• Link naar 1: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516

    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20

    Het was een mooie dag in storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2016 - 7:39 ]

    Ruby

    "Wat had ik je nou ge-" schreeuwde Regina terwijl ze de trap af kwam stormen. Vlak voor mij bleef ze stil staan. 'Surprise,' glimlachte ik aarzelend, terwijl ik de bloemen en chocolade in haar handen duwde. 'Het spijt me echt Regina, ik wil alles doen om het goed te maken.' Met puppy ogen keek ik haar aan. 'Leer mij al je regels, dan kan ik er rekening mee houden en als ik verder nog iets moet veranderen moet je het zeggen. Ik stond nog steeds aan de grond genageld.

    Aah Regina is zo schattig

    [ bericht aangepast op 11 mei 2016 - 23:40 ]


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Surprise,' zei Ruby aarzelend, terwijl ik de bloemen en chocolade in mijn handen kreeg geduwd. 'Het spijt me echt Regina, ik wil alles doen om het goed te maken.' De manier waarop ze me aankeek raakte mij lichtjes. 'Leer mij al je regels, dan kan ik er rekening mee houden en als ik verder nog iets moet veranderen moet je het zeggen'. Nog nooit had ik zo vaak op een dag meegemaakt dat ik niet wist wat ik nu moest doen. "Euh.." ik probeerde wat te zeggen maar ik brabbelde alleen maar halve zinnen. Ik schudde mijn hoofd om bij zinnen te komen. "Dankjewel Ruby". Ik zette de bloemen en chocola weg en nam plaats op de bank. "Waarom doe je dit allemaal Ruby?" ik keek haar lief aan. "Begrijp me niet verkeerd, maar iedereen behalve Henry en jij zien slechtheid in mij."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Regina brabbelde een aantal halve zinnen terwijl ze haar hoofd schudde. "Dankjewel Ruby" zei ze terwijl ze de bloemen en chocola weg zette. Ik was blij dat ze het waardeerde. Regina nam plaats op de bank, ik volgde haar voorbeeld. "Waarom doe je dit allemaal Ruby?" "Begrijp me niet verkeerd, maar iedereen behalve Henry en jij zien slechtheid in mij." Ik dacht even na bij deze woorden. Kijk al mijn vrienden hebben slechte ervaringen met jou, maar die heb ik eigenlijk niet. Nouja, behalve dan dat je zei dat Graham dood was en dat je mijn hart uit mijn lichaam trok. Maar dat is niet belangrijk,' zei ik snel. Ik heb een hekel als mensen vooroordelen hebben, dus had deze bij jou ook niet. Ik heb je nu een klein beetje leren kennen en ik denk, nee ik weet,' verbeterde ik mijzelf. 'Dat je helemaal niet slecht bent, je bent lief en zorgzaam, structureel, een perfectionist en een warm mens.' Ik meende het oprecht. 'Misschien zijn we een beetje gelijk, door mijn wolfvorm haatten heel veel mensen mij ook, maar dat maakt mij nog niet slecht. Dat hebben mijn vrienden mij laten zien en dat wil ik jou ook laten zien. Ik nam een korte pauze. Ik twijfelde of ik dit hardop durfde uit te spreken. 'Het huis, jij, de regeltjes, ik geniet ervan. Het is alsof ik een soort nieuwe moeder heb gevonden.' ik merkte dat mijn stem trilde. Het luchtte wel op om dat gezegd te hebben, alsof er een last van mijn schouders viel.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    Ruby ging naast mij zitten op de bank. 'Kijk al mijn vrienden hebben slechte ervaringen met jou, maar die heb ik eigenlijk niet. Nouja, behalve dan dat je zei dat Graham dood was en dat je mijn hart uit mijn lichaam trok. Maar dat is niet belangrijk,' de laatste zin zei ze er snel achteraan. 'Ik heb een hekel als mensen vooroordelen hebben, dus had deze bij jou ook niet. Ik heb je nu een klein beetje leren kennen en ik denk, nee ik weet,' verbeterde ze zichzelf. 'Dat je helemaal niet slecht bent, je bent lief en zorgzaam, structureel, een perfectionist en een warm mens.' Al deze lieve woorden van Ruby deden me goed. Ik had het gevoel dat het iets van Moederdag was. 'Misschien zijn we een beetje gelijk, door mijn wolfvorm haatten heel veel mensen mij ook, maar dat maakt mij nog niet slecht. Dat hebben mijn vrienden mij laten zien en dat wil ik jou ook laten zien'. Er volgde een korte pauze. 'Het huis, jij, de regeltjes, ik geniet ervan. Het is alsof ik een soort nieuwe moeder heb gevonden.' Het was maar goed dat ik alles al had weggezet anders had ik alles ter plekken laten vallen. "Ruby," ik keek haar lief aan en omhelsde haar. "Maar wie wil nou the Evil Queen als moeder?"


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Ruby," zei Regina toen ze mij omhelsde. "Maar wie wil nou the Evil Queen als moeder?" 'Niemand wil the Evil Queen als moeder, zelfs ik niet.' Ik keek haar lachend aan. 'Maar Regina daarentegen, die wil ik wel een kans geven,' zei ik met een ondeugende twinkeling in mijn ogen. 'Weetje, ik had niet gedacht dat je zo aardig zou zijn. Na al dat gedoe met Graham. Maar ik ben blij dat je het tegengestelde hebt bewezen.' zei ik blij. 'Nou moet ik ook toegeven dat ik mij meer als irritante puber heb gedragen dan als volwassene,'grinnikte ik. 'Ik zal beter mijn best doen,' Ik keek haar serieus aan. 'Mam.'


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Niemand wil the Evil Queen als moeder, zelfs ik niet.' Ruby keek me lachend aan, maar mijn geluk was weg, echter kwam deze snel weer terug. 'Maar Regina daarentegen, die wil ik wel een kans geven,' terwijl Ruby dat zei zag ik iets speciaals in haar ogen. 'Weetje, ik had niet gedacht dat je zo aardig zou zijn. Na al dat gedoe met Graham. Maar ik ben blij dat je het tegengestelde hebt bewezen.' zei ze blij. 'Nou moet ik ook toegeven dat ik mij meer als irritante puber heb gedragen dan als volwassene,'grinnikte ze. 'Ik zal beter mijn best doen,' Ruby keek me serieus aan en sloot haar zin af. 'Mam.' Ik kon het niet droog houden en er kwamen langzaam tranen van vreugde bij mij, maar wat ik besefte was dat Ruby haar hart nog niet had. Waren dit dan wel haar echte gevoelens. "Ruby, lieverd." Opnieuw omhelsde ik haar. "Deze heb ik niet meer nodig, maar jij meer." Ik pakte mijn tas met het hart van Ruby, en stopte deze terug in haar lichaam. Nu was het de vraag of ze ook echt zo aardig bleef doen tegen mij.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    'Ruby lieverd,' Regina had tranen in haar ogen, ze omhelsde mij weer. 'Deze heb ik niet meer nodig, maar jij meer.' Ik volgde haar handelingen, ze pakte haar tas. Ik was verbaast 'Dat hoeft toch niet Reg...' Voor ik het wist ging er een grote schok door mijn lichaam, Regina had mijn hart teruggestopt op de plek waar het hoorde. Net had ik ook wel gevoel, maar wat ik nu voelde was onbeschrijfelijk. Dat heb je pas door als je het gemist hebt. Ik sprong overeind, boos keek ik Regina aan. 'Ik haat je, gemene heks.' Voordat Regina kon reageren begon ik te lachen. 'Sorry, geintje?' Ik keek haar met puppyogen aan. Ik voelde mij zo gelukkig, alles voelde zo intens en overweldigend. Ik voelde mijn wangen nat worden, terwijl ik alleen maar kon stralen.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Dat hoeft toch niet Reg...' Ruby sprong op en keek mij boos aan. Ik had gelijk spijt van mijn actie. 'Ik haat je, gemene heks.' Maar voordat ik nog iets kon zeggen begon Ruby al te lachen. 'Sorry, geintje?' "Ruby Eileen Lucas!" ik probeerde boos te kijken, maar moest lachen om Ruby. "Wil je dat nooit maar ook nooit meer doen. ik kreeg bijna een hartverzakking." Ik glunderde helemaal, wat was dit toch een mooi moment.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Het klonk best goed, toen Regina mijn volledige naam zei. Zo had ze mij nog nooit genoemd. Ik moest lachen 'Zo ben ik nou eenmaal, of je het nou bevalt of niet.' Zei ik met een eigenwijze kop. Ik moest nog harder lachen om Regina's woordkeuze 'Hahah, hartverzakking.' Toen werd ik weer serieus, 'Waarom gaf je mij mijn hart terug?' Ik was benieuwd waarom ze haar plan gewijzigd had.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Zo ben ik nou eenmaal, of je het nou bevalt of niet. Hahah, hartverzakking.' Toen werd ze weer serieus, 'Waarom gaf je mij mijn hart terug?' Ik streelde met mijn handen over mijn knieën. "Nou, wat je allemaal heb gezegd en deed..." ik kuchte even. "vond ik vrij aardig. Maar zonder hart heb je geen echte gevoelens, dus moest ik weten over je zeker zo dacht over mij."Ik keek even naar de grond. "Het spijt me."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Ik zag dat Regina het moeilijk vond om over haar gevoelens te praten. "Nou, wat je allemaal heb gezegd en deed..." ze kuchte kort. "Vond ik vrij aardig. Maar zonder hart heb je geen echte gevoelens, dus moest ik weten over je zeker zo dacht over mij." Ze keek naar de grond. "Het spijt me." Ik keek haar aan, 'Geen spijt hebben. Ik pakte haar hand en kneep er bemoedigend in. 'Doordat ik geen hart meer had kon ik je niet meer haten en konden we een nieuwe start maken. Bovendien heb ik er veel van geleerd, ik weet nu dat ik dingen meer moet waarderen in het leven.' Ik speelde met mijn haar. 'Ik vind jou ook lief,' vatte ik haar woorden samen. 'Dus nu wordt het Ruby Mills? Red Evil Hood?'


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Geen spijt hebben.' Ruby keek me diep in de ogen aan en pakte mijn hand en kneep er een klein beetje in. 'Doordat ik geen hart meer had kon ik je niet meer haten en konden we een nieuwe start maken. Bovendien heb ik er veel van geleerd, ik weet nu dat ik dingen meer moet waarderen in het leven.' Ruby zat waar aan haar te frommelen. 'Ik vind jou ook lief, dus nu wordt het Ruby Mills? Red Evil Hood?' Ik keek weer met een glimlach naar Ruby en omhelsde haar. "Laten we afspreken dat er geen Evil Queen meer is." Tijdens de knuffel maakte ik een simpele beweging dat de barrière spreuk was opgeheven. "Dus zullen we het gewoon bij Ruby Eileen Mills houden?" zei ik al lachend.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    'Hmm ja dat klinkt wel goed,' Ik was benieuwd wat Granny er van zou denken. 'Zullen we naar de andere gaan?' Vroeg ik. 'Ooh,' stamelde ik. 'Graham,' ik kwam niet zo goed uit mijn woorden.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Hmm ja dat klinkt wel goed,' Ik was blij dat ze het goed vond klinken. 'Zullen we naar de andere gaan?' Vroeg ze, maar al snel sloeg haar stemming om.. 'Ooh,' stamelde ze. 'Graham,' Ik hoefde niet te vragen wat ze bedoelde, want ik wist wat er aan de hand was. "Tja, het begin is misschien ongemakkelijk, maar..." terwijl ik aan het zoeken was naar woorden tuurde ik om me heen. "vroeg of laat moet je toch de confrontatie aangaan." Had ik het zo goed gezegd? Ik wist dat de kinderen samen met Graham nog voor de deur stonden en ook ik keek er eigenlijk tegenop.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Tja, het begin is misschien ongemakkelijk, maar..." Ik keek Regina aan. "vroeg of laat moet je toch de confrontatie aangaan." Ik sloeg mijn ogen neer. 'Maar ik dacht dat jij, en Graham,' Ik wist niet zo goed hoe ik het moest zeggen. 'Ik ben verliefd op Graham, heb je daar vrede mee?' Ik wist dat Regina eerder ook gevoelens had voor Graham of in ieder geval als sex slaafje gebruikte. Ik wilde dolgraag naar Graham toe, maar ik wilde Regina geen pijn doen.


    When you believe your dreams come true