• Quizlet Cookclub!


    Hallo. Wie? Ja, jij daar! Ben jij een keukenliefhebber?
    Wil je jouw favoriete recepten delen,
    meedelen als die ene taart gelukt is die je samen met je beste vriendin gemaakt hebt,
    navragen wat je de volgende keer beter kunt doen aan de toch iets te zoete cake,
    misschien veel spullen in huis hebben, maar niet weten wat je allemaal kan bakken?
    Dan is dit topic jouw nieuwe paradijs! Welkom, kookliefhebber!

    Regels
    Huisregels van Quizlet.nl
    Heb respect voor elkaar.
    Geef usernaamwijzing door.
    Bronvermelding is verplicht!
    Link naar story


    Quizlet Cookclubbers.
    Aldea Gail
    Dylazing Sylvie
    Yeoubi Erieka
    phoeni Floor
    Howland Fren

    SPECS J.
    Fisher Andrea
    Fennec Carmen
    Scandal Erica
    Baudelaire Margot

    AineAurora Nina
    Avandra Nana
    Kile Xanthe
    JBarakat Sarita
    Locksley Sofie

    Aisslin Roselinde
    Maxilena Ilona
    Mmonroe Emmie
    Maleficia Kimberly
    Gigil Sterre

    Neminis Eva
    Seppia J.
    Furiosa Nikki
    Ravager Sanne
    Animagi Lizor

    Tokugawa Sam
    Baneful Anne
    HeyViolet ] Naomi
    Lillymon Kim
    Thlayli Alicia

    Arianne Lotte
    Mette_Sprookjes Mette
    Prim Sterre
















    Meals
    Breakfast.
    Second Breakfast.
    Elevenses
    Brunch
    Lunch
    Tea
    Dinner
    Supper
    Dessert
    Drinks

    [ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 0:52 ]


    -

    Als je uien voor het snijden (en waarschijnlijk ook andere groenten) nat maakt, dan 'stralen' ze al een stuk minder. Het helpt bij mij erg goed en ik kan uien nu gewoon zonder probleem snijden.


    I am an idiot, I move.

    Oops vergeten,

    Gigil ––> Tumblr


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Wat leuk, dit topic. :) Ik zou me ook graag aan willen melden, want ik merk toch dat je als je zelf moet koken vaak weer bij dezelfde recepten uitkomt. Hopelijk raak ik hierdoor geïnspireerd en leer ik wat gevarieerder koken, bakken en eten. Mijn naam is Lotte.

    Ik zal meteen mijn bijdrage leveren met een god-de-lijk ontbijtreceptje. Super makkelijk en snel om te maken en echt heel, heel lekker: choco mug cake. Bron: http://www.ilovehealth.nl/recept-choco-mug-cake/. De benodigdheden en bereidingswijze heb ik ook even daar vandaan geplukt, evenals de foto van het eindresultaat.

    Benodigdheden


    - 1 ei
    - 3 el havermout
    - 1 banaan
    - 1 el cacaopoeder
    - honing

    Bereidingswijze
    1) Prak de banaan in een mok of kom. Waarin je het maakt, maakt eigenlijk niet zo heel veel uit, zolang het maar in de magnetron kan en past.
    2) Voeg het ei, de havermout en de honing toe (dit laatste naar eigen smaak).
    3) Klop dit tot een glad beslag.
    4) Roer het cacaopoeder door je beslag heen.
    5) Zet het geheel voor 1,5 à 2 minuten in de magnetron (op circa 900 watt).
    6) Keer het cakeje om op een bord en eet smakelijk!

    Zelf heeft ze er nog goji-bessen doorheen gedaan, maar aangezien ik die zelf altijd weglaat heb ik die hier ook niet genoemd. Ze geeft overigens ook nog een variatie om het in de oven te bereiden, maar dan zul je even op de link die ik hierboven plaatste moeten klikken. Op internet zijn verder ook nog tal van variaties te vinden.


    She's imperfect but she tries

    ^ Ik ga dat recept echt eens proberen, maar dan voor de oven. Ik ben zelf niet echt fan van de 'magnetronrecepten' namelijk. Het is inderdaad snel en gemakkelijk, maar uit de oven vind ik het gewoon veel beter smaken :3 Toch zeker betreft die 'mug cakes', maar dat is natuurlijk gewoon persoonlijke smaak ^_^

    Mijn naam staat er trouwens ook nog niet bij in de lijst... zou dat wel mogen?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Maxilena » Beauregard trouwens ^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    Hey! Lijkt me superleuk! Zou ik erbij mogen?

    Kan ik erbij?


    Stop Wishing. Start Doing.

    Gigil >> Tumblr >> Greenleaf

    [ bericht aangepast op 21 juli 2015 - 12:24 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Stach schreef:
    Heeft iemand tips om groenten, vooral uien, maar eigenlijk álle groenten, te snijden zodat er zo min mogelijk tot geen vocht af komt? (daarmee bedoel ik in de lucht, zoals bij uien)
    Ik ben namelijk allergisch voor alles wat rauw is.. en aangezien ik over een paar weken op mezelf ga wonen, dus elke dag groenten moet klaarmaken, heb ik het hard nodig :3

    Allergisch voor rauw? Ik weet wel een manier om te voorkomen dat de uilucht te hard prikt. Maar als ik kook ik de keuken altijd een waterbad (en dat ligt echt aan mij en de manier waarop ik groenten schoonmaak) xD Gooi het anders eerst in de pan en snijd het daarna? Dat kan opzich nog wel bij het koken van bepaalde groenten. Bij wokken gaat dat niet maar je kunt altijd kant en klare wokgroenten halen. Ipv tomaten kun je tomatensaus gebruiken voor de pastasaus, courgette geeft niet zo heel veel vocht af, paprika is wat lastiger. In geval van nood kun je vragen of een kotgenoot jou wilt helpen koken?


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Furiosa schreef:
    Hebben jullie toevallig ook suikervrije of koolhydraatarme recepten. 8D Ik heb zin om iets te bakken, maar wel iets dat ik zelf ook wil eten erna.


    Een gezonde vervanger voor in ieder recept voor suiker is honing, oersuiker(Oersuiker is gezond, maar niet echt zoet) of appelmoes. Ook kan je boter vervangen door banaan of zelfs geprakte avocado! (Advocado werkt wel het beste als je iets bakt met chocolade er in). Voor meel zijn er een heleboel alternatieven, zoals speltmeel, quinoameel of kokosmeel. Voor een cake of taart luchtig te maken kan je er ook wat 7up bij doen, maar dan word hij wel een beetje citroen achtig.


    Show me how to lie, you're getting better all the time

    Oh jongens, ik heb net echt mega heerlijke brownies gemaakt wat gegarandeerd een hit zal zijn!

    Ingredienten:
    - 150 gram boter (Ik gebruik altijd vloeibare boter, is een stuk makkelijker)
    - 250 gram fijne kristalsuiker
    - 200 gram pure chocolade (in een reep)
    - 1 theelepel vanille extract
    - 3 grotere eieren
    - 75 gram zelfrijzend bakmeel
    - eventueel wat chilli vlokken



    Bereidingswijze:
    - Verwarm de oven voor op 180 graden.
    - Smelt 100 gram chocolade au bain marie.
    - Doe de boter, suiker, vanille extract, eieren en zelfrijzend bakmeel in een kom.
    - Klop het mengsel tot het een mooi egaal mengsel is zonder klontjes.
    - Doe de gesmolten chocolade door het mengsel en klop het nog eens totdat alles dezelfde kleur heeft.
    - Doe het mengsel in een ingevette lage bakvorm, of een brownie bakvorm als je die hebt.
    - Hak de overige 100 gram chocolade klein en bestrooi de brokjes over het brownie mengsel.
    - Voor net iets meer kick kan je ook nog wat chilli vlokken over het mengel schudden, maar dat hoeft niet.
    - Pop that badboy in the oven!
    - Laat je brownie in de oven staan totdat hij in het midden net goed is. Als je een diepere vorm hebt duurt het langer dan een lagere. Ik moest die van mij 20-25 minuten in de oven laten staan, hij is een paar cm dik.

    serveertip:
    Serveer je brownie meteen nadat hij uit de oven komt zodat hij nog warm is met vanille ijs. Sowieso een hit!

    Tips:
    - Naast je bakplaat, bakblik of wat dan ook in te vetten is het ook handig om OOK NOG een bakpapiertje er in te leggen. Zo weet je 100% zeker dat hij niet zal vast blijven plakken en doe de hoekjes van je bakblik extra goed invetten! Dat zijn de plaatsen waar taart ed blijft hangen.
    - Wil je kijken of je taart of baksel goed is van binnen? Steek dan een saté-prikker in het midden van je baksel. Als je hem er uit trekt en de saté-prikker is schoon is je taart, brownie, cake, baksel, goed. Als er nog een beetje beslag aan de sate-prikker blijft plakken moet hij nog even.

    Smakelijk!


    Show me how to lie, you're getting better all the time

    Mmonroe schreef:
    (...)

    Een gezonde vervanger voor in ieder recept voor suiker is honing, oersuiker(Oersuiker is gezond, maar niet echt zoet) of appelmoes. Ook kan je boter vervangen door banaan of zelfs geprakte avocado! (Advocado werkt wel het beste als je iets bakt met chocolade er in). Voor meel zijn er een heleboel alternatieven, zoals speltmeel, quinoameel of kokosmeel. Voor een cake of taart luchtig te maken kan je er ook wat 7up bij doen, maar dan word hij wel een beetje citroen achtig.


    In plaats van de 7up werkt spa rood is ook altijd een goede optie.


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Selmy schreef:
    (...)

    In plaats van de 7up werkt spa rood is ook altijd een goede optie.


    Inderdaad! Zolang er maar bubbeltjes in zitten :p


    Show me how to lie, you're getting better all the time

    Die brownies hierboven zijn een absolute marteling om naar te kijken, zo rond etenstijd haha. Die wil ik zeker een keertje proberen! :)

    Zitten hier mensen die wel eens bananenpannenkoekjes maken? Ik wil het graag eens proberen met in plaats van stroop wat blauwe bessen door het beslag, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen eigenlijk.


    She's imperfect but she tries

    Mignon schreef:
    Die brownies hierboven zijn een absolute marteling om naar te kijken, zo rond etenstijd haha. Die wil ik zeker een keertje proberen! :)

    Zitten hier mensen die wel eens bananenpannenkoekjes maken? Ik wil het graag eens proberen met in plaats van stroop wat blauwe bessen door het beslag, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen eigenlijk.

    1x aan die bananenpannenkoeken gedaan, het was smerig.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder