• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Frodo schreef:
    (...)

    Join tha club :') is er een manier waarop we elkaar kunnen motiveren?


    Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik motiveer mezelf meestal met eten. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Morgen mijn eerste examen. Ik ben er totaal niet klaar voor...

    En motivatie? Meestal lukt het me gewoon zelf wel aan de slag te gaan. Toch als ik er mooi voor opsta enz, want dan ben ik toch al wakker, maar met dit vak had ik ontzettend veel moeite om zelfs maar de leerstof te lezen.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2016 - 21:45 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Lost_Girl schreef:
    Morgen mijn eerste examen. Ik ben er totaal niet klaar voor...

    En motivatie? Meestal lukt het me gewoon zelf wel aan de slag te gaan. Toch als ik er mooi voor opsta enz, want dan ben ik toch al wakker, maar met dit vak had ik ontzettend veel moeite om zelfs maar de leerstof te lezen.


    Femke, jij kunt dat! Het gaat allemaal goed komen. Geloof in jezelf!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Femke, jij kunt dat! Het gaat allemaal goed komen. Geloof in jezelf!

    Aww, dankje. Ik blijf wel hopen ja. Hoe slecht het ook voelt, ik probeer altijd met hoop en motivatie naar het examen te vertrekken. Als ik het op voorhand al opgeef, kom het zeker niet goed. Dus blijven geloven inderdaad. (:
    Heb alleen geen zin in vannacht. De nacht voor mijn eerste examen is altijd weer zo verschrikkelijk vermoeiend.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Succes Femke! We hebben vorige jaren de examens van die van geschiedenis (ik ga de naam niet vermelden :p) overleefd (zelfs mondeling, haha), dus dit moet ook lukken! :'D

    Ik heb gelukkig nog een dagje. Kan het goed gebruiken ...


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Succes Femke! We hebben vorige jaren de examens van die van geschiedenis (ik ga de naam niet vermelden :p) overleefd (zelfs mondeling, haha), dus dit moet ook lukken! :'D

    Ik heb gelukkig nog een dagje. Kan het goed gebruiken ...

    Ja, maar dat was niet in vergelijking met dit vind ik, haha. Mja, we zien wel. De verschrikkelijke nacht is in ieder geval voorbij. En bedankt (; Jij nog succes met studeren en het examen morgen!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ben ik de enige die tijdens het studeren echt gigantisch veel drinkt? Vandaag heb ik weer vier liter op. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Holy shit, vier liter! Dat is onwijs veel. Maar ja, als ik een fles naast mij heb staan, dan drink ik heel veel.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Holy shit, vier liter! Dat is onwijs veel. Maar ja, als ik een fles naast mij heb staan, dan drink ik heel veel.


    In normale schoolweken kom ik amper aan één liter water. :') Maar ik heb nu dus constant een 2 liter fles staan en ik begin gewoon te drinken uit verveling denk ik, haha.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oh. Mijn. God. Mensen in de FB-groep blijven werkelijk de domste vragen stellen. Djeez. Het is echt niet grappig hoe dom die vragen zijn. En nee, niet van; dat lijkt een domme vraag, maar is eigenlijk vrij slim. Of van; dit is een irritante vraag, want het antwoord staat niet letterlijk in het boek en ik weet het ook niet, en we moeten dat waarschijnljik wel kennen. Nee, dit zijn vragen van: open u boek, gebruik u hersenen en beantwoord zelf met een klein beetje moeite de vraag. Ghaaa.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Oh. Mijn. God. Mensen in de FB-groep blijven werkelijk de domste vragen stellen. Djeez. Het is echt niet grappig hoe dom die vragen zijn. En nee, niet van; dat lijkt een domme vraag, maar is eigenlijk vrij slim. Of van; dit is een irritante vraag, want het antwoord staat niet letterlijk in het boek en ik weet het ook niet, en we moeten dat waarschijnljik wel kennen. Nee, dit zijn vragen van: open u boek, gebruik u hersenen en beantwoord zelf met een klein beetje moeite de vraag. Ghaaa.


    Bij ons is het echt volleeeeedig het omgekeerde. Meestal posten ze al oudexamenvragen in de groep één dag na het vorige examen (dit is serieus) en kan ik zelfs de dag voor mijn examen geen antwoord geven op 90% van de vragen. Echt om deprimerend van te worden. Bovendien waren het vorige examenperiode ook abnormaal veel vragen (om de 20 minuten kwam er wel eentje, en dat van 8u 's morgens tot 1u 's nachts), gelukkig is dat nu een beetje geminderd. Vooral nu zijn het er weinig, omdat we maar vier dagen hebben om dit vak te leren en de meesten nu geen tijd hebben om oude examenvragen zelfs maar te bekijken. :') En de enige dingen die vandaag gepost zijn, zijn samenvattingen. Thank god dat er zo'n mensen bestaan. :'D
    *Gaat dringend verder leren*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Welk vak hebben jullie de komende week/weken?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Welk vak hebben jullie de komende week/weken?


    Morgen materiaaltechnologie en ik moet nog véél. D:
    Jij? ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Morgen materiaaltechnologie en ik moet nog véél. D:
    Jij? ^^


    Wow dat klinkt alsof je productontwikkeling studeert?
    Ik heb maandag psychologie van de individuele verschillen :c kill me now pls

    [ bericht aangepast op 3 juni 2016 - 17:34 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Wow dat klinkt alsof je productontwikkeling studeert?
    Ik heb maandag psychologie van de individuele verschillen :c kill me now pls


    Nee, burgerlijk ingenieur, haha. (:
    Dat klinkt als veel uit het hoofd leren. :c


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.