• Hallo iedereen,

    ik had daarnet nogal een zware discussie met een vriendin.
    Blijkbaar is er iemand zwanger die ze kent, ze had een relatie met een man van drie jaar, maar toen deze hoorde dat de vrouw zwanger was is hij weggegaan. De reden is niet echt duidelijk, maar vermoedelijk wilde hij totaal geen kind.

    Mijn vriendin vond dit totaal niet kunnen, maar ikzelf kan dit ergens wel begrijpen.
    Ik hoop oprecht dat ik nu geen stortvloed aan commentaar krijg.:Y)

    Maar eerlijk gezegd, denk ik nu, er rekening mee houdend dat ik in de pubertijd zit, dat ik totaal geen kinderen wil.
    En ik snap oprecht dat die man beslist om weg te gaan.

    Ik bedoel, stel dat hij bljijft, maar hij wordt doodongelukkig, welke taferelen kunnen er dan komen? Juist, dat hij het kind mishandeld of echt totaal geen liefde geeft en dat is niet echt bevordelijk voor de opvoeding.

    Debbaut schreef:
    Nogmaals voor de duidelijkheid: we gaan ervan uit dat de vrouw op voorhand wist dat hij geen kind wilde en dat ook alle voorzorgen werden genomen.(;



    Wat denken jullie hiervan?
    Mag een man zijn zwangere vrouw verlaten?

    Groetjes,
    Jarne

    [ bericht aangepast op 30 nov 2015 - 19:49 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Nazeebo schreef:
    Het is niet bij wet verboden, dus simpel: het mag ^^


    Dit vind ik een heel slechte gedachtengang :')
    In York is het ook legaal toegelaten een Schot te vermoorden indien deze een pijl en boog bij heeft, maar dat wilt niet zeggen dat je dat ook moet doen :')

    Ik vind dat een kind de vader er niet van moet beletten een relatie met de vrouw te verbreken, al vind ik wel dat hij medeverantwoordelijk is en dus ook voor het kind mag betalen.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    HANAYA schreef:
    (...)
    Uit ervaring zeg ik: je mist minder snel iets dat je nooit hebt gehad.

    Ja, dat kan ik ook wel voor mezelf stellen, ook uit ervaring. Het punt is dat het maar net van de situatie afhangt. Als het kind door die moeder goed wordt opgevoed en een mooi leven kan leiden, klopt dat waarschijnlijk ook wel. Als het echter een stuk minder mooi verloopt, kunnen er op de een of andere manier toch problemen van komen opdagen. Zo makkelijk is er ook niet over te oordelen.

    [ bericht aangepast op 30 nov 2015 - 22:10 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Mijn vader verliet mijn moeder toen ze zwanger werd, dikke lummel. Dus nee, verlaten als iemand zwanger is, kan in mijn ogen dus echt niet. Of je het kind nou wou of niet, het is nog altijd jouw VER-ANT-WOOR-DE-LIJK-HEID. Zo simpel zwart & wit dus. ;)


    -

    Juanes schreef:
    Mijn vader verliet mijn moeder toen ze zwanger werd, dikke lummel. Dus nee, verlaten als iemand zwanger is, kan in mijn ogen dus echt niet. Of je het kind nou wou of niet, het is nog altijd jouw VER-ANT-WOOR-DE-LIJK-HEID. Zo simpel zwart & wit dus. ;)


    Mja, het is wel gewoon een kutsituatie. Ik wist ook niet dat jij het hebt meegemaakt.:c


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Nogmaals voor de duidelijkheid: we gaan ervan uit dat de vrouw op voorhand wist dat hij geen kind wilde en dat ook alle voorzorgen werden genomen.(;

    Eh wauw, dit hele punt heb ik gemist. Als de vrouw bewust zwanger werd terwijl ze wist dat zijn partner dat niet wilde, dan heeft hij zeker het recht om bij zijn vrouw weg te gaan. Maar ja, hoe lullig het ook is, het blijft wel zijn kind dus daar kan hij - naar mijn mening - geen afstand van doen. Plus dat het ook dom is als hij zelf geen voorzorgmaatregelen heeft getroffen als hij zo vreselijk bang is voor een kind.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2015 - 8:27 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Narsil schreef:
    (...)

    Dit vind ik een heel slechte gedachtengang :')
    In York is het ook legaal toegelaten een Schot te vermoorden indien deze een pijl en boog bij heeft, maar dat wilt niet zeggen dat je dat ook moet doen :')

    Ik vind dat een kind de vader er niet van moet beletten een relatie met de vrouw te verbreken, al vind ik wel dat hij medeverantwoordelijk is en dus ook voor het kind mag betalen.

    Dit, precies. Als de relatie stuk is en ze is zwanger, hoeft de man wat mij betreft echt niet bij haar te blijven in een soort van gedwongen neprelatie, maar ik vind wel absoluut dat hij verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn kind.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ja, lekker makkelijk, een man kan de benen nemen maar de vrouw zit 'vast' aan het kind. Ik vind het ontzettend laf om een vrouw te verlaten puur omdat ze zwanger is. That takes two. Wees een vent, en ga samen zoeken naar oplossingen. Vaak heeft de vrouw er ook niet om gevraagd, maar zij zit wel in haar eentje in de penarie.


    ars moriendi

    Morse schreef:
    (...)

    Dit vind ik een heel slechte gedachtengang :')
    In York is het ook legaal toegelaten een Schot te vermoorden indien deze een pijl en boog bij heeft, maar dat wilt niet zeggen dat je dat ook moet doen :')

    Ik vind dat een kind de vader er niet van moet beletten een relatie met de vrouw te verbreken, al vind ik wel dat hij medeverantwoordelijk is en dus ook voor het kind mag betalen.


    Ik zeg ook niet dat je het moet doen. Ik zeg alleen dat het mag. Er zijn zat redenen weg te gaan bij zwangerschap. Denk aan stiekem stoppen met de pil als je weet dat je vriend je wil verlaten en dan zeggen: maar ik ben zwanger D:


    It's high noon.

    HANAYA schreef:
    (...)
    Uit ervaring zeg ik: je mist minder snel iets dat je nooit hebt gehad.

    Precies dit.

    HANAYA schreef:
    (...)
    Uit ervaring zeg ik: je mist minder snel iets dat je nooit hebt gehad.


    Dan zijn onze ervaringen toch iets anders.


    She was the night. And I, but a child afraid of the dark. A keg of gunpowder, in love with a spark. - Shakieb Orgunwall

    Het resultaat van dit niet laten mogen: Veel vrouwen kunnen hier misbruik van maken door mannen aan zich te binden door middel van zwanger te worden. (Een condoom is makkelijk onveilig gemaakt met 1 punaise) En dit soort relaties hebben vast ook negatieve invloed op het kind. (+ uiteraard op de persoon die onvrijwillig in deze relatie zit).
    Dat lijkt me niet echt een gewenste uitkomst (behalve voor de zwangere vrouw zelf).