• Jaja, vanavond is De Mol na 13 jaar terug in Vlaanderen te zien! *O* Voor de mensen die het niet kennen:
    Concept
    Het programma werd bedacht door Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove en werd uitgezonden door de VRT. Het concept is aan meer dan 50 landen verkocht. Het tweede seizoen van de Vlaamse serie werd in 2000 bekroond met de Gouden Roos, een van de belangrijkste internationale televisieprijzen. De Mol won zowel in 2000 als in 2003 ook Humo's Prijs van de Kijker. Vanaf 1 februari 2016 wordt het programma uitgezonden op VIER.

    Format
    In het programma moet een groep kandidaten (vijf mannen, vijf vrouwen) opdrachten uitvoeren in het buitenland. Voor iedere opdracht kunnen ze geld verdienen. Eén van de deelnemers is echter een saboteur, een bedrieger, de Mol. De Mol zal proberen het geld in de kas zo laag mogelijk te houden door de kandidaten tegen te werken. De Mol wordt van tevoren geïnformeerd over iedere opdracht. Aan het eind van elke aflevering moeten de kandidaten 20 vragen over de Mol (met uitzondering van finale: 40 vragen) beantwoorden. Degene die dan de minste goede antwoorden over de Mol gegeven heeft, valt af. De kandidaat die als laatste overblijft, wint het geld in de pot.
    Wikipedia


    Voor het langverwachte vierde seizoen van De Mol trekt Gilles de Coster samen met tien onbekende Vlamingen naar Zuid-Amerika. Drie weken lang reizen ze door Argentinië, het land van gaucho’s en tango, en van Messi en Maradona. Ze maakten een adembenemende rondreis, maar werden ook fysiek en mentaal op de proef gesteld.

    De tien kandidaten hebben één gezamenlijk doel: alle opdrachten doen slagen om zo veel mogelijk geld te verdienen. Daarvoor zijn ze op elkaar aangewezen en al gauw ontstaan er nauwe banden. Toch kunnen ze niemand echt vertrouwen, want in de groep zit een verrader, een saboteur. Eén van hen is De Mol.

    Zo snel mogelijk De Mol ontmaskeren is de boodschap. Want hij of zij die op het einde van de reis het meeste weet over de identiteit van De Mol wint de volledige geldprijs.


    Hier heb ik dus zó lang naar uit gekeken! Vroeger volgde ik de Nederlandse versie, maar ik was het beu dat ik het constant online moest inhalen. :') Nu er eindelijk nog eens een Vlaamse versie is, ga ik die sowieso tot het einde volgen. :Y)
    Wie kijkt er nog vanavond?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wookiee schreef:
    Als Gilles de mol niet is, dan eet ik mijn kat op. Stijn scoort veeeel te veel geld om de mol de zijn en Hanne en Cathy zijn te obvious, idk wie verder nog in het spel zit. Nope, Gilles is onopvallend, en like, wie gaat er nu zo'n schattig iemand verdenken?


    HAHAHAHA.

    Omg, ik hoop dat Cathy er vanavond uit ligt en dan krijg ik mijn droomfinale.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Team Gilles against Cathy, cuz Hanne is de mol :]

    [ bericht aangepast op 14 maart 2016 - 21:48 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    OMG IK WIST HET
    Ik heb op de app alles op Hanne gezet. Bij die finale pluk ik mijn hoofd kaal van de stress.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Kunnen er spoilers gezet worden? Ik ben helemaal bij, maar andere mensen misschien niet.

    Nu ben ik er zeker van dat Hanne de mol is!


    16 - 09 - '17

    Op de app stem ik sinds de tweede aflevering altijd op Gilles en ik denk dat dat de enige kans is om iets te winnen. Dus ik hoop, en ik denk dat het nog best mogelijk is, dat Gilles de mol is!


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    Op de app stem ik sinds de tweede aflevering altijd op Gilles en ik denk dat dat de enige kans is om iets te winnen. Dus ik hoop, en ik denk dat het nog best mogelijk is, dat Gilles de mol is!


    Ik weet het niet, hij doet echt heel veel moeite en als je goed naar zijn gezicht en zo kijkt, zie je dat hij het écht meent. Like hij gaat niet de longen uit zijn lijf rennen tegen die metro als hij de mol is, right? x)
    Hanne is zo'n apart geval, zij ontdekt alles net te laat :') of idk


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Mijn twee mollen zitten er nog in. Whoo! 66% kans om het juist te hebben.


    Ex astris, sciencia

    Wauw Hanne, super verdacht. :'D Zeggen dat je wil gaan voor een vrijstelling, tijdens de voorbereiding goed schieten en nu ineens ernaast? Die wil gewoon goede info wegkapen. :'D Zij is ook mijn mol...

    Wel een zalige opdracht, met die brandende pijlen. Ik zou echt niet zo snel kunnen nadenken over die pijlen nemen. :'D Die Gilles is echt slim. Ik zou het niet geweten hebt dat je dat met die vier had kunnen doen hoor. Ik wist wel dat je vier moest overhouden, maar dat veelvoud... Ik ben wel blij dat hij gemist heeft, die info is te leuk. :3 Al hadden ze het wel al verklapt in de tussenstukjes dat het ging lukken.

    Hanne is mijn mol, met haar sneaky gedoe. Ik ben benieuwd wat ze allemaal achter houdt. Ze is echt iemand die er als normale deelnemer niet had bij geweest in de finale. Nu er zo weinig overblijvende deelnemers zijn, kan ze het niet goed meer verstoppen.

    Stijn en Hanne zijn wel love zeh.


    Edit: ik ben nog aan het kijken, dus het kan fout zijn wat ik zeg. :'D

    [ bericht aangepast op 14 maart 2016 - 22:45 ]


    What would Emma do?

    Kalisto schreef:
    Kunnen er spoilers gezet worden? Ik ben helemaal bij, maar andere mensen misschien niet.

    Nu ben ik er zeker van dat Hanne de mol is!


    I second this! Ik zou oprecht verbaasd zijn als het niet zo was.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ben nog altijd niet zeker dat het Hanne is, tbh. In het begin was echt iedereen: 'Nee, Hanne is 'm sowieso niet.' Nu plots denkt heel België dat zij het is. Gilles zou voor mij lekker onverwacht zijn, maar ik kan me niet herinneren dat er door hem zoveel is fout gelopen?
    MAAR OMG STIJN. Ik heb echt geroepen tegen mijn tv. Ugh, ik wilde hem er zoooo graag in hebben. ;c


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Heeft iemand het artikel gelezen met de mogelijke tip in de laatste aflevering? Met het groene scherm en daarin een ander logo van de Mol?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Heeft iemand het artikel gelezen met de mogelijke tip in de laatste aflevering? Met het groene scherm en daarin een ander logo van de Mol?


    Nee.


    16 - 09 - '17

    Ledecky schreef:
    Heeft iemand het artikel gelezen met de mogelijke tip in de laatste aflevering? Met het groene scherm en daarin een ander logo van de Mol?


    Ja, maar ik geloof er niet veel van, haha. Die tip met 'maandah' kwam er ook al in voor. Volgens mij is 't gewoon een foutje.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Gandhi schreef:
    (...)

    Ja, maar ik geloof er niet veel van, haha. Die tip met 'maandah' kwam er ook al in voor. Volgens mij is 't gewoon een foutje.


    En er zou ook een G in gezien worden :') Lol ik kan er dan ook wel een C in zien en met wat fantasie een H? :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Troje schreef:
    Team Gilles against Cathy, cuz Hanne is de mol :]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys