• Ik heb nu ook mijn 12 favoriete personages in een lijstje gekregen! Heel moeilijk omdat iedereen echt geweldig is, maar hier is hij!
    Klik hier!




    J.K. Rowling heeft veel personages ontworpen, en heeft elk personage gedetailleerd uitgelegd waardoor ze echt tot leven kwamen. Maar dit zorgt ervoor dat je ook personages gaat haten, dit zijn de 10 personages die ik het meest haat in chronologische volgorde!



    En jullie? Zou jullie lijst er anders uit zien? Wie zou eruit mogen en zou jij er in de plaats zetten?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2015 - 10:54 ]


    I wanna be a wizard!

    Jotunheim schreef:
    Ik zou Sneep en Draco eruit hebben gehaald. En Bellatrix ook, hoewel je wel een hele goede reden opgeeft.

    Korzel en Kwast, Smalhart en Vilder horen wat mij betreft toch zeker in dat lijstje thuis. :")


    Waw, die miste ik inderdaad. Dus, ja. Wat hier staat inderdaad.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Baelor schreef:
    Ginny mag er nog bij. Ginny absoluut. Wat kan ik dat kind absoluut niet af, zeg. :')

    Yess, ik ben niet de enige die Ginny niet mag!
    Ik begon al bijna te denken dat ik de vreemde was. :')


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Yess, ik ben niet de enige die Ginny niet mag!
    Ik begon al bijna te denken dat ik de vreemde was. :')


    Waarom eigenlijk? Omdat ze altijd van vriendje verandert ofzo? Of omdat jullie jaloers zijn op haar wegens Harry? :')


    I wanna be a wizard!

    Firenzee schreef:
    (...)

    Waarom eigenlijk? Omdat ze altijd van vriendje verandert ofzo? Of omdat jullie jaloers zijn op haar wegens Harry? :')

    Ja want Harry is echt een droomvriendje. xD
    Heel eerlijk gezegd hoort Harry ook in mijn lijstje. ;x

    [ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 18:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Quokka schreef:
    (...)

    Waarom zou je Draco eruit hebben gehaald? Sneep kan ik redelijk goed begrijpen. Hoewel Draco heb ik ook nooit hebben kunnen haten, wat een ongelofelijke arrogante kwal hij ook was en is, om maar te zwijgen over hoe gemeen en achterbaks hij is.

    Dunno. Ik zal niet zeggen dat ik hem graag mag, maar er zijn anderen om wie ik meer heb lopen zuchten en Draco bracht wat roering in het verhaal xD.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Ja want Harry is echt een droomvriendje. xD
    Heel eerlijk gezegd hoort Harry ook in mijn lijstje. ;x


    Haha waarom? Omdat hij soms snel boos word ofzo?


    I wanna be a wizard!

    I can't really hate Snape and Malfoy.
    Vooral Snape niet, want hij heeft zijn hele hart gegeven aan Lily en dat is ook gwn de reden dat die Harry gwn haat.
    Malfoy was gwn een pawn in voldemorts game en als hij wist wat er in zijn vooruitzicht lag, had hij ze nooit gejoined.
    Je kunt namelijk goed merken dat hij Dumbledore helemaal niet wilde vermoorden, wat echt een mooi scene was tbw ^^
    De rest mogen dood, yes of ik care te weinig om ze xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Firenzee schreef:
    (...)

    Haha waarom? Omdat hij soms snel boos word ofzo?

    Vanaf deel vier heb ik me echt ontzettend aan hem geërgerd. Hij zag nooit zijn fouten in, altijd alleen die van anderen. Ik weet niet, ik vond gewoon niks leuk aan hem. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Firenzee schreef:
    (...)

    Waarom eigenlijk? Omdat ze altijd van vriendje verandert ofzo? Of omdat jullie jaloers zijn op haar wegens Harry? :')


    Stikjaloers. (cat) Nee, dus. Iemand heeft ooit exact mijn gedachtes verwoord, dus ik copy-paste het even. (:
    Okay, ik heb niet snel kritiek op JKR d'r schrijven, maar met Ginny slaat ze echt de plank volledig mis. In London had ik een discussie over het hekel hebben aan bepaalde characters. Uiteindelijk was de conclusie dat je Characters in 2 groepen in kan delen. "Character you hate and are supposed to hate" (Denk aan personages als Peter Pettigrew, JKR heeft hem geschreven om een hekel aan hem te hebben.) en "Characters you hate, but are supposed to like." Voor mij valt Ginny in die laatste groep.

    Ginny begint als meisje dat enorm tegen Harry op kijk en niet normaal kan praten als hij in de buurt is. In de loop van tijd komt ze steeds meer los. Tenminste, dat gold voor de eerste 4 boeken. In OotP is Ginny ineens dat kick-ass meisje dat door de hele school aanbeden wordt. En hier gaat Rowling verschrikkelijk de fout is, want Ginny is daardoor een enorme Mary Sue. Ze scoort zo hoog op het Mary Sue vlak.

    Uiterlijk; Op zich is Ginny's uiterlijk niet zo heel bijzonder. Ze is een redhead, iets knapper dan gemiddeld, bruine ogen, sproeten en niet zo heel groot. Dit alles maakt haar geen Mary Sue, de reacties van de anderen op haar echter wel. Heel veel jongens vinden haar knap, zelf een kieskeurig iemand als Blaise Zabini, die blijkbaar normaal gesproken bloodtraitors verafschuwd. (Add daarbij dat Ginny extreem veel op Lily lijkt, en het wordt lichtelijk creepy)

    Innerlijk; Ginny is fierce en laat niet met zich sollen. Ook daar is niets mis mee, Hermione excepteert ook geen crap, maar het wordt continu benadrukt hoe speciaal dit is bij Ginny.

    Skillz; Quidditch, curses, humor, leiderschap, magic skillz, pranks, de lijst van Ginny's skills gaat nog wel even door. Opnieuw vinden we al deze eigenschappen ook bij andere characters (Harry is hier een goed voorbeeld van, hij heeft ook zo'n beetje al deze skills.), maar bij Ginny komen ze allemaal uit het niets. Ze zou al jaren extreem bezig zijn met Quidditch, terwijl we daar helemaal niets van merken. Tijdens de Quidditch World Cup is ze in shock als eens speler gewond raakt, bemoeit ze zich niet met gespreken over Quidditch en zelfs Hermione lijkt meer intresse te tonen. En dan ineens blijk Ginny al JAREN aan Quidditch te doen. Whut?

    Het overal mee wegkomen; Van kleine beledigingen tot het cursen of het in vliegen op leerlingen. Ginny komt letterlijk overal mee weg. Ze maakt rotopmerkingen naar Ron en zelfs naar Harry en Hermione, maar weinig mensen lijken het onterecht te vinden. Ze curset haar medeleerlingen en wordt daar gepresen voor door Slughorn. Ze vliegt in op Zacharias Smith, maar schijnt er geen straf aan overgehouden te hebben. Als Harry zoiets gedaan zou hebben zonden er gelijk 100 punten van Gryffindor afgetrokken worden en zo hou een maand lang iedere dag detention hebben.

    In PS zegt Dumbledore iets als: "What happened between you and Professor Quirrell down there is an absolute secret, so obviously the whole school knows." en laat Ginny nou net betrokken zijn bij een soort gelijk event in CoS. Toch horen we er daarna niets meer over. Ginny wordt (in tegenstelling tot Harry) niet de oren van de kop gevraagd, de mensen die aangevallen zijn nemen haar niets kwalijk en niemand komt d'r nog op terug. Natuurlijk krijgen we niet alles mee, omdat de boeken uit Harry's PoV zijn geschreven, maar dan nog.

    Okay TL;DR: Ik vind Ginny nogal een Mary Sue, omdat ze overal mee weg komt, mensen die een hekel aan d'r moeten hebben d'r als knap beschrijven en ze iets te veel skillz (die uit het niets komen) heeft, for my liking. Ze is mijn minst favoriete personage.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Als je het zo bekijkt kan ik het wel begrijpen eigenlijk. Ze komt inderdaad overal mee weg en het is inderdaad ook vreemd dat ze plots een "kick-ass meisje" word.
    Je doet me wel twijfelen over haar, maar haten doe ik nog niet (: .


    I wanna be a wizard!

    Hehe Wat een gehaat op Ginny xd
    Het klopt wel dat Ginny eigenlijk nogal een van de fouten is die J.K. Rowling gemaakt heeft.
    Het boek zou eigenlijk naar mijn mening beter zijn zonder haar, want ik kan me wel erg vinden in de mening die Baelor hier boven beschrijft.
    Hoewel ik haat niet volledig een mary sue vind, maar wel dat ze voor veel plotgaten zorgt.
    Daarbij was ik dan ook meer een shipper van Harry en Cho (na de dood van Cedric of course).
    Want in die relatie zat naar mijn mening wel echt opbouw en dat betekende iets.
    Bij Ginny liep het nogal onlogisch en heel plotseling was Harry opeens ook verliefd.
    But yeah that's my opinion.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Vanaf deel vier heb ik me echt ontzettend aan hem geërgerd. Hij zag nooit zijn fouten in, altijd alleen die van anderen. Ik weet niet, ik vond gewoon niks leuk aan hem. xD


    Ja, dat heb ik misschien wel een beetje in de OotP. Hij stoot dan iedereen van zich af terwijl het vaak door zijn eigen fouten zijn. Bijvoorbeeld wanneer hij Grimboudplein 12 binnenkomt en heel kwaad is op Ron en Hermelien, dan kan ik hem ook even niet uitstaan haha.


    I wanna be a wizard!

    Baelor schreef:
    Ginny mag er nog bij. Ginny absoluut. Wat kan ik dat kind absoluut niet af, zeg. :')

    Omg, ik ben niet de enige!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Firenzee schreef:
    (...)
    Waarom eigenlijk? Omdat ze altijd van vriendje verandert ofzo? Of omdat jullie jaloers zijn op haar wegens Harry? :')

    Sowieso vanwege Harry. (wbw)
    No, but for real now, I am totally with Baelor. Het zijn eigenlijk de punten die zij opnoemt.

    Edit: Oh, en ze oogt zo onschuldig! Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen ook.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2015 - 20:30 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Sowieso vanwege Harry. (wbw)
    No, but for real now, I am totally with Baelor. Het zijn eigenlijk de punten die zij opnoemt.

    Edit: Oh, en ze oogt zo onschuldig! Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen ook.


    Jaa, echt. Ze is zo lief, vriendelijk en toch een echte bitch bluh. Daar kan ik echt niet tegen. :') Ben iig blij dat ik de enige niet ben die dat vindt, lol.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried