• Ik heb nu ook mijn 12 favoriete personages in een lijstje gekregen! Heel moeilijk omdat iedereen echt geweldig is, maar hier is hij!
    Klik hier!




    J.K. Rowling heeft veel personages ontworpen, en heeft elk personage gedetailleerd uitgelegd waardoor ze echt tot leven kwamen. Maar dit zorgt ervoor dat je ook personages gaat haten, dit zijn de 10 personages die ik het meest haat in chronologische volgorde!



    En jullie? Zou jullie lijst er anders uit zien? Wie zou eruit mogen en zou jij er in de plaats zetten?

    [ bericht aangepast op 17 aug 2015 - 10:54 ]


    I wanna be a wizard!

    En trouwens: haten jullie Ron ook soms? Ik dan vooral in de 4. Ik begrijp dat hij soms zich niet goed voelt bij dat hij "de vriend van de bekende Potter" is, maar ik vind het stom dat hij gelooft dat Harry zijn naam in de Vuurbeker gedaan heeft, als vriend kan je dat toch niet denken? En dat hij het vergeeft omdat hij een draak verslaat vind ik een beetje onlogisch opdat dat helemaal niet de reden was waarom ze ruzie hadden.


    I wanna be a wizard!

    Stiekem kan ik personages in HP niet zo goed haten, omdat ik ze allemaal briljant vind passen in het verhaal, waardoor ik ze allemaal eigenlijk geweldig vind. I mean, I love Gilderoy, gewoon omdat hij zo ugh is. En Umbridge, geniaal bedacht gewoon, omdat iedereen zo'n vervelende rotlerares kent waar je niks tegen kunt beginnen en die duidelijk haar macht misbruikt (of leraar, dat kan natuurlijk ook). Idk, haten is gewoon het verkeerde woord.
    Oh en al dat gehaat op James Potter, well, beter iemand die als klein kind een pestkop is, dan leert en vervolgens met zijn vrienden door wind en weer gaat om Remus te helpen, Snape redt met gevaar voor eigen leven, strijdt voor gelijkheid en daarmee weer zijn eigen leven in gevaar brengt en verdomme zonder toverstok op Voldemort afstormt om Lily en Harry misschien nog te kunnen redden, dan iemand die de rest van zijn leven kinderen zoals Neville Longbottom blijft pesten, de zwarte kunsten lange tijd verkiest boven zijn beste vriendin en smeekt om haar te redden, maar niks geeft om haar kind of man. Nee ik haat Severus Snape niet en ik ben een echte Snily fan als het om hun vriendschap gaat, maar Lily heeft overduidelijk voor de juiste persoon gekozen. Bovendien is het bekend dat James vlak voor hun dood zijn uiterste best heeft gedaan om Snape en Lily weer bij elkaar te brengen als vrienden (en dat Lily zwanger was van een tweede kind :/ ), dus misschien heeft hij fouten gemaakt, maar hij heeft zichzelf toch zeker wel gebeterd, toen Lily hem bleef afwijzen. Severus Snape ging vrolijk bij de dooddoeners, toen Lily aangaf dat ze zijn gedrag niet goedkeurde. Oh plus, James heeft al zijn geld en kapitaal ingeleverd om Remus te ondersteunen en om met z'n allen alle tijd die ze hadden in de orde te kunnen steken. Er zijn zoveel goede dingen die hij gedaan heeft die iedereen vergeet, omdat hij en Snape niet goed overweg konden en hij hierom Snape heeft "gepest".

    Edit: oh en bedenk ook even dat Snape bij het groepje Avery, Mulciber etc. hoorde waarvan het bekend is dat zij voor die ene dag echt een hele nare streek hebben uitgehaald bij Mary McDonald. Like niet slechts pesten en pranks, maar dooddoener gedrag. Niet om het pesten van James en Sirius goed te praten, maar Snape was ook geen lieverdje toentertijd hoor.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 10:39 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Grappig dat er gehaat wordt op Ron en Harry omdat ze juist heel menselijke eigenschappen hebben en fouten maken. Ik haat overigens niemand, alleen degenen die je hoort te haten. Sneep is daarbij altijd zo dubbel, wat ook precies de bedoeling was neem ik aan. (:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    @ Starlord: Ik weet dat hij die dingen gedaan heeft, maar ik blijf nog steeds bij mijn mening. En ik haat Sirius niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    @ Lolicia: Ik blijf dat toch altijd apart vinden waarschijnlijk, hoewel er zoveel mensen zijn die het met je eens zijn, haha.


    Happy Birthday my Potter!

    Ach ja, different opinions.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    James is niet stom :c
    No but seriously, hij mag dan niet echt aardig geweest zijn in zijn jeugd, maar Sirius Black was ook niet aardig in zijn jeugd en toch mag iedereen hem omdat je hem ook als ouder persoon zag waar hij is opgegroeid. James had die kant ook laten zien als hij niet vermoordt was. Alhoewel hij toch delen van zijn volwassen kant heeft laten zien. Hij heeft zich opgeofferd voor Lily en Harry. James was al opgegroeid.
    Snape daarintegen is nooit echt opgegroeid. Snape pestte James ook en ze waren "vijanden". Tijdens Snape's Worst Memory (Order of the Phoenix) gebruikt Snape Sectumsempra op James. (Alleen in het boek, tho.)
    James mag dan zich niet volwassen gedragen hebben door Snape ondersteboven te hangen en door zich kinderachtig te gedragen, maar Snape was gewoon gemeen. Daarbij noemde hij zijn beste vriendin een Mudblood. Ze waren jaren lang vrienden en hij verraadde haar gewoon.
    In het boek kom je ook te weten dat hij elke Muggleborn Mudblood noemde.
    Maar terug naar de volwassen tijd van Snape, waar hij kinderen pestte. Hij was volwassen en hij pestte kinderen. Hermione heeft haar tanden pernament kleiner laten maken door hem en Neville, wiens ouders gemarteld zijn tot ze niets meer wisten, had als grootste angst zijn Potionsteacher. Van alles wat hij had meegemaakt was Snape zijn grootste angst...
    Snape wilde zelfs Nevilles huisdier Trevor vermoorden omdat hij de potion verkeerd gemaakt had. Hermione hielp Neville toen en redde daarmee Trevors leven, maar Snape trok punten van Gryffindor af.
    Dan nog iets. Snape kwam naar binnen na het incident op 31 oktober.
    Hij stapte over James heen, liep door naar Harry's kamer, negeerde een huilende en getraumatiseerde peuter en pakte Lily's lijk. Gewoon om te huilen. James had sowieso Harry geholpen en Snape anders neergelegd als het andersom was geweest.
    Dan mijn laatste punt: Snape was bereid om James en Harry's leven te geven voor Lily's veiligheid (alhoewel hij later zijn gedachten veranderde). James was bereid zijn leven te geven voor Lily en Harry's veiligheid...

    En dat was wat ik wilde zeggen. James is niet stom, maar Snape wel.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Gotta agree wholy and fully with Femke hierboven. Iedereen zit dan wel dat Snape een ware held was en dergelijks, maar dat verandert niets aan al die dingen die hij ook gedaan heeft.

    Qua personages, heb ik twee meningen. Als het gaat om hoe de personages zijn gemaakt, de realiteit erin en de ontwikkeling van ze, vind ik ze allemaal geweldig. Joanne did a fabulous job on her characters. Maar als het gaat om hoe ik ze zou vinden als het gewone mensen in mijn leven zouden zijn, zou ik een enorme hekel aan Peter hebben - vieze lafaard die zijn beste vrienden verraden. Maar een goed personage is hij wel.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Firenzee schreef:
    En trouwens: haten jullie Ron ook soms? Ik dan vooral in de 4. Ik begrijp dat hij soms zich niet goed voelt bij dat hij "de vriend van de bekende Potter" is, maar ik vind het stom dat hij gelooft dat Harry zijn naam in de Vuurbeker gedaan heeft, als vriend kan je dat toch niet denken? En dat hij het vergeeft omdat hij een draak verslaat vind ik een beetje onlogisch opdat dat helemaal niet de reden was waarom ze ruzie hadden.


    Ik vind Ron vaak ook te naïef. De enige die ik écht leuk vind is Hermelien. Zij is gewoon een geweldig persoon.


    26 - 02 - '16

    Ik volg Starlord.

    Kijk maar naar me, ik ben de dooddoener van Quizlet bij uitstek.:'D
    Waarom? Niet omdat ik zo hou van Voldemort zijn acties want dat zijn juist de redenen om hem te haten. Hij is gewoon zo goed in elkaar gestoken, hij is zo zorgvuldig opgebouwd van een kleine jongen tot een schepsel dat je wel moet haten en verachten. Dat vind ik zo geniaal aan hem.:Y)

    Dus echt haten doe ik personages niet. Ook omdat je bij elk personage minstens één iemand in het echt kunt bedenken.


    Queer zijn is gewoon alles

    WeasIey schreef:
    Gotta agree wholy and fully with Femke hierboven. Iedereen zit dan wel dat Snape een ware held was en dergelijks, maar dat verandert niets aan al die dingen die hij ook gedaan heeft.

    Qua personages, heb ik twee meningen. Als het gaat om hoe de personages zijn gemaakt, de realiteit erin en de ontwikkeling van ze, vind ik ze allemaal geweldig. Joanne did a fabulous job on her characters. Maar als het gaat om hoe ik ze zou vinden als het gewone mensen in mijn leven zouden zijn, zou ik een enorme hekel aan Peter hebben - vieze lafaard die zijn beste vrienden verraden. Maar een goed personage is hij wel.


    Ik kan er niet tegen als mensen zeggen van 'je moet Snape haten omdat hij ook een slechte kant heeft'. Ja, er zijn een hele hoop mensen die hem als 'goed' zien omdat hij dingen goed heeft gedaan en van Lily hield, maar er zijn ook een hele hoop mensen die van hem houden zoals hij is. Ik vond het al leuk nog voordat boven kwam dat hij van Lily hield, dus in dat opzicht ben ik het er niet helemaal mee eens als mensen zeggen dat het hypocriet is om van Snape te houden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik kan er niet tegen als mensen zeggen van 'je moet Snape haten omdat hij ook een slechte kant heeft'. Ja, er zijn een hele hoop mensen die hem als 'goed' zien omdat hij dingen goed heeft gedaan en van Lily hield, maar er zijn ook een hele hoop mensen die van hem houden zoals hij is. Ik vond het al leuk nog voordat boven kwam dat hij van Lily hield, dus in dat opzicht ben ik het er niet helemaal mee eens als mensen zeggen dat het hypocriet is om van Snape te houden.

    Ik heb nooit gezegd dat je Snape moet haten omdat hij ook een slechte kant heeft, en ook niet at het hypocriet is van hem te houden :') wat ik zei was mijn mening, maar dat hoeft niet te betekenen dat het voor iedereen geldt.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Ik blijf nog steeds bij mijn mening en ik lees bij sommigen dingen waarvan ik denk: dude, volgens mij zijn dat hele andere dingen. Maargoed, ik blijf dus bij mijn mening. Er zijn wel meerdere redenen waarom James niet bij mijn favorieten hoort, maar dat is mijn mening, dus laat het dan ook.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik kan er niet tegen als mensen zeggen van 'je moet Snape haten omdat hij ook een slechte kant heeft'. Ja, er zijn een hele hoop mensen die hem als 'goed' zien omdat hij dingen goed heeft gedaan en van Lily hield, maar er zijn ook een hele hoop mensen die van hem houden zoals hij is. Ik vond het al leuk nog voordat boven kwam dat hij van Lily hield, dus in dat opzicht ben ik het er niet helemaal mee eens als mensen zeggen dat het hypocriet is om van Snape te houden.


    Dat niet. Ik vind Snape ook leuk. Maar daarom niet opeens James niet leuk. Ik ship Snily als vriendschap en Jily als romance ^^
    het ging er meer om dat ik James niet haat.

    @Lolicia
    Anderen mogen toch ook hun mening met argumenten geven?


    Happy Birthday my Potter!

    WeasIey schreef:
    (...)
    Ik heb nooit gezegd dat je Snape moet haten omdat hij ook een slechte kant heeft, en ook niet at het hypocriet is van hem te houden :') wat ik zei was mijn mening, maar dat hoeft niet te betekenen dat het voor iedereen geldt.


    Nee, het was ook niet aanvallend naar jou, maar ik zie het vaker voorbij komen tumblr, vandaar. En tumblr kan nogal fel zijn.. :X

    [ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 17:31 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt