• Next Generation


    Een nieuw jaar op Hogwarts begint weer voor de Next Generation. Enkelen zitten dit jaar in hun eindexamen jaar en zullen afstuderen aan het eind van het jaar, of niet? De andere jaars moeten er natuurlijk ook voor zorgen dat hun cijfers voldoende blijven. Naast hun schoolwerk draait het natuurlijk om allemaal andere dingen. Quidditch, lol maken, Hogsmeade trips, vrienden, vijanden en misschien zelfs verliefdheden.


    Praattopic: I, II
    Rollentopic: I, II
    Speeltopic: |

          • Rollen •
    Vijfde jaars
    - Lily Luna Potter • Hephaestus 1.14
    - Roxanne Molly Weasley • Little_Liars 1.14
    - Stuart Fred Jordan • Cafune 1.18
    - Lucy Ginerva Weasley • Yakamoz 1.7
    - Olivia Florence Grant • VladiFerr 1.18
    - Louis Gabriël Weasley • Little_Liars 1.7
    - Hugo Ronald Weasley • Fortis 1.16

    Zesde jaars
    - Rose Nymphadora Weasley • Mamihlapinatapa 1.8
    - Albus Severus Potter • Fortis 1.6
    - Chiara Lucy Finnigan • Little_Liars 1.4
    - Marty Drake Dawson • SteveRogers 1.10
    - Lysander Alexander Scamander • Mamihlapinatapa 1.15
    - Lorcan Conner Scamander • Psychopaths 1.13
    - Rebecca Indigo Patrickson • Iraious 1.4
    - Aviana Sue Blackwood • VladiFerr 1.8
    - Solange Anna Millefeuille-Tomas • Cafune 1.15
    - Scorpius Malfoy • Hephaestus 1.11

    Zevende jaars
    - James Sirius Potter • Mamihlapinatapa 1.9
    - Dominique Isabelle Weasley • Mamihlapinatapa 1.2
    - Fred Weasley • Hephaestus 1.16
    - Kaya Lancaster • Fyrgebraec 1.4
    - Scarlett Victoria Carrow • CaptainKush 1.18
    - Robin Tigrisblack •Robind19 1.5
    - Caleb Brody Hughes • Psychopaths 1.7
    - Aeroline Cadence Salvatore • Malachai 1.8
    - Jackson Cameron Salvatore • Malachai 1.10
    - Molly Audrey Weasley • Fortis 1.10
    - Bryony Alexandra Ainsworth • Psychopaths 1.4
    - Matthew Sean Mckenzie • VladiFerr 2.4

          • Quidditch teams •
    Gryffindor
    Captain: James Sirius Potter • Mamihlapinatapa
    Chaser: James Sirius Potter • Mamihlapinatapa
    Chaser: Kaya Lancaster • Fyrgebraec
    Chaser: Fred Weasley • Hephaestus
    Beater: Dominique Isabelle Weasley • Mamihlapinatapa
    Beater: Roxanne Molly Weasley • Little_Liars
    Keeper: Albus Severus Potter • Fortis
    Seeker: Lily Luna Potter • Hephaestus

    Slytherin
    Captain: Caleb Brody Hughes • Psychopaths
    Chaser: Caleb Brody Hughes • Psychopaths
    Chaser: Lucy Weasley • Gereserveerd • Yakamoz
    Chaser: Jackson Cameron Salvatore • Malachai
    Beater: Aeroline Cadence Salvatore • Malachai
    Beater:
    Keeper: Olivia Florence Grant • VladiFerr
    Seeker: Robin Tigrisblack • Robind19

    Ravenclaw
    Captain: Scorpius Malfoy • Hephaestus
    Chaser: Aviana Sue Blackwood • VladiFerr
    Chaser: Hugo Ronald Weasley • Fortis
    Chaser: Solange Anna Millefeuille-Tomas • Cafune
    Beater: Scorpius Malfoy • Hephaestus
    Beater:
    Keeper: Bryony Alexandra Ainsworth • Psychopaths
    Seeker: Rebecca Indigo Patrickson • Iraious

    Hufflepuf
    Captain: Louis Gabriël Weasley • Little_Liars
    Chaser: Louis Gabriël Weasley • Little_Liars
    Chaser:
    Chaser:
    Beater: Lysander Scamander • Mamihlapinatapa
    Beater: Lorcan Conner Scamander • Psychopaths
    Keeper:
    Seeker: Molly Audrey Weasley • Fortis



          • Headboy, headgirl & prefects •
    Headboy:
    Headgirl:

    Gryffindor
    Prefect girl 5th year: Lily Luna Potter • Hephaestus
    Prefect girl 6th year: Rose Nymphadora Weasley • Mamihlapinatapa
    Prefect girl 7th year:

    Prefect boy 5th year:
    Prefect boy 6th year: Albus Severus Potter • Fortis
    Prefect boy 7th year:

    Slytherin
    Prefect girl 5th year: Lucy Weasley • Yakamoz
    Prefect girl 6th year:
    Prefect girl 7th year:

    Prefect boy 5th year:
    Prefect boy 6th year:
    Prefect boy 7th year: Robin Tigrisblack • Robind19

    Ravenclaw
    Prefect girl 5th year:
    Prefect girl 6th year:
    Prefect girl 7th year: Bryony Alexandra Ainsworth • Psychopaths

    Prefect boy 5th year:
    Prefect boy 6th year:
    Prefect boy 7th year:

    Hufflepuf
    Prefect girl 5th year:
    Prefect girl 6th year:
    Prefect girl 7th year:

    Prefect boy 5th year: Louis Weasley • Little_Liars
    Prefect boy 6th year: Lorcan Scamander • Psychopaths
    Prefect boy 7th year:



          • Regels •
    - Er is een minimum van 200 woorden per post, dit moet haalbaar zijn.
    - Alleen Hephaestus, Fyrgebraec of Mamihlapinatapa maken de topics aan, tenzij anders aangegeven.
    - Bestuur elkaars personages alleen met toestemming.
    - OOC het liefst in het praattopic, of onder je post. Gelieve hier geen aparte posts voor aan te maken.
    - Probeer niemand buiten te sluiten.


    [font=System25 December, 19.00. Het bal begint net en velen zullen nu naar de grote zaal gang. Er is deze avond extra vroeg gegeten zodat iedereen tijd zou hebben om zich klaar te maken. Dates worden opgewacht en de muziek staat al aan. Het is rustige muziek, waar velen voornamelijk op zullen schuivelen oid. Ook zijn er drankjes en hapjes te halen aan de zijkant van de zaal. Overal staan kerstbomen en liggen kaarsen. Ook buiten ligt sneeuw en is het vrolijk verlicht. Het meer is dichtgevroren en zo stevig dat men ee op kan schaatsen.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2015 - 16:10 ]


    take me back to the basics and the simple life


    LILY LUNA POTTER
    Gryffindor • 5th year • Seeker • Prefect


    Na een halve dag niets doen, loop ik richting de Great Hall. Ik heb slechts een boek gekeken en een beetje naar gala jurken voor het bal gezocht, maar niets gevonden helaas. Plus, Lysander heeft me niet eens gevraagd. In ieder geval, nog niet. Hopelijk gaat hij me wel nog vragen, echt vragen, in de plaats van een hintje geven als 'welke kleur wordt je jurk? Dan koop ik een bijpassend gewaad'. Het nadeel van rood haar hebben is alleen wel dat je een beperkt aantal kleuren kan dragen. Dus hopelijk vind ik een mooie jurk met een mooie kleur ook.
    Eenmaal aangekomen in de Great Hall, zie ik de persoon die ik wil zien meteen aan de Hufflepuff tafel zitten - Lysander. Met moeite loop ik in een normaal tempo, aangezien ik nogal de neiging heb om te rennen. We hebben elkaar de afgelopen week bijna niet gezien, met dank aan de drukte van school. Maar het is nu vakantie, wat betekent dat we ein - de - lijk wat tijd samen hebben.
    'Lysander,' glimlach ik zodra ik bij hem ben aangekomen. Ik zat naast hem neer op de bank van de Hufflepuff tafel en geef hem een kus.


    “A queen will always turn pain into power.”

    EUGENE "GENE" TERRANCE ROE


    "Uhm, how about no." || Gryffindor, 7th year || Outfit || Mischivous and sarcastic


    'Nee, ik heb nog geen jurk.' zegt Brooke, en ik kijk haar onverschillig aan. Ik had dit eigenlijk al wel verwacht. Ik weet dat ze niet van al die standaard meiden shit houdt, en dat ze liever in haar normale kleding naar het bal zou gaan.
          Maar helaas moesten er per se een dresscode zijn. 'Maar hé, word het niets gaan we gewoon beide in catsuit. Vallen we ook direct mee op voor alle docenten die ons al naar een inrichting wilde sturen omdat er iets mis was met onze gedachtegang.' zegt Brooke dan, en ik grijns breed.
          'En dan hoef ik niet rond te lopen in de marteling van zo'n jurk en op hakken.' vervolgt ze. 'Deal,' begin ik. 'Als het niets wordt, komen we in catsuits. Ik wil wel een glimmende donkerblauwe, want dat past beter bij mijn ogen en laat mijn ronde vormen beter uitkomen.' zeg ik. 'Zolang ik maar met jou kan dansen, is alles goed.' zeg ik plakkerig, terwijl ik mijn armen over haar schouders heen leg. Zacht trek ik haar dichterbij, en ik plaats een kus op haar neus.



    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."


    QUINSIALYN "QUIN" FALON TIPPER


    "HOLY SHIT." || Gryffindor, 5th year || Outfit || Extremely Bored


    Ik zucht diep als ik verveeld rondloop. Ik heb even niets te doen, en gezien ik helaas nog geen date heb kunnen scoren voor het bal, kan ik ook geen jurk regelen.
          Jammer voor mij dan maar weer.
          Als ik de Great Hall in kom slenteren, kijk ik om mij heen. Dan valt mij het blonde haar van een bekende Hufflepuffer op. "Louis!" roep ik naar hem, terwijl ik mijn slenterpasje versnel naar een looppas. Als ik bij hem aan kom, stop ik mijn handen in de zakken van mijn rode jasje. De Hufflepuffer uit mijn jaar mocht ik op zich wel.
          'Hey Louis,' zeg ik tegen hem met een lach op mijn gezicht. 'Hoe gaat het ermee?' vraag ik vriendelijk, maar toch nieuwsgierig. En misschien een beetje verveeld. Ik ben erg snel verveeld op de één of andere manier. Ik bijt op mijn onderlip en kijk hem aan. Ik zwaai mijn haren even met een korte knik van mijn hoofd uit mijn gezicht, en de pluk haar landt op mijn rug. Ik kijk Louis vragend en afwachtend aan, met een verveelde blik in mijn ogen.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    LORCAN CONNOR SCAMANDER
    Beater • Prefect • Hufflepuff • Totally embarassing himself
    "Flower Power."


          'Ik ben het gewend,' glimlacht ze na mijn opmerking over haar — haar en ik knik.
    'Je hebt gewoon heel mooi en leuk haar,' flap ik eruit en geschrokken kijk ik richting op en voel hoe ik begin te blozen. 'Ik hoop dat ik dat hardop heb gezegd,' mompel ik.
    Ze haakt haar arm door de mijne en glimlacht naar me wanneer ik mijn enthouiasme over het shoppen heb laten blijken. Wanneer ik haar vraag of ze al weet wat voor jurk ze gaat dragen, haalt ze haar schouders op en wanneer ik wat opsomm humt ze wat. Vervolgens kijkt ze strak voor zich uit, die denkt na. Afwachtend kijk ik haar aan terwijl we door de sneeuw lopen. Aandachtig luister ik naar de witte substantie die onder onze voetstappen wordt geplet en als het ware een krakend protesterend geluid maakt.
    ''Niet al te strak als een corset, want dat vermoordt me. Het mag best los zitten, maar niet té anders is het gewoon een pyjama.'' somt ze glimlachend op waardoor ik ook moet glimlachen, ik vind het leuk als ze glimlacht.
    'Waarom niet een pyjama — pyjama's zijn toch ongelofelijk sexy?!' grap ik en ik schiet even in de lach.
    'Oh dit wordt leuk.' grijnst ze breed en ik knik heftig. Een instemmend geluidje verlaat mijn lippen tereijl ik haar breed grijnzend aankijk.
    'Zeker, al helemaal omdat ik erbij ben,' zeg ik scheef grijnzend en ik wenkbrauw wiebel even. Plots bedenk ik me iets en ik kijk haar opgetogen aan.
    'Misschien kan je een blauwe jurk uitkiezen, mijn pak is namelijk heel donker grijs — marine blauw achtig dus dan matchen we,' zeg ik glimlachend.
    'Dan weet iedereen dat het leukste meisje van Hogwarts bij mij hoort,' fluister ik er nog — hoop ik — onhoorbaar achteraan en een verlegen glimlachje speelt om mijn lippen. Ook al zijn we alleen beste vrienden en ziet Rose me waarschijnlijk alleen als dat, niets meer, ben ik meer voor het meisje gaan voelen. Ze is gewoon zo leuk en soms wenste ik dat ik haar gewoon kon kussen als we knuffelden en dat het meer betekende dan vrienden onder elkaar. Helaas gaat dat niet, sowieso is het net uit met Scorpius, dus als ze me ooit leuk zou gaan vinden, beslist niet nu.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2015 - 0:04 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Wij hebben besloten wwn tijdsprong te maken. Het spijt me als er gesprekken verlorwn gaan, maar we zijn bang dat het anders langzaam doorbloed. Bij deze maken we dus een tijdsprong naar 25 December, 19.00. Het bal begint net en velen zullen nu naar de grote zaal gang. Er is deze avond extra vroeg gegeten zodat iedereen tijd zou hebben om zich klaar te maken. Dates worden opgewacht en de muziek staat al aan. Het is rustige muziek, waar velen voornamelijk op zullen schuivelen oid. Ook zijn er drankjes en hapjes te halen aan de zijkant van de zaal. Overal staan kerstbomen en liggen kaarsen. Ook buiten ligt sneeuw en is het vrolijk verlicht. Het meer is dichtgevroren en zo stevig dat men ee op kan schaatsen.


    take me back to the basics and the simple life

    JAMES SIRIUS POTTER
    Chaser • Captain • Kaya fucking Lancaster is his date
    "Being awesome is hard — but someone has to do it."


          Voor de vijfde keer kijk ik in de spiegel en voor de tiende keer in een kwartier doe ik mijn haar weer anders. Voor het eerst in mijn leven zit het niet zoals ik het wil, voor mijn gevoel zie ik eruit als een zwerver – in een pak weliswaar en gedoucht etc. maar je snapt me. Alles moet gewoon perfect zijn – want ik ben met Kaya en dan kan ik er niet uit zie als een wandelende vuilniszak of iets. Wanneer ik voor de zesde keer check besluit ik dat ik er 'okay' uit zie en dat ik moet stoppen met freaken. Ik zucht even diep en trek mijn zwarte jasje nog even recht. Voor mijn gevoel zit mijn dasje opeens helemaal scheef en gauw trek ik hem recht – ook al zat ie al zo recht als mogelijk. Net wanneer ik de kamer uit wil lopen bedenk ik me opeens dat ik iets vergeet – het corsage! Gauw haast ik me naar mijn hutkoffer waar ik hem in had gedaan en pak het doosje dat nog onaangeraakt erin ligt eruit. Nog een keertje kijk ik in de spiegel voordat ik mijn dorm uitloop richting de Common Room. Kennelijk ben ik heel vroeg – als ik op mijn horloge kijk is het ook pas 18:45 wat dus echt heel op tijd is. Met een bonkend hart blij ik een beetje verloren in de Common Room staan, wachtend op mijn date – Kaya Lancaster.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2015 - 23:00 ]


    I just caught the wave in your eyes



    AVALANTÉ HARVELLE WINCHESTER

    ''What's your crime against humanity?''
    Ravenclaw, Sixth Year • Seventeen • Kind of nervous • Outfit •


          Met getuite lippen bekeek ik mezelf in de spiegel, ik had een lange tijd aan mijn oogschaduw gepeuterd en het lukte uiteindelijk wel oké voor mijn doen. Mijn geliefde Louboutins waren in het pakketje dat mijn ouders naar me hadden gestuurd en wat was ik ze dankbaar –– de hakken waren zo'n tien à elf centimeter lang en met een plateauzool. Ik was gewoonweg verliefd op deze hakken en als iemand ze vanavond zou ruïneren, dan zou ik diegene eigenhandig vermoorden. Mijn jurk was een prachtige kanten jurk, die strak om mijn lichaam hulde en nogal kort over mijn kont kwam. Ach, alsof mij dat iets kon schelen.
          Ik ijsbeerde door de kamer, mijn gedachtes en emoties waren de laatste tijd echt overhoop gehaald. Met gefronste wenkbrauwen pakte ik het pakje sigaretten en een aansteker om daarna met mijn leren jas weer uit mijn kamer te lopen. Er liepen her en der wat mensen, zoekend naar hun date en ik verliet de Ravenclaw Common Room. Mijn hakken klikten op de vloer en met een strak gezicht keek ik vooruit. Mensen die binnen rookten vond ik gewoonweg walgelijk –– de geur bleef dan voor uren hangen en daar hield ik niet bepaald van. Ik plaatste een sigaret tussen mijn lippen terwijl ik de deur uitliep naar buiten toe en leunde tegen de balustrade aan. Ik drukte de aansteker in en stak de sigaret aan, waarna ik de rook met een diepe teug inademde en het kalmeerde me enigszins. De sigaret balanceerde tussen mijn middel - en wijsvinger terwijl ik naar het meer keek. Het was prachtig gevroren en het liefst zou ik erop schaatsen, maar daar was ik een ramp in en zou ik in een mum van tijd vallen op mijn gezicht.
          Net toen ik weer een trek wilde nemen, realiseerde ik me iets –– ik mocht niet roken en alcohol drinken. Ik kreunde even geïrriteerd en doofde de sigaret. Het irriteerde me vreselijk. Ik leunde met mijn rug tegen de balustrade aan en sloot mijn ogen terwijl ik met het pakje speelde en de aansteker aan en uit klikte. Neuriënd dacht ik over hoe ik het aan Caleb zou vertellen, dit zou een hele uitdaging worden.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2015 - 12:06 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    Stuart Fred Jordan
    Gryffindor | 5th year | On his way to the Great Hall | Nervous

    Zenuwachtig bekeek ik mezelf in de spiegel. Vandaag was de dag, ik zou Molly vragen of zij mijn vriendin wilde zijn. En als Stuart zijnde was dat niet makkelijk. Als ik bij haar was begon ik te stotteren en te blozen, zodat ik niet normaal tegen haar kon praten. Ze vond me vast een idioot. Maar vandaag zou het anders zijn, ik zou zelfverzekerd en stoer overkomen, dacht ik.
    Ik checkte mijn strikje voor de 3e keer en haalde een hand door mijn haar. 'Okay Stu, je kan dit.’. Ik zuchtte een paar keer diep, bekeek mezelf nog eens goed en liep richting de gang voor de Great Hall –waar ik met Molly had afgesproken. Halverwege mijn reis ernaartoe, merkte ik dat JB me had gevolgd. "JB, kom terug.” ik pakte het hondje op een bracht hem opnieuw naar de Dorms. "Vanavond gaan we niet spelen Jason” vertelde ik het hondje "ik moet vanavond iets doen. Ik ga Molly vragen. Wens me succes buddy.” Het hondje blafte kort en kwispelde toen ik de kamer uitliep. Op weg naar Molly.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2015 - 17:37 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    JACKSON ETHAN SALVATORE

    ''Shut up, please –– your voice is killing me.''
    Slytherin Seventh Year • Chaser • Eighteen • Bored



          Fluitend zette ik mijn das recht en keek met een klein glimlachje naar mijn spiegelbeeld. Grappig genoeg was Joy mijn date, maar gewoon omdat ik anders geen date had en dan voorschut zou staan –– en dat wilde ik liever niet. Ik gooide de raam van mijn dorm open en stak op mijn gemakje een sigaret op. Het was een slechte gewoonte en ik moest ermee stoppen, maar dat zou me toch niet lukken. Ik neuriede wat en haalde een hand door mijn haren terwijl de sigaret tussen mijn lippen bleef hangen.
          Mijn pak rook nu wel een tikkeltje naar nicotine, maar dat negeerde ik en ik had geen zin om een bus deodorant op me te spuiten. Ik streek mijn kleding glad en bekeek mezelf weeral met een trotse glimlach in de spiegel. Voor mijn doen was het prima, en liep mijn kamer uit. De Common Room was gedeeltelijk vol door de studenten die helemaal opgetut waren, klaar om hun dates te ontvangen. Ik moest even grijnzen door de gedachte en plofte neer op een bank, en zuchtte diep –– dit zou een lange avond worden.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2015 - 17:00 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Kaya Lancaster
    Gryffindor • 7th year • Dress • Chaser

    Met op elkaar geklemde lippen haal ik een borstel door mijn haar. In lichte krullen hangt het over mijn rug, alhoewel de bovenkant van mijn haar nog altijd stijl was. Aan de andere kant van de dorm is Dom bezig met haar jurk. Snel loop ik naar haar toe en doe ik de rits aan de achterkant dicht, gezien het er nogal lachwekkend uit ziet wanneer ze meerdere keren probeert het zelf te doen, en vervolgens faalt. Ik haal een hand door mijn haar en trek mijn jurk recht. Wanneer ik even op de klok kijk zie ik dat het onderhand zeven uur is, en vloek ik binnesmonds. Ik had om vijf voor zeven met James afgesproken in de Common Room. Shit. Mijn wand leg ik snel terug in het kastje naast mijn bed, en ik geef Dom een knuffel.
          "Succes meid! Ik zie je vanavond nog wel." zeg ik tegen haar, want ik weet dat ze pas over zevenen af had gesproken met Bryony. Waar Cassia heen was wist ik niet, waarschijnlijk was ze al weg met Felix. De brede glimlach op mijn gezicht forceer ik tot een bescheiden glimlachje. Ik ga met James fucking Sirius Potter naar het kerstbal. En het maakt me zo blij van binnen, het maakt me zo blij dat het me bijna beangstigd. Het is een blijdschap die ik niet te veel mag laten blijken. Lichtelijk gehaast loop ik de dorm uit, terwijl ik nog even bemoedigend glimlach naar Dom. Mijn pas vertraag ik wanneer ik bij de trap aan kom, en langzaam loop ik er vanaf. Wanneer ik James in mijn blikveld zie verschijnen, valt mijn mond lichtelijk open van verbazing. Ik wist altijd al dat James knap was, en dat velen ook voor hem vielen asl bosjes, waaronder ik. Maar in een pak. Wauw. Wanneer ik besef dat mijn mond lichtelijk open hangt doe ik hem snel weer dicht. Beneden aangekomen loop ik naar James toe.
          "Hey..," zeg ik tegen hem, "Je ziet er goed uit."

    [ bericht aangepast op 19 mei 2015 - 18:29 ]


    take me back to the basics and the simple life

    JAMES SIRIUS POTTER
    Chaser • Captain • Kaya fucking Lancaster is his date
    "Being awesome is hard — but someone has to do it."


          Zenuwachtig sta ik dan in de Common Room, wachtend op mijn date. Om de minuut kijk ik op mijn horloge wat natuurlijk psychisch is maar ik kan gewoon niet wachten. Voor het eerst in mijn leven duurt iets veel te lang en lijken de seconden wel uren. Toch wijst de wijzer dan eindelijk vijf voor zeven aan en ik haal even opgelucht adem en kijk om mij heen, geen Kaya. De minuten verstrijken nog steeds, en nog steeds geen Kaya. Het gevoel dat ze me gewoon heeft laten zitten, bekruipt me, en mijn hart stopt een tel met kloppen, nee toch?
    'Hey...' hoor ik opeens achter me. De stem herken ik uit duizenden en opgelucht draai ik me om. Onmiddellijk boren mijn ogen zich in die van haar en onbeschaamd laat ik mijn ogen over haar heen glijden.
    'Je ziet er goed uit,'
    'Je ziet er prachtig uit,' zeggen we tegelijk en ik grijns even naar haar terwijl ik het doosje met de corsage uit mijn zak haal en voorzichtig haar arm vastpak. Beheerst doe ik hem bij haar om en knipoog naar haar.
    'Nou, laten we gaan,' zeg ik en steek mijn arm uitnodigend naar haar uit.


    I just caught the wave in your eyes

    Kaya Lancaster
    Gryffindor • 7th year • Dress • Chaser

          "Je ziet er prachtig uit." zegt hij, praktisch meteen nadat ik hem complimenteer. Ik voel hoe zijn ogen over mijn lichaam glijden, terwijl er een zelfvoldane, maar ergens onzeker glimlach op zijn gezicht staat. Hij grijnst even naar me, en ik begin lichtelijk te blozen. Godverdomme, het is nog zichtbaar ook, merk ik als ik even naar beneden kijk en meteen een rode kleur van blozende wangen opvang. James haalt een corsage uit een doosje, en doet deze als een gentelman om mijn pols, waardoor ik opnieuw, of moet ik zeggen nog steeds, moet blozen. Hij knipoogt even en ik glimlach. Dit maal geen bescheiden glimlachje meer, maar een echte, zuivere glimlach.
          "Nou, laten we gaan," zegt hij, waarna hij vervolgens zijn arm uit steekt, om mij te begeleiden, zoals men dat noemt. Met een glimlach en een glinstering in mijn ogen pak ik zijn arm met mijn rechterhand vast, en knipoog ik even naar hem. Als James met zijn flirtspelletje begint, dan doe ik dat ook. Mijn jurk raakt de grond net aan, en ik ben dankbaar voor het feit dat ze alles schoon hebben gemaakt overdag, anders zou mijn jurk aan het einde van de avond vol stof zitten. Gezamenlijk lopen we naar de grote zaal, en wanneer we onze entree maken, hoor ik de muziek al. Het is zachte muziek. Schuifelmuziek. Ik werp even een blik op James, ik heb geen idee of hij kan dansen, en daarbij denk ik niet dat hij behoefte heeft om met mij te schuifelen, we gaan immers naar dit gala als vrienden. Toch siert een grijns mijn gezicht. Het mag dan wel als vrienden zijn, maar ik ga wel met James freaking Sirius Potter naar het bal.


    take me back to the basics and the simple life

    BRYONY 'BREE' ALEXANDRA AINSWORTH
    Keeper • Prefect • Socializing with Hugo • Dress
    "Girls are fun — maybe even more fun than guys."


          Twijfelend kijk ik naar mijn spiegelbeeld die er voor mijn gevoel veel te gewaagd uit ziet. Ik ben ontzettend bang dat ik er te overdressed ben en dat ik dadelijk keihard wordt uitgelachen door iedereen. Via de spiegel kijk ik mezelf aan en ik blijf maar twijfelen, maar ik heb niets anders, dus moet ik het er maar mee doen. De half zwart kanten stof zwiert om mij heen en stiekem voel ik me er wel heel mooi in, wat je kan niet ontkennen, het is een mooie jurk. Gauw doe ik nog lip gloss en wat mascara op als ik weer terug loop naar mijn bed en mijn hangers voorzichtig in doe. Vervolgens ga ik op mijn bed zitten en doe mijn zwarte hakken aan die open zijn met 'gevlochten' bandjes. Als ik weer ga staan voel ik me gelijk een stuk langer en opnieuw kijk ik naar mijn spiegelbeeld. Mijn hakken zie je eigenlijk amper, gezien de jurk tot de grond rijkt, maar het maakt het plaatje toch af. Mijn wand leg ik in mijn hutkoffer en ik besluit klaar te zijn en loop mijn dorm uit de Common Room door. Een paar jongens fluiten naar me en ik glimlach even naar ze, niet dat het me veel uitmaakt, ik heb namelijk al een fantastische date – Dominique Weasley. Voorzichtig daal ik alle trappen af, er oplettend dat ik niet ongelofelijk af ga door te struikelen of iets dergelijks. Ik kom dan uiteindelijk toch helemaal heelhuids aan bij de Grote Zaal en ga naast de deur staan, wachtend op mijn date. Ik probeer kalm te blijven maar eigenlijk, stiekem, freak ik hem helemaal van binnen, ik kan niet wachten.


    I just caught the wave in your eyes

    JAMES SIRIUS POTTER
    Chaser • Captain • Kaya fucking Lancaster is his date
    "Being awesome is hard — but someone has to do it."


          Na mijn compliment zie ik opeens hoe haar wangen rood kleuren en mijn grijns wordt breder, ze ziet er ongelofelijk schattig uit als ze bloost. Haar blik voel ik op mijn handen branden wanneer ik de corsage bij haar omdoe en ik heb het gevoel dat ik begin te trillen. Gelukkig gebeuren er geen ongelukken en wanneer ik klaar ben kijkt ze me met een oogverblindende, stralende glimlach aan waardoor ik breed terug lach.
    Mijn arm die ik uitnodigend had uitgestoken pakt ze glimlachend vast en ze knipoogt even waardoor ik scheef terug grijns en begin te lopen met haar richting de Grote Zaal. Bij de ingang glimlach ik even naar Bryony die er staat te wachten voordat ik me weer richt op mijn date en met haar naar het midden van de zaal loop. Een langzaam schuifelnummer staat op en ik moet even lachen, gelukkig kan ik een beetje dansen. Kaya kijkt even naar me en ik kijk haar terug aan voordat ik een besluit neem. Ook al zijn we hier gekomen als 'vrienden', maak ik een korte buiging voordat ik haar weer grijnzend aankijk.
    'Mag ik deze dans, juffrouw Lancaster?' zeg ik grappend voordat ik weer normaal ga staan en mijn handen subtiel op haar heupen leg en haar afwachtend aankijk. Hopelijk ziet ze er de humor van in en verkoopt ze me geen klap of iets.


    I just caught the wave in your eyes

    LORCAN CONNOR SCAMANDER
    Beater • Prefect • Hufflepuff • Getting ready
    "Flower Power."


          Bijzonder enthousiast en luidkeels zingend swing ik door mijn slaapkamer terwijl ik mijn tandenpoets en mijn haren kam. Erg efficiënt is het totaal niet, en mijn gezang klinkt ook vreselijk, maar ik ben toch alleen, gezien mijn broer al weg is, dus kan ik doen wat ik wil. Als ik klaar ben met mijn tandenpoets ritueel spoel ik mijn mond en ga ik verder met mijn haar. Wanneer dit ook in model zit besluit ik dat het tijd is om te gaan. Mijn schoenen schuif ik nog even snel aan mijn voeten. Plotseling besef ik me dat mijn broek verkeerd om zit en mijn schoenen aan de verkeerde voet. Vermoeid zucht ik en spring onhandig op en neer om mijn broek uit te krijgen en mijn schoenen trap ik weer van mijn voeten. Vervolgens stuiter ik weer door de kamer om mijn broek goed te doen en mijn schoenen weer aan te doen – dit keer goed om en wanneer ik dan echt klaar ben kijk ik tevreden in de spiegel, dit moet kunnen. Het corsage en mijn schaatsen pak ik van mijn nachtkastje en uit mijn hutkoffer. Ja dat klopt, ik en Rose hebben afgesproken bij het meer om te gaan schaatsen, veel leuker dan al dat schuifel gedoe, hoewel ik dat ook nog wel met haar wil doen, maar dat kan ook later. Met die twee dingen in mijn handen loop ik mijn dorm uit, de Common Room door richting de uitgang. De adrenaline giert door mijn lijf terwijl ik de trappen haast af ren. Bij de uitgang wacht ik op Rose, zodat we samen richting het meer kunnen lopen. Nonchalant leun ik tegen de opening aan terwijl ik naar de vrolijke verlichting overal staar.


    I just caught the wave in your eyes