• Voor school hebben wij een vak mini-onderneming. Hierbij moeten wij een eigen product gaan verzinnen, een bedrijf opstarten en dat product verkopen. Wij hadden een sok met een zakje waar je je veters in kan doen bedacht. Makkelijk uit te werken, dachten wij.

    Twee meisjes van het groepje en ik waren van mening dat wij de zakjes gewoon bij een naaister op te laten stikken. Kost iets meer maar dan gebeurde het wel goed. Een ander meisje was van mening dat zij en haar moeder het zelf wel konden doen, de andere drie in het groepje waren het daar mee eens. (We zitten met zeven in een groepje).
    Nu zijn de eerste sokken dus gemaakt en ze hebben er veel werk ingestoken maar ze zijn echt heel lelijk geworden. De stiksel zie je super goed, de zakjes bobbelen op de sokken en de zakjes zitten ook nog een scheef. Daarnaast zijn ze ook nog niet eens mooi geknipt waardoor ze allemaal een andere grote hebben. Iedereen zegt allemaal dat ze super zijn geworden maar ik vind ze oprecht heel lelijk en slordig. Ik heb ze dan ook aan mijn moeder en zus laten zien en die waren het ook eens dat de sokken niet mooi zijn geworden.
    Maar ik moet deze sokken wel gaan verkopen voor vijf euro per stuk maar ik schaam mezelf echt dat ik die dingen moet gaan verkopen. Ik zou er zelf namelijk nooit vijf euro voor neerleggen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oh god, gewoon eerlijk zeggen dat jij die troep niet gaat verkopen. Dan worden ze maar boos, maar je hebt wel gezegd wat je denkt. Jij wil daar niet mee staan, dat heb je hier wel duidelijk aangegeven, zeg dat dan ook tegen hun.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dat is wel moeilijk. Enerzijds is het niet gemakkelijk om te gaan zeggen dat je het maar lelijk vindt, als ze daar zo aan hebben gewerkt, maar ik snap ook wel dat jij niet graag op de mensen afstapt om geld te vragen voor zoiets. Zelf zou ik zoiets hebben van: het is nu zo. Die mensen zijn volwassen en hebben zelf hun leven in handen. Ze kunnen zelf bepalen of ze ja of nee willen zeggen. Als ze ja zeggen, is dat hun eigen keuze en jij hebt daar niets mee te maken. Ze zijn oud genoeg om hun leven zelf in handen te nemen. Jij hoeft je op zich niet schuldig te voelen om een aanbod te doen.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2016 - 20:07 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    RichardSHarmon schreef:
    Oh god, gewoon eerlijk zeggen dat jij die troep niet gaat verkopen. Dan worden ze maar boos, maar je hebt wel gezegd wat je denkt. Jij wil daar niet mee staan, dat heb je hier wel duidelijk aangegeven, zeg dat dan ook tegen hun.

    Ik weet niet of dat heel slim is. Als je niet bereid bent om de sokken enzo zelf overnieuw te maken zou ik het niet zeggen, want daar krijg je alleen maar boze mensen van. En jij hoeft je niet te schamen hè, het is hun keuze of ze het kopen of niet (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Als je een bedrijfje moet opstarten en producten moet verkopen, is het niet heel onlogisch dat je eerst een onderzoek doet. Maak een enquête, gooi er een paar vragen in, maak foto's van die sokken en laat mensen hem invullen. Als ze echt zo lelijk zijn, zullen meer mensen dat vinden, en kunnen de sokken afgekeurd worden omdat ze gewoon niet in de markt vallen. Jij scoort bonuspunten voor je project, en je hoeft niet rechtstreeks eerlijk te zeggen wat je vind ^^


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Bloodborne schreef:
    Als je een bedrijfje moet opstarten en producten moet verkopen, is het niet heel onlogisch dat je eerst een onderzoek doet. Maak een enquête, gooi er een paar vragen in, maak foto's van die sokken en laat mensen hem invullen. Als ze echt zo lelijk zijn, zullen meer mensen dat vinden, en kunnen de sokken afgekeurd worden omdat ze gewoon niet in de markt vallen. Jij scoort bonuspunten voor je project, en je hoeft niet rechtstreeks eerlijk te zeggen wat je vind ^^


    Er is al een onderzoek gedaan. Maar dan echt of er interesse in het idee, toen hadden wij nog geen voorbeelden. Dus als ik nu een enquête in mijn eentje opzet zeg ik toch indirect dat het lelijk is.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ik weet niet of dat heel slim is. Als je niet bereid bent om de sokken enzo zelf overnieuw te maken zou ik het niet zeggen, want daar krijg je alleen maar boze mensen van. En jij hoeft je niet te schamen hè, het is hun keuze of ze het kopen of niet (:


    Dit heb ik dus ook. Ik weet hoe hard ze eraan gewerkt hebben en ik ben inderdaad niet van plan om ze opnieuw te maken want ik heb daar simpel weg de tijd gewoon niet voor.
    Daarbij komt ook nog dat ik bijna nooit aanwezig ben bij deze les omdat ik vrijstelling heb om te kunnen trainen dus ik vind niet dat ik helemaal het recht van spreken heb.


    "Ignite, my love. Ignite."

    ImAwesome schreef:
    (...)

    Dit heb ik dus ook. Ik weet hoe hard ze eraan gewerkt hebben en ik ben inderdaad niet van plan om ze opnieuw te maken want ik heb daar simpel weg de tijd gewoon niet voor.
    Daarbij komt ook nog dat ik bijna nooit aanwezig ben bij deze les omdat ik vrijstelling heb om te kunnen trainen dus ik vind niet dat ik helemaal het recht van spreken heb.

    Dan zou ik inderdaad er niks van zeggen. Het is jammer maarja, als je het zelf ook niet overnieuw wil doen zorgt het alleen maar voor extra problemen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    maar
    waarom zou ik mijn veters in mijn sok willen doen


    i put the fun in funeral

    Bonafide schreef:
    maar
    waarom zou ik mijn veters in mijn sok willen doen


    Er zijn veel mensen die hun veters niet strikken en als je je in het zakje doen komen ze niet onder je voet al je loopt


    "Ignite, my love. Ignite."

    ImAwesome schreef:
    (...)

    Er zijn veel mensen die hun veters niet strikken en als je je in het zakje doen komen ze niet onder je voet al je loopt


    ooh op die fiets


    i put the fun in funeral

    Ik zie nog steeds niet voor me hoezo je veters in een sok zou gaan doen als je je veters niet strikt. Ik kan me om eerlijk zijn niet voorstellen dat er behoefte is aan dit product, gezien mensen die hun veters strikken te lui zijn of dit onbewust niet doen en dan ook niet gebruik zullen maken van het product.
    Ga gewoon je veters strikken mensen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Caprice schreef:
    Ik zie nog steeds niet voor me hoezo je veters in een sok zou gaan doen als je je veters niet strikt. Ik kan me om eerlijk zijn niet voorstellen dat er behoefte is aan dit product, gezien mensen die hun veters strikken te lui zijn of dit onbewust niet doen en dan ook niet gebruik zullen maken van het product.
    Ga gewoon je veters strikken mensen.


    Volgens mij vroeg ik niet of mensen behoefte eraan hebben of niet. Wij hebben een enquête gehouden en daar kwam een positieve uitslag uit dus ja... Daarnaast bestaan er ook gewoon mensen die hun veters knopen omdat dat nu eenmaal mooier staat bij sommige schoenen en dan is het niet fijn dat ze onder je voet komen...


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oke dat is dan mooi. Voor die mensen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Maar een product opzetten is ook niet geheel perfect de eerste keer. In de scheikundige technologie wordt er ook elke keer een nieuw product gemaakt om het te verbeteren en te verbeteren. Als je nagaat dat het de eerste keer is (en met de hand, laten we dit even realiseren) zijn ze trots op wat ze hebben bereikt met het eindresultaat. Perfect of niet. Als verkoper is het nog het minste werk wat er tbh te doen valt. En al met al stel je verkoopt niks (of een paar) dan heb je bewezen dat er minder vraag dan aanbod is. That's it.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Caprice schreef:
    Oke dat is dan mooi. Voor die mensen.


    Waarom zo onaardig? Dat is helemaal nergens voor nodig en Quizlet is al een kleine gemeenschap. Laten we het aardig houden en elkaar niet wegjagen.(:


    You were born original, don't die as a copy.