• Het ‘Get out of your comfort zone’- topic
    “Everything you’ve ever wanted is right outside your comfort zone.”



    Al jaren vind ik het erg moeilijk om uit mijn comfort zone te komen en dingen die ik lasting vind, vermijd ik dan ook liever en dat helpt natuurlijk niet.
    Omdat ik mezelf toch graag wil uitdagen om mijn comfort zone te vergroten, open ik dit topic, want er zijn ongetwijfeld wel meer mensen die hier last van hebben!
    Ik ben iemand die graag in haar eigen wereldje blijft, een ontzettende perfectionist is en contact met onbekenden best lastig vind. Wellicht kunnen we elkaar met dit topic motiveren om toch dingen te doen die we lastig vinden. Natuurlijk hoeven het geen grote dingen te zijn zoals uit een vliegtuig springen, maar juist kleine stapjes waar je tegenop ziet.
    Voor mij is mijn eerste stap uit mijn comfortzone het openen van dit topic geweest, want wat als dit niet goed ontvangen gaat worden of ik rare dingen in de openingspost zet? Toch heb ik vandaag deze stap gezet, want ik wil toch mijn comfort zone vergroten.
    In dit topic kunnen we bespreken wat we moeilijk vinden (nee, er zijn geen ‘domme’ angsten), elkaar motiveren om het toch te doen en natuurlijk onze overwinningen vieren!
    Dus, wie doet er mee en stapt ook zijn/haar comfort zone uit?


    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 12:55 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Damn, u cute. Dat broekje staat je echt heel goed! ^^

    Vandaag heb ik niet per se iets gedaan wat ver buiten mijn comfort zone lag (afgezien van zeer oncharmant met schuddend buikvet door een drukke speeltuin rennen om mijn oppaskindjes te vermaken, maar dat telt niet, want daar werd ik voor betaald), maar in de speeltuin heb ik wel een meisje ontmoet dat haar eigen comfort zone uit kroop. Ze was een jaar of vijf en redelijk verlegen, maar toch durfde ze het aan om mij, een volkomen vreemde, een bloemetje te geven en te zeggen "mevrouw, voor jou". Ik voelde me echt plaatsvervangend trots. :'D

    Haha dankjewel ^^

    En dat is echt superschattig.

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Wat zie je er leuk uit, vooral de combinatie van de broek en het shirt vind ik mooi. En je haar zit zo schattig, zo je pony en dan die twee wat langere plukjes haar.

    Gosh, wat een compliment haha. Dankjewel. (bloos)

    Ik ben net uit mijn comfort zone gestapt door in plaats van met grafiet met verf te werken :') Het is misschien iets kleins, maar ik heb het eigenlijk altijd vermeden (sowieso met kleur werken haha) omdat ik het best lastig vind en het toch gaat mislukken, waardoor ik niet oefen en het nog steeds niet kan en dus nog steeds niet doe. Vandaag heb ik toch mijn verfspullen uit de kast gehaald en ik ben eigenlijk best tevreden over het resultaat geworden (zelfs al vroeg ik me letterlijk de hele tijd af waarom ik er ooit aan begonnen ben :') )


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik ben letterlijk altijd buiten mijn comfortzone. Ik stap naar buiten en ik ben oncomfortabel. Maar omdat we het toch allemaal over kleding hebben: ik draag shorts. Het ziet er niet uit, eigenlijk, maar ik ben iets minder warm, I guess. Erg inspirerend en positief bericht, haha.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Necessity schreef:
    Ik ben net uit mijn comfort zone gestapt door in plaats van met grafiet met verf te werken :') Het is misschien iets kleins, maar ik heb het eigenlijk altijd vermeden (sowieso met kleur werken haha) omdat ik het best lastig vind en het toch gaat mislukken, waardoor ik niet oefen en het nog steeds niet kan en dus nog steeds niet doe. Vandaag heb ik toch mijn verfspullen uit de kast gehaald en ik ben eigenlijk best tevreden over het resultaat geworden (zelfs al vroeg ik me letterlijk de hele tijd af waarom ik er ooit aan begonnen ben :') )

    Ga zo door! (flower)


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Krolock schreef:
    (...)
    Wauw dankje haha (bloos)

    Dikke ego boost door al deze reacties damn


    Misschien zoiets? :')




    Aan niets denken is ook denken.

    Ten eerste moet ik zeggen dat het idee achter dit topic echt heel mooi is! Ook heel goed om te zien dat iedereen elkaar zo steunt en oppept!

    En dan nu: volgens mij heb ik geen comfort zone :$ haha. Ik ben best wel luid, implusief en spontaan. En als ik jullie stukjes lees vind ik het heel stom om te lezen dat jullie bijvoorbeeld niet alles durven te zeggen. Dat is naar, want voor jezelf of voor je eigen mening opkomen is heel belangrijk!

    Volgens mij - als ik verkeerd zit en nu teveel in de jullie dit jullie dat vorm spreek en het is vervelend dan sorry en zeg er iets van! - is er gewoon heel veel onzekerheid en dat is super jammer want dat hoeft helemaal niet! Jullie zijn allemaal mooi en knap en stoer en leuk en aardig en gewoon super tof. Of je nu korte broekjes of rokjes draagt, een 50's stijl hebt of band shirts draagt. Het is JOUW stijl, dus JIJ moet hem mooi vinden. En als je het heet hebt, dan trek je een korte broek aan (als JIJ je daar natuurlijk FIJN in voelt).

    Ik heb ook wel mijn kleine momentjes van onzekerheid en dan weet ik niet of het gek is dat ik knalrode schoenen draag, of stoere boots onder een korte broek. maar dan denk ik bij mezelf: ik vind het leuk dus ik draag het en ik ga niet denken aan wat andere mensen vinden want zij hoeven het niet aan.

    Ik hoop echt dat jullie stapje voor stapje, stukje bij beetje, meer zeker kunnen worden en ook iets meer uit je comfort zone kunnen komen. Maar weet ook dat een comfort zone niet persee slecht is, zolang hij maar goed is en fijn is bij jou en je hem met mensen kunt delen.

    Succes met alles (:

    Necessity schreef:
    Ik ben net uit mijn comfort zone gestapt door in plaats van met grafiet met verf te werken :') Het is misschien iets kleins, maar ik heb het eigenlijk altijd vermeden (sowieso met kleur werken haha) omdat ik het best lastig vind en het toch gaat mislukken, waardoor ik niet oefen en het nog steeds niet kan en dus nog steeds niet doe. Vandaag heb ik toch mijn verfspullen uit de kast gehaald en ik ben eigenlijk best tevreden over het resultaat geworden (zelfs al vroeg ik me letterlijk de hele tijd af waarom ik er ooit aan begonnen ben :') )



    Ik herken dit wel. Ik heb laatst mijn eindwerk voor tekenen moeten afronden (voor examen ja) en ik vond het in het begin heel moeilijk om het mooi te vinden. Ik ben geen talentje, dus mijn verfkwaliteiten zijn niet super tof, maar het ziet er wel leuk uit en het verhaal erachter is goed - ik ben dus tevreden met mijn eindresultaat en dat is een goed gevoel! Ik ben misschien meer onder de indruk van andere werken van andere mensen, maar dat zal denk ik bij iedereen wel zo zijn. Het gras is altijd groener...
    Maar experimenteer, oefen en je maakt het je vanzelf eigen. En is het echt niet mooi, dan gooi je het weg, dan kan niemand het zien. En dan probeer je het opnieuw. Ik kan bijvoorbeeld veel beter tekenen, maar met verf knoeien vind ik heel leuk, ook al ben ik er geen kei in.

    Doe wat je leuk vindt, dat is belangrijk!

    Ik heb rokken besteld om te gaan dragen, zowel winter als zomer, en ook al heb ik redelijk 'dikke' onderbenen; I don't give a fuck
    Gisteravond ben ik mee geweest naar een keet, waar ik voorheen altijd toch weer niet ging, en het was gezellig
    Dus ik ben trots op mezelf :3
    Aprendí a vivir - Ik leerde te leven


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    MT


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Ik draag shorts. Fuck you anxiety!!


    26 - 02 - '16

    Gister kwam ik mijn comfortzone tegen bij het winkelen. Ik winkelde iemand die gek is op blingbling sieraden en heel kleurrijke jurken terwijl ik het liefst effen kleuren draag en van simpele kleuren hou. Maar het is voor mij dan geen kwestie van het niet durven aantrekken, ik vind het gewoon niet zo mooi bij mezelf.


    No growth of the heart is ever a waste

    Oneira schreef:
    Ik heb rokken besteld om te gaan dragen, zowel winter als zomer, en ook al heb ik redelijk 'dikke' onderbenen; I don't give a fuck
    Gisteravond ben ik mee geweest naar een keet, waar ik voorheen altijd toch weer niet ging, en het was gezellig
    Dus ik ben trots op mezelf :3
    Aprendí a vivir - Ik leerde te leven

    Je mag ook zeker trots zijn!


    Snack schreef:
    Ik draag shorts. Fuck you anxiety!!

    Goed zo!!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    oke ik droeg vandaag een short en tshirt naar school (first time in forever) en ik kreeg opmerkingen over hoe dun ik was

    waarom


    Heaven is a place that we all have

    Naar onbekende mensen bellen is echt buiten mijn comfortzone, want dan weet ik niet wat ik moet zeggen. Maar vandaag heb ik het wel gedaan (vanwege een vacature en je kon bellen of mailen) en eigenlijk ben ik wel trots op mezelf. Ik heb gewoon gevraagd wat ik wilde weten en het ging goed. :)


    Physics is awesome