• Ik weet niet zeker of dit goed staat.


    In dit topic werd opgemerkt dat Quizlet steeds stiller is geworden er er bijna de helft minder users online zijn dan een paar jaar terug. Daarom hebben we met een paar andere users besloten om hier iets aan te doen want het zou natuurlijk vreselijk jammer zijn als Quizlet ooit uitsterft en ik zou graag willen dat het overgeven wordt aan de volgende generatie! Vandaar: het Quizlet Promotie-Team.

    Het Promotie-Team gaat erom dat we Quizlet wat bekender maken, dit door middel van allerlei verschillende manieren op de site zelf, maar op via Facebook, Twitter etc. en via flyers en mondeling reclame maken. Er zijn al wat initiatieven op Quizlet zelf, zoals een spellen avond, maar er zijn meerdere ideeën nodig.

    Ideeën
    • Flyers/posters ophangen
    • Het forum vol spammen met awesome topics!
    • Een "newbies" topic waar nieuwe leden zich kunnen introduceren - Topic
    • Gidsen voor nieuwe leden - Topic
    Welkomstopic
    • Meer activiteit op de Facebook/Twitter pagina
    • Schrijfwedstrijd, ook voor outside Q
    • Een hulpmiddeltje voor de nieuwe leden wat betreft hun creaties. Ik denk er bijvoorbeeld aan om een lijstje te maken met stories van nieuwelingen. Zij mogen hun creaties dan zelf middels PB indienen, maar dan wel binnen bepaalde criteria. Minder dan twee maanden lid en minder dan vijf abo's, ofzo. Als hun abo-aantal groeit, dan gaan ze dus weer uit het lijstje. Nieuwe lijst-items zal ik dan via een topic delen. Ik hoop dan dat er mensen zijn die deze nieuwe users een beetje willen bemoedigen met reacties en feedback enzo. Dit zou ook voor de quizzen kunnen, maar het zou leuk zijn als iemand anders dat dan doet, want anders wordt het een beetje veel werk voor mij.
    • Een feature met tekeningen
    • Een feature dat mensen filmpjes kunnen maken en op quizlet kan zetten
    • Een feature met muziek? (ik wil het liefst zo veel mogelijk dingen te doen hebben op quizlet)
    • Een feature met grappige flash spelletjes?
    • Niet alleen de achtergrond kleur kunnen veranderen op je profiel, maar ook een foto kan doen.
    • Een soort van ''Like'' button, voor bijv berichtjes ofzo (het liefst geen ''dislike'' dat kan mensen kwetsen en er zijn mensen die met groepen dan allemaal op dislike drukken om te trollen)
    • ''Stamps'', Voor de mensen die deviantART kennen, weten dat ze een soort ''Postzegels'' Op hun profiel kunnen zetten met een leuk plaatje of ene zinnetje die je leuk vind. FOTO
    • Een hoe-werkt-Quizlet-quiz. Dus een quiz waarin vragen gesteld worden over Quizlet die je moet beantwoorden en zo kom je natuurlijk ook een hoop te weten over Q zelf. Met vragen als: Welke soorten crewleden zijn er, wat betekent RPG, in welke subforum hoort dit topic plaats, etc. En die quiz is dan onderdeel van je 'voortgang' (bestaat dat nog? er is wel een optie om het uit te zetten, namelijk) die je hebt op je voorpagina als je je naam en zo invult.

    Quizlet Promotie-Team
    Wolfstar - Lisa
    Lothbrok - Natas
    SPECS
    HalfBloodPrince - Sharon
    Philia - Savannah
    Assassin - Nikki
    Newyorker
    Fermosa
    Kern - Marjanne
    EgoTerreo
    Elsketjee - Elske
    katl1
    Vedere

    Flyers/Posters
    We zoeken eerst mensen om een poster te maken zodat deze daarna uit te printen en aangezien ik weet dat dit wel goed komt met het talent dat hier rond loopt op Quizlet zou ik zeggen; ga je gang!

    Heb je meer om toe te voegen of wil je meehelpen, let me know!

    [ bericht aangepast op 9 april 2015 - 17:20 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Assassin schreef:
    Om eerlijk te zijn, vind ik het nogal scheef van Rutger dat hij het niet uit handen wilt geven. ;x Aangezien hij er zelf ook helemaal niks meer mee doet.
    Goed, ik ga nog maar eens een suggestie opperen van de hoe-werkt-Quizlet-quiz. Dus een quiz waarin vragen gesteld worden over Quizlet die je moet beantwoorden en zo kom je natuurlijk ook een hoop te weten over Q zelf. Met vragen als: Welke soorten crewleden zijn er, wat betekent RPG, in welke subforum hoort dit topic plaats, etc. En die quiz is dan onderdeel van je 'voortgang' (bestaat dat nog? er is wel een optie om het uit te zetten, namelijk) die je hebt op je voorpagina als je je naam en zo invult.

    Dat is een goed idee!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb een voorsteltopic gemaakt, dus deze kan alvast doorgestreept worden in de to-do-list. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Was er nog behoefte aan de red Quizlet poster wedstrijd ofzo? x)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    EgoTerreo schreef:
    Was er nog behoefte aan de red Quizlet poster wedstrijd ofzo? x)

    Er is daar inderdaad een topic voor. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Deadshot schreef:
    (...)
    Er is daar inderdaad een topic voor. (:


    Oh echt, lol, die heb ik gemist :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Misschien vragen om van dat voorsteltopic een sticky te maken? Anders gaat het waarschijnlijk snel verloren gaan.

    En als ik even naar de andere voorstellen kijk...
    - Die gidsen voor nieuwe leden lijken me super handig :)
    - Facebook fanpage lijkt me ook leuk
    - Schrijfwedstrijd voor mensen die ook van buiten Q lijkt me super, ik ken wel een heel aantal schrijvers die Q niet kennen
    - Dat hulpmiddeltje voor de creaties van nieuwe leden... Lijkt me op zich leuk, maar daar gaat ontzettend veel werk in steken als je wat aanmeldingen krijgt om te kijken wanneer ze 'te lang' lid zijn, of er te veel abo's zijn voor hun stories. Dat is echt zorgen dat je elke week bijwerkt. Plus, ik betwijfel of het eerlijk is, soms zijn er mensen al heel lang lid, maar alleen maar om stories te lezen. Als zij dan na een paar maanden toch besluiten ook eens te proberen een story op te starten, kunnen ze niet meer op het lijstje, terwijl ze daar volgens mij dan even veel recht op hebben.
    Ik beheer zelf Stories gesorteerd per genre. Ik zou best bereid zijn daar dan iets extra te doen voor de nieuwe schrijvers, in plaats van iets afzonderlijk voor hen. Sowieso denk ik dat het concept nog uitgebreid kan worden en meer kan betekenen op de site (meer bekendheid krijgen ook), omdat het volgens mij erg handig is voor nieuwere leden (en oude ook) om hun weg te vinden in die mega veel stories. Alleen moeten er dan natuurlijk ook steeds nieuwe stories bij komen (en dat is soms lastig als ik weinig aanmeldingen krijg, al probeer ik zelf ook een selectie uit andere stories te maken)
    - Dat begroetingstopic zou ik zéker doen. Ik bedenk me net (als ik me niet vergis) dat nieuwe leden altijd een pb krijgen van Rutger. Misschien is het handig als zo'n topic mee door mods in het oog gehouden wordt en een link naar dat topic in het verwelkomingspb'tje komt?
    - "Wekelijks quizlet nieuws" is er al, soort van, gewoon de nieuwsbrief. Users staan er niet in, maar verder vind ik hem echt wel heel handig aangezien er sowieso al plaats is voor alle soorten creaties

    ... en dat is voorlopig mijn belangrijkste commentaar :)


    (Stiekem wil ik best ook wel bij het team ;))


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Als jullie willen hou ik me bezig een gidsteam samen te stellen?


    Queer zijn is gewoon alles

    katl1 schreef:
    Misschien vragen om van dat voorsteltopic een sticky te maken? Anders gaat het waarschijnlijk snel verloren gaan.

    En als ik even naar de andere voorstellen kijk...
    - Die gidsen voor nieuwe leden lijken me super handig :)
    - Facebook fanpage lijkt me ook leuk
    - Schrijfwedstrijd voor mensen die ook van buiten Q lijkt me super, ik ken wel een heel aantal schrijvers die Q niet kennen
    - Dat hulpmiddeltje voor de creaties van nieuwe leden... Lijkt me op zich leuk, maar daar gaat ontzettend veel werk in steken als je wat aanmeldingen krijgt om te kijken wanneer ze 'te lang' lid zijn, of er te veel abo's zijn voor hun stories. Dat is echt zorgen dat je elke week bijwerkt. Plus, ik betwijfel of het eerlijk is, soms zijn er mensen al heel lang lid, maar alleen maar om stories te lezen. Als zij dan na een paar maanden toch besluiten ook eens te proberen een story op te starten, kunnen ze niet meer op het lijstje, terwijl ze daar volgens mij dan even veel recht op hebben.
    Ik beheer zelf Stories gesorteerd per genre. Ik zou best bereid zijn daar dan iets extra te doen voor de nieuwe schrijvers, in plaats van iets afzonderlijk voor hen. Sowieso denk ik dat het concept nog uitgebreid kan worden en meer kan betekenen op de site (meer bekendheid krijgen ook), omdat het volgens mij erg handig is voor nieuwere leden (en oude ook) om hun weg te vinden in die mega veel stories. Alleen moeten er dan natuurlijk ook steeds nieuwe stories bij komen (en dat is soms lastig als ik weinig aanmeldingen krijg, al probeer ik zelf ook een selectie uit andere stories te maken)
    - Dat begroetingstopic zou ik zéker doen. Ik bedenk me net (als ik me niet vergis) dat nieuwe leden altijd een pb krijgen van Rutger. Misschien is het handig als zo'n topic mee door mods in het oog gehouden wordt en een link naar dat topic in het verwelkomingspb'tje komt?
    - "Wekelijks quizlet nieuws" is er al, soort van, gewoon de nieuwsbrief. Users staan er niet in, maar verder vind ik hem echt wel heel handig aangezien er sowieso al plaats is voor alle soorten creaties

    ... en dat is voorlopig mijn belangrijkste commentaar :)

    (Stiekem wil ik best ook wel bij het team ;))


    Er is al een sticky gemaakt! (:
    Wat betreft het hulpmiddeltje heb je wel gelijk, maar goed, het lijkt mij nog steeds wel fijn voor de nieuwelingen. Ik weet namelijk dat sommigen heel snel zijn weggegaan omdat niemand hun stories zag. Misschien dat sommigen dan niet op het lijstje kunnen, maar als ze al een tijdje op Quizlet zitten dan is de kans dus niet zo groot dat ze na drie bezoekjes weer weggaan, want dan houden de lezers hen in elk geval op de site. ;D

    Het is uiteindelijk maar een extraatje en bovendien kan er natuurlijk nog altijd aan de "criteria" gesleuteld worden. We zouden ook gewoon iedereen kunnen doen die zijn eerste story heeft gestart. (: Vind ik ook geen probleem. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Debbaut schreef:
    Als jullie willen hou ik me bezig een gidsteam samen te stellen?


    Ja, prima!
    Hoort daar dan ook het welkomstopic bij? (:
    Dus een overview van de highlights van Quizlet waarop het gidsteam de nieuwe users kan wijzen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Deadshot schreef:
    (...)

    Ja, prima!
    Hoort daar dan ook het welkomstopic bij? (:
    Dus een overview van de highlights van Quizlet waarop het gidsteam de nieuwe users kan wijzen?


    Ik zal nu al een gidsen aanwervingstopic openen, ik ga geen select team selecteren, maar enig Quizlet ervaring en tijd is wel een leuke vereiste.:'D
    Morgen zal ik meteen het welkomtopic openen! Wil je wel zeggen wat daar in moet?(:

    Oeh, mag ik ook op de lijst?:Y)
    Ik had het al gevraagd.:x


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik zal nu al een gidsen aanwervingstopic openen, ik ga geen select team selecteren, maar enig Quizlet ervaring en tijd is wel een leuke vereiste.:'D
    Morgen zal ik meteen het welkomtopic openen! Wil je wel zeggen wat daar in moet?(:

    Oeh, mag ik ook op de lijst?:Y)
    Ik had het al gevraagd.:x


    Eh, nou de hoogtepunten van Quizlet? :'D
    Iets wat mensen allicht mogen aanvullen, maar wat bij mij opkomt zijn:
    - Stories en gedichten plaatsen
    - Quizzen maken
    - Lijstjes maken
    - SOTY
    - Het voorsteltopic
    - Wedstrijden
    - Meetings

    En wellicht nog wat andere leuke topics? Ik ga nu slapen, misschien dat ik morgen nog wat aanvullingen heb. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Deadshot schreef:
    (...)

    Eh, nou de hoogtepunten van Quizlet? :'D
    Iets wat mensen allicht mogen aanvullen, maar wat bij mij opkomt zijn:
    - Stories en gedichten plaatsen
    - Quizzen maken
    - Lijstjes maken
    - SOTY
    - Het voorsteltopic
    - Wedstrijden
    - Meetings

    En wellicht nog wat andere leuke topics? Ik ga nu slapen, misschien dat ik morgen nog wat aanvullingen heb. (:


    Okay!


    Queer zijn is gewoon alles

    Oh, en de Quizlet doe-avonden natuurlijk c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Deadshot schreef:
    Oh, en de Quizlet doe-avonden natuurlijk c;

    :Y)


    Queer zijn is gewoon alles