• Hallo Quizleters
    Ik ben Psychotate en ik ben 19 jaar. Sinds ongeveer 1 jaar kwam ik erachter dat ik biseksueel ben. Maar ik ben nog steeds niet uit de kast gekomen voor mijn familieleden en sommige vrienden. Alleen hele goede vriendinnen weten dat ik biseksueel ben. Ik zou heel graag aan de wereld laten weten dat ik biseksueel en trots ben. Dat ik trots ben om wie ik ben en dat het helemaal niet "erg" is als je deel uit maakt van de LGBT groep. Maar ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen aangezien mijn ouders en ik ook gelovig zijn. Ik accepteer iedereen zoals hij/zij is. Dus mij maak het ook echt helemaal niet uit op wie je verliefd wordt. Alleen mijn ouders zullen het niet echt accepteren. Ik zou wel graag aan hun willen vertellen dat ik ook op vrouwen val. Hoe zal ik dit het best aanpakken? Het uit de kast komen? En voor de mensen die uit de kast zijn gekomen hoe hebben jullie dat gedaan?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2016 - 13:49 ]

    Of vertel je ouders het filmpje onderaan dit artikel te bekijken.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    Of vertel je ouders het filmpje onderaan dit artikel te bekijken.


    Ik heb ff gejankt om dit :') wat een geweldige vader! Ik zal dit laten zien aan mijn moeder (: maar ik durf echt nog steeds niet om uit de kast te komen en voorlopig kom ik niet met een meisje thuis want ik heb een vriend met wie ik eigenlijk samen wil wonen. (Dus ik kan niet een meisje naar huis brengen en zeggen "Pa, ma dit is mijn girlfriend"

    Gisteren had ik trouwens de kans gehad om 'uit de kast" te komen. We gingen tv kijken (mijn moeder en ik) en er kwam een blonde dame in beeld en ik zei zo van: "Wow wat een knapperd, ik zou zo met dr willen daten" toen zei mijn moeder lachend: "Ben je lesbisch ofs" en ik zei "Nee" want ja ik ben niet lesbisch maar dit was echt het moment dat ik kon vertellen dat ik wel bi ben. Ik vind het echt lastig maar vroeg of laat komen ze het te weten en ik heb liever dat ze het van mij horen dan van een ander.

    Psychotate schreef:
    Hallo allemaal,
    Wauw! Wat een boel verhalen zeg :') ik heb ze allemaal gelezen hahaha. Super interessant hoe sommige van jullie jullie seksuele geaardheid bekend hebben gemaakt aan familie en vrienden. Bedankt voor jullie tips en steun. Had niet gedacht dat hier veel mensen waren die biseksueel zijn hahaha. Het zou leuk zijn als ik contact met sommige van jullie heb want ik wil al heel lang "vrienden maken" die lesbisch, gay, biseksueel of trans zijn. Hoe dan ook helaas weet ik dat mijn ouders tegen de LGBT groep zijn. Laatst keek ik samen met mijn moeder en met mijn broertje van 17 tv (weet ff de naam van de programma niet) maar er kwam dus een lesbisch koppel (weet niet meer waar het precies over ging) en mijn moeder zat vol met argwaan de vrouwen na te kijken en zei dingen van: "bah twee vrouwen die een kind groot brengen bah dat kan toch niet" ik werd boos en zei: dat kan toch is niks mis mee. Toen werd mijn moeder boos en zei volgens ons geloof is dat niet toegestaan enzo. Ik weet dat God mij zal accepteren als biseksuele vrouw. Hij heeft me niet voor niks bi gemaakt denk ik dan altijd. Hoe dan ook ik werd zo boos dat ik naar mijn kamer ging en moest huilen. Ik denk dat ik misschien beter eerst aan een close tante van me kan vertellen dat ik bi ben. (Zusje van mijn moeder) Ik ben heel close met haar en ze weet letterlijk alles van mij hahaha. (Misschien is ze ook bi of misschien bischierig aangezien ze heel vaak dingen zegt zoals: verdomme wat een lekker ding (hartjes hartje) als ze het over bijvoorbeeld Ruby Rose heeft of Selena Gomez) als ik het aan haar heb verteld dan kan ik kijken hoe ze reageert. Maar desondanks ik heel hecht met haar ben en ze echt alles van me weet, durf ik het weer niet te vertellen. Gelukkig weet wel mijn vriend het. Toen ik ongeveer 1 maand relatie had met mijn vriend heb ik wel eerlijk aan hem verteld dat ik biseksueel ben (nahja nadat hij eigenlijk zelf erachter kwam hahaha) hij zei: ik wil dat je eerlijk tegen me bent. Ben je biseksueel. Ik werd echt helemaal rood en dacht shit straks accepteert hij me niet ofs. Ik zei ja ik ben biseksueel hoe weet je dat? Hij zei dat hij gemerkt heeft dat als we hand in hand lopen en ik een "knappe" vrouw zie dat ik in zijn hand knijp, op mijn lip bijt, en mijn nek zowat 180 graden draai (for real xD) hij zei dat hij me accepteert zoals ik ben en dat dit mijn gevoelens zijn en ik hier niet voor kies. De gevoelens komen en daar kan je niks aan doen. In het begin dacht ik dat hij misschien stiekem een trio wilt ofs aangezien dit echt een droom is voor vele mannen hahaha. We hadden hierover gehad en hij zei dat hij vind dat dat vreemd gaan is. Gek genoeg vind hij het niet erg als ik seks zou hebben met een vrouw xD (ik vind dat vreemd gaan maar hij vind dat eerder dat ik experimenteer) (eigenlijk zou ik wel heel graag met een vrouw willen vrijen tho hahahaha oops) op dit moment denk ik bijvoorbeeld super vaak aan een vriendin van mij en ik denk dat ik verliefd op dr begin te worden. Ik durf dit niet te vertellen aan haar en ook niet aan mijn vriend. Ik weet niet wat ik moet doen pff. Ik zag laatst een video op YouTube hoe een jongen uit de kast kwam als biseksueel en hoe zijn ouders hem hebben geslagen enzo en idk maar ik ben bang dat mijn ouders me niet willen zien en van me zullen walgen. Terwijl ik gewoon nog steeds hun dochter ben. Helaas heb ik geen goeie band met mijn moeder :/ fml

    Wow, dat is wel lastig om daar mee om te gaan (ik bedoel de reactie van jouw moeder). Ik ben hetero (voor zo ver ik weet), maar ik zou ook boos worden als mijn moeder zoiets zou zeggen. Normaal zou ik als avies geven om het juist op dat soort momenten voorzichtig op te brengen en hypothetisch te praten met mijn ouders, maar in dit geval zou ik het ook niet durven. Maar misschien reageert ze wel anders als ze weet hoe jij je voelt, het is moeilijk te voorspellen. Misschien draait ze wel bij. Mijn moeder heeft ook wel eens onfatsoenlijk gereageerd op het feit dat ik wat met een bepaalde jongen had, en dat kwam weer goed toen ze hem voor de eerste keer zag.
    Hoe is jouw vader wat dat betreft?
    Gelukkig klinkt jouw vriend wel als een begripvol en lief persoon. Ik denk dat hij het misschien wel begrijpt als je het hem eerlijk zegt. Hij zal het misschien niet leuk vinden als je op een ander bent, maar hij klinkt niet als iemand die boos zou worden. Blijf in elk geval open tegenover hem.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Succes hiermee!

    Dit komt van een hetero: NATUURLIJK kunnen twee vrouwen een kind grootbrengen. Elk liefhebbend mens van goede wil kan een kind opvoeden, ongeacht geslacht en samenstelling van het koppel. En NATUURLIJK accepteert God je zoals je bent. Hij heeft je niet voor niets gemaakt zoals je bent.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell