• Hallo iedereen,

    ik had daarnet nogal een zware discussie met een vriendin.
    Blijkbaar is er iemand zwanger die ze kent, ze had een relatie met een man van drie jaar, maar toen deze hoorde dat de vrouw zwanger was is hij weggegaan. De reden is niet echt duidelijk, maar vermoedelijk wilde hij totaal geen kind.

    Mijn vriendin vond dit totaal niet kunnen, maar ikzelf kan dit ergens wel begrijpen.
    Ik hoop oprecht dat ik nu geen stortvloed aan commentaar krijg.:Y)

    Maar eerlijk gezegd, denk ik nu, er rekening mee houdend dat ik in de pubertijd zit, dat ik totaal geen kinderen wil.
    En ik snap oprecht dat die man beslist om weg te gaan.

    Ik bedoel, stel dat hij bljijft, maar hij wordt doodongelukkig, welke taferelen kunnen er dan komen? Juist, dat hij het kind mishandeld of echt totaal geen liefde geeft en dat is niet echt bevordelijk voor de opvoeding.

    Debbaut schreef:
    Nogmaals voor de duidelijkheid: we gaan ervan uit dat de vrouw op voorhand wist dat hij geen kind wilde en dat ook alle voorzorgen werden genomen.(;



    Wat denken jullie hiervan?
    Mag een man zijn zwangere vrouw verlaten?

    Groetjes,
    Jarne

    [ bericht aangepast op 30 nov 2015 - 19:49 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik vind het wel raar dat er plots helemaal anders naar de zaak wordt gekeken dan.

    Een man mag er niet zomaar voor kiezen om heel zijn leven, of op zijn minst de eerste 18 jaar, aan een kind te wijden. Maar een vrouw mag er wel voor kiezen om het kind weg te doen de eerste negen maanden terwijl zij net zo goed verantwoordelijk is en had moeten opletten.


    Ik vind dat ze beiden een fout hebben gemaakt. Ze hebben er zelf voor gekozen om het niet veilig te doen en dan moeten ze beide voor her gevolg openstaan. En nee, ik ben niet tegen abortus en in zo'n situatie kan het best voorkomen maar daar moet dan eerst met beide partijen ofer gesproken worden. Niet dat de man zomaar kan zeggen: 'ik ben weg. Ok doei.' Of dat het meisje zegt: 'ik laat het kind weghalen. Doei.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vind het inderdaad anders. Voor een vrouw verandert niet alleen haar leven, maar ook haar lichaam tijdens de zwangerschap. Je kan gedurende een bepaalde periode niet gaan werken. Al vind ik dat je geen een van beide partners kan verplicht worden om 18 jaar van zijn of haar leven af te staan. Al vind ik ook niet dat je een vrouw kan verplichten een kind te dragen.


    What would Emma do?

    Als de zwangerschap compleet perongeluk is en de vrouw besluit het kind te houden, wetend dat de man dat niet wilt, dan vind ik dat die man alle recht heeft weg te gaan.

    Toevallig heb ik het er ooit met mijn vriend over gehad; wat nou als. We hebben samen voor alleen anticonceptiepil genomen en ik slik die vrij braaf; maar fouten kunnen ontstaan. Mocht ik zwanger worden dan zou ik sowieso voor een abortus gaan. Hij heeft gezegd mij dan ook niet alleen te laten die periode, en zo zou dat ook wel horen vind ik.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Toch ben ik van mening dat ook een vrouw niet zomaar kan zeggen dat ze het kind weg laat halen, als zij er voor kiest het niet te willen. Tenslotte is dit ook het kind van de man en vind ik dat zoiets altijd in overleg moet gebeuren - ongeacht wie het kind nou wel of niet wil.
    Kiest de man ervoor om te gaan - ongeacht wat er gebeurd - en beslist zij dan een abortus te laten doen is dat haar goed recht.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik heb nou niet alle reacties gelezen, maar dat die man zijn eigen geluk wil zoeken vind ik puur egoïsme. Het ongelukje was ook zijn fout en de vrouw kàn überhaupt niet weggaan. "Oh nee, sorry, ik wil geen baby, zorg er maar alleen voor, I'm outta here."


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Aliyah schreef:
    Ik heb nou niet alle reacties gelezen, maar dat die man zijn eigen geluk wil zoeken vind ik puur egoïsme. Het ongelukje was ook zijn fout en de vrouw kàn überhaupt niet weggaan. "Oh nee, sorry, ik wil geen baby, zorg er maar alleen voor, I'm outta here."


    Zij kan een abortus plegen als zij geen baby wilt, net zo goed als dat een man weg kan gaan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Zij kan een abortus plegen als zij geen baby wilt, net zo goed als dat een man weg kan gaan.


    Ha, nou is me dat wel iets moeilijker dan even besluiten weg te gaan. Abortus plegen is voor een moeder het leven van d'r eigen kind afnemen, sommigen beschouwen het als een vorm van moord, terwijl die man dat niet moet beslissen omdat hij het net wel even zo gemakkelijk heeft om te kunnen zeggen "doe ermee wat je wilt, I'm out of here".


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Patholoog schreef:
    (...)

    Zij kan een abortus plegen als zij geen baby wilt, net zo goed als dat een man weg kan gaan.


    Als ik zwanger zou zijn, zou ik geen abortus kunnen nemen, hoe hard ik er ook tegen op zie.


    What would Emma do?

    Aliyah schreef:
    (...)

    Ha, nou is me dat wel iets moeilijker dan even besluiten weg te gaan. Abortus plegen is voor een moeder het leven van d'r eigen kind afnemen, sommigen beschouwen het als een vorm van moord, terwijl die man dat niet moet beslissen omdat hij het net wel even zo gemakkelijk heeft om te kunnen zeggen "doe ermee wat je wilt, I'm out of here".


    Zie, zo is ieder geval weer anders en is het per persoon verschillend wat het beste is. Ik vind dat de man niet verplicht is te blijven als een vrouw zwanger is, net zoals een vrouw het recht heeft een abortus te plegen als ze geen kinderen wil en de man wil het wel. Dit wilt niet zeggen dat ik het er mee eens ben dat een man weg rent en een vrouw zoiets doet (überhaupt) zonder de man de raadplegen of te luisteren naar zijn wil. Maar je kunt de andere geen ouderschap opleggen omdat de andere dat wel wil.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Zie, zo is ieder geval weer anders en is het per persoon verschillend wat het beste is. Ik vind dat de man niet verplicht is te blijven als een vrouw zwanger is, net zoals een vrouw het recht heeft een abortus te plegen als ze geen kinderen wil en de man wil het wel. Dit wilt niet zeggen dat ik het er mee eens ben dat een man weg rent en een vrouw zoiets doet (überhaupt) zonder de man de raadplegen of te luisteren naar zijn wil. Maar je kunt de andere geen ouderschap opleggen omdat de andere dat wel wil.


    Daar ben ik het wel mee eens. (:


    What would Emma do?

    Ik vind het ook jammer trouwens dat jullie denken dat een kind enkel zwaar is voor de vrouw. De eerste negen maanden? Mee eens, dan draagt de vrouw gewoon alle last. Maar na die negen maanden komt die last net zo goud bij de man te liggen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Of je moet het voor de seks met je man bespreken en als hij dan zegt dat ie weg gaat als je zwanger wordt, dan moet je niet zeiken als ie dat later ook echt doet (en andersom ook natuurlijk). Problem solved =D

    [ bericht aangepast op 27 nov 2015 - 22:13 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Of je moet het voor de seks met je man bespreken en als hij dan zegt dat ie weg gaat als je zwanger wordt, dan moet je niet zeiken als ie dat later ook echt doet. Problem solved =D


    Case closed!:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Eledhel schreef:
    Of je moet het voor de seks met je man bespreken en als hij dan zegt dat ie weg gaat als je zwanger wordt, dan moet je niet zeiken als ie dat later ook echt doet. Problem solved =D


    Mijn gedachten precies toen ik het las.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Serenata schreef:
    Het is natuurlijk niet leuk voor de vrouw wanneer de man weggaat tijdens de zwangerschap, maar om nou te zeggen dat het niet mag vind ik niet correct. Je kan niet iemand verplichten om bij iemand te blijven om welke stomme redenen dan ook.