• Praat hier over seks en alles wat ermee te maken heeft. Heb je interesse in exotische glijmiddelen of wil je beginnen aan de pil? Stel hier je vragen en ze worden (misschien) beantwoord. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb soms echt het gevoel dat er geen ideeën van mijn kant komen en ik voel me er een beetje schuldig over oops. Iemand tips hiervoor? (Het is best vaag, maar het ligt aan mijn inexperience I guess)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dat heb ik ook. Dat heb ik bespreekbaar gemaakt en er was niets aan de hand


    26 - 02 - '16

    Ik heb een nogal serieus 'probleem': Ik ben één keer in de derde week mijn pil vergeten. De dag daarvoor heb ik seks gehad en sperma overleefd wel enkele dagen... Ik heb de vergeten pil gewoon ingenomen, in paniek naar de apotheek gebeld en gewoon gedaan wat zij zei = niets doen. Omdat ik de vergeten pil binnen 36 uur heb ingenomen, heb ik de kans op zwangerschap kunnen inperken en moet ik gewoon zien of dat mijn menstruatie doorkomt dit weekend of niet. Door de enorme stress die ik daar dus al een week over heb, bestaat nu wel de kans dat ik te laat ga menstrueren of wie weet niet waardoor ik dus nog meer stress... Ik heb me dus echt nog nooit zo slecht gevoeld...

    Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik weet wel dat de kans nog steeds bestaat dat ik zwanger ben, maar gewoon even een klein beetje meer gerustgesteld worden zou wel fijn zijn...


    The soul needs autumn.

    Sorry, dit maakt het waarschijnlijk erger, maar bij mijn pil moet je een maand doorslikken als je er eentje vergeet in de derde week.

    Maar als de apotheek zei dat je niets hoefde te doen, dan zal dat goed zijn.

    Je moet proberen de gekke ideeën los te laten, want stel dat er iets is kom je daar nu niet achter. Je kunt nog geen test kopen en met de pil word je sowieso ongesteld.

    Door de stress kan het later zijn, maar dat is geen teken of zoiets.

    Als de apotheek zegt dat er niets aan de hand is, dan moet je daar op vertrouwen.

    Probeer je gedachten te verzetten, ga leuke dingen doen.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2016 - 12:41 ]

    Puellae schreef:
    Sorry, dit maakt het waarschijnlijk erger, maar bij mijn pil moet je een maand doorslikken als je er eentje vergeet in de derde week.


    Ja maar ik heb daarna geen seks meer gehad en ben ook van plan om dat de komende drie weken enorm veilig te doen. Sperma overleeft normaal 5 dagen (dacht ik) dus tegen dat ik mijn laatste pil slikte voor de stopweek, was het al uit mijn lichaam.
    f ik dan verder ga of stop, maakte dus niet meer uit voor de seks die ik een week eerder heb gehad. (Dat is toch hoe de apotheek het uitlegde. Ze raadde me daarom aan om wel een stopweek in te lassen omdat ik anders nog drie weken moest wachten voordat ik het 100% weet.. Maar dan ben ik dus niet volledig veilig voor de komende periode. )


    The soul needs autumn.

    Puellae schreef:
    Maar als de apotheek zei dat je niets hoefde te doen, dan zal dat goed zijn.

    Je moet proberen de gekke ideeën los te laten, want stel dat er iets is kom je daar nu niet achter. Je kunt nog geen test kopen en met de pil word je sowieso ongesteld.

    Als de apotheek zegt dat er niets aan de hand is, dan moet je daar op vertrouwen.

    Probeer je gedachten te verzetten, ga leuke dingen doen.


    Hu, ik word sowieso ongesteld? Ook als ik zwanger zou blijken te zijn? Dat wist ik niet!


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    (...)

    Ja maar ik heb daarna geen seks meer gehad en ben ook van plan om dat de komende drie weken enorm veilig te doen. Sperma overleeft normaal 5 dagen (dacht ik) dus tegen dat ik mijn laatste pil slikte voor de stopweek, was het al uit mijn lichaam.
    f ik dan verder ga of stop, maakte dus niet meer uit voor de seks die ik een week eerder heb gehad. (Dat is toch hoe de apotheek het uitlegde. Ze raadde me daarom aan om wel een stopweek in te lassen omdat ik anders nog drie weken moest wachten voordat ik het 100% weet.. Maar dan ben ik dus niet volledig veilig voor de komende periode. )


    Ah zo. Je kunt in je stopweek (en je eerste week, als je echt bang bent) voor de zekerheid een condoom gebruiken, maar daarna moet het dan sowieso weer "goed" werken, dus dan hoeft het niet meer.

    Saorsa schreef:
    (...)

    Hu, ik word sowieso ongesteld? Ook als ik zwanger zou blijken te zijn? Dat wist ik niet!


    Ja want de hormonen wekken zorgen dat de menstruatie uit blijft, dus zodra je stopt ga je menstrueren.

    Je kunt goed je lichaam in de gaten houden, of na een maand een test kopen (daarvoor heeft het geen nut).

    Maar Let wel, door stress en dergelijke kun je ook prikkelbaarder worden, aankomen etc.

    Het kan na een maand wel fijn zijn, zodat je zeker weet dat je het niet bent.

    Maar je moet je nu geen zorgen maken want advies van de apotheek is heel betrouwbaar. Daarbij hangt het heel erg vanaf wanneer je eisprong is en dan moet het net zo zijn dat het die dag was.

    5 dagen is trouwens ook volgens mij niet helemaal waar, ik dacht dat het 3 was.

    Als ik je nu alleen maar gestresster heb gemaakt, mag je me ook een pbtje sturen, dan kan ik iets uitgebreider uit de doeken doen (:

    Komt wel goed!

    Je hebt geen eisprong als je aan de pil bent, dat houdt de pil juist tegen. En in de 3e week is de kans erg klein dat je alsnog een eisprong krijgt. Zaad kan tot een hele week leven, als het echt gezond is. Gewoon een zwangerschapstest doen zodra je ongesteld (had) moet(en) worden en kijken hoe het zit. Mocht je wel zwanger zijn, een overtijdsbehandeling is gratis en is zonder week bedenktijd.

    Er niet aan gedacht een morning after te halen bij de drogist?

    Zahkriisos schreef:
    Je hebt geen eisprong als je aan de pil bent, dat houdt de pil juist tegen. En in de 3e week is de kans erg klein dat je alsnog een eisprong krijgt. Zaad kan tot een hele week leven, als het echt gezond is. Gewoon een zwangerschapstest doen zodra je ongesteld (had) moet(en) worden en kijken hoe het zit. Mocht je wel zwanger zijn, een overtijdsbehandeling is gratis en is zonder week bedenktijd.

    Er niet aan gedacht een morning after te halen bij de drogist?


    In mijn bijsluiter stond dat dat niet moest en ook de apotheek zei dat zoiets niet hoefde. Maar ik ben iemand die nogal begint te stressen voor zo'n dingen, dus misschien was het slimmer geweest om dat toch gewoon te doen..


    The soul needs autumn.

    Ik ken het, ik ben het ook al een paar keer vergeten. Maar de laatste week is inderdaad gunstiger ten opzichte van de eerste of de tweede week. Je hebt precies hetzelfde gedaan ls wat ik die keren heb gedaan, dus het komt vast goed. :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tracker schreef:
    Ik ken het, ik ben het ook al een paar keer vergeten. Maar de laatste week is inderdaad gunstiger ten opzichte van de eerste of de tweede week. Je hebt precies hetzelfde gedaan ls wat ik die keren heb gedaan, dus het komt vast goed. :Y)


    Dit stelt me toch wel wat gerust. Natuurlijk is er nog wel een kans, maar het is altijd fijn om ook hoop te hebben. :p


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    (...)

    In mijn bijsluiter stond dat dat niet moest en ook de apotheek zei dat zoiets niet hoefde. Maar ik ben iemand die nogal begint te stressen voor zo'n dingen, dus misschien was het slimmer geweest om dat toch gewoon te doen..

    Voor zover ik weet kan je gewoon een MAP gebruiken als je je pil vergeet. Daar zijn ze juist voor, ongelukken voorkomen. (: Mocht het ooit weer gebeuren, zou ik het gewoon doen en verder gaan met je normale pil. Alleen even op letten dat je de eerste 3 uur na de MAP niet overgeeft of diarree krijgt.