• Omdat het er nog niet was: EEN 'OFFICIËL' FITNESS TOPIC.<3



    Ik fitness dus al 4-5 jaar (ik heb het niet precies bijgehouden) en ik zou het eigenlijk wel leuk vinden om het er meer over te hebben met mensen, ideeën, oefeningen, schema's, tips uitwisselen enzo en ik dacht bij me zelf: Er moeten toch wel meer mensen hier op Quizlet zitten die fitnessen en het leuk vinden om er over te praten.....en wellicht een beetje op te scheppen als je weer vijf kilo zwaarder kan tillen.(;



    Dust TADA: dit topic ontstond, want samen is alles makkelijker dan in je eentje (behalve als je midden in je oefening zit en iemand opeens besluit om tegen je te praten, like hallooo ik heb mijn zuurstof nu hard nodig ja *zucht*) en zo kunnen de oude veteranen hier tips geven aan de mensen die het kunnen gebruiken en wellicht leer je nog nieuwe dingen van de jonkies in het fitness!8D

    Zelf zijn dit de dingen die ik graag in het topic zou willen posten:

    Oefening(en) elke dag/week
    Outfits
    Tips van de dag/week
    Prestaties
    Interessante fitness aanbiedingen (zoals matjes, fietsjes, sportkleren die je ergens goedkoop kan krijgen)
    Misschien interviews met fitness mensen als hier interesse voor is.
    Qittie van de maand (Quizlet Fittie van de maand die dan in het zonnetje word gezet?:Y)

    Als je nog ideeën hebt, laat het me weten!:Y)



    Wil je op de lijst? Vul dan het volgende lijstje in:

    Naam, leeftijd en sport+aantal jaren dat je het doet.

    Qittie's:

    -Jolijn, 19, Fitness (gewichten en cardio): 4 jaar.
    -Nikki, 23, Fitness+cardio: Tijd onbekend.
    -Sarita, 18, Krachttraining: Twee jaar.
    -Nadine, 17, Cardio en krachttraining sinds April.
    -Tesla, 19, cardio: twee maanden
    - Evelien, 18 Cardio(thuis)&Spinning
    -Sofie, 19, cardio + core stability, +/- 4 jaar

    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 21:48 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Lost_Girl schreef:
    (...)
    Ik heb nooit last van stangen die snijden ofzo, aangezien ik dus niet met gewichten werk, maar soms kan ik een oefening niet lang volhouden omdat het bijvoorbeeld pijn doet aan mijn polsen. Dat is dan inderdaad ontzettend irritant.


    Tja bepaalde pijn kan ik hebben, maar andere dingen zoals snijdende stangen is echt een no go bij mij.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Lost_Girl schreef:
    (...)
    Ja dat is zo. Voor mij valt het er wel onder denk ik. Bij vele oefeningen gebruik je je eigenlichaamsgewicht ipv gewichten enzo en cardio komt er zeker wel bij te kijken.
    Stiekem heb ik al de eerste paar hoofdstukken doorgelezen en het klinkt echt al leuk ;3


    Het ziet er inderdaad leuk uit.(: Ik ben echt een gamer, dus dit is aantrekkelijk haha.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Oh jeetje. Ik ben vandaag voor het eerst naar de sportschool geweest en ik moet zeggen dat ik het behoorlijk spannend vond. Het is iets wat totaal buiten mijn comfort zone ligt. Niet omdat ik heel erg breed ben of zo, maar wel dat ik het gevoel heb dat ik er niet thuis hoor.. Meh. Maar samen met vriendinnen zijn we begonnen met Body Pump dat via een projector werd gegeven. Dat deden we een half uurtje en vervolgens nog wat cardio gedaan. c:


    Pretty is just a pretty word.

    Het fietsje van de Lidl was trouwens niks, hij was opzich goede kwaliteit....alleen kon hij niet zwaar genoeg. De weerstand was te laag voor mij en omdat wij een granieten vloer hebben (zeer glad oppervlak dus) schoof hij steeds weg, ik heb hem vandaag dus terug gebracht.(:
    Wel heb ik echt leuke sportschoenen gevonden die ik morgen even moet halen in de winkel, want dan kan ik de vvv bonnen inleveren die we nog hebben liggen. Gratis dure schoenen, here I come.=3


    You were born original, don't die as a copy.

    Charbonneau schreef:
    Oh jeetje. Ik ben vandaag voor het eerst naar de sportschool geweest en ik moet zeggen dat ik het behoorlijk spannend vond. Het is iets wat totaal buiten mijn comfort zone ligt. Niet omdat ik heel erg breed ben of zo, maar wel dat ik het gevoel heb dat ik er niet thuis hoor.. Meh. Maar samen met vriendinnen zijn we begonnen met Body Pump dat via een projector werd gegeven. Dat deden we een half uurtje en vervolgens nog wat cardio gedaan. c:


    Haha geloof me dat gevoel heeft iedereen in het begin, ik deed eerst alleen cardio. Op een begeven moment ben ik overgestapt op cardio en gewichten en dan moet je opeens tussen al die mannen je oefeningen gaan proberen.(': Nou dan voel je je de eerste paar keer toch zo misplaatst haha, maar zo zodra je een beetje je ritme vind is het echt leuk! Ik klets ook veel met andere, mega gezellig haha.

    Hoe vond jij het uiteindelijk?(: Ik heb nog nooit een les gevolgd eigenlijk.^^ En ik weet niet waar je woont, waarschijnlijk veel te ver weg, want ik vind het altijd leuk om met andere te sporten.x)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Haha geloof me dat gevoel heeft iedereen in het begin, ik deed eerst alleen cardio. Op een begeven moment ben ik overgestapt op cardio en gewichten en dan moet je opeens tussen al die mannen je oefeningen gaan proberen.(': Nou dan voel je je de eerste paar keer toch zo misplaatst haha, maar zo zodra je een beetje je ritme vind is het echt leuk! Ik klets ook veel met andere, mega gezellig haha.

    Hoe vond jij het uiteindelijk?(: Ik heb nog nooit een les gevolgd eigenlijk.^^ En ik weet niet waar je woont, waarschijnlijk veel te ver weg, want ik vind het altijd leuk om met andere te sporten.x)

    Och jeetje. Wat goed zeg dat je toch overging op gewichten, ondanks dat gevoel.. Hoe bouw je zoiets op? Ik heb er echt 0 verstand van. Ik zou graag wat smaller willen worden aan de zijkanten. Taille heet dat denk ik? Lol.

    Ik woon in Drenthe, dus dat is veel te ver weg voor je waarschijnlijk. Helaas. ;c


    Pretty is just a pretty word.

    Charbonneau schreef:
    (...)
    Och jeetje. Wat goed zeg dat je toch overging op gewichten, ondanks dat gevoel.. Hoe bouw je zoiets op? Ik heb er echt 0 verstand van. Ik zou graag wat smaller willen worden aan de zijkanten. Taille heet dat denk ik? Lol.

    Ik woon in Drenthe, dus dat is veel te ver weg voor je waarschijnlijk. Helaas. ;c


    Thanks.c: Nou ik heb een schema laten maken bij iemand, je mag die van mij best bekijken als je dat wilt.(: Ik heb in het begin oefeningen moeten opzoeken en moeten vragen aan mensen (daar moet je je dus ook al echt over heen zetten) want als je het niet goed doet loop je blessures op en daar zit niemand op te wachten. Als je vlak onder je borsten smaller wilt worden is dat je taille ja, verder naar onder krijg je je lovehandles en je heupen.(:

    Hmmm, ja dat gaat hem waarschijnlijk niet worden nee, misschien ooit.=3 Dan houden we een fitness meeting haha, lijkt me best leuk.x)

    [ bericht aangepast op 24 mei 2016 - 22:06 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Thanks.c: Nou ik heb een schema laten maken bij iemand, je mag die van mij best bekijken als je dat wilt.(: Ik heb in het begin oefeningen moeten opzoeken en moeten vragen aan mensen (daar moet je je dus ook al echt over heen zetten) want als je het niet goed doet loop je blessures op en daar zit niemand op te wachten. Als je vlak onder je borsten smaller wilt worden is dat je taille ja, verder naar onder krijg je je lovehandles en je heupen.(:

    Hmmm, ja dat gaat hem waarschijnlijk niet worden nee, misschien ooit.=3 Dan houden we een fitness meeting haha, lijkt me best leuk.x)

    Dat zou ik graag willen ontvangen!


    Pretty is just a pretty word.

    Charbonneau schreef:
    (...)
    Och jeetje. Wat goed zeg dat je toch overging op gewichten, ondanks dat gevoel.. Hoe bouw je zoiets op? Ik heb er echt 0 verstand van. Ik zou graag wat smaller willen worden aan de zijkanten. Taille heet dat denk ik? Lol.

    Ik woon in Drenthe, dus dat is veel te ver weg voor je waarschijnlijk. Helaas. ;c


    Ik zou anders ook wel een paar basis oefeningen willen doorsturen. Met smaller worden is het dat je eigenlijk elke spier moet trainen. De energie wordt namelijk uit heel je lichaam gehaald en niet alleen vanuit de spier die je traint. Het is dus handig om alles goed te trainen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    ImAwesome schreef:
    (...)

    Ik zou anders ook wel een paar basis oefeningen willen doorsturen. Met smaller worden is het dat je eigenlijk elke spier moet trainen. De energie wordt namelijk uit heel je lichaam gehaald en niet alleen vanuit de spier die je traint. Het is dus handig om alles goed te trainen.

    Aw dat zou ik heel erg op prijs stellen. Ik ben echt een noob. Sinds 2/3 weken ben ik begonnen met pilates (blogilates van Cassey). Dan gebruik ik de meikalender en staat er precies wat ik moet doen. Dus dat is een beetje mijn houvast op het moment.


    Pretty is just a pretty word.

    SPECS schreef:
    (...)

    Het ziet er inderdaad leuk uit.(: Ik ben echt een gamer, dus dit is aantrekkelijk haha.(:

    Haha ja, stel je voor dat ze dit met virtuel reality hebben! ;o


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Charbonneau schreef:
    (...)
    Dat zou ik graag willen ontvangen!


    Dan zal ik je hem morgen even doorsturen.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Lost_Girl schreef:
    (...)
    Haha ja, stel je voor dat ze dit met virtuel reality hebben! ;o


    Goh dan zou ik me leven lang slank blijven.='D Zeker met virtual reality Call of duty x)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Goh dan zou ik me leven lang slank blijven.='D Zeker met virtual reality Call of duty x)

    Haha preciess. Al zouden ze het niet te eng mogen maken, mij kennende. Ik schrik nog als er een vlieg naast me komt landen ;x


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Lost_Girl schreef:
    (...)
    Haha preciess. Al zouden ze het niet te eng mogen maken, mij kennende. Ik schrik nog als er een vlieg naast me komt landen ;x


    In mijn geval ben ik eerder de 'vlieg' zo iemand die je niet hoort of ziet maar die je wel molt.(": Hehe, ik kan niet wachten tot het ooit werkelijkheid word. Ik vond paintball al te leuk.x)


    You were born original, don't die as a copy.