• Het ‘Get out of your comfort zone’- topic
    “Everything you’ve ever wanted is right outside your comfort zone.”



    Al jaren vind ik het erg moeilijk om uit mijn comfort zone te komen en dingen die ik lasting vind, vermijd ik dan ook liever en dat helpt natuurlijk niet.
    Omdat ik mezelf toch graag wil uitdagen om mijn comfort zone te vergroten, open ik dit topic, want er zijn ongetwijfeld wel meer mensen die hier last van hebben!
    Ik ben iemand die graag in haar eigen wereldje blijft, een ontzettende perfectionist is en contact met onbekenden best lastig vind. Wellicht kunnen we elkaar met dit topic motiveren om toch dingen te doen die we lastig vinden. Natuurlijk hoeven het geen grote dingen te zijn zoals uit een vliegtuig springen, maar juist kleine stapjes waar je tegenop ziet.
    Voor mij is mijn eerste stap uit mijn comfortzone het openen van dit topic geweest, want wat als dit niet goed ontvangen gaat worden of ik rare dingen in de openingspost zet? Toch heb ik vandaag deze stap gezet, want ik wil toch mijn comfort zone vergroten.
    In dit topic kunnen we bespreken wat we moeilijk vinden (nee, er zijn geen ‘domme’ angsten), elkaar motiveren om het toch te doen en natuurlijk onze overwinningen vieren!
    Dus, wie doet er mee en stapt ook zijn/haar comfort zone uit?


    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 12:55 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    MT


    26 - 02 - '16

    Yup. MT indeed. Ik kom nooit echt uit mijn comfort zone. Heel af en toe een topic maken is al heel wat voor me.

    MT! Vind dat inderdaad ook erg moeilijk.


    Slightly drunk.

    Mt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hier ben ik wat mee aan het werken. MT


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Wat leuk dat jullie meedoen! Welkom! *cheerleadsmiley*


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    I feel you!


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik doe mee c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Iedereen zegt dat ik me vrouwelijker moet kleden maar ik heb zo'n hekel aan jurkjes en hakken en vrouwelijke kleding :/


    26 - 02 - '16

    Hehehe, dat old cursed comfort zone.

    Ik ben begin dit jaar zwaar uit m'n comfortzone geklommen door alleen naar Japan te gaan en dat heeft me mentaal sterker gemaakt. Daarvoor werd mijn leven grotendeels geleid door onzekerheden, angsten en negativiteit. Ik krijg het maar niet voor mekaar om af te studeren en heb daardoor maandenlang veel negativiteit binnen gekregen. Ik had heel veel angsten, maar ik ben ertoe in staat ze redelijk te onderdrukken. Angst voor de dood, angst om te leven, angst om mensen te verliezen, angst om mensen te verlaten, angst om te falen. Ofwel: m'n dagelijks denkpatroon was behoorlijk klote en er is mij door drie mensen onafhankelijk gezegd dat ik moet oppassen voor een depressie (waar ook nog eens erfelijke factoren aan kleven).
    Maar in Japan realiseerde ik me wat ik allemaal wel kan, duizenden kilometers bij familie vandaan op een eiland waar ik niemand kende. Het voelde goed dat ik eindelijk in staat was mijn leven écht te leiden zoals dat ik het wilde, in plaats van allemaal dingen die ik moet: ik moet afstuderen, ik moet werk vinden, ik moet geld verdienen, ik moet op mezelf. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een antipathie heb ontwikkeld tegen dingen die ik moet omdat zoveel dingen die ik moet me zielsongelukkig maken. Afijn. Naar Japan gaan was één van de beste beslissingen die ik ooit heb gemaakt.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 14:08 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    MT


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Eerlijk gezegd heb ik dit topic best wel nodig.

    En mensen motiveren is ook fijn. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik ben zojuist uit mijn comfortzone gestapt en lig nu in de tuin te zonnen :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @HANAYA, zo te horen heb je dus een goede keuze gemaakt. Wat ontzettend gaaf trouwens om alleen naar Japan te gaan zeg!

    @Snack, als jij het niet wil, waarom zou je het dan doen?


    Ik heb net de stap gezet om mijn inzending voor een dichtwedstrijd echt in te sturen. Ik heb hem al bijna twee weken af, maar bleef telkens een beetje treuzelen, want wat als ik een beter idee krijg? Het is misschien iets kleins, maar het op de verzendknop drukken kostte meer moeite dan ik had verwacht.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Vroeger droeg ik nooit jurkjes, want ik voelde me te onzeker.
    Nu gaat er bijna geen week voorbij dat ik geen rok of jurkje draag, ik voel me zoveel beter over mezelf. Door iets stoms als een jurkje dragen. Dat was sowieso uit mijn comfortzone, ik durfde nooit de dingen te dragen die ik wilde dus was ik een soort grijze muis. Maar sinds ik mijn eerste jurkje gekocht hebt, draag ik ook andere dingen die niet alles verhullen (ik ben nogal aan de plus-size kant, dus leuke dingen vinden die níet oma-stijl zijn is nogal een challenge).
    Verder ben ik soms nog bang om alleen in public te eten, dit heb ik pas 1 keer gedaan, soms als ik op school ben om te leren (in de bieb bijvoorbeeld) eet ik hele dagen niks omdat ik niet durf. Belachelijk eigenlijk hahaha, maar ach


    tya