• Het ‘Get out of your comfort zone’- topic
    “Everything you’ve ever wanted is right outside your comfort zone.”



    Al jaren vind ik het erg moeilijk om uit mijn comfort zone te komen en dingen die ik lasting vind, vermijd ik dan ook liever en dat helpt natuurlijk niet.
    Omdat ik mezelf toch graag wil uitdagen om mijn comfort zone te vergroten, open ik dit topic, want er zijn ongetwijfeld wel meer mensen die hier last van hebben!
    Ik ben iemand die graag in haar eigen wereldje blijft, een ontzettende perfectionist is en contact met onbekenden best lastig vind. Wellicht kunnen we elkaar met dit topic motiveren om toch dingen te doen die we lastig vinden. Natuurlijk hoeven het geen grote dingen te zijn zoals uit een vliegtuig springen, maar juist kleine stapjes waar je tegenop ziet.
    Voor mij is mijn eerste stap uit mijn comfortzone het openen van dit topic geweest, want wat als dit niet goed ontvangen gaat worden of ik rare dingen in de openingspost zet? Toch heb ik vandaag deze stap gezet, want ik wil toch mijn comfort zone vergroten.
    In dit topic kunnen we bespreken wat we moeilijk vinden (nee, er zijn geen ‘domme’ angsten), elkaar motiveren om het toch te doen en natuurlijk onze overwinningen vieren!
    Dus, wie doet er mee en stapt ook zijn/haar comfort zone uit?


    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 12:55 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    HANAYA schreef:
    Hehehe, dat old cursed comfort zone.

    Ik ben begin dit jaar zwaar uit m'n comfortzone geklommen door alleen naar Japan te gaan en dat heeft me mentaal sterker gemaakt. Daarvoor werd mijn leven grotendeels geleid door onzekerheden, angsten en negativiteit. Ik krijg het maar niet voor mekaar om af te studeren en heb daardoor maandenlang veel negativiteit binnen gekregen. Ik had heel veel angsten, maar ik ben ertoe in staat ze redelijk te onderdrukken. Angst voor de dood, angst om te leven, angst om mensen te verliezen, angst om mensen te verlaten, angst om te falen. Ofwel: m'n dagelijks denkpatroon was behoorlijk klote en er is mij door drie mensen onafhankelijk gezegd dat ik moet oppassen voor een depressie (waar ook nog eens erfelijke factoren aan kleven).
    Maar in Japan realiseerde ik me wat ik allemaal wel kan, duizenden kilometers bij familie vandaan op een eiland waar ik niemand kende. Het voelde goed dat ik eindelijk in staat was mijn leven écht te leiden zoals dat ik het wilde, in plaats van allemaal dingen die ik moet: ik moet afstuderen, ik moet werk vinden, ik moet geld verdienen, ik moet op mezelf. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een antipathie heb ontwikkeld tegen dingen die ik moet omdat zoveel dingen die ik moet me zielsongelukkig maken. Afijn. Naar Japan gaan was één van de beste beslissingen die ik ooit heb gemaakt.


    Ik hoop dat ik dat ook krijg, als ik volgend jaar een semester naar Amerika ga.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ben opgegroeid met alleen maar jongens om me heen. Dus je raad het al; ik draag nooit rokjes, jurkjes of andere supervrouwelijke kleding. Toch vind ik heel veel kledingstukken wel superleuk maar heb ik mijn moed nog niet bij elkaar kunnen rapen om het echt te kopen. Ik heb telkens het idee dat die kleding mij niet staat.
    Toch heb ik een broekje op het oog wat zeker vrouwelijk is (met een jaren 40/50 stijl). Ik ben echt wel gek op heel veel kleding uit die tijd. En ik vind de pinup kapsels en kleding vaak ook erg gaaf. Maar zo ver wil ik me nog niet wagen.

    Plus, I'd like to add: wat ik in Nederland niet snel zou doen, heb ik in het buitenland wel veel makkelijker gedaan. Bijvoorbeeld: ik denk niet dat veel mensen hier alleen uit eten zouden gaan. Omdat ik alleen in Japan was en ik echt niet elke dag ging koken, 'moest' ik wel. En dan zat ik om acht uur 's avonds in een restaurantje waar de demografie voor een groot deel bestond uit zakenmannen die net uit hun werk kwamen, ook alleen aten en ondertussen een beetje manga lazen en met hun telefoon speelden. De eerste paar keren waren eng. Ik liep de eettent binnen en dacht: oh my gaawwdd those Japs are watching the single gaijin coming in.
    Dus nu denk ik; als ik alleen uit eten wil doe ik het toch? De Jappen eten zo vaak alleen buiten de deur. Zo heeft een andere cultuur me minder belemmerend laten denken.

    Zondag ga ik ook uit m'n comfortzone door een jurk te dragen die ik maar één keer echt heb gedragen :Y). EDIT: ik doe 'm morgen al aan!

    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 15:44 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik heb afgelopen zondag mijn haar paars geverfd omdat ik er zin in had en ik draag tegenwoordig veel meer wat ik leuk vind in plaats van wat andere mensen leuk vinden. So I'm on my way, hoewel ik het nog steeds heel lastig vind haha. c:

    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 15:45 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik vind het best wel cool dat je dit topic opent.
    Ik denk dat ik momenteel niet echt serieuze problemen heb, maar net als jou gewoon perfectionistisch (al dan niet te erg) blijf en ben denk ik.
    Ik denk eigenlijk niet dat je altijd uit je comfort zone hoeft te stappen als dit niet nodig is en je er heel ongemakkelijk door gaat voelen. Maar als je wel die behoefte hebt, omdat je echt iets wilt veranderen of juist wilt durven, vind ik dat wel knap dat je het dan doet.


    Aan niets denken is ook denken.

    Mijn topics.
    Getting out of my comfort zone means confessing things........... ja daar ben ik dus slecht in. Want dan gaan mensen me weer verkeerd begrijpen, een zeikerd vinden, en blah blah blah.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Tof dat je hier een topic voor opent. Heel herkenbaar voor de meeste mensen, denk ik zo. Voor mij in ieder geval wel.


    The universal language of art.

    Mijn comfort zone is al groot genoeg. Misschien wat meer Quizletten?

    Ik heb op het moment in mn hoofd dat ik weer eens wil gaan zwemmen. Dat zou echt een hele stap zijn, want ik schaam me zo erg voor mijn lichaam dat ik in de zomer niet eens in een korte broek over straat durf.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik doe mee.

    Zeker omdat ik vaak tegen mezelf zeg. He wat dom dat jij je zo voelt.

    Zelf durf ik bijvoorbeeld niet met het OV.


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Starkbucks schreef:
    Ik heb op het moment in mn hoofd dat ik weer eens wil gaan zwemmen. Dat zou echt een hele stap zijn, want ik schaam me zo erg voor mijn lichaam dat ik in de zomer niet eens in een korte broek over straat durf.


    O same ik heb al 5 jaar niet met plezier gezwommen


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    B4STILLE schreef:
    (...)

    O same ik heb al 5 jaar niet met plezier gezwommen


    :'(
    Die vind ik echt zielig.


    Aan niets denken is ook denken.

    B4STILLE schreef:
    (...)

    O same ik heb al 5 jaar niet met plezier gezwommen


    Ik ook zoiets :') I feel you. Samen zwemmen? ;3


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    MT c:


    soul made of stardust and chaos.

    Katatonia schreef:
    Eerlijk gezegd heb ik dit topic best wel nodig.

    En mensen motiveren is ook fijn. :Y)


    Heaven is a place that we all have