• Link naar 1: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516

    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20

    Het was een mooie dag in storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2016 - 7:39 ]

    Als Emma nou komt, die schrijft morgen ochtend, dan kan zij mij tegenhouden en misschien de vloek verbreken met haar licht magie.

    Ruby

    'Correctie, je hebt mijn hart hierheen gehaald. Ik wilde zelf mee hiernaartoe.' zei ik eigenwijs. 'Het zijn mijn vrienden niet, het zijn irritante kinderen.' Ik zuchtte overdreven en rolde met mijn ogen. 'Behalve Gra.. nou je weet wel wie.' zei ik snel. "Maar je bent altijd welkom." glimlachte ze. 'Fijn' lachte ik terug. 'Ik ben nog nooit in het gemeentehuis geweest. Is het eigenlijk leuk werk als burgemeester? Wat moet je allemaal doen? Heb je veel last van zeurende mensen?' zei ik enthousiast, ik overspoelde Regina met vragen.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Correctie, je hebt mijn hart hierheen gehaald. Ik wilde zelf mee hiernaartoe.' ik keek Ruby verbaast aan. Was Ruby nou echt aardig tegen mij of speelde ze dit allemaal. Ik kon er niet uitkomen. 'Het zijn mijn vrienden niet, het zijn irritante kinderen. Behalve Gra.. nou je weet wel wie.' zei ik snel. Toen ze over de kinderen begon twijfelde ik heftig, maar toen ze over Graham sprak leek ze wel open en eerlijk. Fijn' lachte Ruby terug. nadat ik had gezegd dat ze altijd welkom was. 'Ik ben nog nooit in het gemeentehuis geweest. Is het eigenlijk leuk werk als burgemeester? Wat moet je allemaal doen? Heb je veel last van zeurende mensen?' De oude Regina zou gezegd hebben; mensen zoals jij ja. Maar ik zei dat niet. "Nou ja... elke morgen kwam de sheriff langs verslag uitbrengen wat er gebeurde en daarna..." Snel moest ik wat verzinnen want de details wilde ik Ruby besparen. "kwam Sydney altijd langs om zijn nieuws uit te brengen. Gewoon elke dag eigenlijk hetzelfde. Ik kan gelukkig wel mijn eigen werktijden bepalen." zei ik al lachend.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    'Ohh dat klinkt, uuh interessant,' ik moest mijn gezicht in de plooi houden. Het klonk enorm saai, het was alleen fijn dat je je eigenwerktijden kon kiezen. 'Kan ik je ergens mee helpen?' Ik wilde mezelf graag nuttig maken, Regina deed immers haar best om aardig te doen. 'Je kunt ons toch gewoon daar heen poefen? Dan hoeven we ook niet langs hun,' ik wees naar de deur. Ik plofte neer op de bank en ging languit liggen.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Ohh dat klinkt, uuh interessant,' aan haar gezicht kon je het niet zien, maar aan haar stem kon je horen dat ze het niet meende. 'Kan ik je ergens mee helpen?Je kunt ons toch gewoon daar heen poefen? Dan hoeven we ook niet langs hun,' Ruby wees naar de deur en vervolgens plofte ze neer op de bank."Oke, ten eerste. Dit is mijn huis en mijn regels ik neem aan dat je daar naar gaat luisteren. ik had het misschien eerder moeten zeggen, maar geen geplof op de bank en natuurlijk geen voeten op de tafel, maar die weet je al." Vervolgens keek van Ruby naar de deur en weer terug naar haar. "Alleen the Evil Queen zal haar magie gebruiken. Regina zou gewoon lopend of met de auto gaan." Ik was klaar met het opruimen in de keuken en liep de woonkamer in. "En je kan me inderdaad helpen. Het huis heeft wel een grote schoonmaak nodig. Als jij de woonkamer doet dan begin vast in mijn slaapkamer."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Ik zat nog niet op de bank of Regina begon "Oke, ten eerste. Dit is mijn huis en mijn regels ik neem aan dat je daar naar gaat luisteren. ik had het misschien eerder moeten zeggen, maar geen geplof op de bank en natuurlijk geen voeten op de tafel, maar die weet je al." zei ze op een strenge toon. 'Je bent m'n moeder niet,' grinnikte ik. Ik rolde met met mijn ogen, ging staan en ging elegant weer zitten. 'Zo beter?' ik keek haar uitdagend aan. "Alleen the Evil Queen zal haar magie gebruiken. Regina zou gewoon lopend of met de auto gaan." 'Aah, dus zo kan ik jullie uit elkaar houden. The Evil Queen tovert en Regina niet.' zei ik met een ondeugend lachje. Regina liep de woonkamer in "En je kan me inderdaad helpen. Het huis heeft wel een grote schoonmaak nodig. Als jij de woonkamer doet dan begin vast in mijn slaapkamer." 'Oke oke,' Schoonmaken was nou niet mijn grootste hobby, maar ik had toch niks beters te doen. Ik bond mijn haar in een staart en liep naar Regina toe. ' Ruby is gereed mevrouw, waar heeft u de schoonmaak spullen staan?' Ik liep naar het eerste beste kastje en trok deze open.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Je bent m'n moeder niet,' grinnikte Ruby. Ik voelde dat ik rood kleurde en draaide daarom snel om. Ruby stond op en ging nu op een nette manier zitten. 'Zo beter?' "Veel beter" knikte ik. 'Aah, dus zo kan ik jullie uit elkaar houden. The Evil Queen tovert en Regina niet. Oke oke,' Ruby bond haar haar in een staart ' Ruby is gereed mevrouw, waar heeft u de schoonmaak spullen staan?' Nog voor ik iets kon zeggen trok ze al een kastje open. "In de kelder onder de normale trap." met mijn hand sloot ik snel het kastje. "Je hoeft het alleen schoon te maken, niks hoeft verplaatst te worden of te worden verbouwd." Ik liep naar de trap toe opende de kast en liep vervolgens naar boven naar mijn slaapkamer.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "In de kelder onder de normale trap." beantwoorde ze mijn vraag, terwijl ze het kastje dat ik opende dicht deed. "Je hoeft het alleen schoon te maken, niks hoeft verplaatst te worden of te worden verbouwd." 'Komt goed,' antwoordde ik met pret ogen. Regina wees mij de weg en liep vervolgens naar boven. Ik liep de kelder trap af, zelfs hier was alles keurig netjes geordend. Ik pakte een emmer, doekje, allesreiniger en een dweil. Vervolgens maakte ik in de keuken een sopje klaar. 'Wat is het stil hier,' mompelde ik. Ik liep naar de radio en zette een muziekje aan, terwijl ik de volume knop luid openzette.

    https://www.youtube.com/watch?v=KTh_BLIMY8M

    Zingend begon ik alles met een sopje af te nemen. Dansend ging ik door de kamer, ik hield van muziek hier werd ik altijd vrolijk van. Nadat alles schoon was begon ik de vloer te dweilen. De dweil had een wisselende functie zo was het een microfoon, een gitaar of trompet. Tussendoor was er nog een klein beetje tijd om daadwerkelijk te dweilen.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    Boven hoorde ik de herrie die Ruby beneden afspeelde. Ik zuchtte diep en wilde doorgaan met het opruimen van mijn kamer, toen ik opeens mijn dagboek op de grond zag liggen. Woedend liep ik naar beneden, maar nog voordat ik in de woonkamer was stopte ik. Zou het slim zijn Ruby te confronteren? Met mijn dagboek nog in mijn handen liep ik langzaam de woonkamer in en draaide de muziek uit."Zo lekker bezig hoor." glimlachte ik.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Abrupt stopte de muziek met spelen. "Zo lekker bezig hoor." glimlachte Regina. Ik haalde beschaamt de dweil uit de lucht. 'Ja het is bijna klaar,' riep ik blij. Er klopte iets niet, de sfeer was anders dan voorheen. Mijn blik gleed naar Regina's handen, waar ze een boekje vasthield. 'Oh,' kwam er alleen maar uit mijn mond. De dweil viel uit mijn handen op de grond.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Ja het is bijna klaar,' riep Ruby blij, maar de vreugde verdween al snel, toen ze blijkbaar mijn dagboek in mijn handen zag. 'Oh,' was het enige wat Ruby kon zeggen en liet de dweil uit haar handen vallen. "Oh?" herhaalde ik haar woorden. Ik dacht even dat ik een betere band had met Ruby, maar acteerde ze dan alsnog? De vraag was wat is nu moest doen. Moest ik haar straf geven? Ik was haar moeder toch niet. Ik liep langzaam verder de woonkamer in. "Vertel op, hoeveel heb je gelezen." Ik keek Ruby streng aan.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Oh?" herhaalde ze mijn woorden. Ze liep de kamer verder in, richting mij. Ik keek haar angstig aan, als een puppy die in het nauw gedreven werd. "Vertel op, hoeveel heb je gelezen." ze keek me streng aan. Ik was bang dat The Evil Queen in haar naar boven zou komen. 'Niet zoveel,'stamelde ik. 'Maar een paar bladzijden, alleen maar wat dingen over Snow en zo. Het was niet mijn bedoeling het te lezen, maar ik kwam het toevallig tegen en..' ratelde ik achter elkaar. 'Ik had het niet moeten doen,' ik sloeg mijn ogen neer. Ik wist dat ik het nu echt verpest had.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Niet zoveel,'stamelde Ruby. 'Maar een paar bladzijden, alleen maar wat dingen over Snow en zo. Het was niet mijn bedoeling het te lezen, maar ik kwam het toevallig tegen en..' Ruby bleef maar achter elkaar aan door praten. 'Ik had het niet moeten doen,' Ik moest per direct een keuze maken Evil Queen of Regina. Het was lastig, maar het moest snel. Was er geen combinatie mogelijk. "Je had het inderdaad niet moeten doen." kwam er volgens uit mijn mond op een boze, maar ook weer aardige manier. Als ik haar moeder was geweest had ik Ruby eens manieren geleerd en dan zou ze er al helemaal niet bij lopen als dat ze er nu uitzag. "Goed, aangezien je toegaf dat je fout laat ik het bij een waarschuwing. Ik zal je niet betoveren en je hart zal ik met rust laten." Ik wilde weglopen, maar draaide me nog een keer om en wees met een vinger richting Ruby. "Ik ben niet van het waarschuwen, je hebt geluk had." Ik liep de woonkamer uit en zuchtte eens diep. Ik had werkelijk geen idee hoe het uitgepakt had.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Je had het inderdaad niet moeten doen." klonk het. Ik keek Regina aan, ze was boos maar niet woedend. "Goed, aangezien je toegaf dat je fout laat ik het bij een waarschuwing. Ik zal je niet betoveren en je hart zal ik met rust laten." Ik keek haar verbaast aan, Regina liep weg maar draaide zich toen om. Ze wees naar mij "Ik ben niet van het waarschuwen, je hebt geluk had." waarna ze wegliep. Ik zuchtte opgelucht. Regina die iemand een tweede kans geeft? Ik heb echt veel geluk gehad, besef ik maar al te goed. Ik moest een manier vinden om het goed te maken. Als ik het goed had begrepen kon ik gewoon naar buiten lopen, zonder dat ik werd tegengehouden door de beschermspreuken. Ik ruimde snel de schoonmaak spullen op. Vervolgens glipte ik stilletjes achter Regina langs en verliet het huis via de achterdeur. Ik wist dat de kinderen en Graham aan de andere kant van het huis waren. Ik sloop door de tuin heen, zonder dat hun mij zagen. Vervolgens rende ik gauw naar het centrum. Daar haalde ik een grote bos bloemen en chocolade, puur. Daarna rende ik zo snel mogelijk via dezelfde route naar het huis van Regina. Zachtjes sloot ik de achterdeur. Ik stootte per ongeluk de lege emmer om, die ik vergeten was op te ruimen.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    Eenmaal boven borg ik mijn dagboek weer op. Ik ging rustig op mijn bed zitten en dacht na. Ik dacht na over alles hoe mijn leven zou zijn dat ik wilde.
    "Henry je komt te laat!" gilde ik van onder aan de trap. "Ik kom er zo aan, maar Ruby staat in de badkamer en ik moet naar de wc!" "Dan ga je maar naar die beneden, kleine moeite toch?" Ik zuchtte diep en liep richting de keuken daar stonden twee zakjes klaar. Ik had het brood voor Ruby en Henry al klaar gemaakt. De deurbel ging, dus ik liep richting de deur om deze open te doen, maar Ruby was me voor. "Mam..." zei ze op een geïrriteerde toon. Ik gaf haar snel een kus en liep de woonkamer in. "Hey schat." vanuit de woonkamer hoorde ik een zoen. nu was het moment dat ik 'onverwacht' de gang kon inlopen. "Oh hey Graham. Leuk je weer te zien." "Goedendag mevrouw." begroette hij mij. Ruby en Graham gingen samen naar het politiebureau om te werken.
    Ik schrok wakker, ik hoorde iets vallen beneden. Woedend liep ik naar beneden. "Wat had ik je nou ge-" van verbaasdheid bleef ik stil. Ruby stond voor een emmer die was omgevallen met een bos bloemen in haar hand en een doosje chocola.


    Do I look like Mother Teresa?