• Jaja. Ik heb nu sinds januari mijn rijbewijs en auto, maar ik heb er écht ontzettend veel spijt van. Ik vind rijden echt vreselijk en ga veel liever met het openbaar vervoer, maar ik krijg van iedereen te horen dat ik echt gek ben en gewoon vaker moet rijden omdat het dan vanzelf leuker wordt. Mensen hier die dit ook gehad hebben en het nu wél leuk vinden? Want ik overweeg heel serieus om mijn auto maar weer gewoon te verkopen als het zo blijft. Wat zonde van m'n centjes :' (

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 22:01 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mijn zus had dit ook maar wij hebben gezorgd dat ze heeft doorgezet en verrek ze vind het bu nog leuk ook. Het heeft even nodig om iets leuks te worden. Nu kost het nog veel onspanning en energie maar hoe meer je rijd hoe makkelijker alles wordt. Succes. (:


    The truth is out there.

    Ik ben nu bezig met autorijden en het gaat ook steeds beter, maar ik ben echt bang om straks zelfstandig te moeten rijden. Voor de komende jaren ga ik ook nog geen eigen auto hebben en moet ik het doen met die van mijn ouders of grootmoeders, maar ik ben ook bang dat als ik het niet regelmatig blijf doen, dat ik dan alleen maar weer verslechter.
    Echter als jij op dit moment het OV veel fijner vind en het nut van een auto niet ziet, moet je niet daar in blijven rondrijden omdat je ouders het zo graag willen of iets.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Feline schreef:
    Ik heb nog geen rijbewijs en ik ben ook huiverig om er een te halen, maar aan een kant wil ik het toch best graag. :c

    Vind het ook wat moeilijk om hier wat over te zeggen. Aan een kant vind ik dat je blij moet zijn dat je een auto hebt en dergelijke, want er zijn zat mensen die het niet kunnen betalen. Aan de andere kant snap ik hoe naar het voelt en snap ik ook dat autorijden totaal niet leuk kan zijn, het lijkt mij ook niet echt leuk.
    However, ik denk niet dat je veel aan me hebt, maar ik hoop dat het snel allemaal wat mag beteren voor je (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb nu ruim 2 jaar m'n rijbewijs en ik vond het in het begin echt afgrijselijk om te rijden. Alle dagen belde ik m'n vriend smekend op of hij alsjeblieft niet op tijd thuis kon zijn van het werk om Thomas van school te kunnen halen, zodat ik niet hoefde te rijden. Maar goed, ik had zelf heel veel angst in het verkeer, dus dat is dan misschien nog net iets anders, aangezien ik las dat het bij jou meer is vanwege dat je je bezig moet houden met het rijden, in plaats van dat je andere dingen kan doen.

    Inmiddels is die angst bij mij wel weg en is autorijden gewoon iets wat ik alle dagen doe, gemiddeld 3/4 uur zit ik op de baan met rondrijden. Alleen al 's morgens ben ik een uur bezig om de ene op de opvang te krijgen en de ander op school, dito in de namiddag, en dan moet ik nog naar m'n werk, wat een 20tal minuten in beslag neemt van school naar daar. En dan geheid dat ik tussendoor nog naar de winkel moet voor het één of het ander, wat een 15 minuten rijden is met de auto, en dan heb ik nog 2x in de week m'n verplichting tot naar de voetbal te gaan, waar ik ook een 20tal minuten mee zoet ben om er te geraken vanwege de drukte op de baan, en dan moet ik nog terug naar huis :'D...
    Het rijden allemaal is inderdaad niet voor m'n plezier, want je kan inderdaad niks anders doen en het is gewoon saai, maar goed, het is gewoon zoveel praktischer, sneller en idealer en ik kan ook absoluut niet meer zonder auto. Want bovenstaande zie ik me nu niet alle dagen met het openbaar vervoer doen...
    Misschien merk je dat zelf nu nog niet, maar van zodra je op jezelf woont en een gezin heb, geloof me, dan ga je blij zijn dat je alles met de auto kan doen.

    Ik kan niet zeggen wat je moet doen, al heb ik zelf zoiets van als je de noodzaak niet voelt voor het gebruik van een auto (niet uit schrik of angst om te rijden, maar gewoon omdat je het openbaar vervoer praktischer vind), laat hem dan staan / doe hem weg. Uit ervaring weet ik wel dat naar de toekomst toe het je leven er zoveel gemakkelijker op maakt om een auto te hebben. Maar goed, tegen die tijd kan je altijd weer een auto aanschaffen, gewoon van zodra je zelf die noodzaak voelt (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wat ik wil opmerken is dat je beter niet al te lang een auto kan houden zonder hem te gebruiken. Dan gaat er alsnog heel wat geld aan verloren, volgens mij.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Mijn papa leert me nu autorijden en ik haat het zo erg. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Tot voorkort had ik ook niet echt behoefte aan mijn rijbewijs, maar nu heb ik een nieuwe "droom" baan met honden waarbij het best wel belangrijk is om een rijbewijs te hebben :Y)

    Maar Als je echt een hekel heb aan autorijden en alsnog vaker heb ov pakt, waarom dan een auto houden die toch alleen maar belasting kost right?


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik zou persoonlijk dna zeggen. Doe hem weg je betaald veelsteveel dan. Maar ik zou wel zeggen rijd 2x per maand om het niet te verleren en vang te raken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik vind het geweldig om auto te rijden en rij ook regelmatig en heb er totaal geen problemen mee. Waarschijnlijk hou je er niet van, omdat je geen goede lessen hebt gehad en daarom zo angstig bent...
    Als je het echt niks vind, verkoop je gewoon je auto en negeer de mensen die dat raar vinden. Het is jouw beslissing en als jij liever met het OV reist is dat prima. Er zijn zoveel mensen met een rijbewijs die de voorkeur geven aan het OV, maar het is gewoon handig om een rijbewijs te hebben.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ga niet zeggen dat ik graag rij, maar ik zie er de voordelen van in.
    Het openbaar vervoer is traag, nooit op tijd, afgeschaft, stakingen, moet ik vaak een uur wachten op een overstap, moet ik mijn laatste bus/trein halen of moet ik de nacht doorsteken,...
    Als ik zelf rij moet ik me geen zorgen maken over het openbaar vervoer, moet ik geen uren afspreken om thuis te zijn of om opgepikt te worden, kan ik een uur langer slapen als ik moet gaan werken,... Bespaar ik mezelf de stress (van het wachten, nietsdoen, herhalen) terwijl ik op de bus/trein (naar een examen toe ) zit etc...
    Mocht ik niet meer bij mijn ouders wonen, zou het quasi niet mogelijk/aangenaam zijn om zonder auto te leven. (boodschappen doen met de fiets?)

    als jij inderdaad niet graag met de auto rijdt en het openbaar vervoer prefereert, kan je hem beter verkopen...

    [ bericht aangepast op 13 sep 2015 - 19:48 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb auto rijden nooit leuk gevonden - nu nog steeds niet. Maar het is een nuttig iets, aangezien het je van A naar B komt. Daarnaast heb ik een schijthekel aan het openbaar vervoer, aangezien het altijd zo verdomd druk is...
    Hoewel ik het niet leuk vindt, geeft autorijden mij wel een groot gevoel van vrijheid, aangezien ik kan komen en gaan wanneer ik dat zelf wil en ik niet afhankelijk ben van anderen. Het is wel zo dat ik pas echt heb leren autorijden nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald, en het heeft me zeker een half jaar tot een jaar geduurd (na het behalen van mijn rijbewijs) voordat ik me pas écht prettig voelde als bestuurder van het voertuig.
    Ik kan je niet vertellen wat je wel of niet moet doen, behalve je hart te volgen. Als je de auto van je ouders kunt lenen wanneer jij dit wil (en je de voorkeur hebt voor het openbaar vervoer), heb je in mijn ogen geen eigen auto nodig. Maar als zij (net als mijn ouders) gewoon hun eigen auto iedere dag nodig hebben, heb je erg veel geluk dat je je eigen auto hebt aangezien niet iedereen dit kan betalen. Ik stel voor dat je nog even na denkt voordat je je auto verkoopt, zodat je naderhand zeker geen spijt krijgt...

    Succes ermee! :Y)

    [ bericht aangepast op 13 sep 2015 - 19:42 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik zou willen dat ik m'n rijbewijs al had.. :')


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Ik vind autorijden echt heerlijk. Ik doe het graag en ga het liefste overal met de auto heen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik heb al 3 jaar mijn rijbewijs (al ben ik nu aan het twijfelen of het 4 is omdat ik het in mijn eerste jaar hoger heb gehaald en in totaal 4jaren heb afgelegd). Maar ik vond het in het begin niet leuk om te beginnen autorijden. Waarvoor had ik het nodig, want je kan toch overal met de trein en bus geraken en in België is dat heel vaak zelfs nog goedkoper dan de diesel/naft die je opgebruikt in de auto. Ik had de mening dat ik overal wel zou geraken. Maar mijn ouders vonden dat niet oké en ik moest leren autorijden.

    Toen ik dan ook daadwerkelijk naar het hoger ging, was ik best blij dat ik auto kon rijden omdat de school 40 minuten rijden en een gewone busrit van bij mij thuis naar school gemakkelijk per rit op een 2-3u kon uitdraaien afhankelijk van de (niet) aaneensluitende bussen. Vanaf toen heb ik het autorijden leren appreciëren. Ook omdat ik opeens lesgenoten thuis kon afzetten en zo ook een betere band kon creëren met hen. Later werd het autorijden nog interessanter omdat ik voor mijn sport wel eens lange afstanden moet afleggen of helemaal naar de andere kant van België moest zoals West-Vlaanderen of Luxemburg. Ik kon voortaan de chauffeurs afwisselen als ze moe waren bijvoorbeeld en dat vond ik wel leuk.
    Ik ben gisteren thuis gekomen van wildwaterstage in Frankrijk en we zijn daar met de auto heen gegaan. In mijn auto zaten we met 3 van de 4 met een rijbewijs. Op de terugweg was het bijna vechten om af te wisselen omdat meer dan 8u rijden echt saai is en je nog het meeste beleefd achter het stuur. Dus iedereen zat gisteren graag achter het stuur.

    Ik herken jouw gevoel maar al te goed. Dat was mijn ingesteldheid ook. Maar van zodra ik vaker de auto nam en meer alleen in het verkeer was, vond ik het veel leuker. Nu vind ik auto rijden niet per se leuk, maar ik vind het zeker niet erg om te doen. En ik combineer nog vaak genoeg het openbaar vervoer er mee. Soms combineer ik mijn ritten met auto en openbaar vervoer zoals wanneer ik naar Antwerpen wil: dan is het interessanter om met mijn auto naar de weg van mijn 2e bus te gaan. Dan heb ik meer controle over wanneer ik terug kan zijn en moet ik niet op mijn aansluiting wachten en heb ik gemakkelijk een half uur gewonnen met de tijd die ik dan sneller terug thuis ben nog niet meegerekend (bus duurt langer dan auto).

    Het is in ieder geval handig om een rijbewijs te hebben tegenwoordig. ^^
    Moest je beslissen jouw auto te verkopen, dan zou ik je de tip mee geven om toch gelegenheden te zoeken om met andere mensen hun auto te rijden. Want ik vond het persoonlijk moeilijk in mijn eerste jaar als ik opeens 2 weken niet gereden had en dan terug moest rijden. Dan moest ik er steeds terug weer in komen. (Kan ook deels zijn omdat ik met benzine rij)
    Veel succes!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury