• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    Inspiratie


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Lizor [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Lizor
    James Potter • ? || ? [?]
    Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || Millard [1.2]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]
    Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    Alice Prewett • Rosie Tupper || Dumbledore [1.6]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Adephagia [1.7]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Lizor [1.7]

    SLYTHERIN
    Daniël Cillin Rogers • Dylan Sprayberry || Transmissions [1.7]
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.4]
    Regulus Arcturus Black • ? || ? [?]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Lizor [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Mulisch [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Lizor [1.6]
    Edward Nathaniel Mulciber • FC || Liber [1.7]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Bigsleep [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Frenchcore [1.1]
    Mavi Fallyn Rogers • Willa Holland || Transmissions [1.7]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || AlecLightwood [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Kathryn Newton || Sociopaths [1.3]
    Ailis Juliet Sutherland • Nastya Kusakina || Adephagia [1.3]
    Alexis Pascal Rutherford • Caitlin Stasey || Mulisch [1.6]
    Alcina Pyralis • Janel Parrisch || TheseWords [1.8]

    RAVENCLAW
    Caspian Foxx Zachariah • Josh Duhamel || SiriuslyBlack [1.7]
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Frenchcore [1.1]
    Axel James Sutherland • Paul Craddock || Adephagia [1.3]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || Dumbledore [1.6]
    Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Mulisch [1.2]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Bigsleep [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || AlecLightwood [1.2]
    Harper Coralie Lukasiak • Gigi Hadid || Dumbledore [1.4]
    Emily Lucy Matthews • Barbara Palvin || Liber [1.5]
    Wiktoria Harmion • Angelica Blick || Polovina [1.5]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || AlecLightwood [1.2]
    Max Adrian Sanderson • Misha Collins || SiriuslyBlack [1.7]
    Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Mulisch [1.2]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Bigsleep [1.3]
    Ashley Joseph Diggory • Ash Stymist || calice [1.6]
    Freya Brennan • Cora Keegan || WillNotLearn [1.8]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Millard [1.2]
    Dove Elisabeth Sparrow • Alexis Ren || SiriuslyBlack
    Chava Hailey Stirling • Brittany Robertson || Altaria [1.5]
    Elise Anna Matthews • Barbara Palvin || Saiph [1.4]


    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW

    Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • ? || Captain

    Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    Beaters
    Sirius Orion Black • Lizor
    Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    Scarlett Rose River • Frenchcore
    Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Unknown
    Chasers
    Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore

    Beaters
    Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    Ashley Joseph Diggory • calice
    Unknown
    Unknown
    Beaters
    Unknown
    Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lajila Vinaya Lancaster

    "Where would I be if I was my brain?"

    Ik laat me gewoon door hem meevoeren en apprecieer het feit dat hij me probeert te troosten, ondanks alles waarvan ik hem heb beschuldigd. Ik zie maar wazig door de hoeveelheid tranen, maar dankzij Peter loop ik gelukkig niet van draaiende trappen af of tegen muren aan. Zou ook wel fraai zijn, zo'n dramatische situatie en gebeurt er zoiets. Zou het effect helemaal verpesten.
          Op een gegeven moment voel ik de grond onder mijn voeten verdwijnen en ik besef me dat Peter me heeft opgetild. Een paar seconden later voel ik een zacht bed onder mijn lichaam en het geluid van gordijnen die worden dichtgeschoven. Het bed deukt wat in voordat ik zijn armen om me heen, die mijn lichaam tegen zijn brost aantrekken. Ik kruip nog wat dichter tegen hem aan en verstrengel onze benen terwijl ik probeer mijn tranen en ademhaling te bedwingen.
          'Dankjewel...' Fluister ik zachtjes en kijk met waterige oogjes naar hem op terwijl ik wat haren uit mijn gezicht veeg. Ik zie ik er nu vast uit als een plaatje, rode, dikke ogen, haren die aan mijn voorhoofd plakken, ik zou zo een modeshow kunnen lopen voor één of ander fancy merk. 'Het spijt me echt zo erg Peter...' Probeer ik mezelf te verontschuldigen en ik kijk hem aan. 'Ik hou echt van je-' Ik klim wat omhoog zodat ik hem zachtjes op zijn lippen kan kussen. '-Alleen... Laat maar... Kun je me alsjeblieft zo blijven vasthouden?'

    Girl next door • Ravenclaw• 17 • Sixth year • Hallways • Peter • Beater • Prefect • Muggleborn


    I just caught the wave in your eyes

    Adalae Cresenta Romanova
    Year 6 • 17 •Slytherin • Pureblood • Birthday girl • Hallways • On her way to Celeb

    Ik keek de jongen met gespleten ogen aan en liet langzaam zijn hand los. Ergens had ik een raar gevoel hierover. Ik stapte iets dichterbij en ging ietwat op mijn tenen staan.
          ‘'Er is een mudblood vermoord. Blijkbaar door een vijfdejaars Slytherin,'' Om eerlijk te zijn, zou het me niks verbazen als hij de moordenaar was. Niet dat ik hem verdacht, maar eerder dat het me ergens niet een hartaanval zou geven.
          '‘Meer weet ik niet, ik heb het niet gezien.’' Ik bleef zijn gezicht grondig inspecteren en slaakte daarna een diepe zucht, om mezelf klaar te maken voor een preek.
          "Ten eerste," Ik keek hem met een serieuze uitdrukking aan. "Je weet dat je me alles kan vertellen, ook al heb je iemand vermoord - ik houd mijn mond als je dat wilt." Zei ik en zuchtte kort. "Maar ik heb liever dat je het nu vertelt dan dat ik er later achterkom," Ik haalde kort mijn schouders op. "Niet dat ik überhaupt verdenk, maar als je dat kind hebt vermoord.." Ik keek hem met een lichte glimlach aan.
          "Knuffel?"


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Chava Hailey Stirling

    Hufflepuff
    _________________________________________________________________________________________________________



    “Well, it's a marvelous night for a Moondance, with the stars up above in your eyes.” zingt mijn harmonica over het terrein. Nou ja zingt… mijn handen en adem waren zo onrustig dat het meer als een valse kraai klonk. Ik blaas een laatste ademtocht in mijn mondharmonica en klop hem uit op mijn broek. Mijn mobiel trilt in mijn jaszak. Met een zucht open ik de groepsapp die ik daarna zonder te lezen weer afsluit.
    Ik wil het niet weten. Ik wil niet herinnerd worden aan een dode afdelingsgenoot. Met een zucht zet ik mijn harmonica weer voor mijn mond, ik wil nog niet terug naar binnen. Straks ligt het er nog. Hoe kan dit nou? Het is verdomme de eerste dag van de kerstvakantie. Wie vermoordt er nou een onschuldige jongen? Hogwarts is een van de veiligste plekken die ik ken! Nou dat gaat nu ook niet meer op. En het is ook nog bijna kerst! De gedachten schieten door mijn hoofd. De jongen die vlak voor kerst vermoord is en,
    ‘en het kerstbal komt eraan.’ fluister ik trillend tegen mezelf. Ik klop mijn mondharmonica af en stop hem terug in mijn broekzak.
    Misschien klinkt het lullig, maar als ik al niet gek word van die dode jongen, dan wel van het kerstbal! Wie wil er nou met mij naar het kerstbal? Wie moet ik aanspreken? Wil ik wel iemand aanspreken?
    ‘O kom op Chava, je gaat niet de hele avond op je kamer zitten. Je kan ook gewoon naar het kerstbal gaan om naar de muziek te luisteren en een beetje te dansen!’ Zodra ik hoor hoe zwak mijn peptalk klinkt, barst ik in lachen uit. Snel kijk ik om me heen, zijn er mensen die me hebben gezien? ‘Ach laat ze lekker denken dat ik gek ben.’ Mijn hand glijdt naar mijn broekzak en pakt mijn harmonica eruit.
    "Its a world of laughter a world of fears…" Al spelend loop ik terug richting het kasteel.

    [ bericht aangepast op 6 april 2016 - 22:22 ]


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney


    Primrose 'Pixie' Matilda York
    Ravenclaw || Betting usually causes the greatest situation
    Het was de eerste dag van de vakantie, en ondanks dat dit het eerste jaar was dat ik niet naar huis ging met kerst, zag ik zeker niet op tegen deze tijd. Kerst was altijd mijn favoriete tijd van het jaar, gezellig, knus, en warm binnen, een winter wonderland buiten. Overal hingen lichtjes, versieringen, in een woord: het magische land waarin ik me thuis voelde. Ik sprong uit mijn bed, en trok een simpel strak rood jurkje aan, met eronder een stel zwarte hakken eronder. Ik ging eigenlijk nooit ook maar mijn kamer uit zonder mijn hakken, laat staan de Common Room. Anders was ik gewoon echt te klein, en zag iedereen me altijd over het hoofd, zelfs de eerste jaars. Ik stak mijn haar op, zodat het niet zou wapperen, en deed wat make-up op, waaronder mijn favoriete rode lipstick. Zo trippelde ik van mijn kamer naar de Common Room, waar ik me voor het vuur liet zakken en zowel met mijn broer, als Frank, een gesprek aanging. Met Frank was het gewoon een gezellig gesprek, wat langzaam begon uit te lopen in een weddenschap over wie het eerst bovenop de Astronomietoren kon zijn, terwijl het met mijn broer wat serieuzer was. Onze moeder was net terug van uitzending, en ze hadden samen een weekje weg gepland, zonder kinderen, zonder echt stil te staan bij de data. Nu vertrokken ze dus vandaag, en zouden we alleen zijn met kerst, en gescheiden van elkaar nog wel. Daar had ik dus echt geen zin in, dus eigenlijk begon ik een plannetje op te zetten om hem hierheen te krijgen. Ik wist dat het niet makkelijk, al dan niet onmogelijk was, maar dat had ik me eerder ook niet laten stoppen. Daarbij waren we ook al vaker samen naar Diagon Ally geweest, dus dit moest ook kunnen. Ik ging dus wat dingen na, en stuurde wat berichtjes rond naar mensen die misschien konden weten hoe ik dit voor elkaar ging krijgen, voor ik opstond, en met het bekende klikkende geluid van mijn hakken, me richting de toren begaf. Intussen was Frank nog bezig met verzinnen wat hij als prijs wilde. Ik wist het wel: Een date naar het bal... En misschien een kus, maar die zou ik anders toch wel van hem stelen. Het was niet dat jongens dat normaal gesproken heel erg vonden, op misschien de lipstickafdruk na dan. Ik trippelde door, tot onderaan de toren, wat ik nog wel aan de jongen doorgaf, voor ik met een vrolijk huppeltje in mijn stap de trap begon te beklimmen. Velen stonden er nog altijd van versteld dat ik op dit soort hakken kon lopen, maar voor mij was het een tweede natuur geworden. De eerste twee jaren had ik nog op gympen gelopen, maar toen ik merkte dat iedereen om me heen langer werd, en ik bleef steken, was het al snel een makkelijke keuze, en het ging gelukkig al direct vrij goed. Ik kwam uiteindelijk boven, en vond daar nog geen Frank, waardoor ik geamuseerd wat sneeuw van de rand tussen twee kantelen in veegde, en daar ging zitten. Het was wel koud, erg koud, maar ik was eerlijk gezegd niet van plan lang buiten te blijven. Ik sloeg mijn benen over elkaar heen en ging verder met dingen regelen voor mijn broer's komst naar Hogwarts, terwijl ik op de jongen wachtte in de kou. Wat er allemaal in de groep werd gezegd, liet ik langs me heen gaan. Ik was op dit moment te hoopvol door de mogelijke komst van mijn broer en de gedachte aan kerst, om de negativiteit tot me door te laten dringen.

    [ bericht aangepast op 6 april 2016 - 22:28 ]


    Bowties were never Cooler


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || Helping my sister with her Christmas prep... While stressing out about my own... Great
    Al vroeg in de ochtend was ik begonnen met pakken voor kerst. Mijn ouders verwachtten me vanavond eigenlijk al, omdat ik niet alleen met hen mijn kerst zou doorbrengen, maar ook met mijn komende schoonouders en echtgenoot, en het moest allemaal vlekkeloos verlopen. Ik kon al moeilijk kiezen tussen jurken, maar ik zou Mavi wel om hulp vragen, en Regulus had de keuze gelukkig al verkleind naar twee jurken. Ik had a een tijdje het werk neergelegd en had mijn spitzen aangetrokken om in mijn dikke flanellen pyjama's wat te dansen. Dit deed ik tot ik een bericht van Mavi kreeg, wat betekende dat ze eindelijk wakker was. Ze vroeg nu alleen mij om hulp, iets wat meestal niet gebeurde. Ik stopte dus snel, en trippelde weer naar boven, om te kijken wat mijn zus wilde. Ik zag boven mijn koffer liggen, open met de twee jurken ernaast, en Mavi's koffer achterop haar bed, met allerlei troep eromheen. Met een soepele sprong in mijn pas, liep ik naar het bed van mijn tweelingzus toe, en sprong erop, haar net missend. "Waarmee kan ik je helpen, Mavivi? Ik weet dat ik slecht ben met relaties en vriendjes enzo, maar ik kan misschien wel meekijken." Zacht aaide ik over haar haren, in de hoop haar niet te hardhandig wakker te maken. Ondanks haar bloedverraad met haar vriendje, een muggle ik kon het nogsteeds niet geloven, bleef ze mijn zus, en ik vond het moeilijk afstand van haar te doen, wat eigenlijk wel zou moeten. "Wat voor kadotjes zat je aan te denken?" Ik wist niet goed wat muggles voor kadotjes gaven, of wat ze wilden, maar het kon toch niet zo moeilijk zijn? Zoetigheid was eigenlijk altijd goed, net als een boek of accessoires. Ik wilde vooral graag weten waar ze aan dacht, want dit was eigenlijk ook nieuw voor mij, en ik wilde haar graag hepen, want no matter what, ze bleef mijn zus.


    Bowties were never Cooler

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Dorms • Jil

    ‘Dankjewel,’ zegt ze zachtjes. Ik kijk haar aan en glimlach zwakjes. Heel voorzichtig strijk ik een plukje haar uit haar gezicht. Ik bijt op mijn lip en sluit mijn ogen voor enkelen seconden.
          'Het spijt me echt zo erg Peter…Ik hou echt van je-'' zegt ze dan. Min hart maakt een sprongetje en ik wil het terug zetten, maar op dat moment voel ik haar lippen op de mijne. Ze zijn zowaar een beetje zout van de tranen, maar ik kan het niet helpen dat mijn hart te keer gaat. ‘-Alleen... Laat maar... Kun je me alsjeblieft zo blijven vasthouden?’
          ‘Ik hou ook van jou,’ fluister ik zachtjes en ik glimlach. ‘Natuurlijk.’ Ik trek haar dichter tegen mijn borst aan en trek de dekens over ons heen. ‘Jil? Dump me alsjeblieft niet,’ fluister ik dan. ‘Ik heb echt nog nooit sex gehad met iemand en ik heb ook nergens over gelogen. Alsjeblieft geloof me. G-Gossip Girl loog.’ Ik kijk haar aan en er wellen tranen op in mijn ogen. ‘Ik zou dat nooit doen,’ fluister ik en een snik rolt over mijn lippen. ‘Vergeef je het me?’ Ik kijk haar aan met grote, betraande ogen en probeer heel hard te vechten tegen een uitbarsting. Ik hou haar nog steeds stevig vast en bijt mijn lip om de tranen te bedwingen.


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."


    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Hallways • Adalae

    ’Ten eerste,’ zegt ze. Nog steeds vertrekt mijn uitdrukking niet en ik blijf haar aan kijken. ‘Je weet dat je me alles kan vertellen, ook al heb je iemand vermoord - ik houd mijn mond als je dat wilt.’ Ze zucht kort, maar ik maak geen aanstalten om mijn mond open te trekken. ‘Maar ik heb liever dat je het nu vertelt dan dat ik er later achterkom,’ voegt ze er aan toe. Ik wil mijn ogen rollen. Het is niet dat er iemand achter gaat komen dat ik het was, behalve degene die ik het laat weten. Daar hoeft ze zich geen zorgen om te maken. ‘Niet dat ik überhaupt verdenk, maar als je dat kind hebt vermoord….’ Ik kijk haar nog steeds aan zonder blikken of blozen.
          ‘Als ik iemand zou vermoorden zou ik het nooit zelf doen, dat is niet mijn manier van werken,’ zeg ik.
          ‘Knuffel?’ Ik kijk haar nog steeds aan en zicht dan vervolgens, waarna ik kort knik. Ik maak echter geen aanstalten om haar te knuffelen. Alls er iets is waar ik een hekel aan heb is het lichamelijk contact met andere. Zelfs die Hufflepuff heb ik met geen vingers aangeraakt. Op zulk soort momenten weet ik zeker dat magie voor mij gemaakt is. Het maakt alles zoveel verdraaglijker.
          ‘Maar denk niet dat je dit nu elke dag mag gaan doen,’ zeg ik. Ik doe geen moeite om de afkeurende toon in mijn stem te verbergen en trek mijn neus op. ‘Dan zoek je maar iemand anders.’


    "I had fun in hell, can I come home now?"

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore

    [

    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Alice and Jase

    Tot mijn grote plezier ligt er een dikke laag sneeuw verspreid over de gronden van Hogwarts. Mijn mondhoeken krullen omhoog als ik de gordijnen open trek. Ik ga in de vensterbank zitten en terwijl ik schoenen aan doe zodat ik zo naar beneden kan gaan, kijk ik uit over het grote meer. Het is nu een jaar geleden sinds dat ik naar Hogwarts gekomen ben. Daarvoor ging ik naar Beauxbatons in Frankrijk, maar voor mijn vader zijn werk, moest hij naar Engeland. Ik trek een dikke, rode trui aan over mijn Hogwarts kleding en op een drafje loop ik naar beneden, nadat ik genoten heb van de sneeuw. Ik spreek met mijzelf af om later naar buiten te gaan en misschien iemand mee te trekken om een sneeuwbal gevecht mee te houden.
          Ik krijg plotseling te horen dat er een Hufflepuff jongen vermoord is en hoewel mijn humeur bijna niet te verpesten is, krijg ik toch een brok in mijn keel. Terwijl ik bezig ben met hoe mooi de sneeuw buiten is, gebeuren er zulke nare dingen en met kerst nog wel! Ik bijt mijn lip en ontwijk de grote groep met leerlingen, wetend dat ik mij niet beter ga voelen als ik ook nog te zien krijg wat er precies gebeurd is. Snel loop ik de Grote Zaal in, opzoek naar Jase en Alice. Zodra ik Jase zie zwaai ik opgewekt naar hem, het nare gevoel in mijn ondermaag diep wegstoppend.
          ‘Sjase! Alice!’ Ik loop naar hen toe en geef ze allebei drie kussen op de wang als begroeting. ‘’oe gaat ‘et?’ vraag ik met mijn overduidelijke Franse accent. Ik schuif bij hen aan tafel. ‘Iek kwam net langs de plek waar ‘et gebeurd ies,’ zeg ik. ‘C’est terrible!’


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Alice Elizabeth Prewett
    Gryffindor • Great Hal • Jase & Lanal

    Alice had bijna het laatste artikel uitgelezen toen twee handen haar zicht bedekten en een zware stem haar toesprak: 'Hey Alice, hoe is het?' Alice lachte zacht en wist meteen wie dit was: Jase. Ze keek glimlachend over haar schouders en volgde hem met haar ogen toen hij plaatsnam naast haar. 'Hey, Jase' zei ze vriendelijk. Ze sloeg de krant op tafel dicht om aan te geven dat ze het wel gezien had. Ze draaide haar lichaam iets naar Jase toe zodat ze hem aan kon kijken.
          'Met mij gaat het goed,' zei ze. 'Met jou ook?' Nog voordat Jase echt kon antwoorden, hoorden we ze een hoge stem met een Frans-accent. Dat kon maar één iemand zijn: Kathelaine. Opnieuw keek Alice over haar schouder en begroette ze Lana glilmachend. Het meisje drukte drie kussen op haar wangen en schoof ook aan tafel aan. Alice was een allemansvriend te noemen, ondanks dat er veel studenten waren die hun pesterijen op haar gemunt hadden omdat ze wisten dat Alice toch nooit iets terug zou zeggen. Lana vertelde over iets verschrikkelijks dat gebeurd was, maar het was Alice compleet ontgaan wat er daadwerkelijk gebeurd was.
          'Wow, wacht even' zei ze verward. 'Vertel eens wat er is gebeurd?' Alice was zo'n meisje dat de nieuwtjes altijd als laatste meekreeg en dit was zo'n moment dat dat bewees. Ze had geen idee waar alle roddels overgingen, maar ze wist dat ze er gauw genoeg achter zou komen als Lana het wist. Ze luisterde naar Lana en moest even haar best doen om niet te gniffelen om haar spontane accent. Ondertussen keek Alice rustig The Great Hall rond, maar toen ze tot de conclusie kwam dat ze niemand interessants zag, keek ze weer naar Lana en Jase.

    [ bericht aangepast op 7 april 2016 - 12:13 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking


    Luke MacNamara
    Hufflepuff || This is gruwesome... I'm out of here
    Het begon als een fijne ochtend. Ik had met Benji afgesproken dat ik op kerstavond naar huis zou komen, en we dan de rest van de vakantie samen konden doorbrengen. Ik had er echt veel zin in, al betekende dit ook dat ik alleen zou zijn voor het bal, maar dat zou vast gezellig zijn. Er waren hier nog zat mensen, waarmee ik een leuke tijd kon hebben. Ik had dus heerlijk mijn pikachu-onesie aangetrokken en was naar de Great Hall gescharreld voor wat te eten. Anders zou ik op de terugweg naar de Common Room wel wat uit de keuken pikken, maar dat deed ik liever niet, omdat ik dan weer op mijn vingers getikt werd omdat ik dingen vies maakte of opat die de huiselven nodig hadden voor het avondeten. Toen ik de hoek om liep, zag ik plots een grote menigte. Normaal was het niet iets waar ik me in zou begeven op een lege maag, maar de stilte van de groep, trok mijn aandacht. Vooraan zag ik bekende rode haren, en wrong mezelf naar voren, iets wat ik mezelf nooit meer zou vergeven, want wat ik zag was verschrikkelijk: Een jongen, een van mijn huis, die ik vaker dan eens had proberen te beschermen van pesterijen, dood, met een woord onontkoombaar in zijn borst: Mudblood "Dia ár sábháil!" mompelde ik ademloos, een kruisje slaand, terwijl het voelde of al het leven uit mijn lichaam werd gezogen. Het lichaam werd verwijderd, en de menigte brak langzaam uit elkaar. Toch bleef het beeld van de jongen voor mijn ogen komen elke keer als ik mijn ogen ook maar sloot om te knipperen. Dit was het punt dat k me naar de rode dame draaide. Lily was duidelijk even aangedaan als ik, waardoor ik mijn armen om haar heen sloeg en haar dicht tegen me aan trok. "Solas Mhic Dé ar a n-anam." mompelde ik nog zacht, voor ik Lily iets van me af hield om haar aan te kijken. "Let's head on." Ik pakte naar hand en nam haar in stilte mee naar buiten. Frisse lucht deed mij altijd heel goed, al wist ik zeker dat dit mij ook niet in de koude kleren zou blijven zitten. Dat was misschien ook de reden dat ik me begon te bedenken over het feit dat ik bleef tot het feest. Als dit met hem zou gebeuren, een jongen die nooit iets had gedaan om dit uit te lokken, kon het zeker met mij gebeuren. Ik was misschien nog wel een half bloed, maar ik stak mijn nek uit, had een vriendje in de normale wereld, en was zeer vocaal tegen iedere fascistische klootzak die iets tegen dit soort kinderen probeerde te doen. Uiteindelijk kwamen Lily en ik aan bij de paddock van de Terzielers. Ik kon ze al jaren zien, maar het leek wel of hun beeld sterker was geworden. Ik zuchtte, liet Lily's hand los, en klom op het hek, waardoor de dieren onze kant op kwamen. "Kom zitten" zei ik met een zacht klopje naast me op het hek, voor ik het dier wat zijn hoofd op mijn schoot had gelegd begon te aaien. Het hielp wel, al voelde ik me nogsteeds dood van binnen, en bovenal onzeker of ik nog wel hier zou moeten blijven.


    Bowties were never Cooler

    Adalae Cresenta Romanova
    Year 6 • Slytherin • Pureblood • Birthday girl • Hallways • On her way to Celeb
    ''Maybe I'm making history right here, right now.''

    '‘Als ik iemand zou vermoorden zou ik het nooit zelf doen, dat is niet mijn manier van werken,’' zei hij en ik keek hem gefronst aan, wat betekende dat ik aan het nadenken was. Oké, misschien had hij daar een punt in, maar alsnog. Echter liet ik een glimlachje zien toen hij een knikje gaf zodat ik hem een knuffel kon geven.
          '‘Maar denk niet dat je dit nu elke dag mag gaan doen,’' zei hij en ik lachte kort. Hij zou beter moeten weten, hij zou later wel onverwachte knuffels van mij krijgen. Precies wanneer hij het niet zou verwachten. ‘'Dan zoek je maar iemand anders.'’ Ik glimlachte en schudde mijn hoofd.
          ''Je kent me al langer dan vandaag, Cel.'' Ik ging op mijn tenen staan en omhelsde hem. ''Alsjeblieft.'' Ik lachte zachtjes en liet hem daarna weer los. ''Dus, wat wil je doen?'' vroeg ik en pakte een haarelastiekje uit mijn jas om daarmee mijn haar in een paardenstaart te doen.
          ''Hm, naar buiten misschien?'' Stelde ik voor en keek uit het raam. Een verse dikke laag sneeuw. Heerlijk. Ik hield van sneeuw, tenzij het in mijn gezicht werd gegooid.

    [ bericht aangepast op 7 april 2016 - 13:13 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.



    Wiktoria Harmion
    6th Year • Pureblood • Ravenclaw • Seeker • Alone • Library


    Als ik mijn boek uit heb loop ik weer terug naar de boekenkast, waar ik een poster zie over het Kerstfeest. Normale personen zouden dat leuk vinden maar ik vind het verschrikkelijk. Ten eerste hou ik niet zo erg van druktes en ten tweede, ik heb geen date en ik zie niemand ervoor aan om mij te vragen. Ik lig namelijk niet echt voor de handliggende optie. Ik ben namelijk voor vele een apart geval als lees fanaat met vaak grijs, golvend haar wat niet natuurlijk is. Ik heb er geen problemen mee, ik ga denk ik toch wel een lees feest houden met mezelf waar ik boeken ga lezen en al mijn gevoelens tijdens het lees zeg tegen de boeken op mijn nachtkastje. Gauw loop ik voorbij de poster en pak ik 'Divergent' op. Stiekem wens ik dat ik zoals Beatrice, de hoofdrol speler ben. Zij is namelijk dapper, intelligent en denkt meer aan anderen dan zichzelf en ze heeft goede vrienden die haar altijd steunen. Ook heeft ze nog een relatie met een stuk en is ze voor vele mensen een held. Dat is namelijk een stukje anders dan mijn eigen leven, die nogal saai is aangezien ik integendeel tot de rest bijna geen vrienden heb. Soms is dat wel fijn, want zo komt niemand achter mijn levensverhaal. Soms is het irritant want dan zie je iedereen met hun vrienden lachen en zit je daar in je eentje te vervelen of te kijken naar je boek, wat ik eigenlijk de hele tijd doe. Stiekem kan ik beter omgaan met boeken dan met andere, want ik ben vrijwel zeker te afzijdig waardoor ik onbekend terrein ben en dus ook een freak. Ik geef ze helemaal gelijk, want ik ben niet het meest normale persoon die op deze aardbol leeft. Ik pak het boek op en loop snel richting mijn stoel, alleen loop ietsjes te snel waardoor ik over een stoel struikel. Haastig sta ik op en ren ik naar de stoel.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    FRANK LONGBOTTOM

    GRYFFINDOR
    Ik zat op mijn kamer een beetje te niksen, vervelen, af en toe proberen een aantal woorden te lezen, half op mijn telefoon kijkend en enorm veel nieuws te ontdekken. Zo was ene Gossip Girl enorm veel drama aan het verspreidden onder mijn schoolgenoten. Gelukkig is er niet veel interessants over mij te vertellen, maar ergens had ik het toch wel te doen met mensen die wel slachtoffer waren van haar gemene berichten.
    Ook werd ik enorm verbaasd door het gegeven dat er een jongen die mij niet echt bekend voorkwam vermoord was. De jongen was vijftien jaar en leek vermoord te zijn doordat hij muggleborn was. Waar sloeg dat nou op?
    Ook had ik een enigszins luchtig gesprek met Pixie, toen ik een weddenschap met haar afsloot. We spraken af op de Astronomietoren, die voor mij best wel ver weg was. Ik durfde nu ook nog wel een andere weddenschap af te sluiten. Namelijk, dat ik erg later zou zijn dan haar.
    Ten eerste was ik klein en kon ik niet snel lopen, al moest ik toegeven dat zij ook niet de langste was. Ten tweede kon je me eerder snel dan langzaam noemen en had ik dat dus ook al niet in mijn voordeel. Ten derde was de Astronomietoren een stuk dichterbij Ravenclaw dan bij Gryffindor. Je kunt dus ook wel zeggen dat het best wel heel erg dom van mij geweest was om deze weddenschap af te sluiten. Misschien was dat dan ook wel de reden dat ik nog niet bedacht had waarvoor ik wilde wedden.
    Toch probeerde ik nog enigszins snel te zijn, wat voor mij dus best een opgave was. Terwijl Pixie me al gauw begon op te hitsen dat zij er al was, rende ik hijgend naar de afgesproken plek. Misschien was het handig om mijn conditie wat te verbeteren, want die was zoals te merken niet al te best.
    Afijn, misschien niet volgens Pixie, maar wel volgens mij kwam ik nog snel aan op de toren.
    Zoals al aangegeven, stond Pixie daar rustig op mij te wachten. Terwijl ik met één hand tegen de muur even een beetje uithijgde, keek ik haar aan. Ze zag er goed uit, hoogstwaarschijnlijk een stuk beter dan ik met mijn tomatenhoofd als een hondhijgend.
    Ze droeg een (heel) kort rood jurkje dat haar erg goed stond.
    'Had ik het niet voorspeld?' zei ik al iets minder hijgend. Ik draaide mijn rug naar de muur, zodat ik er daarmee tegenaan kon leunen. 'En? Wat ben ik je nu verschuldigd?'


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Jason Axel O'Donnell

    "I wasn't told you'd be this cold."

    Ik kijk Alice – ondanks de ongelukkige situatie tussen mij, Chloe en Blake – vrolijk aan. We hebben een kort gesprekje (lees: kort) voordat Lana zich bij ons voegt. Vanaf de andere kant van de Grote Zaal zwaait ze naar me en ik wenk haar bij ons te komen zitten.
          'Met mij gaat het prima hoor.' Zeg ik nog snel tegen Alice met een glimlachje.
          'Sjase! Alice!' Zegt ze en ik moet kort grinniken omdat ze mijn naam nogal apart uitspreekt, best schattig uit haar mond. Vervolgens drukt Lana drie kussen op onze wangen waardoor ik zachtjes moet lachen.
          'Hoe gaat ‘et?' Ze heeft nog overduidelijk last van het feit dat ze niet gewend is de 'h' uit te spreken en ik kijk haar iet wat geamuseerd aan. 'Iek kwam net langs de plek waar ‘et gebeurd iet.' Zegt ze geschokt. 'C’est terrible!'
          Wow, wacht even.' Klinkt Alice verward. 'Vertel eens wat er is gebeurd?' Ik kijk Alice aan en zucht zachtjes.
          'IK heb het gehoord, er is een jongen uit mijn afdeling dood gevonden in de gang, waarschijnlijk vermoord.' Ik houd even pauze en kijk beide dames even aan. 'Ze hebben de zogenaamde dader te pakken, maar ik betwijfel of hij het ook daadwerkelijk is. Daarbij, op de borst van het slachtoffer stond mudblood geschreven. Je kunt er dus wel vanuit gaan dat hij niet de laatste zal zijn.' Ik bijt mijn lip en leun met mijn elleboog op tafel.
          'Hoe dan ook, hebben jullie zin in het feest?' Ik kijk Alice even kort grijnzend aan. Via Twitter had ik haar gevraagd als date en gelukkig had ze me niet afgewezen. We gaan uiteraard als vrienden maar ik kan niet ontkennen dat ze een leuk meisje is dus het zou jammer zijn als ze 'nee' had gezegd.

    Popular guy • Hufflepuff • 17 • Sixth year • Great Hall • Alice & Lana • Keeper • Captain • Pureblood

    [ bericht aangepast op 7 april 2016 - 21:34 ]


    I just caught the wave in your eyes



    Wiktoria Harmion
    6th Year • Pureblood • Ravenclaw • Seeker • Great Hall


    Nadat ik tien hoofdstukken heb gelezen van Divergent, geef ik het op. Ik heb dit boek veel te vaak gelezen en als ik het nog een keer lees in deze periode wordt ik helemaal gek. Snel sta ik op en leg ik gauw het boek terug zodat iemand anders ervan kan genieten die dit boek niet tientallen keren heeft gelezen. Ik pak mijn tas op en loop daarna de bibliotheek uit aangezien ik andere de neiging heb om weer een boek voor de dertigste keer te lezen en lezen is niet leuk als je al tien bladzijdes van te voren weet wat er daar gebeurt. Ik loop allerlei trappenstelsels af totdat ik hoor dat er een jongen is vermoord omdat hij een muggleborn is. Ik kwam daar namelijk achter aangezien een groepje jongens uit Slytherin grapte dat in hun ogen nutteloze Ravenclaw's de volgende zijn. Ik keek hun uiteraad aan met een zeer boze blik en daarna passeer ik de jongens snel. Ik heb namelijk alles behalve zin in ruzie wat niet al te handig is voor mij. Ik zie vervolgens een jongen en twee meisjes met elkaar praten die het heel gezellig hebben en meteen krijg ik een steek van jaloezie. Ik wil ook mensen hebben waar ik goed mee om kan gaan, en dat heb ik eenmaal niet. Na twee minuiten piekeren besluit ik om het raarste te doen wat ik ooit heb gedaan, namelijk uit mezelf naar een groepje lopen. Ik loop met kleine stapjes richting de jongen en meisjes. Ik zwaai lichtjes als ik aankom. "Hallo," zeg ik met een verlegen glimlach terwijl ik me bij hun voeg. Ik kan mezelf voor mijn hoofd slaan, ik klink vast als een hopeloos geval dat vrienden zoekt. Alhoewel ik het best kan wegrennen naar Tokio, besluit ik toch om bij hun te staan in de hoop om niet voor gek te staan.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Alexis Pascal Rutherford

    "I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints."

    Het is pas ochtend of iedereen is alweer door elkaar aan het rennen als een stel kippen zonder koppen. Nou ja, nu moet ik zeggen dat ik van mening ben dat de meerderheid op deze school achterlijk is. De enige uitzonderingen die ik op dit moment kan opnoemen zijn Frankie, Edward, Dorian, Ailis, Regulus, Severus half, Celeb, Blake half, Caleb half en Sirius half. Daar stopt op dit moment mijn lijstje. Geërgerd been ik richting de plaats delict, door de foto in de groep heb ik wel al zo'n idee wie hier achter zit. Celeb. Bij nader inzien hoort hij misschien ook wel bij het groepje mensen dat achterlijk is, ik bedoel: iemand vermoorden op school. Dat is vragen om problemen. Misschien is hij er nu nog wel goed van afgekomen maar dat zal heus niet altijd zo zijn. Eenmaal op de plek aangekomen zie ik een hoop mensen weer weglopen. Het lijk ligt er – helaas – niet meer en zuchtend sla ik mijn armen over elkaar. Een stel eerste jaar uit Hufflepuff kijken me nieuwsgierig aan vanaf de andere kant van de gang en ik kijk hun bitchy aan.
          'Wat?' Bijt ik hun toe en voor ik het weet maken ze zich uit de voeten en rennen ze met een rondvaart de gang uit, watjes. Mijn maag begint te knorren en ik besluit wat te gaan eten. Ik duw wat mensen, die in de weg staan, opzij terwijl ik me richting de Grote Zaal begeef en eenmaal daar kijk ik rond of ik ik een bekend gezicht zie. Helaas is dat niet het geval, althans, niet aan de Slytherin tafel. Andromeda Black zit alleen aan de Hufflepufff tafel en grijnzend stap ik op haar af. Onlangs had ik een brief ontvangen over het heugelijke feit dat Narcissa en Lucius Malfoy verloofd zijn. Laat ik Andy maar eens 'feliciteren'.
          'Als we daar niet Andromeda Black hebben.' Ik neem naast haar plaats en kijk haar geamuseerd aan. 'Niet dat ik denk dat die achternaam nou zo bij je past, ik bedoel, de naam is alleen bedoeld voor mensen die 'm verdienen en jij-' ik laat mijn ogen over haar heen glijden. '-je snapt vast wel wat ik bedoel.' Ik steel wat brood van haar bord en neem een hap ervan. 'Nee, kijk dan naar Narcissa, zij houdt tenminste de eer van de familie Black een beetje hoog, om jou te compenseren. Ze is toch verloofd met Lucius? Nog gefeliciteerd!' Ik forceer een glimlach en kijk Andromeda aan.

    Ultimate bitch • Slytherin• 17 • Sixth year • Great Hall • Andy • Beater • Pureblood


    I just caught the wave in your eyes

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Hallways • Adalae

    ‘Je kent me al langer dan vandaag, Cel.’ Ze gaat op haar tenen staan en omhelst me. Met een arm “knuffel” ik haar half terug. ‘Alsjeblieft.’
          ‘Dank je, dat had ik nou echt nodig,’ zeg ik met een sarcastische ondertoon.
          ‘Dus, wat wil je doen?’ Ik kijk toe hoe ze haar haar vast maakt in een paardenstaart. Ik haal mijn schouder lichtelijk op en wil voorstellen om eten te gaan halen in de Great Hall, maar mijn mond wordt gesnoerd doordat Adalae haar vragen zelf beantwoord.
          ‘Hm, naar buiten misschien?’ Mijn blik gaat naar buiten en ik trek mijn wenkbrauwen op. Een rilling loopt over mijn rug. Fijn. Geweldig.
          ‘Kunnen we niet iets doen wat niet koud, nat of vies is?’ vraag ik. Ik kijk haar aan met een vertrokken gezicht en ril opnieuw. Als er iets is wat ik niet kan hebben is het viezigheid en al helemaal niet gecombineerd met kou. ‘Ik blijf liever binnen. We kunnen wel wat gaan eten? Ik heb honger.’ Zonder haar antwoord af te wachten begin ik in de richting van de Great Hall te lopen. Hoewel ik nog wel wat langer had kunnen luisteren naar het angstige gegil van de leerlingen rondom het lijk, protesteert mijn maag nu toch echt behoorlijk.


    "I had fun in hell, can I come home now?"

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    17 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Great Hall • Alice, Wiktoria and Jase

    'Wow, wacht even,’ zegt Alice verbaasd. ’Vertel eens wat er is gebeurd?' Ik kijk haar lichtelijk verward aan. Hoe kan ze nog niet weten wat er aan de hand is? Iedereen heeft het erover. Ik open mijn mond om iets te zeggen, maar Jase is mij voor. Terwijl ik naar zijn verhaal luister, neem ik een slokje van mijn pumpkin juice.
          ‘Ik heb het gehoord, er is een jongen uit mijn afdeling dood gevonden in de gang, waarschijnlijk vermoord.’ Ik knik instemmend en probeer mijn gezicht in de plooi te houden. ‘Ze hebben de zogenaamde dader te pakken, maar ik betwijfel of hij het ook daadwerkelijk is. Daarbij, op de borst van het slachtoffer stond mudblood geschreven. Je kunt er dus wel vanuit gaan dat hij niet de laatste zal zijn.’ Ik kijk hem aan.
          ‘Que? Dat kan toch niet waar zijn!’ Mijn mond vertrekt en ik kijk naar de deur van de Great Hall. ‘Denk je dat ze alle Muggleborns willen pakken?’ vraag ik voorzicht. ‘Iek ‘oop ‘et niet.’ Een zucht verlaat mijn mond en ik speel een beetje met mijn vingers.
          ‘Hoe dan ook, hebben jullie zin in het feest?’ Ik ben hem dankbaar dat hij het onderwerp veranderd. Het jaagt mij alleen maar angst aan en hoewel ik niet voor veel dingen bang ben, begint dit toch steeds angstaanjagender te worden.
          ‘Iek denk ‘et. Iek moet nog een jurk kopen, maar je hoeft niet een date, toch?’ Op dat moment komt er een meisje aangelopen. Ik kijk op en glimlach naar haar.
          ‘‘allo Wiektoria!’


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.