• Quizlet Cookclub!


    Hallo. Wie? Ja, jij daar! Ben jij een keukenliefhebber?
    Wil je jouw favoriete recepten delen,
    meedelen als die ene taart gelukt is die je samen met je beste vriendin gemaakt hebt,
    navragen wat je de volgende keer beter kunt doen aan de toch iets te zoete cake,
    misschien veel spullen in huis hebben, maar niet weten wat je allemaal kan bakken?
    Dan is dit topic jouw nieuwe paradijs! Welkom, kookliefhebber!

    Regels
    Huisregels van Quizlet.nl
    Heb respect voor elkaar.
    Geef usernaamwijzing door.
    Bronvermelding is verplicht!
    Link naar story


    Quizlet Cookclubbers.
    Aldea Gail
    Dylazing Sylvie
    Yeoubi Erieka
    phoeni Floor
    Howland Fren

    SPECS J.
    Fisher Andrea
    Fennec Carmen
    Scandal Erica
    Baudelaire Margot

    AineAurora Nina
    Avandra Nana
    Kile Xanthe
    JBarakat Sarita
    Locksley Sofie

    Aisslin Roselinde
    Maxilena Ilona
    Mmonroe Emmie
    Maleficia Kimberly
    Gigil Sterre

    Neminis Eva
    Seppia J.
    Furiosa Nikki
    Ravager Sanne
    Animagi Lizor

    Tokugawa Sam
    Baneful Anne
    HeyViolet ] Naomi
    Lillymon Kim
    Thlayli Alicia

    Arianne Lotte
    Mette_Sprookjes Mette
    Prim Sterre
















    Meals
    Breakfast.
    Second Breakfast.
    Elevenses
    Brunch
    Lunch
    Tea
    Dinner
    Supper
    Dessert
    Drinks

    [ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 0:52 ]


    -

    Poncho schreef:
    Bananenpannenkoek.....Niet lekker ;s Ik heb het ooit geprobeerd. Het recept was simpel:
    1 Banaan
    2 Eieren
    Roeien en bakken in kokonut olie ofzoiets. Ik heb gewoon boter gebruikt die speciaal is voor koekjes enzo, sinds die geen zout heeft en het smaak niet wegneemt bij pannenkoeken.
    Ik heb eentje dus gefrituurd en het smaakte meer naar ei dan banaan. Dus deed beetje melk, cinnamon, suiker en vanille in. Net zoals je bij een normale pannenkoek zal doen. Zelfs zo smaakte het allesbehalve heerlijk. Dus geen aanrader dus, sorry xd.


    Kokosolie (':

    Het is geen echte pannenkoek, dus ik zou het gewone recept volgen.

    Daarbij gooi ik nooit kaneel en suiker en vanille in m'n pannenkoekenbeslag lol. Maar als het te veel naar ei smaakt, kan je er een beetje meer banaan in doen, en er wat honing overheen doen, of ze met iets van blauwe bessen of waar je dan ook van houdt eten.

    Ze zijn heel vullend dus je hebt al snel aan één zo'n ding genoeg.


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik geloof dat ik die bananenpannenkoekjes maar van mijn lijstje afschrap. Jullie ervaringen spreken me nu niet bepaald moed in. :'D


    She's imperfect but she tries

    Ik heb gisteren zelf tomatensoep gemaakt :D

    Wij hebben namelijk zo'n krat van een plaatselijke plattelandwinkel waar verschillende soorten groente en fruit in zaten, en daar zat ruim 3 kilo tomaten bij.

    Hier mijn recept (voor ongeveer 3 liter soep):

    1,5 kilo tomaten (maakt niet uit welke soort)
    1,2 liter water
    3 groenteboullionblokjes
    2 kleine blikjes tomatenpuree (en anders 8 theelepels, in 1 klein blikje zitten ongeveer 4 theelepels tomatenpuree)
    1 ui
    2 teentjes knoflook
    olijfolie
    3 blaadjes basilicum
    staafmixer

    voor eventuele gehaktballetjes kun je 4 hamburgers in stukjes scheuren en er balletjes van draaien (wij hadden geen gewoon gehakt meer in huis... dus was dit de noodoplossing) of 200 gram gehakt, 1 ei, 2 beschuiten en gehaktkruiden mengen en er balletjes van draaien.

    Je moet eerst de tomaten ontvellen, met de grote tomaten lukte dit niet, maar met romatomaten en kerstomaten ging dit wel. In een bak met water gooien, klein sneetje in maken en je trekt zo de vel eraf. Daarna in kleine blokjes snijden (of in partjes, als dat makkelijker is)

    Snijd de ui in kleine stukjes en de twee teentjes knoflook ook.
    Doe olijfolie in een pan en fruit de ui en knoflook in twee minuutjes.
    Gooi daarna alle tomaten erbij en de twee blikjes tomatenpuree (of 8 theelepels). Snijd de basilicum in kleine reepjes en gooi die er ook bij. Goed roeren zodat het niet aanbakt. Vijf minuten later kun je het water en de bouillonblokjes erbij gooien. 15 minuten laten pruttelen.

    Ondertussen maak je de gehaktballetjes.

    Na de 15 minuten pak je de staafmixer en pureer je alles. Als de soep glad is, kun je de gehaktballetjes erbij gooien en dan moet hij nog 10 minuten koken.

    Eet smakelijk :3


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Leuk recept, ik ga het onthouden! :) Ik vind soeprecepten supertof, omdat het doorgaans lekker makkelijk is. Mijn favoriet is courgette-roomsoep, maar die moet je wel goed op smaak brengen, want van zichzelf is hij behoorlijk flauw.


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    Ik geloof dat ik die bananenpannenkoekjes maar van mijn lijstje afschrap. Jullie ervaringen spreken me nu niet bepaald moed in. :'D

    Ik vind ze lekker! Ik eet ze met kaneel en ze smaken prima.

    Recepten voor soep zijn trouwens heel erg hetzelfde, als je voor een simpele gaat. Begin met het fruiten van een uitje en knoflook, voeg de gewenste groente toe (bijvoorbeeld courgette, wel drie stuks op een liter), laat een tijdje bakken en voeg daarna bouillon toe (groente of kip, een liter). Halfuurtje laten koken en pureren. Klaar. Ik geloof dat je dit met de meeste groenten zo kan maken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dylazing > Nakama > Scira


    16 - 09 - '17

    Galathynius schreef:
    Recepten voor soep zijn trouwens heel erg hetzelfde, als je voor een simpele gaat. Begin met het fruiten van een uitje en knoflook, voeg de gewenste groente toe (bijvoorbeeld courgette, wel drie stuks op een liter), laat een tijdje bakken en voeg daarna bouillon toe (groente of kip, een liter). Halfuurtje laten koken en pureren. Klaar. Ik geloof dat je dit met de meeste groenten zo kan maken.
    Klopt inderdaad! Als ik niets weet om te koken dan wordt het vaak soep. Kei makkelijk en kei lekker: courgettesoep, paprikasoep, uiensoep of doodnormale tomatensoep, ... talloze variaties en met betrekkelijk weinig moeite maak je toch iets lekkers klaar. :)


    She's imperfect but she tries

    Waarom zie ik dit topic nu pas? Ga deze in de gaten houden, ziet er allemaal heerlijk uit!

    [ bericht aangepast op 18 aug 2015 - 9:02 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Yeoubi = B0B.

    Ik heb een heel simpel receptje. Gisteren nog gemaakt. Voor 1 of 2 personen, ligt er aan hoeveel je eet:

    250 tot 300 gram sperziebonen.
    250 tot 300 gram shoarma.
    1 zakje aardappelpuree.
    Paneermeel
    Vloeibare boter/braadboter.

    Kook de sperziebonen tot ze beetgaar zijn en bak de shoarma in een losse pan. Verwarm, terwijl je de boontjes kookt desnoods, de oven voor. Maak de aardappelpuree volgens de instructies van het pak wat je gebruikt. Vet een ovenschaal in met de braadboter en doe de shoarma erin. Doe daar bovenop de sperziebonen en de aardappelpuree. Doe bovenop de aardappelpuree wat paneermeel en wat drupjes braadboter. Zet de schaal met de ovenschotel in de oven en als het mooi bruin wordt aan de bovenkant is het klaar!

    Eet smakelijk c;


    26 - 02 - '16

    B0B schreef:
    Yeoubi = B0B.

    Ik heb een heel simpel receptje. Gisteren nog gemaakt. Voor 1 of 2 personen, ligt er aan hoeveel je eet:

    250 tot 300 gram sperziebonen.
    250 tot 300 gram shoarma.
    1 zakje aardappelpuree.
    Paneermeel
    Vloeibare boter/braadboter.

    Kook de sperziebonen tot ze beetgaar zijn en bak de shoarma in een losse pan. Verwarm, terwijl je de boontjes kookt desnoods, de oven voor. Maak de aardappelpuree volgens de instructies van het pak wat je gebruikt. Vet een ovenschaal in met de braadboter en doe de shoarma erin. Doe daar bovenop de sperziebonen en de aardappelpuree. Doe bovenop de aardappelpuree wat paneermeel en wat drupjes braadboter. Zet de schaal met de ovenschotel in de oven en als het mooi bruin wordt aan de bovenkant is het klaar!

    Eet smakelijk c;

    Ovenschotels! Die zijn mijn favoriet, aangezien ik 's middags alles al klaarmaak en dan hoef ik het 's avonds alleen nog even in de oven te smijten.

    Mijn favoriete variant is dan de sperziebonen weg te laten, de aardappelpuree veranderen in aardappelpartjes, die eerst voorkoken (want ik maak dus zelf alles vers van de aardappel, al kan je die partjes ook kant en klaar kopen in de winkel XD) en inderdaad de shoarma bakken en daarna alles samen in een schaal in de oven smijten en dan af en toe eens omgooien! En dan halve uienringen snijden, verse knoflooksaus maken (of uit een tubeke) en dan als je de ovenschotel op je bord serveert, de halve ringen en saus erbij en eetsmakelijk ^_^
    Nog een goeie variant is de shoarma te vervangen door gehakt, kip of kalkoenwokreepjes :3

    Maar goed, met ovenschotels heb je zoveel varianten, want je kan ook eens spinazie of broccoli of heel simpel appelmoes proberen. Ook kan je er nog wortelen, paprika's, champignons of courgettes bij doen. Hangt maar gewoon net af van wat je zelf lekker vindt en waar je goesting ligt :3 Met ovenschotels doe ik dan ook vooral m'n eigen ding, zonder een echt recept te volgen. Gewoon erin smijten wat ik in huis heb :'D

    Wel echt super dat je het recept hier neerzet!

    En seffens ga ik lekkere pannenkoeken bakken, en dan voor Thomas gewoon met poedersuiker en voor mij met ham en kaas :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik weet nog een receptje die we thuis regelmatig eten. Voor vier/vijf personen heb je er meer dan zat aan. (Bij mij thuis zijn met met vijf personen en er blijft altijd wel iets over)

    Diepvriesspinazie (Exacte hoeveelheid weet ik niet, want wij doen 't vaak op de gok)
    2 blikjes ragout (ik kies vaak kip, want die vind ik het lekkerst)
    3 zakjes aardappelpuree
    Vloeibare boter
    Paneermeel

    Vet een ovenschaal in met vloeibare boter en leeg de blikjes ragout in de ovenschaal. Hierna doe je de bevroren spinazie erop. Het hoeft geen dikke rand te zijn, als er maar een mooi laagje bovenop ligt. Maak de aardappelpuree volgens de verpakking en doe dit over de spinazie en de ragout heen. Strooi paneermeel over de aardappelpuree en wat drupjes vloeibare boter. Zet de schaal in de voorverwarmde oven tot het mooi bruin is aan de bovenkant en haal hem er dan uit. Eet smakelijk!


    26 - 02 - '16

    Mijn eigen gemaakte kip receptje.

    Rode Ui
    Knoflook
    Kipfilet
    Rijst of mie
    Soja saus of terriyaki saus
    Champignons
    Een rode paprika
    (eventueel)
    Sambal of verse rode peper.
    Masala kruiden

    Zet alvast een pan met water aan de kook voor de rijst.
    Snij 2 rode uien klein, en pers een paar teentjes knoflook. Snij de kip in blokjes. Doe dit samen met wat soja saus of terriyaki saus in een schaaltje. Doe de helft van de ui en knoflook in het schaaltje. Even door husselen en aan de kant zetten. Als de rijst half gaar is rond deze tijd even gas uitzetten en de afgieten. Snij de paprika en champignons nu. Verwarm een braadpan en doe er wat olie of boter in. Fruit de rest van de knoflook en rode ui aan en doe er wat Sambal en Masala bij (optioneel). Gooi nu de kip in de pan en de rest van de groente. Een kopje water en de rijst of mie. Gewoon blijven roeren als het water is verdampt voor dat de rijst gaar is een heel klein beetje water erbij doen.
    Als alles gaar is je gerecht klaar :)
    Eet smakelijk ;)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    B0B schreef:
    Ik weet nog een receptje die we thuis regelmatig eten. Voor vier/vijf personen heb je er meer dan zat aan. (Bij mij thuis zijn met met vijf personen en er blijft altijd wel iets over)

    Diepvriesspinazie (Exacte hoeveelheid weet ik niet, want wij doen 't vaak op de gok)
    2 blikjes ragout (ik kies vaak kip, want die vind ik het lekkerst)
    3 zakjes aardappelpuree
    Vloeibare boter
    Paneermeel

    Vet een ovenschaal in met vloeibare boter en leeg de blikjes ragout in de ovenschaal. Hierna doe je de bevroren spinazie erop. Het hoeft geen dikke rand te zijn, als er maar een mooi laagje bovenop ligt. Maak de aardappelpuree volgens de verpakking en doe dit over de spinazie en de ragout heen. Strooi paneermeel over de aardappelpuree en wat drupjes vloeibare boter. Zet de schaal in de voorverwarmde oven tot het mooi bruin is aan de bovenkant en haal hem er dan uit. Eet smakelijk!

    Dat lijkt me inderdaad lekker, en ga ik zeker eens een keer proberen :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Saltzman schreef:
    Mijn eigen gemaakte kip receptje.

    Rode Ui
    Knoflook
    Kipfilet
    Rijst of mie
    Soja saus of terriyaki saus
    Champignons
    Een rode paprika
    (eventueel)
    Sambal of verse rode peper.
    Masala kruiden

    Zet alvast een pan met water aan de kook voor de rijst.
    Snij 2 rode uien klein, en pers een paar teentjes knoflook. Snij de kip in blokjes. Doe dit samen met wat soja saus of terriyaki saus in een schaaltje. Doe de helft van de ui en knoflook in het schaaltje. Even door husselen en aan de kant zetten. Als de rijst half gaar is rond deze tijd even gas uitzetten en de afgieten. Snij de paprika en champignons nu. Verwarm een braadpan en doe er wat olie of boter in. Fruit de rest van de knoflook en rode ui aan en doe er wat Sambal en Masala bij (optioneel). Gooi nu de kip in de pan en de rest van de groente. Een kopje water en de rijst of mie. Gewoon blijven roeren als het water is verdampt voor dat de rijst gaar is een heel klein beetje water erbij doen.
    Als alles gaar is je gerecht klaar :)
    Eet smakelijk ;)

    Klinkt ook al zo lekker!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Klinkt ook al zo lekker!


    Hahaha ja zodra ik op mezelf ben gaan wonen ben ik echt gigantisch veel gaan koken xD


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.