. Vastberaden loop ik er glimlachend heen en ga bij een klein groepje staan. Ik vang nog snel wat namen op maar bij wie ze horen, geen idee.
    'Allo,' zeg ik en ik merk al gelijk mijn franse accent op. Zachtjes schraap ik mijn keel en probeer zo goed mogelijk mijn accent te verdoezelen. 'Ik ben Alyssandra, maar noem me maar Alyssa,' zeg ik vriendelijk. Ik wil net verder gaan wanneer ik een stem hoor. Deze komt van achter mij en gauw draai ik me, daar staat een lerares, oeps?
    'Is Juffrouw Hale hier?' vraagt ze en ik kijk snel om en probeer erachter te komen wie 'juffrouw Hale' is. Een donkerblond meisje komt te voorschijn, ze ziet er vriendelijk uit.
    'Ah, daar ben je. Je ouders verwachten dat je vanavond nog naar huis vertrekt, al je koffers staan bij de ingang.' zegt de vrouw en ze blijft voor ons stilstaan. 'en jullie, nadat jullie 'afscheid' hebben genomen van haar verwacht ik iedereen in zijn of haar Dorm! De regels staan luid en duidelijk op het bord! Geen feestjes, en geen leerling meer op de gangen na tienen!' haar stem klinkt boos maar haar houding blijft kalm en beheerst.
    'Nou opschieten! Of moet ik jullie allemaal twee weken laten nablijven in jullie eigen tijd?' snauwt ze naar ons en ik kijk even om naar het groepje, wat nu?


    I just caught the wave in your eyes


    Daniël John Green


    'Allo,' hoor ik achter me en ik draai me om naar een meisje die - verrassing verrassing - ook al ontzettend knap is.
    'Ik ben Alyssandra, maar noem me maar Alyssa,' stelt ze zich voor met een frans accent. Zij is waarschijnlijk van Beauxbatons dus.
    Voor iemand iets kan zeggen klinkt er alweer een stem, ditmaal van een lerares.
    'Is Juffrouw Hale hier?' vraagt de vrouw en het meisje dat zich net als Lily Hale voorstelde komt naar voren.
    'Ah, daar ben je. Je ouders verwachten dat je vanavond nog naar huis vertrekt, al je koffers staan bij de ingang.' zegt de lerares. Natuurlijk, wij zijn er en meteen verlaten meisjes de school.
    'en jullie, nadat jullie 'afscheid' hebben genomen van haar verwacht ik iedereen in zijn of haar Dorm! De regels staan luid en duidelijk op het bord! Geen feestjes, en geen leerling meer op de gangen na tienen!' gaat de lerares verder alsof ze niet net heeft meegedeeld dat een van de leerlingen, die ongetwijfeld veel vrienden heeft, per direct de school gaat verlaten.
    'Nou opschieten! Of moet ik jullie allemaal twee weken laten nablijven in jullie eigen tijd?' snauwt ze vervolgens alsof we in een halve seconde verdwenen konden zijn.
    Ik kijk even rond naar de anderen. Mij interesseert het niet dat het verboden is - dat maakt feestjes alleen maar leuker - en al helemaal niet dat de leraren er vanaf weten. Een beetje rebellie is nooit verkeerd. maar misschien zijn de anderen hier wel heel braaf.
    Mijn blik kruist die van Alyssa. Ze is wel echt heel knap valt me op en ze heeft een bepaalde uitstraling die me wel aanstaat. Terwijl ik de lerares achter me negeer, houd ik haar blik vast en zeg "Bonjour mademoisselle." Het is het enige beetje Frans dat ik spreek, maar dat maakt niet uit. Ik heb mijn zinnen op haar gezet en zal haar nu krijgen ook.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Newbie
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          Degene die als eerste reageert is een jongen, die overigens, net zoals de rest van het gezelschap, bijzonder knap is. Toch moet ik toegeven dat hij iets heeft wat hem net wat aantrekkelijker maakt dan de rest van de mannen om me heen en ik ben blij dat hij als eerste op mij heeft gereageerd. Echter wanneer hij wat wit zeggen begint een lerares ons op ons dak te geven. Ze heeft het over feestjes en verboden en ik luister maar half, ja hallo, alsof wij gaan luisteren, tenminste, zo denk ik erover, vragend kijk ik de rest aan. Wat mij betreft kan die vrouw zelf terug gaan naar haar Dorm en ons met rust laten, terwijl ik mijn rondje afmaak, kruist mijn blik zich met de jongen van eerder die me enigszins onderzoekend aankijk en ik zet een charmante glimlach op. Hij blijft mijn blik vasthouden wanneer hij begint te praten en de vrouw die net nog tegen ons snauwde totaal negerend.
    'Bonjour mademoiselle,' zegt hij en ik giechel even, schattig dat hij het probeert en ik glimlach naar hem.
    'Très bien, monsieur,' zeg ik melodieus en houdt ook zijn blik vast 'En hoe heet jij, als ik vragen mag?' en ik kijk hem vragend aan, terwijl ik erop let dat ik de h goed uitspreek. Heel stiekem bekijk ik de man voor me, ik vind hem ontzettend knap en hij staat zeker op mijn lijstje als 'potentieel vriendjes materiaal'.


    I just caught the wave in your eyes


    Pernilla Tyra Kjellberg

    De jongeren negeerde haar compleet, vanbinnen stond ze op ontploffen. Ze had altijd al geweten dat die hele uitwisseling een dom idee was geweest, maar de Headmaster vond het een geweldig idee! Nog meer redenen om die vent van zijn 'troon' te schoppen en de plek over te nemen. Pernilla was er klaar mee. Deze jongeren, ze snapte niet waarom ze nog steeds lerares was.
    "Moet ik jullie soms terug naar je eigen scholen sturen?" snauwde de vrouw woedend. Ze was niet iemand die zomaar over zich heen liet lopen. En het was wel duidelijk dat deze buitenlanders dat ook hadden, of in ieder geval de jongens van Durmstrang. En het kind van Beauxbatons en de braverikken van Oxford liepen achter hem aan, stelletje meelopers. Dat die leerlingen niet eens hun eigen pad konden kiezen en altijd maar achter een ander moesten lopen, dat irriteerde Pernilla nog het meest aan de studenten hier.
    Wie weet zou ze het bal wel gewoon last-minute afschaffen. Precies wanneer alle leerlingen er zoveel zin in hadden en enthousiast werden...
    Ze had inmiddels ook wel door dat de leerlingen haar zodanig niet moesten dat ze plannetjes hadden tegen haar. Ze had overal oren en ogen, en het gefluister was onmisbaar. Ze wist alleen nog niet wat, maar daar zou ze wel achter komen.
    Ze wist dat het waarschijnlijk geen nut had om deze leerlingen straf te geven, misschien dat het zou helpen om dingen van ze weg te nemen...
    Pernilla pakte haar wand en legde een eigen spreuk op het buitenhuis, een slot sprong op de deur en niet veel later verdween het huisje uit het zicht. Een goede tovenares was ze zeker, en misschien zou dit de leerlingen wat leren. Nu ze in de koude buitenlucht van de winter moesten feesten. Wie weet zou ze ook nog wel een spreuk op de deuren van Oxford leggen dat leerlingen onder invloed niet naar binnen gingen kunnen. mochten ze de nacht buiten willen verblijven.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2015 - 21:49 ]


    Little do you know


    Daniël John Green


    Alyssa glimlacht charmant en ik glimlach terug. Als ze mijn poging tot Frans praten hoort, moet ze even giechelen en ik zet mijn meest charmerende glimlach op.
    "Très bien, monsieur," antwoordt ze. Aan haar gezicht te zien is het iets goeds maar ik heb echt geen idee wat het betekent. Ik versta 'monsieur' maar verder reikt mijn talenkennis niet. Talen - en dan met name Frans - liggen mij niet zo.
    Gelukkig hoef ik geen antwoord te geven en praat ze door in een taal die wel begrijpelijk voor mij is.
    "En hoe heet jij, als ik vragen mag?" Je merkt aan haar dat ze ontzettend haar best doet de h goed uit te spreken. Ik glimlach verleidelijk terwijl ik haar hand pak en die naar mijn lippen breng. Ik moet vanwege mijn lengte zelf een stuk naar voren buigen.
    "Ik ben Daniël," zeg ik vervolgens.
    De lerares die nog steeds achter ons staat, pakt haar wand en even ben ik bang dat ze ons gaat vervloeken - ze ziet er in elk geval uit alsof ze dat heel graag wil. Gelukkig weet de lerares zich in te houden en laat ze alleen maar het huisje verdwijnen. Nou ja, alleen maar... Een heel huis - zelfs dit formaat - laten verdwijnen is niet niks.
    Dat wordt dus buiten feesten denk ik, maar ik zeg het niet. Dat lijkt me een observatie die de rest ook wel gemerkt heeft.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2015 - 8:05 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Silena Zoë Paetrix



    Eeen deel van de gesprekken gaat langs me heen, totdat ik Kjellberg aan zie komen lopen. Ik vloek binnensmonds, waarom moet zij nou altijd weer komen. Damnit.
    "Is Juffrouw Hale hier?" vraagt ze, en ik werp een vragende blik op Lily. Over het algemeen was het altijd zo dat als Kjellberg weer eens naar ons toe kwam, ze ons allemaal zocht, gezien we apart van elkaar bijna nooit in de problemen raakten.
    "Ah, daar ben je. Je ouders verwachten dat je vanavond nog naar huis vertrekt, al je koffers staan bij de ingang" zegt kjellberg, haar ogen gefixeerd op Lily. Wanneer haar woorden tot me doordringen wordt ik overvallen door paniek. Lily's ouders zijn altijd al impulsief geweest, maar dit konk alsof ze weg ging. Weg. De drie letters spoken door mijn hoofd terwijl mijn gezicht bleek wordt. Lily mag niet weg. Daarvoor geef ik te veel om haar. Het is Lily. Lily, die al ik al ken sinds ik hier op Oxford zit, Lily, waarmee ik de eerste dag meteen al bevriend was. Aan wie ik alles wkijt kon, en zij alles aan mij. Nee. Dit mag niet. Lily zelf ziet bijna net zo bleek, en alsof ze een pop is die bewogen wordt begint ze te lopen. Al snel loop ik naast haar., Max staat nog altijd bij het huisje en op Lily's gezicht zie ik tranen.
    "en jullie, nadat jullie 'afscheid' hebben genomen van haar verwacht ik iedereen in zijn of haar Dorm! De regels staan luid en duidelijk op het bord! Geen feestjes, en geen leerling meer op de gangen na tienen! Nou opschieten! Of moet ik jullie allemaal twee weken laten nablijven in jullie eigen tijd?" Hoor ik Kjellberg boos zeggen. Alsof ik nu in de mood ben voor een feestje. Niet veel later waren we aangekomen bij de massieve deuren van de school. Ik kijk even snel achterom, en zie dat de leerlingen van de andere scholen er bij zijn alsof het hen niks boeit. Natuurlijk boeit het hen niks, ze kennen Lily niet. Maar het voelt alsof er meerder steken in mijn hart zijn geplaatst, en als ik naar Lily kijk, voelt het bij haar precies hetzelfde. Wanneer we binnen staan zie ik haar koffers staan, en we vallen elkaar huilend in elkaars armen. Ik kan hier niet tegen. Niet Lily. Het voelt wazig, als een zieke grap. Het doet pijn, pijn dat ze hier niet meer zal zijn. Mijn wereld voelt alsof het in elkaar gevallen is, en we onder de brokstukken van het grote kasteel liggen. En dat is iets wat pijn doet, weten dat je iemand niet terug zal zien voor de rest van het jaar, misschien wel nooit. Na een tijdje zijn onze tranen op, maar van binnen voel ik me nog net zo kut. We spreken af om minstens een keer per twee weken te schrijven, ookal hebben we geen idee of dat mogelijk zal zijn, gezien we beiden geen idee hebben waar Lily heen gaat. Mijn schouders beginnen te schokken, evenals die van Lily en dit maal vallen er geluidloze tranen over mijn gezicht terwijl ik haar weer in mijn armen sluit. Niet Lily. Waarom moet Lily nou weer weg.. Het is gemeen, maar er valt niks aan te doen. En zo staan we daar, onze armen om elkaar heen geslagen, met geluidloze tranen die een vochtig spoor achter laten op onze gezichten, en uiteindelijk kapotvallen op de vloer, of op elkaars kleding.


    take me back to the basics and the simple life

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Flirty
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          Na mijn gegiechel lacht hij charmant naar mij waardoor ik even bloos. na mijn franse woorden kijkt hij me een beetje vaag aan waardoor ik weer giechel, die spreekt dus geen Frans. Niet dat ik dat erg vind, Frans is ook niet eenvoudig. Als ik vraag hoe hij heet lacht hij op een verleidelijk manier naar mij en hij pakt mijn hand die hij vervolgens naar zijn lippen brengt. Ik kan niet zeggen dat ik klein ben, maar hij is echt enorm, iets wat ik zeker aantrekkelijk vindt, want hij is ook zeker getraind. Door zijn lengte moet hij een stuk naar voren buigen en wanneer hij zijn lippen drukt moet ik even blozen, charmeur.
    'Ik ben Daniel,' zegt hij vervolgens en ik glimlach uitdagend naar hem en knik. Ik open net mijn mond om wat te zeggen als ik verwonderd naar het tafereel voor mij kijk. Snel klap ik mijn mond dicht en ik bijt verbijsterd op mijn lip terwijl ik zie hoe het buitenhuisje verdwijnt. Degene die erachter ziet – verassing verassing – is professor Kjellberg. Met grote ogen kijk ik nu naar de lege ruimte waar het buitenhuisje hoort te staan en ik kijk Daniel met opgetrokken wenkbrauwen en nog steeds grote ogen aan.
    'Sacre bleu...,' fluister ik voordat ik mijn hoofd even schud en weer de uitdagende glimlach van eerst opzet. Ik stap op de man voor mij af en ga zover mogelijk op mijn tenen staan. Wanneer ik mijn handen op zijn schouders leg kan ik net bij zijn wangen en ik druk mijn zachtjes lippen een keer op elke wang voordat ik weer normaal ga staan.
    'Aangenaam kennis te maken, Daniel,' zeg ik met een charmante glimlach 'Van welke school kom je eigenlijk?'


    I just caught the wave in your eyes


    Daniël John Green


    Als ik haar hand kus moet ze even blozen en inwendig grijns ik. Het werkt altijd. Als ik me voorgesteld heb glimlacht ze uitdagend, een glimlach die ik natuurlijk beantwoord en ze knikt. Ze opent haar mond om iets te zeggen maar precies op dat moment verdwijnt het huisje en ze sluit verbaasd haar mond weer.
    Ze kijkt me kort met opgetrokken wenkbrauwen aan, mompelt vervolgens "sacre bleu" - ik weet niet wat het betekent maar kan het uit de context wel opmaken - waarna ze weer die uitdagende glimlach opzet, die ik opnieuw beantwoord.
    Onverwacht stapt ze naar voren, legt haar handen op mijn schouders en geeft me - terwijl ze op haar tenen staat - op beide een kus. Pas als ze alweer gewoon staat registreren mijn hersenen het samen met het feit dat ik mijn hoofd iets had moeten draaien - waardoor haar lippen 'heel toevallig' op de mijne zouden komen - maar daarvoor is het al te laat dus ik glimlach slechts.
    'Aangenaam kennis te maken, Daniel,' zegt ze met een charmante glimlach 'Van welke school kom je eigenlijk?'
    "Durmstrang, tot uw dienst," antwoord ik met een knipoog en een uitdagende glimlach om mijn mond. Etiquette dwingt me nu eigenlijk om - zelfs terwijl ik het al wel weet - dezelfde vraag aan haar te stellen maar etiquette heeft me nooit veel geïnteresseerd.
    "Van jou hoef ik het denk ik niet te vragen: frans accent, franse woorden, dat moet Hogwarts wel zijn." Ik grijns ontspannen en enigszins uitdagend en knipoog weer. Natuurlijk is het Hogwarts niet. Dat weet iedereen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Jade Ira Phernon Outfit


    Robin vraagt me of ik kan breien en ik kijk hem serieus aan.
    "Mijn oma wilde het me altijd leren toen ik klein was" grijns ik tegen hem "Maar, nee ik kan het niet" vervolg ik lachend. Dan stemt hij ermee in dat een Marauders Map ook een goed idee zou zijn, nooit meer betrapt worden... ideaal.
    Robin lijkt het alleen niet hélemaal te zien zitten: "Een goed idee hoor, maar ik heb een heel erg klein vraagje over een heel klein detail: hoe gaan we dat in vredesnaam doen?"
    Ik lach een beetje ongemakkelijk "We moeten ons even veranderen in een boekenwurm. Of we gaan op een bezoekje bij de makers, maaar die zijn allemaal dood" zucht ik, het word lezen en hopen dat er ergens een boek in de bibliotheek ligt over het maken van kaarten of iets dergelijks.


    Kort, maar ik ben inspiratieloos x'd
    Ik stel voor om langzamerhand de personages naar hun bed te sturen, aangezien het een beetje dood loopt voor sommigen en ik dus zometeen een tijdsprong ga maken.


    Little do you know