• Er zijn goede mensen, maar ook slechte mensen.
    Het probleem is dat je goed en slecht zo moeilijk uit elkaar houd.
    De mensen die dat heel moeilijk vinden, worden slecht genoemd.
    Daar zijn heel veel groepen van.
    Één van de groepen wordt piraten genoemd.




    Ooit, lang geleden, is er een schip gezonken door een aanval van sirenes.
    Je weet wel, die bloedmooie meiden die je verdrinken. Nu zinken er wel vaker schepen.
    Maar in dit schip zat een heleboel goud en zilver.
    Daarom zijn er zoveel schepen naar opzoek, honderden jaren later.
    Helaas gaat dat niet héél makkelijk.
    Je hebt een aantal dingen nodig:
    Een zilveren kelk,
    Het kompas van de koning,
    De kaart in de schedel,
    En het vertrouwen van een meermin.

    Het hoofdschip is the Pearl, niet van POTC, maar van een schip dat echt heeft bestaan. De kapitein is Edward England, die overigens wel wat van Jack Sparrow weg heeft.


    Er zijn vier schepen. De Pearl (piratenschip), Queen Anne's Revenge (piratenschip), The BlackSea (vrouwelijk piratenschip) en Royal Heart (marineschip).
    Je mag zelf kiezen op welk schip jij thuishoort.


    Dit moet je invullen:
    Naam
    Leeftijd (vanaf twaalf)
    Schip
    Wapen
    Uiterlijk (FC?)
    Karakter
    Geheim
    Extra(?)


    De Pearl
    - Lucy Elizabeth Esmeralda Bird Myrra
    - Tamala Kaluwa Fersens daffie123
    - Pixie AshFIrwin
    - Edward England Princess_Pearl
    - Gereserveerd StarkiIIer

    De BlackSea
    - Captain Jill Jones Kit
    - Cassandra Brooks Amoare
    - Quinty BlackHeart NecklaceOfRope
    - Hannah Rider Myrra

    Queen Anne's Revenge [STOP OP DE MEIDEN]
    - Thaddeus Becerra Furiosa
    - Liz "The Devil" Glynn QueenStark
    - SINEDAD ''SIN'' FORTESCUE Soulfinder
    - Genevieve Dumaine Valkyries
    - Odo serein
    - Sam Wonder LeScorpion

    De Royal Heart
    - James-Dean Marc Devraux QueenStark
    - Isaiah Simeon Hale Furiosa
    - Gereserveerd CiriOfRivia

    Bezette FaceClaims:
    Olivia Cooke
    Barbara Palvin
    Penelope Cruz
    Colin O'Donoghue
    Keira Knightley
    Megan Fox
    Sara Sampaio
    Robbie Kay
    Thomas Brodie-Sangster
    Johnnie Depp
    David Mazouz


    Het zou mooi zijn als er even veel meisjes als jongens zijn, maar ik heb niet voor niks een vrouwelijk schip.


    Regels:
    - Niemand is perfect
    - Als je bijvoorbeeld kapitein wil zijn van een schip, even met mij overleggen.
    -Je mag nergens de beste in zijn. Dan bepaal je over karakters dat zij dat niet kunnen zijn.
    - Het is komisch bedoeld, jonge karakters en niet zo depressieve mensen zouden heel fijn zijn. (Piraten snijden andere, niet zichzelf (;)
    - Het geheim hoeft niet. Je kan bijvoorbeeld als jongen verkleed zijn als meisje, of dat je stiekem een spion van een ander schip bent.


    Graag even vragen of je een rol mag, maar het moet niet. Als ik niet reageer mag je je rol gewoon posten.


    HET SPEELPRAATTOPIC WORDT VANDAAG GEOPEND.

    Klik voor het praattopic.

    SPEELTOPIC

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 21:15 ]


    obsessive rage

    AshFIrwin schreef:
    Is er trouwens een minimum aantal woorden wat je in de rpg moet schrijven?


    Bowties were never Cooler

    .

    [ bericht aangepast op 24 juli 2015 - 19:25 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Soulfinder schreef:
    (...)

    Het viel me meer op aan de omschrijving in sommige stukken.

    + Sin heeft inderdaad ook een hoop humor.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ugh. Telefoon dubbelpost.


    Feel the fire, but do not succumb to it.






    Naam Aos Sí 'Pixie' Flynn
    Leeftijd 23, 13 Januari
    Schip De Pearl, hij valt onder het kopje 'dekzwabber'
    Wapen Pixie is niet zo van het vechten. Meestal gaat hij er vandoor en verbergt zich als het weer eens zo ver is. Hij is een erg gedreven klimmer en is vrij lenig, waardoor hij heel vaak wel een uitweg vind van een gevecht. Als hij toch geen uitweg ziet, is hij zeer vaardig met een kort vismes, waarmee hij normaal de vis schoonmaakt die wordt gevangen voor het eten. Toch zal hij vooral proberen een uitweg te creëren, in plaats van echt doden.
    Uiterlijk [ fc: Thomas Brodie-Sangster ] Pixie's naam zegt eigenlijk al alles over zijn uiterlijk, zowel als het innerlijk. Hij ziet er echt uit als een Iers elfje. Hij is vrij klein en heeft een hele bleke huid, zelfs al is hij bijna altijd buiten op het schip. Zijn haren zijn rossig, met bruine ondertonen, en zijn stralende grote ogen zijn juist weer heel duister. Hij is een mager sprietje, zijn botten zijn vaak zichtbaar, al heeft hij wat spieren in zijn armen en schouders. Meestal is hij gehuld in slobberende gehavende kleren, die bij elkaar worden gehouden met een even gehavende riem, waartussen zijn vismes, wat draad, en wat vishaakjes zitten. Schoenen heeft hij nooit gehad, ook niet aan wal. Hij heeft een dikke laag eelt op zijn voeten, en ziet er ook echt geen nut in om schoenen te dragen, gezien hij ook alles, en meer, op zijn blote pootjes kan.
    Karakter Pixie is een leuke, aardige en open hyperactieve jongen met een sterkte drang om spontaan de meest idiote dingen te gaan doen. Niemand vraagt hem tegenwoordig ook meer wat in god's naam hij nu weer aan het doen is, want met hem weet je het maar nooit. Hij is namelijk erg roekeloos en koppig en staat altijd open voor nieuwe avonturen, gewoon omdat het kan of om er iets van te leren, maar gewoon vooral omdat hij het geweldig leuk vind. Hij is ook echt een jongen die je moet nemen zoals hij is en anders kan je wegwezen. Hij zal nooit voor iemand veranderen of zich door iemand laten gebruiken of misbruiken. De jongen is niet stil, nog beleefd, dus als je je als een klootzak gedraagt, zal hij er zeker wat van zeggen, al dan niet er wat aan doen. Hij is dan wel opgevoed en heeft manieren, hij gebruikt ze alleen lang niet altijd. Pixie is een hopeloze optimist, een hoper van lang vervlogen verwachtingen en een dromer van onmogelijke dromen. Nogsteeds is het mogelijk deze jongen te breken met de paar gevoelige onderwerpen die zijn jonge leven heeft. Zijn jeugd is namelijk zeker niet makkelijk geweest, maar sindsdien heeft hij zich ontpopt tot de jongen die hij nu is, vooral omdat hij nu kan zijn wie hij wil, in plaats van wie hij hoorde te zijn. Als je hem breekt, of probeert te breken, wordt hij ofwel extreem boos en is niet bang om te vloeken, dingen te breken en een paar klappen uit te delen, ofwel hij verstopt zich in een klein donker hoekje en wordt compleet stil en teruggetrokken, wat heel wat is voor hem. Ondanks dit vertrouwt hij mensen erg makkelijk en gaat voor zijn vrienden en familie door het vuur. Ondanks dat zijn scheepsmaten zijn alles zijn, heeft Pixie wat vreemde manieren om te laten blijken dat hij je aardig vind, maar als je daar eenmaal doorheen kan kijken is hij de liefste, meest zorgzame en knuffelbare jongen die je ooit zal tegenkomen. Ook is hij een gigantische flirt met twee grote puppy-ogen waarmee hij alles gedaan kan krijgen, zonder er moeite voor te hoeven doen. Hij houd enorm van de aandacht die flirten hem geeft, maar als hij eenmaal in een relatie zit, is Pixie zo trouw als een hond en zal er alles aan doen om alle wensen van zijn partner uit te laten komen. Het kan dan bij hem ook flink hard aankomen als hij erachter komt dat hij per ongeluk zijn partner pijn heeft gedaan en dan zal hij er ook alles aan doen om het weer meer dan goed te maken. Pixie zal dan ook nooit vreemd gaan of het uitmaken met iemand. Pixie praat niet graag over zijn verleden, zijn afkomst, of zijn familie. Er is te veel gebeurd en hij kan er gewoon niet goed mee omgaan. Het heeft hem zeker wel pijn gedaan, maar hem ook sterker gemaakt als persoon. Dit is dan ook een van de redenen waarom hij soms een arrogante klootzak lijkt te zijn, maar dit is alleen om zichzelf te beschermen. Als je daar eenmaal voorbij bent zal de hyperactieve zeer aanhankelijke 5-jarige alle lege plekjes in jou hart direct veroveren.
    Geheim Pixie is de grote broer van Odo, wat eigenlijk niemand weet, zelfs Odo niet. Hun moeder is gestorven in het kraambed, en hun vader al twee maanden eerder op het slagveld tegen de Engelsen. Ze werden beiden naar het weeshuis gebracht. Daar werd Odo al snel geadopteerd door nota bene een Engels gezin, maar Pixie bleek te oud en had eigenlijk geen enkel uitzicht om een familie te vinden. Zo werkte hij vanaf zijn 8e in de mijnen. Hierdoor werd hij aan de ene kant sterk, maar toch kreeg hij ook langzaam last van zijn longen en bleef altijd eng bleek. Hierdoor besloot het weeshuis hem te verkopen als slaaf. Vanaf zijn 15e stond hij te koop, en op zijn 16e werd hij op transport gezet naar Europa. Tijdens het transport werd het schip onderschept door piraten. De meeste kinderen werden teruggebracht naar hun ouders, of andere familie, maar Pixie kon nergens heen, en wilde eigenlijk ook nergens anders heen. Zo is hij als dekzwabber en manusje van alles op het schip gebleven. Toch heeft hij nog altijd een klein hangertje, dat van zijn moeder, met zowel een tekening van zijn ouders samen, die er al in zat, als een van zijn broertje voor hij geadopteerd werd, gestolen uit het weeshuisdossier. Dit is zijn meest kostbare bezit.
    Extra Pixie is op de Pearl het manusje van alles. Hij zit in het kraaiennest, vist voor het eten, schrobt het dek, helpt de kok, vlecht lijnen, herstelt kleren, maakt kanonnen en handwapens schoon. Hij doet eigenlijk alles, behalve als hij een ander mens iets aan moet doen, dan heeft hij plots tienduizend andere klusjes te doen, gewoon om het niet te hoeven doen.
    Pixie heeft een sterke affiniteit met de kat, die de muizenplaag op het schip onder controle houd. Ze krijgt van hem de ingewanden van de vissen die hij vangt, die niet worden gegeten, en slaapt in zijn hangmat. Soms komt ze ook gewoon even kroelen, maar ze blijft een scheepskat, en soms kan ze ook dagen verdwijnen. Toch komt ze altijd terug naar de jongen die altijd op het schip blijft.
    Pixie heeft sinds hij is onderschept door de piraten geen voet meer aan wal gezet en heeft hier ook geen behoefte aan.

    [ bericht aangepast op 25 juli 2015 - 21:37 ]


    Bowties were never Cooler


    Naam:
          Isaiah Simeon Hale
          Isaiah heeft alle mogelijke bijnamen ondertussen wel gehoord, van 'Izzy' tot 'Zay' en 'Zaya'. Hij heeft echter de bijnaam 'babyface' weten te veroveren aan boord, een naam die hij tot nu toe het minst leuk vindt.
    Leeftijd:
          27
    Schip:
          Royal Heart
    Wapen:
          Isaiah draagt enkel de standaard uitrusting van de bemanning, wat een degen inhoudt. Hij kan er echter niet zo goed mee omgaan.
    Uiterlijk:
          Isaiah is langer dan de gemiddelde man met zijn 1,80. Hij is een beetje gespierd en heeft niet erg veel vet, maar erg breed is hij ook niet. Hij heeft een blanke huid die snel bruin wordt. Je zal hem vooral in het uniform van de marine zien, maar over het algemeen draagt hij altijd goede kleding die hij zelf maakt.
          Verder heeft Isaiah lichtbruin haar dat in de zon een blonde gloed krijgt. Zijn ogen hebben een lichtblauwe kleur en vallen redelijk op als zijn huid iets gebruind is. Zijn wenkbrauwen zijn net een tint donkerder dan zijn haar en geven zijn gezicht, in combinatie met zijn glimlach, een vertrouwelijke aanblik. Zijn neus is recht en zijn bovenlip is iets smaller dan zijn onderlip. Hij laat meestal zijn stoppels staan.
    Karakter:
          Isaiah is een bescheiden, goed opgevoede jongeman. Hij is nooit heel aanwezig en blijft vaak op de achtergrond, mede omdat hij het type is dat niet alle aandacht hoeft te hebben. Als je met hem praat, zal je wel merken dat hij erg aardig is en altijd goede bedoelingen heeft. Hij helpt graag andere mensen, maar alleen als het in zijn ogen het juiste om te doen is. Hij is dan ook een erg rechtvaardig type.
          Heel af en toe krijgt Isaiah woedeaanvallen, iets dat totaal niet bij hem lijkt te passen. Dit komt omdat hij dingen vaak opkropt omdat hij liever aan anderen denkt of het niet juist vind om iets uit te spreken. Uiteindelijk wordt dat teveel en kan hij behoorlijk pissig worden. Soms ook wel op de persoon die net op dat moment iets fout doet en het niet verdient. Gelukkig is Isaiah fysiek niet erg sterk, dus daar heb je niet veel voor te vrezen.
          Verder is Isaiah nog een beetje naïef. Hij is redelijk beschermt opgegroeid en weet lang niet alles. Zo kan hij zich niet goed verweren tegen mensen die manipulatief ingesteld zijn, is hij snel onderdanig bij mensen die dominant zijn en echte leiders, want hij neemt zelf niet zo snel de leiding. Hij is daarnaast ook nogal goedgelovig.
    Geheim:
          Isaiah zit in de 'rebelse' periode van zijn leven. Je kan zeggen dat hij het thuis behoorlijk goed heeft, zijn familie bezit een familiebedrijf van kleermakers die ruim voldoende oplevert om van te leven, waardoor ze in de middenklasse zitten. Zijn familie kleed namelijk rijke mensen. Isaiah werkt er ook, als zijn vader niet meer kan werken, neemt hij het bedrijf over. Hij wilde echter iets anders proberen en heeft zich ingeschreven bij de marine. Hij heeft dit aan niemand vertelt, thuis ook niet, omdat iedereen verwacht dat hij blijft werken bij zijn veilige, vaste baan. Dit is zijn eerste tocht op een schip en waarschijnlijk ook zijn laatste. Zelfs zijn rebellie is nog bescheiden en relatief veilig.
    Extra:
          In tegenstelling tot veel mensen op zee, is Isaiah een aanhanger van het christendom en gelooft hij redelijk fel.

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 16:41 ]


    Your make-up is terrible

    @Soulfinder: Dan is Sin mee erg goed bij gebleven. Als je het heel vervelend vind verwijder ik jaar gewoon hoor.


    obsessive rage

    Ik maak Pixie morgen af


    Bowties were never Cooler

    Myrra schreef:
    @Soulfinder: Dan is Sin mee erg goed bij gebleven. Als je het heel vervelend vind verwijder ik jaar gewoon hoor.


    Het geeft verder niet, maar ik hoop dat de verschillen uiteindelijk groter zullen zijn dan de overeenkomsten. (:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Soulfinder schreef:
    (...)

    Het geeft verder niet, maar ik hoop dat de verschillen uiteindelijk groter zullen zijn dan de overeenkomsten. (:


    Ik denk het wel, maar ik ga sowieso meer op Lucy spelen. Vind haar leuker (:


    obsessive rage

    Pixie is af, als hij goed is


    Bowties were never Cooler

    AshFIrwin schreef:
    Pixie is af, als hij goed is


    Hij is leuk (: Er zijn echt genoeg knappe jongens waarmee Lucy kan flirten als ze betrapt wordt op haar geheim XD (en dat is mij gekend erg snel)


    obsessive rage

    Myrra schreef:
    (...)

    Hij is leuk (: Er zijn echt genoeg knappe jongens waarmee Lucy kan flirten als ze betrapt wordt op haar geheim XD (en dat is mij gekend erg snel)


    Is er een woordenminimum in deze rpg?


    Bowties were never Cooler

    AshFIrwin schreef:
    (...)

    Is er een woordenminimum in deze rpg?


    Oh srry ik vergeet steeds te antwoorden. Ik denk dat er geen minimum nodig is, maar ik doe even vijftig. Jullie gaan waarschijnlijk toch meer schrijven, maar ik heb wel hele korte stukjes gemaakt. XD

    [ bericht aangepast op 25 juli 2015 - 22:22 ]


    obsessive rage

    Myrra schreef:
    (...)

    Oh srry ik vergeet steeds te antwoorden. Ik denk dat er geen minimum nodig is, maar ik doe even vijftig. Jullie gaan waarschijnlijk toch meer schrijven, maar ik heb wel hele korte stukjes gemaakt. XD


    Geen enkel probleem.
    Het is vaak alleen wel zo dat een minimum een sneltrein tegengaat, net als stukjes waar tegenspelers niets mee kunnen... Maar het wordt zoizo leuk, met of zonder

    [ bericht aangepast op 25 juli 2015 - 22:29 ]


    Bowties were never Cooler