• Jaja, vanavond is De Mol na 13 jaar terug in Vlaanderen te zien! *O* Voor de mensen die het niet kennen:
    Concept
    Het programma werd bedacht door Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove en werd uitgezonden door de VRT. Het concept is aan meer dan 50 landen verkocht. Het tweede seizoen van de Vlaamse serie werd in 2000 bekroond met de Gouden Roos, een van de belangrijkste internationale televisieprijzen. De Mol won zowel in 2000 als in 2003 ook Humo's Prijs van de Kijker. Vanaf 1 februari 2016 wordt het programma uitgezonden op VIER.

    Format
    In het programma moet een groep kandidaten (vijf mannen, vijf vrouwen) opdrachten uitvoeren in het buitenland. Voor iedere opdracht kunnen ze geld verdienen. Eén van de deelnemers is echter een saboteur, een bedrieger, de Mol. De Mol zal proberen het geld in de kas zo laag mogelijk te houden door de kandidaten tegen te werken. De Mol wordt van tevoren geïnformeerd over iedere opdracht. Aan het eind van elke aflevering moeten de kandidaten 20 vragen over de Mol (met uitzondering van finale: 40 vragen) beantwoorden. Degene die dan de minste goede antwoorden over de Mol gegeven heeft, valt af. De kandidaat die als laatste overblijft, wint het geld in de pot.
    Wikipedia


    Voor het langverwachte vierde seizoen van De Mol trekt Gilles de Coster samen met tien onbekende Vlamingen naar Zuid-Amerika. Drie weken lang reizen ze door Argentinië, het land van gaucho’s en tango, en van Messi en Maradona. Ze maakten een adembenemende rondreis, maar werden ook fysiek en mentaal op de proef gesteld.

    De tien kandidaten hebben één gezamenlijk doel: alle opdrachten doen slagen om zo veel mogelijk geld te verdienen. Daarvoor zijn ze op elkaar aangewezen en al gauw ontstaan er nauwe banden. Toch kunnen ze niemand echt vertrouwen, want in de groep zit een verrader, een saboteur. Eén van hen is De Mol.

    Zo snel mogelijk De Mol ontmaskeren is de boodschap. Want hij of zij die op het einde van de reis het meeste weet over de identiteit van De Mol wint de volledige geldprijs.


    Hier heb ik dus zó lang naar uit gekeken! Vroeger volgde ik de Nederlandse versie, maar ik was het beu dat ik het constant online moest inhalen. :') Nu er eindelijk nog eens een Vlaamse versie is, ga ik die sowieso tot het einde volgen. :Y)
    Wie kijkt er nog vanavond?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Boettgeri schreef:
    Ik zou gewoon echt super hard in die microfoon geroepen hebben. :'D


    Same! Ik dacht echt exact hetzelfde en mijn vienden vonden dat gemeen. :')
    Ik heb een slecht voorgevoel dat Stijn het is, maar dat mag niet want ik wil dat hij wint. ;-;


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vind dat Cathy nog steeds te erg molt, waardoor ik niet denk dat ze het is. Moest ze de mol zijn, dan vind ik haar eigenlijk geen goeie mol. Op dit moment vind ik Hanne nog steeds verdacht. Gilles verdenk ik eerlijk gezegd niet, bij Stijn weet ik het gewoon niet. Bruno vond ik nu wel verdacht, maar die is naar huis, dus ja.


    16 - 09 - '17

    het minst verdenk ik stijn en Gilles. Puur omdat ze zich altijd erg focussen op de proeven. Cathy doet te hard haar best om het spel te 'saboteren' en Hanne is 'net' altijd iets te laat als ze het vind. Maar nu ik alles zo opsom... Hmmm


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik heb nog eens verschillende artikels gelezen over gisteren en theorieen, en

    IK WEET HET NOG STEEDS NIET


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Same! Ik dacht echt exact hetzelfde en mijn vienden vonden dat gemeen. :')
    Ik heb een slecht voorgevoel dat Stijn het is, maar dat mag niet want ik wil dat hij wint. ;-;


    Haha, lekker gemeen zijn, maar het wel weten!

    Ik heb wel het gevoel dat Hanne er al te lang in zit om 'normaal' te zijn. Ze was niet een van de beste spelers, maar ze zit er nog wel in. De anderen waren wel mensen waarvan ik had verwacht dat ze zo ver zouden geraken.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2016 - 10:34 ]


    What would Emma do?

    Ledecky schreef:
    (...)

    Same! Ik dacht echt exact hetzelfde en mijn vienden vonden dat gemeen. :')
    Ik heb een slecht voorgevoel dat Stijn het is, maar dat mag niet want ik wil dat hij wint. ;-;


    ik zou een megaflauwe mop vertellen, zo flauw dat je echt wel moet lachen/facepalmen xd


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Value schreef:
    (...)

    ik zou een megaflauwe mop vertellen, zo flauw dat je echt wel moet lachen/facepalmen xd


    Dat zou ook wel geweldig zijn. :'D Spoiler eigenlijk totaal niet nodig, maar goed. x)


    What would Emma do?

    Kalisto schreef:
    Ik vind dat Cathy nog steeds te erg molt, waardoor ik niet denk dat ze het is. Moest ze de mol zijn, dan vind ik haar eigenlijk geen goeie mol. Op dit moment vind ik Hanne nog steeds verdacht. Gilles verdenk ik eerlijk gezegd niet, bij Stijn weet ik het gewoon niet. Bruno vond ik nu wel verdacht, maar die is naar huis, dus ja.


    Dit is echt precies wat ik dacht haha. Ik hoop wel dat Gilles in de finale komt, evenals Stijn en Hanne. Ik weet niet, maar ik heb het gewoon niet zo op Cathy..


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Kenways schreef:
    (...)

    Dit is echt precies wat ik dacht haha. Ik hoop wel dat Gilles in de finale komt, evenals Stijn en Hanne. Ik weet niet, maar ik heb het gewoon niet zo op Cathy..


    Haha. Ik hoop ook dat Gilles en Stijn er komen. En ik heb net hetzelfde met Cathy.
    Maar serieus, ben ik de enige die het met Gilles eens wat over die dingetjes voor de vragen van de test? Waarom zou Hanne er zomaar drie krijgen en de rest twee? Echt boem, zonder overleggen, Hanne krijgt er drie. Bruno zijn idee was echt super, iedereen twee van die dingetjes en één iemand drie, maar ze hadden in die vijf minuten tijd toch ook wel kunnen overleggen wie die derde ging krijgen? Nee, het was meteen Hanne, dus ik snapte Gilles wel.


    16 - 09 - '17

    Kalisto schreef:
    (...)

    Haha. Ik hoop ook dat Gilles en Stijn er komen. En ik heb net hetzelfde met Cathy.
    Maar serieus, ben ik de enige die het met Gilles eens wat over die dingetjes voor de vragen van de test? Waarom zou Hanne er zomaar drie krijgen en de rest twee? Echt boem, zonder overleggen, Hanne krijgt er drie. Bruno zijn idee was echt super, iedereen twee van die dingetjes en één iemand drie, maar ze hadden in die vijf minuten tijd toch ook wel kunnen overleggen wie die derde ging krijgen? Nee, het was meteen Hanne, dus ik snapte Gilles wel.


    Exact! Al zag ik Cathy er heel goed toe in staat om toch de eerste ronde er eentje te nemen, gewoon om te mollen. Want tja, dat is nu eenmaal wat ze doet haha. Doordat ze nog gauw naar binnen rende is ze bij mij niet meer heel verdacht eigenlijk. Een mol zou dat niet nodig hebben en is enkel blij dat er weer geld uit de pot gaat, lijkt me.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Kenways schreef:
    (...)

    Exact! Al zag ik Cathy er heel goed toe in staat om toch de eerste ronde er eentje te nemen, gewoon om te mollen. Want tja, dat is nu eenmaal wat ze doet haha. Doordat ze nog gauw naar binnen rende is ze bij mij niet meer heel verdacht eigenlijk. Een mol zou dat niet nodig hebben en is enkel blij dat er weer geld uit de pot gaat, lijkt me.


    Maar de mol kan ook slim spelen en die dingen uit de rest hun handen trekken, zodat zij minder kans hebben om door te gaan (ook al heeft de mol daar eigenlijk weinig aan, kan tactisch zijn). Daarbij maakt dat de mol ook minder verdacht, omdat ze dan denken dat die ook gewoon heel graag wil blijven en zo.


    16 - 09 - '17

    Kalisto schreef:
    (...)

    Maar de mol kan ook slim spelen en die dingen uit de rest hun handen trekken, zodat zij minder kans hebben om door te gaan (ook al heeft de mol daar eigenlijk weinig aan, kan tactisch zijn). Daarbij maakt dat de mol ook minder verdacht, omdat ze dan denken dat die ook gewoon heel graag wil blijven en zo.


    Dat is waar, alleen vind ik het gewoon niet overeen komen met Cathy's tactiek. Als bijvoorbeeld Hanne dat had gedaan, dan had ik het meer begrepen als zij de mol is. Cathy probeert namelijk zo erg de mol uit te hangen, dat het haast vreemd is dat ze gewoon kandidaat speelt. Teminste, dat vind ik haha.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Kenways schreef:
    (...)

    Dat is waar, alleen vind ik het gewoon niet overeen komen met Cathy's tactiek. Als bijvoorbeeld Hanne dat had gedaan, dan had ik het meer begrepen als zij de mol is. Cathy probeert namelijk zo erg de mol uit te hangen, dat het haast vreemd is dat ze gewoon kandidaat speelt. Teminste, dat vind ik haha.


    True, daar ben ik het eigenlijk helemaal mee eens.


    16 - 09 - '17

    Als Gilles de mol niet is, dan eet ik mijn kat op. Stijn scoort veeeel te veel geld om de mol de zijn en Hanne en Cathy zijn te obvious, idk wie verder nog in het spel zit. Nope, Gilles is onopvallend, en like, wie gaat er nu zo'n schattig iemand verdenken?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wookiee schreef:
    Als Gilles de mol niet is, dan eet ik mijn kat op. Stijn scoort veeeel te veel geld om de mol de zijn en Hanne en Cathy zijn te obvious, idk wie verder nog in het spel zit. Nope, Gilles is onopvallend, en like, wie gaat er nu zo'n schattig iemand verdenken?


    Gilles doet gewoon veel te veel moeite, en er zijn heel veel momenten geweest waarop hij perfect zou kunnen saboteren hebben (die ik nu niet ga oplijsten, want ik ben lui).


    But I still have this faith in the truth of my dreams.