• Praat hier over seks en alles wat ermee te maken heeft. Heb je interesse in exotische glijmiddelen of wil je beginnen aan de pil? Stel hier je vragen en ze worden (misschien) beantwoord. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    De derde week is toch de slechtste week om te missen? Van mijn pil weet ik dat er in de bijsluiter staat dat je in de tweede week een pil mag missen.
    *not helping sorry*
    Also, ik snap ook niet wat er bedoeld werd met 'je wordt sowieso ongesteld'?


    i put the fun in funeral

    Van de morning after pil kun je ook heel ziek worden, dus als het eigenlijk niet hoeft, zou ik het niet doen - zeker niet in een belangrijke periode (bv tentamens).

    Er zijn pillen waarbij je wel een eisprong hebt (even opgezocht, de minipil) maar dat is geen standaardpil ofzo.

    Overkill schreef:
    De derde week is toch de slechtste week om te missen? Van mijn pil weet ik dat er in de bijsluiter staat dat je in de tweede week een pil mag missen.
    *not helping sorry*
    Also, ik snap ook niet wat er bedoeld werd met 'je wordt sowieso ongesteld'?

    Volgens mij is de 3e week juist goed omdat je met een normale cyclus zonder pil dan je eisprong al hebt gehad. Dus de kans dat je dan alsnog een eisprong krijgt is kleiner dan in de 1e en 2e week. En het sowieso ongesteld worden is omdat je een stopweek hebt waarin je geen pil slikt, en dus ongesteld wordt door gebrek aan hormonen die het uitstellen. Behalve als je de pil doorslikt, dan blijft de hormoonspiegel hetzelfde en blijft de menstruatie uit.

    Overkill schreef:
    De derde week is toch de slechtste week om te missen? Van mijn pil weet ik dat er in de bijsluiter staat dat je in de tweede week een pil mag missen.
    *not helping sorry*
    Also, ik snap ook niet wat er bedoeld werd met 'je wordt sowieso ongesteld'?


    Als je de pil slikt je plant je stopweek in, wordt je ongesteld ook als je zwanger bent. Dat komt door de hormonen en zo. Het kan zijn dat door stress of iets dergelijks de menstruatie uitblijft (sommigen worden bijna niet ongesteld met de pil) maar je lichaam gaat bloeden omdat de hormonen zo aangeven. In je normale cyclus zou je niet meer ongesteld worden omdat er zwangerschap hormonen zijn, maar omdat je de pil slikt, neem je hormonen in waardoor je lichaam het seintje krijgt dat het ongesteld meot worden.

    Zahkriisos schreef:
    (...)
    Volgens mij is de 3e week juist goed omdat je met een normale cyclus zonder pil dan je eisprong al hebt gehad. Dus de kans dat je dan alsnog een eisprong krijgt is kleiner dan in de 1e en 2e week. En het sowieso ongesteld worden is omdat je een stopweek hebt waarin je geen pil slikt, en dus ongesteld wordt door gebrek aan hormonen die het uitstellen. Behalve als je de pil doorslikt, dan blijft de hormoonspiegel hetzelfde en blijft de menstruatie uit.


    Bij mijn pil is zowel de eerste als de derde de pil vergeten niet ideaal. Bij de eerste week is de bescherming kwijt dus moet ik een week condooms gebruiken, in week 3 moet ik doorslikken (of direct stoppen).

    Update (voor de geïnteresseerden): ik heb mijn menstruatie gekregen (nog niet hevig, maar dat is denk ik vooral door de stress).


    The soul needs autumn.

    Super fijn!

    Puellae schreef:
    Super fijn!


    Ik heb me nog nooit zo opgelucht gevoeld.
    Mijn vriend was helemaal verbaasd dat ik echt zo extreem had liggen stressen... tss mannen :p


    The soul needs autumn.

    Puellae schreef:
    (...)

    Als je de pil slikt je plant je stopweek in, wordt je ongesteld ook als je zwanger bent. Dat komt door de hormonen en zo. Het kan zijn dat door stress of iets dergelijks de menstruatie uitblijft (sommigen worden bijna niet ongesteld met de pil) maar je lichaam gaat bloeden omdat de hormonen zo aangeven. In je normale cyclus zou je niet meer ongesteld worden omdat er zwangerschap hormonen zijn, maar omdat je de pil slikt, neem je hormonen in waardoor je lichaam het seintje krijgt dat het ongesteld meot worden.

    Dat kan niet kloppen. Als je zwanger bent, produceert het embryo namelijk en hormoon waardoor je baarmoeder in stand blijft. Het punt bij de pil is alleen: je hormonen worden zo onderdrukt dat er geen eisprong hebt, en nauwelijks een baarmoederwand ontwikkelt waar het eitje zich in kan nestelen. Als het zich nestelt, gaat het echt vrij snel dat oestrogeen(?)vervangend hormoon ontwikkelen.
    Vergeet overigens niet dat je nóóit ongesteld wordt als je de pil slikt. Je hebt dan een onttrekkingsbloeding.
    Het punt van de pil (alsin de anticonceptie/oestradiol) is noujuist dat je lichaam denkt dattie zwanger is, waardoor er geen eisprong plaatsvindt. Dus ik snap jouw redenering niet helemaal.


    Deep inside, I've never felt alive

    Saorsa schreef:
    (...)

    Ik heb me nog nooit zo opgelucht gevoeld.
    Mijn vriend was helemaal verbaasd dat ik echt zo extreem had liggen stressen... tss mannen :p


    Ik begrijp het helemaal! Ook dat van je vriend is heel herkenbaar haha.

    Tony_Stark schreef:
    (...)
    Dat kan niet kloppen. Als je zwanger bent, produceert het embryo namelijk en hormoon waardoor je baarmoeder in stand blijft. Het punt bij de pil is alleen: je hormonen worden zo onderdrukt dat er geen eisprong hebt, en nauwelijks een baarmoederwand ontwikkelt waar het eitje zich in kan nestelen. Als het zich nestelt, gaat het echt vrij snel dat oestrogeen(?)vervangend hormoon ontwikkelen.
    Vergeet overigens niet dat je nóóit ongesteld wordt als je de pil slikt. Je hebt dan een onttrekkingsbloeding.
    Het punt van de pil (alsin de anticonceptie/oestradiol) is noujuist dat je lichaam denkt dattie zwanger is, waardoor er geen eisprong plaatsvindt. Dus ik snap jouw redenering niet helemaal.


    Zolang je de pil blijft slikken, terwijl je zwanger bent, word je dus wel "ongesteld" (bloeding).

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 10:26 ]

    I'm just butting in here, de bloeding die je krijgt als je aan de pil zit is geen 'echte' ongesteldheid. (:

    Also, Saorsa: Fijn om te horen! Ik heb dat ook een keertje gehad en in alle paniek de apotheek opgebeld (lees: mijn vriend destijds, ik durfde niet haha) en toen kreeg ik precies hetzelfde advies. Is ook helemaal goed gekomen. Ik heb nu de spiraal dus die kan ik nooit meer vergeten, wat echt super chill is! (:


    The truth is out there.

    Puellae schreef:
    (...)

    Zolang je de pil blijft slikken, terwijl je zwanger bent, word je dus wel "ongesteld" (bloeding).

    Mag ik vragen waarom jij denkt dat dat klopt? Want ik geef in mijn reactie namelijk een uitleg waarom dat niet zou kunnen kloppen, dus dan vind ik het best wel lastig om te begrijpen waar jij jouw redenering vandaan haalt.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 10:37 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Tony_Stark schreef:
    (...)
    Mag ik vragen waarom jij denkt dat dat klopt? Want ik geef in mijn reactie namelijk en uitleg waarom dat niet zou kunnen kloppen, dus dan vind ik het best wel lastig om te begrijpen waar jij jouw redenering vandaan haalt.


    Omdat wanneer je stopt met de hormonen er een onttrekkingsbloeding komt. Ik weet niet precies hoe het werkt qua hormonen.

    Later in de zwangerschap kan de bloeding uitblijven maar sowieso in het begin zal er gewoon een bloeding zijn.

    Vandaar ook die verhalen van I didn't know I was pregnant.

    Puellae schreef:
    (...)

    Omdat wanneer je stopt met de hormonen er een onttrekkingsbloeding komt. Ik weet niet precies hoe het werkt qua hormonen.

    Later in de zwangerschap kan de bloeding uitblijven maar sowieso in het begin zal er gewoon een bloeding zijn.

    Vandaar ook die verhalen van I didn't know I was pregnant.


    Ja maar, is die bloeding dan zo hevig als bij een menstruatie? Of is het veel minder/anders?

    Nu ben ik weer in paniek


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    The soul needs autumn.