• Link naar 1:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516
    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20
    Link naar 3: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177656
    Link naar 4:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177770

    Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 20:17 ]

    Ruby

    Ik luisterde naar Henry's theorie en zag dat hij teleurgesteld was. 'Je had het niet kunnen weten hoe alles zou verlopen. Ik veroordeel niemand, het was het lot die dit bepaalde.' Ik woelde even door Henry's haar. 'Maar genoeg over het verleden, ik moet maar eens aan het werk.' Ik liep snel naar boven om mijn kleren aan te doen. Hierna stormde ik weer de trap af en pakte mijn spullen bij elkaar. 'Ik zie jullie vanavond weer,' Ik drukte een kus op de wangen van Regina en Henry. 'Goed naar je moeder luisteren hè,' zei ik waarschuwend tegen de jongen. Fluitend liep ik naar buiten, het beloofde weer een mooie dag te worden. De lente brak door en vele mensen waren buiten bezig. Ik begroete iedereen kort en liep regelrecht naar het politiebureau. Nog nooit had ik zoveel zin gehad om naar het werk te gaan, nou ja om eerlijk te bekennen. Ik wilde dolgraag naar Graham toe. Met een klap sloeg ik de deuren van het politiebureau open en liep regelrecht naar het bureau. 'Help ik ben een sheriff nodig.' riep ik lachend. Maar ik zag dat het kantoor leeg was. Wel stond er een mok bij het koffiezetapparaat. 'Oh,' mompelde ik. Waar was Graham? Ik liep het bureau door, maar hij was nergens te bekennen. Ook lag er nergens een notitie van hem dat hij er niet was. Bovendien had ik de politieauto buiten zien staan, dus het leek mij sterk dat in z'n eentje op pad was gegaan. 'Graham waar ben je?' mompelde ik ongerust. Ik verliet het politiebureau om te kijken of Graham bij Granny's is.


    Jos

    Ik glimlachte sluw toen Graham uit zijn kop dronk. "hmmm, is dit wel vers?" vroeg hij mij. 'Ja niks mis mee,' antwoordde ik. Maar hij stond al op om nieuwe koffie te zetten. Het maakte niets uit, één slok was al voldoende om het drankje te laten werken. Meteen daarna verscheen er een paarse wolk om hem heen en was hij verdwenen. Ik giechelde, nu gaan we echt spelen. Ik schrok op uit mijn gedachten toen ik de deuren hoorde openslaan. Met één hand beweging kwam er een groene wolk over mij heen en verdween ik ook. In één van mijn geheime onderkomens kwam ik terecht. 'Ahh home sweet home,' grinnikte ik, terwijl ik mijn normale gedaante aannam. 'Is kijken hoe de sheriff het maakt. Ik liep naar het einde van de gang en draaide de deur van het slot. Behoedzaam sloot ik de deur achter mij. 'Zo sheriff, hoe gaat het met je?' Ik liep naar Graham toe en streelde over zijn wang met de rug van mijn hand. 'Je vraagt je vast af waarom je hier bent? Nou hier is je geluksdag, ik zal het je vertellen.' Ik draaide mijn rug naar hem toe. 'Ik ga je leven en het leven van je geliefden verwoesten. Heel Storybrooke ga ik verwoesten en het begint allemaal bij jou.' Ik lachte kwaadaardig. Ik draaide mij weer om naar Graham en keek hem met een gestoorde blik aan. Weer liep ik naar hem toe. 'Stil maar, je zult er niets van merken. Je zult leven en gelukkig zijn en niets meer herinneren van dit voorval.' Ik kuste zijn wang. Vervolgens trok ik alle herinneringen uit zijn hoofd, tot de dag dat hij weer tot leven kwam in Storybrooke. Hij weet niet beter dan dat Emma zijn vriendin is en dat Ruby juist the Bad Guy is,' Veilig borg ik zijn herinneringen op, het was zonde als deze verloren zouden gaan. Lachend keek ik naar Graham die in een diepe slaap lag. Met een knip in mijn vingers stuurde ik hem terug naar het politiebureau. 'Wat ben ik toch slecht,' glimlachte ik tevreden. Ook ik verplaatste mijzelf naar Storybrooke en vermomde mij als gewone burger. Ik zou dit feest voor geen goud willen missen!


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Ik hoorde een deur opengaan en zag iemand binnenkomen. Ik begon hevig met de kettingen de schudden. "Maak me onmiddellijk los! Wat heeft dit te betekenen?" 'Zo sheriff, hoe gaat het met je?' was de reactie van de vrouw, die met de rug van haar hand over mijn wang streelde.
    'Je vraagt je vast af waarom je hier bent? Nou hier is je geluksdag, ik zal het je vertellen.' De rug werd mij toegekeerd, maar ik wist overduidelijk dat dit Jos was. 'Ik ga je leven en het leven van je geliefden verwoesten. Heel Storybrooke ga ik verwoesten en het begint allemaal bij jou.' Ik schrok ervan toen ik hoorde dat het allemaal bij mij begon en begon nog heftiger aan de kettingen de schudden. Jos lachte kwaadaardig en liep weer mijn kant op. Die blik in haar ogen, het was gewoon eng. "Help!" schreeuwde ik, maar ik wist dat het tevergeefs was. 'Stil maar, je zult er niets van merken. Je zult leven en gelukkig zijn en niets meer herinneren van dit voorval.' Ze kuste me op de wang terwijl ik nog probeerde mijn hoofd weg te trekken. Ik weet niet wat Jos bij me had uitgevoerd, maar ik had het gevoel terug in te tijd te gaan en mijn hersenen leken lichter te worden. Vervolgens werd het zwart voor mijn ogen.

    Met lichtte hoofdpijn opende ik mijn ogen en zat ik achter mijn bureau. Waar was ik opeens? "Huh?" ik keek verbaast om mij heen. "Het politiebureau?" ik was terug!


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Teleurgesteld liep ik terug van Granny's. Graham was er niet, hij had er wel z'n ontbijt opgehaald. Misschien was hij wel even naar zij huis of zo, een andere verklaring had ik niet. Ik liep niet in de richting van zijn huis, maar naar het politiebureau. Er moest immers een sheriff aanwezig zijn, ik kon mijzelf beter nuttig gaan maken. Langzaam liep ik het bureau binnen en liep naar het koffiezetapparaat. Ik was wel toe aan een kop koffie. Ik drukte de knop in en wachtte totdat mijn kopje gevuld was. "Huh? Het politiebureau?" hoorde ik vanuit het kantoor komen. Ik draaide mij verbaast om en zag Graham achter zijn bureau zitten. 'Daar ben je!,' riep ik opgelucht uit. 'Ik heb je overal lopen zoeken, ik miste je.' Snel liep ik naar hem toe en drukte een zoen op zijn mond. Mijn leven was zoveel beter als Graham er was.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'Daar ben je!,' hoorde ik iemand roepen ik keek op en zag Ruby mijn kant opkomen. 'Ik heb je overal lopen zoeken, ik miste je.' Ze drukte een zoen op mijn mond. Ik keek Ruby verbaast aan, toen stond ik op. "Sorry, wat heeft dit te betekenen?" ik veegde met mijn hand langs mijn mond. Ik keek verbaast om mij heen. Het laatste wat ik kon herinneren was... Dat ik stierf in Emma's armen en nu zat ik hier weer opeens. "Waar is Emma?" vroeg ik bezorgd aan Ruby. De zoen had ik totaal genegeerd. Ik kon daar niet boos om worden nu, ik moest weten waar Emma was.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Graham stond op "Sorry, wat heeft dit te betekenen?" Hij veegde met zijn hand langs zijn mond. Ik keek hem verbaast aan. 'Dit is niet grappig, doe eens normaal.' Ik duwde hem plagend op zijn borst, maar hij negeerde mij gewoon. "Waar is Emma?" Ik schrok van zijn vraag. 'Emma,' stamelde ik. 'Wat moet je met haar? Ze is hier niet,' Ik schudde mijn hoofd vol ongeloof, wat was hier aan de hand? Ik had het gevoel dat ik hem kwijtraakte. Ik hoopte dat dit weer een nachtmerrie zou zijn en ik zo wakker zou worden. Hard kneep ik mijzelf in mijn arm. 'Auw,' mompelde ik. Geschrokken keek ik op, dit was geen droom. Anders leek het wel heel echt.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'Dit is niet grappig, doe eens normaal.' met opgetrokken wenkbrauw keek ik Ruby aan. "Sorry, hoor maar jij zoent mij opeens. Ik weet dat ik een tijd ben weggeweest, maar..." ik stopte mijn zin. Maar wat? Hoelang was ik weggeweest? 'Emma,' stamelde Ruby. 'Wat moet je met haar? Ze is hier niet,' Ik liep het kantoor uit en greep naar mijn jas op de kapstok. "Enig idee waar ze kan zijn?" vroeg ik ongeduldig. Ik bestudeerde het politiebureau goed. Vervolgens richtte ik mijn blik weer naar Ruby.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Sorry, hoor maar jij zoent mij opeens. Ik weet dat ik een tijd ben weggeweest, maar..." Graham keek mij met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Hoezo ik zoen jou opeens, normaal vind je dat nooit erg.' Graham liep naar de kapstok en greep zijn jas. "Enig idee waar ze kan zijn?" vroeg hij ongeduldig. Ik liep naar de uitgang en versperde hem de weg, Graham richtte zijn blik op mij. 'Ik weet niet waar Emma is en het kan mij ook niet schelen.' Ik zette mijn handen in mijn zij. 'Wat mij wel kan schelen is dat jij niet normaal kan doen.' Ik moest moeite doen om niet te gaan schreeuwen.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'Hoezo ik zoen jou opeens, normaal vind je dat nooit erg.' Ik negeerde de opmerking die Ruby maakte, maar ik vond het wel een rare. Wij hadden nog nooit gezoend. Voordat ik bij de deur kon zijn versperde Ruby mij de weg. 'Ik weet niet waar Emma is en het kan mij ook niet schelen.' Ze zette haar handen in haar zij. Wat had Ruby opeens? Zo herinnerde ik haar niet. Ze was het meisje met de sexy kleding, altijd in voor een praatje en drankje en van het geflirt. 'Wat mij wel kan schelen is dat jij niet normaal kan doen.'
    Mijn mond viel open van verbazing. Ze had wel lef hè? "Sorry, maar normaal doen?" ik keek boos Ruby aan. "ik weet niet hoeveel ik uit mijn leven heb gemist, maar mocht je het niet weten Ruby, ik was DOOD. D-O-O-D. DOOD!" Het liefst zou ik haar aan de kant duwen het zou me makkelijk lukken, maar ik hield me nog even in. "Het spijt me dat ik niet normaal kan functioneren nu ik hier opeens sta, zonder besef wat er is gebeurd."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Zijn mond viel open van verbazing, "Sorry, maar normaal doen?" Hij keek mij boos aan. "ik weet niet hoeveel ik uit mijn leven heb gemist, maar mocht je het niet weten Ruby, ik was DOOD. D-O-O-D. DOOD!" Ik slaakte een zucht, wat was er met Graham aan de hand? 'Hou toch op met dat zielige gedoe. Henry begon er ook al over. Ja je was dood, maar je leeft weer en wij zijn nu toch gelukkig samen?' Ik keek hem vragend aan. Ik zag dat hij er langs wilde, dus ik maakte mij extra breed. "Het spijt me dat ik niet normaal kan functioneren nu ik hier opeens sta, zonder besef wat er is gebeurd." Waarom kraamde hij zulke rare dingen uit? 'Hoezo dramatisch. Niet normaal kunnen functioneren.' zei ik spottend. 'Ben je niet direct naar het bureau gegaan vanuit Regina's huis? Ik was hier net ook, maar toen was je er niet.' Ik had meer duidelijkheid nodig, want ik begreep weinig van deze situatie.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'Hou toch op met dat zielige gedoe. Henry begon er ook al over. Ja je was dood, maar je leeft weer en wij zijn nu toch gelukkig samen?' Ruby keek mij vragend aan. "Ow nu ben ik opeens zielig? Ik heb net een geweldig geschenk gekregen, mijn leven en nu moet ik opeens normaal doen. Ach ja wat zou het Graham was dood. Niemand mistte hem." Ruby maakte zicht breed, maar met een simpele duw had ik haar aan de kant geduwd. Hierdoor waren we van positie verwisseld. 'Hoezo dramatisch. Niet normaal kunnen functioneren.' zei ze spottend. 'Ben je niet direct naar het bureau gegaan vanuit Regina's huis? Ik was hier net ook, maar toen was je er niet.' De woeden was aan het koken in mijn hoofd. "Hoe zou jij functioneren als je net terug komt uit de dood. Wanneer je het gevoel hebt dat iemand je hart heb verpulverd...." Mijn hart, waar was het? Had Regina toch mijn hart? Maar als die was fijn geknepen dan, hoe kon het nou dat ik hier nog was?
    "Oke, we hebben net gezoend. Het was niet vreselijk, maar Ruby... Ik heb niks met je. Mijn hart is van Emma. Door haar herinner ik mij alles weer."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Ow nu ben ik opeens zielig? Ik heb net een geweldig geschenk gekregen, mijn leven en nu moet ik opeens normaal doen. Ach ja wat zou het Graham was dood. Niemand mistte hem." Hij duwde mij zonder pardon aan de kant, zodat hij vlakbij de uitgang stond. Zachtjes gromde ik, rustig Ruby. Ik haalde diep adem. "Hoe zou jij functioneren als je net terug komt uit de dood. Wanneer je het gevoel hebt dat iemand je hart heb verpulverd...." Ik zag dat hij echt kwaad was. 'Je hart,' vroeg ik verbaast. 'Je hebt je hart al lang terug, Regina heeft hem teruggestopt.' Het leek wel of hij zich niets herinnerde van wat er de afgelopen tijd had afgespeeld. "Oke, we hebben net gezoend. Het was niet vreselijk, maar Ruby... Ik heb niks met je. Mijn hart is van Emma. Door haar herinner ik mij alles weer." Mijn ogen werden groot en mijn mond viel open.De tranen prikten in mijn ooghoeken, terwijl het voelde alsof mijn hart in duizenden stukjes brak. Ik staarde Graham lang aan en liep vervolgens naar de telefoon. Het welbekende nummer draaide ik zo snel mogelijk. 'Regina,' Ik probeerde mij groot te houden. 'Er is iets met Graham, hij herinnert zich niets. Zelfs niet dat wij wat hebben,' zei ik er zachtjes achteraan.' Het was fijn om Regina's stem te horen en dat ik mijn verhaal bij haar kwijt kon.


    When you believe your dreams come true



    Elina 'Ellie' Kyriakou|| Elina Gabriella Sirmaisa

    "Ik woon hier pas een maand of twee," zeg ik "Mijn zus en ik waren toen op roadtrip en toen kwamen we hier terecht,"


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Joseph Lloyd Dombrowski

    "Leuk!" Ik keek wat rond in de kamer. Het was er eigenlijk best kaal. Af en toe eens een schilderijtje, maar over het algemeen was het er leeg... "Kkkkssssssss..." "Volgens mij is de spaghetti al klaar!"

    Ava Heart

    Zonder verder nog op antwoord te wachten draai ik me om en loop weg, de winkel uit.
    Naar het bureau. Dan zie ik Graham en Ruby, ze lijken niet erg vrolijk.
    Ik besluit een deel van hun gesprek te volgen. 'Er is iets met Graham, hij herinnert zich niets. Zelfs niet dat wij wat hebben,' zegt Ruby aan de telefoon.
    Meteen kom ik overeind.
    'Graham, jij herinnert je je niet meer dat je iets met Ruby had?' vraag ik verbaasd.


    obsessive rage



    Elina 'Ellie' Kyriakou|| Elina Gabriella Sirmaisa

    "Ik denk het ook," zeg ik terwijl het opschep en de borden op de tafel zet "Wil je er wat basilicum bij?".


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina