• Quizlet Cookclub!


    Hallo. Wie? Ja, jij daar! Ben jij een keukenliefhebber?
    Wil je jouw favoriete recepten delen,
    meedelen als die ene taart gelukt is die je samen met je beste vriendin gemaakt hebt,
    navragen wat je de volgende keer beter kunt doen aan de toch iets te zoete cake,
    misschien veel spullen in huis hebben, maar niet weten wat je allemaal kan bakken?
    Dan is dit topic jouw nieuwe paradijs! Welkom, kookliefhebber!

    Regels
    Huisregels van Quizlet.nl
    Heb respect voor elkaar.
    Geef usernaamwijzing door.
    Bronvermelding is verplicht!
    Link naar story


    Quizlet Cookclubbers.
    Aldea Gail
    Dylazing Sylvie
    Yeoubi Erieka
    phoeni Floor
    Howland Fren

    SPECS J.
    Fisher Andrea
    Fennec Carmen
    Scandal Erica
    Baudelaire Margot

    AineAurora Nina
    Avandra Nana
    Kile Xanthe
    JBarakat Sarita
    Locksley Sofie

    Aisslin Roselinde
    Maxilena Ilona
    Mmonroe Emmie
    Maleficia Kimberly
    Gigil Sterre

    Neminis Eva
    Seppia J.
    Furiosa Nikki
    Ravager Sanne
    Animagi Lizor

    Tokugawa Sam
    Baneful Anne
    HeyViolet ] Naomi
    Lillymon Kim
    Thlayli Alicia

    Arianne Lotte
    Mette_Sprookjes Mette
    Prim Sterre
















    Meals
    Breakfast.
    Second Breakfast.
    Elevenses
    Brunch
    Lunch
    Tea
    Dinner
    Supper
    Dessert
    Drinks

    [ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 0:52 ]


    -

    Saltzman schreef:
    (...)

    Hahaha ja zodra ik op mezelf ben gaan wonen ben ik echt gigantisch veel gaan koken xD

    Jah, van zodra je uit huis bent, ben je zo op jezelf aangewezen en kan je gewoon heerlijk je eigen ding doen!
    Toen ik nog thuis woonde, kookte ik gewoon NOOIT. Sowieso mocht ik tot m'n 18de niet in de keuken van m'n ouders, en toen het eindelijk mocht en ik wilde leren koken, was het nooit goed en er mankeerde altijd wel iets aan. Dan had ik ook weer zoiets van, jah mensen, ik moet het nog leren want ik mocht nooit in de keuken komen van jullie... natuurlijk dat het dan niet zo geweldig goed is :'D
    En tja, m'n pa is gewoon ook een enorme zeikerd met eten XD

    Dus toen ik op mezelf ging, kon ik geeneens een deftig ei bakken. Dus m'n vriend heeft heel erg afgezien in het begin :'D
    Maar al doende leer je en ik vind toch dat ik inmiddels aardig goed kan koken, dus dat is al veel waard. (Ik had ook nooit gedacht in het begin dat ik dus gerechten zou maken zoals stoofvlees, videe, goulash, zelf gemarineerde spare ribs of een hele 3 gangen menu als ik echt zin heb om te koken :'D)

    En ik probeer gewoon graag nieuwe recepten uit (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Jah, van zodra je uit huis bent, ben je zo op jezelf aangewezen en kan je gewoon heerlijk je eigen ding doen!
    Toen ik nog thuis woonde, kookte ik gewoon NOOIT. Sowieso mocht ik tot m'n 18de niet in de keuken van m'n ouders, en toen het eindelijk mocht en ik wilde leren koken, was het nooit goed en er mankeerde altijd wel iets aan. Dan had ik ook weer zoiets van, jah mensen, ik moet het nog leren want ik mocht nooit in de keuken komen van jullie... natuurlijk dat het dan niet zo geweldig goed is :'D
    En tja, m'n pa is gewoon ook een enorme zeikerd met eten XD

    Dus toen ik op mezelf ging, kon ik geeneens een deftig ei bakken. Dus m'n vriend heeft heel erg afgezien in het begin :'D
    Maar al doende leer je en ik vind toch dat ik inmiddels aardig goed kan koken, dus dat is al veel waard. (Ik had ook nooit gedacht in het begin dat ik dus gerechten zou maken zoals stoofvlees, videe, goulash, zelf gemarineerde spare ribs of een hele 3 gangen menu als ik echt zin heb om te koken :'D)

    En ik probeer gewoon graag nieuwe recepten uit (:


    Ja en ook gewoon zelf dingen proberen. De meest lekkere dingen die ik kook zijn omdat ik gewoon weinig thuis heb en dan maar wat probeer. Ik heb laatst ook wraps gemaakt met hard gebakken stokbrood en dat verkruimeld in plaats van gehakt. Wel gewoon sla, dressing knoflook creme fraiche enzo maar het was echt super lekker.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Saltzman schreef:
    (...)

    Ja en ook gewoon zelf dingen proberen. De meest lekkere dingen die ik kook zijn omdat ik gewoon weinig thuis heb en dan maar wat probeer. Ik heb laatst ook wraps gemaakt met hard gebakken stokbrood en dat verkruimeld in plaats van gehakt. Wel gewoon sla, dressing knoflook creme fraiche enzo maar het was echt super lekker.

    Lang leve improviseren!
    En jah, van sommige dingen zou je echt niet verwachten dat het lekker zou zijn, maar dan smaakt het gek genoeg toch goed :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb nog een simpel receptje. Het is echt heel gemakkelijk. Op mijn 12e kon ik dit al helemaal zelf maken, gheheh. Euhm.

    +/- 500 gram gehakt (rund smaakt het best, maar half om half kan ook)
    Een pak macaroni van 500 gram
    Een pakje mix voor tagliatelle roomsaus
    Een bakje champignons (Veel champignons is lekker. Bovendien raad ik aan kastanje champignons te gebruiken; deze krimpen minder en smaken beter. Ze zijn echter wel duurder!)
    Gehaktkruiden
    Water
    Melk

    Zet water op voor de macaroni. Het is van belang dit als eerst te doen, omdat het nog wel eens even duurt voordat het water kookt. Kruid de gehakt en bak deze in een pan. Snijd de champignons in plakjes en doe dit bij het gehakt. Als de champignons gaar zijn maak je de mix voor de tagliatelle roomsaus, zoals dit op het pakje staat. In mijn geval vaak 250 milliliter water en 250 milliliter melk. Gooi het mengsel bij de champignons en het gehakt. Dit moet de saus worden voor de macaroni. Kook, terwijl de saus warm gemaakt moet worden, de macaroni als het water kookt. Doe dit zoals je het zelf lekker vind. Je kan de macaroni al dente koken of iets gaarder. Zelf laat ik het altijd een minuutje langer in de pan dan op het pakje staat. Als de macaroni gaar is, giet je het af met een vergiet en heet water. Daarna kan je de macaroni en de saus door elkaar roeren.

    Smullen maar!


    26 - 02 - '16

    Ik had die hele lijst van leden een tijdje geleden toch aangepast en doorgestuurd? Ik zie nog altijd de oude.

    [ bericht aangepast op 19 aug 2015 - 23:05 ]


    16 - 09 - '17

    Gigil >> Tumblr >> Greenleaf >> StiIinski


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Ik weet niet direct wat de bedoeling is, maar ik kook echt wel veel.
    De laatste tijd meer vegetarisch (mijn vriend is vegetarisch), maar ik ben ook aan het studeren voor leerkracht voeding.
    Misschien dat ik ook kan helpen ofzo? :D


    I hope karma slaps you in the face, before I do.

    Ik heb vandaag weer een lekker receptje

    Nodig: Diepvries pizza naar keuze.

    Verwarm de oven voor op 200 graden en ga in de tussentijd even je favoriete nummer luisteren en daarop dansen terwijl je in de keuken staat die je deelt met 30 huisgenoten xD Vervolgens doe je pizza in de oven. Kwartiertje wachten (voor de rokers is dat dus 2-3 sigaretten) en dan is hij klaar.
    Eet smakelijk :p


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Saltzman schreef:
    Ik heb vandaag weer een lekker receptje

    Nodig: Diepvries pizza naar keuze.

    Verwarm de oven voor op 200 graden en ga in de tussentijd even je favoriete nummer luisteren en daarop dansen terwijl je in de keuken staat die je deelt met 30 huisgenoten xD Vervolgens doe je pizza in de oven. Kwartiertje wachten (voor de rokers is dat dus 2-3 sigaretten) en dan is hij klaar.
    Eet smakelijk :p

    Beste recept ever :Y)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Saltzman schreef:
    Ik heb vandaag weer een lekker receptje

    Nodig: Diepvries pizza naar keuze.

    Verwarm de oven voor op 200 graden en ga in de tussentijd even je favoriete nummer luisteren en daarop dansen terwijl je in de keuken staat die je deelt met 30 huisgenoten xD Vervolgens doe je pizza in de oven. Kwartiertje wachten (voor de rokers is dat dus 2-3 sigaretten) en dan is hij klaar.
    Eet smakelijk :p

    Ik heb hierop nog een geweldig goeie variatie!
    Verander de pizza in een kant-en-klaar-Lasagna.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”