• Link naar 1: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516

    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20

    Het was een mooie dag in storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2016 - 7:39 ]

    Jens Potter

    Eens aangekomen, zien Jens en Ellie Graham wegrennen. Lisa en Ava blijven onbeweeglijk achter. "Wat gebeurt er? Waarom voel ik hier zo veel magie in de omgeving?" Vraagt Jens.

    Lisa

    Graham rende in eens weg. Wat doet hij nou weer. "Wat gebeurt er? Waarom voel ik hier zo veel magie in de omgeving?" Vroeg Jens. "ze heeft een beschermingsspreuk uitgesproken, we kunnen er NOG niet in."

    Jens Potter

    "Enig idee hoe? Anders ik wel..." Jens steekt zijn hand al in zijn broekzak waar zijn toverstaf in zit. "En, wij hebben Jos al achter slot en grendel gestoken." Hij legt zijn hand op Ellie's schouder.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2016 - 8:04 ]

    Nakito en ik hebben prive verder gechat. Hier het resultaat. xD


    Regina

    'Ik droomde dat hij dood was, net zoals Peter,' snikte Ruby. 'Het was mijn schuld, ik ben een monster.' Ruby verborg haar gezicht in mijn armen. "Sssst, zeg dat nou niet." Ik wist over wie ze het had, Graham. Gek genoeg was ik niet boos, nee ik voelde me ook een soort van verdrietig. Ik herhaalde de dromen dat het maar een droom was en niks voorstelde. Echter liet mijn moederinstinct me nu in de steek en wist ik niet wat ik moest doen. Bij Henry praatte ik altijd over de droom en dan zorgde we er samen voor dat het slechtte toch verloor. Wat achteraf best raar was van mij. "Wil je erover praten?" was het enige wat ik nog kon verzinnen.

    Ruby

    "Sssst, zeg dat nou niet." suste Regina mij. "Wil je erover praten?" vroeg ze. Ik wilde nee schudden, maar mijn mond zei ja. Ik wist niet zo goed of ik beide dromen moest vertellen. 'Oke,' mompelde ik. 'Ik had twee dromen, je mag mij niet uitlachen om mijn eerste droom.' Ik keek haar doordringend aan. 'Jij, ik en Henry waren in het park aan het picknicken. Henry noemde mij zijn zus en jij was mijn moeder.' Ik voelde dat mijn wangen rood kleuren van schaamte. 'Ja raar he,' mompelde ik. De droom voelde niet raar, ik was er gelukkig, maar Regina vond het vast heel apart. 'Mijn tweede droom,' ging ik snel verder 'Ging over dat ik alleen in het donker was, iets hield mij in de gaten. Toen ik er op afsprong kreeg ik mijn wolfgedaante en vermoorde ik de persoon. Toen zag ik dat het Graham was,' ik snikte weer.

    Regina

    Ze wilde er inderdaad over praten. 'Oke, ikk had twee dromen, je mag mij niet uitlachen om mijn eerste droom.' Ruby keek mij recht in de ogen aan en met een klein lief glimlachje knikte ik naar haar. "Oke." 'Jij, ik en Henry waren in het park aan het picknicken. Henry noemde mij zijn zus en jij was mijn moeder.' Met moeite kon ik mijn gezicht niet laten vertrekken, mijn glimlach bleef er nog steeds, maar ik was vrij verbaast. 'Ja raar he,' mompelde Ruby. Ik schudde zachtjes van niet. Dit leek voor mij wel een droom, maar ook ik werd uit deze droom gehaald, doordat Ruby overging naar haar tweede droom. 'Mijn tweede droom ging over dat ik alleen in het donker was, iets hield mij in de gaten. Toen ik er op afsprong kreeg ik mijn wolfgedaante en vermoorde ik de persoon. Toen zag ik dat het Graham was,' Ruby begon weer met huilen. Met mijn hand streelde ik door haar haar. "Dromen zijn een geschenk voor ons Ruby." begon ik met vertellen, terwijl ik met mijn vinger een traan van haar wang afveegde. "We hebben mooie dromen en slechte dromen, maar deze dromen zorgen ervoor wat we echt leren wat wijzelf willen en waarvoor we bang voor zijn." Ik dacht na over wat ik zei en kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Waarom zou Ruby een dochter van mij willen zijn?

    Ruby

    Ik glimlachte door mijn tranen heen. 'Wat mooi hoe je dat omschrijft.' Voor mij zaten er veel waarheden in mijn dromen. Op dat moment realiseerde ik me dat ik echt opzoek was naar een moederfiguur in mijn leven. 'Ik heb mijn moeder nooit echt gekend,' begon ik. 'Al op jonge leeftijd werd mijn verteld dat mijn ouders niet meer leefden, ik werd opgevoed door Granny. Ik miste mijn ouders, maar ik had er vrede mee.' Ik droomde een beetje weg. 'Op latere leeftijd, toen ik met Snow White rondtrok, kwam ik er achter dat mijn moeder nog leefde. Ze was hetzelfde als ik en ze had een hele pack bij zich. Ze vond Snow een verrader en wilde haar doden. Ik kon het niet laten gebeuren en sprong er tussen. Een pin doorboorde haar hart, door mij is ze dood. Voor even had ik gedacht dat ik mijn moeder terug te hebben, maar niets bleek dus minder waar,' beëindigde ik mijn verhaal. Geen idee waarom ik dit aan Regina vertelde, maar het voelde goed dat ze nu iets wist over mijn achtergrond. 'Het spijt mij trouwens dat ik daar straks zo boos deed.' mompelde ik. 'Ik wil geen strijd meer voeren met je Regina.' Ik keek haar hoopvol aan.

    Regina

    Gelukkig kon ik een kleine glimlach op het gezicht van Ruby laten verschijnen tussen de tranen door. 'Wat mooi hoe je dat omschrijft.' ik voelde dat ik lichtjes kleurde in mijn gezicht. Waarom deed ik nou zo? Ik ben the evil queen, kom op zeg! 'Ik heb mijn moeder nooit echt gekend,' verbrak Ruby de stilte. 'Al op jonge leeftijd werd mijn verteld dat mijn ouders niet meer leefden, ik werd opgevoed door Granny. Ik miste mijn ouders, maar ik had er vrede mee. Op latere leeftijd, toen ik met Snow White rondtrok, kwam ik er achter dat mijn moeder nog leefde. Ze was hetzelfde als ik en ze had een hele pack bij zich. Ze vond Snow een verrader en wilde haar doden. Ik kon het niet laten gebeuren en sprong er tussen. Een pin doorboorde haar hart, door mij is ze dood. Voor even had ik gedacht dat ik mijn moeder terug te hebben, maar niets bleek dus minder waar,' Ik wist niet wat ik hierop moest zeggen. Waarom zou ze dit allemaal aan mij vertellen? 'Het spijt mij trouwens dat ik daar straks zo boos deed.' mompelde ze. 'Ik wil geen strijd meer voeren met je Regina.' Die blik in haar ogen.... Moest ik nu haar hart teruggeven. Nee, het was misschien een truc, of misschien niet maar dan raakte ik haar kwijt. Er verscheen een flauw glimlachje op mijn gezicht. "Tja moeders, ik weet er alles van..." Ik twijfelde of ik mijn verhaal moest vertellen.

    Ruby

    Het luchtte op om dit te vertellen. Niemand kende dit verhaal, behalve Snow. Ik wilde het voor iedereen verborgen houden. En nu stond ik gewoonweg mijn hart open te stellen aan Regina, terwijl ik niet eens een hart had. Ik moest stiekem lachen om mijn eigen gedachten. "Tja moeders, ik weet er alles van..." antwoordde Regina op mijn verhaal. 'Ohh ja,' mompelde ik beschaamd. 'Ik was Cora helemaal vergeten,' Ik wist wie Cora was en wat ze hier in Storybrooke had gedaan. Maar de geschiedenis achter deze vrouw ken ik niet. 'Waarom haatten jullie elkaar zo?' vroeg ik voorzichtig. 'Hield ze niet van jou?' Ik maakte mij los uit Regina's armen en ging rechtop zitten. Ik wist dat het een pijnlijk onderwerp was voor Regina, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.

    Regina

    'Ohh ja,' mompelde Ruby. 'Ik was Cora helemaal vergeten. Waarom haatten jullie elkaar zo?' vroeg Ruby aan mij. 'Hield ze niet van jou?' Ruby ging recht op zitten en keek me nieuwsgierig aan. "Nou ja, ze hield echt van me. Althans daar ben ik later achtergekomen, maar mijn geluk moest haar geluk zijn." Zonder het zelf te beseffen vertelde ik Ruby het hele verhaal van Snow, dat ik haar redden, het een aardig meisje leek, haar vader moest trouwen, maar Daniel leuker vond. "Ik had tegen haar gezegd dat ze het geheim moest houden, maar..." Daniel, het spijt me zo. Ik had dat kind nooit iets mogen zeggen. Ik veranderde langzaam in mijn oude ik weer, the Evil Queen, "Die kleine Snow, praatte haar mond voorbij en daardoor heeft mijn moeder het hart van Daniel voor mijn ogen verpulverd."

    Graham

    Je had geen magie nodig om te ontdekken dat er een aantal spreuken om het huis van Regina zaten. Ik moest alleen een zwakke punt uitkiezen en de sprong wagen. Ik zou er alles voor over hebben om Ruby terug te brengen. Ook al was de prijs mijn eigen leven.


    Do I look like Mother Teresa?

    MT, reageer straks weer


    When you believe your dreams come true



    Elina 'Ellie' Kyriakou


    "Hoe kunnen we de spreuk ongedaan maken?" vraagt Ellie sacarstisch "met een wapen?"


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Jens Potter

    "Met een aantal krachtige spreuken moet het lukken. Maar aangezien Ruby daar binnen zit, en ze niets mag overkomen, is dat geen oplossing. We moeten nadenken." Jens had gezien in welke richting Graham wegliep, en ging ook naar daar. De meisjes waren diep aan het nadenken, en het maakte ze niet uit waar Jens was. Jens zag Graham ergens zitten, en ging er naartoe. "Hey, gaat het wel?" Vraagt Jens.

    Graham

    "Hey, gaat het wel?" Vraagt Jens. Ik kijk kom en bedenk me dan dat ik weer met de kinderen zit opgescheept. "Nee! Het gaat niet! We zitten hier nu maar te praten en doen heel de tijd niks. We hebben een plan nodig, maar die komt maar niet!" Ik stond op. "We moeten sowieso weten wat voor spreuk over het huis is uitgesproken. Ik liep richting het huis toe en keek om. "Jaja ik weet het slecht idee, maar iemand anders een beter idee?" Ik keek de kinderen boos aan. Waarom begrepen ze nou niet dat ik van Ruby hield en haar wilde redden?


    Do I look like Mother Teresa?

    Jens Potter

    Jens zag de woede in Grahams ogen. Hij wilde wenen, maar vermande zichzelf. "Ik begrijp dat je Ruby wilt redden. Maar blijf rustig! Ik kan wel ontrafelen welke spreuk er wordt gebruikt en wat die inhoud, maar ik heb moet eerst even nadenken welke spreuk het beste is. Wacht 5 minuten en we kunnen hopelijk naar binnen." Zegt Jens. Hij beseft dat Regina het niet bij die ene simpele spreuk gaat laten. Hij bedenkt wat ze allemaal kan doen en hoe hij en de rest er tegen in kan gaan.

    Jens Potter

    "Dit lijkt me de beste spreuk: Delitium Shildus. Het laat alle schilden verdwijnen. Ik denk dat als je in het schild gaat, je na enkele seconden sterft... Dus, iedereen akkoord?" Jens staat al klaar met zijn toverstaf richting het huis.

    Harry_Potter007 schreef:
    Jens Potter

    "Dit lijkt me de beste spreuk: Delitium Shildus. Het laat alle schilden verdwijnen. Ik denk dat als je in het schild gaat, je na enkele seconden sterft... Dus, iedereen akkoord?" Jens staat al klaar met zijn toverstaf richting het huis.


    Okay wtf het is een geheime spreuk van Regina en ji jweet hem gelijk? -_-


    Do I look like Mother Teresa?

    HeyitsGraham schreef:
    (...)

    Okay wtf het is een geheime spreuk van Regina en ji jweet hem gelijk? -_-
    Ik weet alles (lol)

    Harry_Potter007 schreef:
    (...) Ik weet alles (lol)


    Dat slaat echt helemaal nergens op. Het is dat Regina het tegen Ruby heeft verteld. Anders zat jij nu ook in het donker te gissen, maar goed ga je gang... Verbreek de spreuk maar we zullen zien wat er dan gebeurd, want tja jij weet alles....
    Mwahahaha


    Do I look like Mother Teresa?

    HeyitsGraham schreef:
    (...)

    Dat slaat echt helemaal nergens op. Het is dat Regina het tegen Ruby heeft verteld. Anders zat jij nu ook in het donker te gissen, maar goed ga je gang... Verbreek de spreuk maar we zullen zien wat er dan gebeurd, want tja jij weet alles....
    Mwahahaha
    Het is wel ingewikkeld... Was die lach als Regina of als Graham?

    Harry_Potter007 schreef:
    (...) Het is wel ingewikkeld... Was die lach als Regina of als Graham?


    Hmmm goede vraag. *leest alles ff terug*
    Nee overduidelijk Regina


    Do I look like Mother Teresa?