• Er zijn goede mensen, maar ook slechte mensen.
    Het probleem is dat je goed en slecht zo moeilijk uit elkaar houd.
    De mensen die dat heel moeilijk vinden, worden slecht genoemd.
    Daar zijn heel veel groepen van.
    Één van de groepen wordt piraten genoemd.




    Ooit, lang geleden, is er een schip gezonken door een aanval van sirenes.
    Je weet wel, die bloedmooie meiden die je verdrinken. Nu zinken er wel vaker schepen.
    Maar in dit schip zat een heleboel goud en zilver.
    Daarom zijn er zoveel schepen naar opzoek, honderden jaren later.
    Helaas gaat dat niet héél makkelijk.
    Je hebt een aantal dingen nodig:
    Een zilveren kelk,
    Het kompas van de koning,
    De kaart in de schedel,
    En het vertrouwen van een meermin.

    Het hoofdschip is the Pearl, niet van POTC, maar van een schip dat echt heeft bestaan. De kapitein is Edward England, die overigens wel wat van Jack Sparrow weg heeft.


    Er zijn vier schepen. De Pearl (piratenschip), Queen Anne's Revenge (piratenschip), The BlackSea (vrouwelijk piratenschip) en Royal Heart (marineschip).
    Je mag zelf kiezen op welk schip jij thuishoort.


    Dit moet je invullen:
    Naam
    Leeftijd (vanaf twaalf)
    Schip
    Wapen
    Uiterlijk (FC?)
    Karakter
    Geheim
    Extra(?)


    De Pearl
    - Lucy Elizabeth Esmeralda Bird Myrra
    - Tamala Kaluwa Fersens daffie123
    - Pixie AshFIrwin
    - Edward England Princess_Pearl
    - Gereserveerd StarkiIIer

    De BlackSea
    - Captain Jill Jones Kit
    - Cassandra Brooks Amoare
    - Quinty BlackHeart NecklaceOfRope
    - Hannah Rider Myrra

    Queen Anne's Revenge [STOP OP DE MEIDEN]
    - Thaddeus Becerra Furiosa
    - Liz "The Devil" Glynn QueenStark
    - SINEDAD ''SIN'' FORTESCUE Soulfinder
    - Genevieve Dumaine Valkyries
    - Odo serein
    - Sam Wonder LeScorpion

    De Royal Heart
    - James-Dean Marc Devraux QueenStark
    - Isaiah Simeon Hale Furiosa
    - Gereserveerd CiriOfRivia

    Bezette FaceClaims:
    Olivia Cooke
    Barbara Palvin
    Penelope Cruz
    Colin O'Donoghue
    Keira Knightley
    Megan Fox
    Sara Sampaio
    Robbie Kay
    Thomas Brodie-Sangster
    Johnnie Depp
    David Mazouz


    Het zou mooi zijn als er even veel meisjes als jongens zijn, maar ik heb niet voor niks een vrouwelijk schip.


    Regels:
    - Niemand is perfect
    - Als je bijvoorbeeld kapitein wil zijn van een schip, even met mij overleggen.
    -Je mag nergens de beste in zijn. Dan bepaal je over karakters dat zij dat niet kunnen zijn.
    - Het is komisch bedoeld, jonge karakters en niet zo depressieve mensen zouden heel fijn zijn. (Piraten snijden andere, niet zichzelf (;)
    - Het geheim hoeft niet. Je kan bijvoorbeeld als jongen verkleed zijn als meisje, of dat je stiekem een spion van een ander schip bent.


    Graag even vragen of je een rol mag, maar het moet niet. Als ik niet reageer mag je je rol gewoon posten.


    HET SPEELPRAATTOPIC WORDT VANDAAG GEOPEND.

    Klik voor het praattopic.

    SPEELTOPIC

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 21:15 ]


    obsessive rage

    Ik vind deze rpg echt al zoveel leuke personages hebben (H)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    CiriOfRivia schreef:
    zelfde geld voor vrouwen over het algemeen aan boord van schepen in die tijd.
    ze hadden ze liever niet, gezien ze dachten dat ze een slecht voorteken waren


    in een zijnoot:
    misschien even wikipedia erbij trekken Furiosa
    er staan lijsten op van vrouwen die actief dienden in het leger en de marine (ook de engelse), ook al was dat verboden.
    Er zijn er zelf die officieel een pensioen gekregen hebben voor hun dienst.
    het was misschien verboden, maar het gebeurde toch.


    Bij de marine zat het anders in elkaar dan bij piraten. Bij een piratenschip kon je geaccepteerd worden als vrouw, op de marine niet.
    Maar je kan gewoon verkleed als jongen ;)


    obsessive rage

    Toch was t wel nog altijd t bijgeloof dat t ongeluk brengt om een dame aan boord te hebben


    Bowties were never Cooler

    CiriOfRivia& Wiser, jullie hebben volgens mij allebei gelijk. Het kwam niet vaak voor dat er vrouwen meegesmokkeld werden, maar als ze mee waren, kon je ze moeilijk terug sturen. Anne Bonny is een van mijn lievelingspiraten en een vrouw. Geaccepteerd als vrouwelijk lid.
    Mary Read, op hetzelfde schip en ook een meisje, verkleed als jongen.
    Zo zijn er nog talloze voorbeelden van vrouwelijke zeelieden tussen 1630 tot 1730.
    Maar CiriOfRivia, als je niet wil meedoen mag dat, maar een vrouw op een schip kan best. Ik speel ook een meisje, op de Pearl, met als geheim dat ze verkleed is als jongen. Ik ga niet heel moeilijk doen met de waarheid, zeemeerminnen bestaan volgens de realiteit ook niet en hier komen die wel voor. Ook de legende is door mij bedacht, al is het gebaseerd op echte verhalen.
    Dus wat dat betreft, waarom moeilijk doen, als het met een beetje fantasie ook makkelijk kan?


    obsessive rage

    Ik had trouwens dus mijn rol gemaakt, ook al stond ik niet meer bij gereserveerd. Maar ik dacht dat het vast kon, omdat we toch nog mannen nodig hadden.
    Maar kan ik dus nog meedoen?


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    LeScorpion schreef:
    Ik had trouwens dus mijn rol gemaakt, ook al stond ik niet meer bij gereserveerd. Maar ik dacht dat het vast kon, omdat we toch nog mannen nodig hadden.
    Maar kan ik dus nog meedoen?


    Jahoor, ik was even vergeten te zeggen dat als je reservering er niet meer bij stond dat door de nieuwe indeling kwam, en je gewoon nog kon plaatsen.


    obsessive rage

    Oké fijn :)


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    -

    [ bericht aangepast door een moderator op 29 juli 2015 - 11:23 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Myrra schreef:
    CiriOfRivia& Wiser, jullie hebben volgens mij allebei gelijk. Het kwam niet vaak voor dat er vrouwen meegesmokkeld werden, maar als ze mee waren, kon je ze moeilijk terug sturen. Anne Bonny is een van mijn lievelingspiraten en een vrouw. Geaccepteerd als vrouwelijk lid.
    Mary Read, op hetzelfde schip en ook een meisje, verkleed als jongen.
    Zo zijn er nog talloze voorbeelden van vrouwelijke zeelieden tussen 1630 tot 1730.
    Maar CiriOfRivia, als je niet wil meedoen mag dat, maar een vrouw op een schip kan best. Ik speel ook een meisje, op de Pearl, met als geheim dat ze verkleed is als jongen. Ik ga niet heel moeilijk doen met de waarheid, zeemeerminnen bestaan volgens de realiteit ook niet en hier komen die wel voor. Ook de legende is door mij bedacht, al is het gebaseerd op echte verhalen.
    Dus wat dat betreft, waarom moeilijk doen, als het met een beetje fantasie ook makkelijk kan?


    Myrra
    ik ga het nog even laten bezinken, en als ik meedoe, begin ik vanavond aan m'n profiel
    het was ook m'n plan om ze als man verkleed op het schip te hebben eigenlijk. Kwas niet van plan om ze openlijk als meid rond te laten lopen, juist vanwege het feit dat dat niet geaccepteerd zou zijn. (mocht het uitkomen dat ze een vrouw is, dan zien we wel wat er gebeurd) Ja, dat an die zeemeerminnen ook al eigenlijk.
    en het was ook met Anne en Mary dat ik oa in m'n hoofd zat, dat die ook bekende vrouwelijke piraten waren. (wist je trouwens dat Mary eerst verkleedde als soldaat, voor ze de vrije vaart op ging?)


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    CiriOfRivia schreef:
    (...)

    Myrra
    ik ga het nog even laten bezinken, en als ik meedoe, begin ik vanavond aan m'n profiel
    het was ook m'n plan om ze als man verkleed op het schip te hebben eigenlijk. Kwas niet van plan om ze openlijk als meid rond te laten lopen, juist vanwege het feit dat dat niet geaccepteerd zou zijn. (mocht het uitkomen dat ze een vrouw is, dan zien we wel wat er gebeurd) Ja, dat an die zeemeerminnen ook al eigenlijk.
    en het was ook met Anne en Mary dat ik oa in m'n hoofd zat, dat die ook bekende vrouwelijke piraten waren. (wist je trouwens dat Mary eerst verkleedde als soldaat, voor ze de vrije vaart op ging?)


    Nog niet, wel leuk om te weten! Mijn personage is ook verkleed, maar ik heb alvast bedacht dat dat heel erg mis kan gaan, maarja, ze kunnen haar moeilijk terugsturen. Ik heb altijd onhandige personages, haha.

    Ik vind dat mensen niet zo moeten zeuren, het is komisch bedoeld en niet als één groot blok feiten.
    Een kloppende RPG is leuk, maar de lol is belangrijker, vind ik.

    2021 layout check!!



    i can hear the dead


    x N A M E x
    NAME:
    NICKNAME:
    B
    13
    x
    x
    Letter that looks like 13
    Number
    Text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text


    He felt a little bit hopeful, now... maybe L didn’t exactly understand what trust meant! Maybe he needed B to explain it to him— he’d been incredibly sheltered, after all, and B didn’t remember ever explaining it to him before and it wasn’t like he got information from anyone aside from B...


    x A G E x
    AGE:
    x
    13 years old
    x
    June 13
    Text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text

    [ bericht aangepast op 6 okt 2021 - 10:18 ]


    obsessive rage