• Jaja, vanavond is De Mol na 13 jaar terug in Vlaanderen te zien! *O* Voor de mensen die het niet kennen:
    Concept
    Het programma werd bedacht door Bart De Pauw, Tom Lenaerts, Michiel Devlieger en Michel Vanhove en werd uitgezonden door de VRT. Het concept is aan meer dan 50 landen verkocht. Het tweede seizoen van de Vlaamse serie werd in 2000 bekroond met de Gouden Roos, een van de belangrijkste internationale televisieprijzen. De Mol won zowel in 2000 als in 2003 ook Humo's Prijs van de Kijker. Vanaf 1 februari 2016 wordt het programma uitgezonden op VIER.

    Format
    In het programma moet een groep kandidaten (vijf mannen, vijf vrouwen) opdrachten uitvoeren in het buitenland. Voor iedere opdracht kunnen ze geld verdienen. Eén van de deelnemers is echter een saboteur, een bedrieger, de Mol. De Mol zal proberen het geld in de kas zo laag mogelijk te houden door de kandidaten tegen te werken. De Mol wordt van tevoren geïnformeerd over iedere opdracht. Aan het eind van elke aflevering moeten de kandidaten 20 vragen over de Mol (met uitzondering van finale: 40 vragen) beantwoorden. Degene die dan de minste goede antwoorden over de Mol gegeven heeft, valt af. De kandidaat die als laatste overblijft, wint het geld in de pot.
    Wikipedia


    Voor het langverwachte vierde seizoen van De Mol trekt Gilles de Coster samen met tien onbekende Vlamingen naar Zuid-Amerika. Drie weken lang reizen ze door Argentinië, het land van gaucho’s en tango, en van Messi en Maradona. Ze maakten een adembenemende rondreis, maar werden ook fysiek en mentaal op de proef gesteld.

    De tien kandidaten hebben één gezamenlijk doel: alle opdrachten doen slagen om zo veel mogelijk geld te verdienen. Daarvoor zijn ze op elkaar aangewezen en al gauw ontstaan er nauwe banden. Toch kunnen ze niemand echt vertrouwen, want in de groep zit een verrader, een saboteur. Eén van hen is De Mol.

    Zo snel mogelijk De Mol ontmaskeren is de boodschap. Want hij of zij die op het einde van de reis het meeste weet over de identiteit van De Mol wint de volledige geldprijs.


    Hier heb ik dus zó lang naar uit gekeken! Vroeger volgde ik de Nederlandse versie, maar ik was het beu dat ik het constant online moest inhalen. :') Nu er eindelijk nog eens een Vlaamse versie is, ga ik die sowieso tot het einde volgen. :Y)
    Wie kijkt er nog vanavond?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik zou persoonlijk nooit durven mee te doen, tenzij als Mol zelf ofzo :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ledecky schreef:
    Jajajajaja, ik wist dat het Gilles was (sinds Bruno eruit is :W). Al vind ik het jammer dat het Hanne niet is. :c


    @ Qing i.v.m. die metro:

    Het is juist logisch dat Gilles daar de longen uit zijn lijf heeft gelopen. Hij heeft gekozen voor de opdracht die beslissend is, maar ook voor de opdracht die niet per se geld opbrengt. Want als mol wist hij perfect dat dedrie de opdrachten geen geld hadden opgeleverd, dus logisch dat hij gelopen heeft alsof zijn leven ervan afhing. Of ja, zo brengen ze het toch in beeld. Kan even goed heel anders geweest zijn. ^^
    Hij kwam alleszins helemaal niet verdacht over door die actie, en dat was zijn bedoeling. (;

    Ik snap dat niet helemaal over die metro.
    Hij kon tijdens het rennen toch niet weten dat zij de opdrachten niet hadden gehaald?


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    (...)
    Ik snap dat niet helemaal over die metro.
    Hij kon tijdens het rennen toch niet weten dat zij de opdrachten niet hadden gehaald?


    Hij is de mol, dus zou me niets verbazen als de programmamakers dat tijdens het lopen aan hem hebben gezegd. :')

    [ bericht aangepast op 23 maart 2016 - 17:02 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Hij is de mol, dus zou me niets verbazen als de programmamakers dat tijdens het lopen aan hem hebben gezegd. :')

    Ah zo, dat kan inderdaad dat ze dat hebben gezegd. :p Ze moeten het programma spannend houden. :')


    Ik wil een tuin vol egels

    Gilles was echt een zotgoeie mol. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Wie gaat zich inschrijven voor de volgende editie? :Y)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Troje schreef:
    Wie gaat zich inschrijven voor de volgende editie? :Y)


    Ik probeer mijn papa te overtuigen. Hij zou de nieuwe Bruno zijn, maar dan met meer humor. :'D Jammer genoeg ziet hij het zelf niet zitten, haha.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Troje schreef:
    Wie gaat zich inschrijven voor de volgende editie? :Y)


    Ik! Grapje.


    16 - 09 - '17

    Fuck it, ik schrijf me in. De kans dat ik gekozen word is ongeveer 0,5 % en ik ga spijt hebben als ik het niet doe. (cat)


    What would Emma do?

    Boettgeri schreef:
    Fuck it, ik schrijf me in. De kans dat ik gekozen word is ongeveer 0,5 % en ik ga spijt hebben als ik het niet doe. (cat)


    Kan jij je drie weken vrij maken tijdens het academiejaar? :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik probeer mijn papa te overtuigen. Hij zou de nieuwe Bruno zijn, maar dan met meer humor. :'D Jammer genoeg ziet hij het zelf niet zitten, haha.


    Bruno was geweldig :'D I think your dad would be awesome as well! o.o

    @Felcia: je kans is 0,44445% ;D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ledecky schreef:
    (...)

    Kan jij je drie weken vrij maken tijdens het academiejaar? :'D


    Kans is 0,44445% (met dank aan Qing (cat)), dus ik ga er vanuit dat het niet nodig is. Als ik gekozen word, zeg ik gewoon dat ik een super dure reis heb gewonnen en dan zal ik wel weer zien. x)

    [ bericht aangepast op 29 maart 2016 - 22:28 ]


    What would Emma do?

    Mijn ma gaat zich ook inschrijven, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ga voor iedereen hier duimen :3


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Troje schreef:
    (...)

    Bruno was geweldig :'D I think your dad would be awesome as well! o.o

    @Felcia: je kans is 0,44445% ;D


    Op een of andere manier vinden al mijn vrienden mijn papa geweldig. :')

    @ Felicia, je moet bijna hopen dat je niet gekozen wordt, haha. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.