• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Weet je, wees maar al blij dat je geen cursussen hebt uit DE TIJD DAT MEN NOG FUCKING MET TYPMACHINES SCHREEF IK BEN NIET AAN HET ZEVEREN IK HEB TWEE ZULKE CURSUSSEN DIT SEMESTER. Dus ja :p


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Chavez schreef:
    Weet je, wees maar al blij dat je geen cursussen hebt uit DE TIJD DAT MEN NOG FUCKING MET TYPMACHINES SCHREEF IK BEN NIET AAN HET ZEVEREN IK HEB TWEE ZULKE CURSUSSEN DIT SEMESTER. Dus ja :p


    Oké, da's erg. :')

    Je weet dat je je ouders dankbaar mag zijn als je het op kot luxueuzer hebt dan thuis. :'D Anyway, morgen nummer drie. :Y) Nog mensen die morgen examen hebben?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb morgen nummer twee: Wiskunde...


    What would Emma do?

    Pterodactyl schreef:
    Ik heb morgen nummer twee: Wiskunde...


    Omfg, ik dacht, heeeee, ik ook! En toen pas merkte ik dat we dezelfde opleiding doen. :') Stiekem herkende ik je niet met je profiel, but still, de blok..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Succes allebei, ik heb ook wiskunde! Tweede keer al, en niet de laatste keer, haha. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb morgen chemie. Help.
    En net dat ene weekend dat ik op school wil blijven, beslist de verantwoordelijke om te sluiten. Omdat de helft vd leerlingen al gedaan hebben en overlast kunnen zorgen. Thanks, Obama. Mag ik lekker naar huis en de avond voor het examen nog naar hier tsjollen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik zit echt in een leerdal


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Scheikunde morgen wordt heeeeelll..... We hadden zo'n pakket aan opgaven gekregen, ik heb het doorgewerkt en snap er nog weinig van....


    Stenenlikker

    Hopelijk ben ik er op dit examen door, want met die standard setting weet je nooit. :c


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Hopelijk ben ik er op dit examen door, want met die standard setting weet je nooit. :c

    standard setting?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Patholoog schreef:
    (...)

    Omfg, ik dacht, heeeee, ik ook! En toen pas merkte ik dat we dezelfde opleiding doen. :') Stiekem herkende ik je niet met je profiel, but still, de blok..


    Slimmerd! :'D

    Wel, dat wordt een dikke buis...


    What would Emma do?

    Chavez schreef:
    (...)
    standard setting?


    Dat is bij MC, ik weet niet of het overal zo is, maar dat is ingevoerd hier na het afschaffen van giscorrectie. Het betekent dat je om erdoor te zijn bijvoorbeeld 7/10 MC-vragen juist moet hebben ipv 5. Dus je moet er gewoon meer juist hebben dan je zou denken. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Dat is bij MC, ik weet niet of het overal zo is, maar dat is ingevoerd hier na het afschaffen van giscorrectie. Het betekent dat je om erdoor te zijn bijvoorbeeld 7/10 MC-vragen juist moet hebben ipv 5. Dus je moet er gewoon meer juist hebben dan je zou denken. :')

    Ew.

    Ik ben toch blij dat ik niet in dat systeem zit. Bij ons is het abnormaal als er examens volledig uit meerkeuze bestaat.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Dat klinkt echt niet leuk, ik vind 20% hoger te moeten scoren wel wat veel eigenlijk... Dan heb ik liever gewoon giscorrectie, bij ons gaat er zelf niet eens een volledig punt af als je mist, een halve... soms zelfs maar 0,25... Geef mij dan maar met giscorrectie. De kans dat je punten behaalt door 4 keer te gokken tussen 2 of 3 mogelijkheden is veel groter dat je er 4x volledig naast zou schieten..., en dan pas - 1 zou hebben.

    Bij ons is alles altijd in essay - vorm. Teksten schrijven over bepaalde onderwerpen en fenomenen dus. Dat is ook wel lastig want als zo'n vraag op 8 punten staat, zullen je ze voor een tekst uit principe nooit het maximum toekennen. Bij juist - fout vragen heb je niet van die "spookpunten'' die je toch nooit behalen kan, en kun je hoger scoren. Dat is dan weer een voordeel aan meerkeuze.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Chavez schreef:
    (...)
    Ew.

    Ik ben toch blij dat ik niet in dat systeem zit. Bij ons is het abnormaal als er examens volledig uit meerkeuze bestaat.


    Ze waren niet volledig meerkeuze. ^^ Ik denk dat het MC ongeveer de helft van de punten zal zijn.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.