• Link naar 1:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516
    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20
    Link naar 3: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177656
    Link naar 4:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177770
    Link naar 5:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177880&page=last&message=175

    Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?


    Odette "Odi" Straw
    FC: Georgie Henley | 15 jaar | het Meisje met de Rode Schoentjes
    ,,Think Lovely Thoughts. Without them, you won't survive, Malcolm,''

    Ik pak de sheriffs hand aan. 'Odi.' zeg ik. 'Al zullen de mensen uit mijn wereld me beter kennen als een beeld midden op een plein.'
    Ik houd mijn hoofd een beetje schuin. Als ik iedereen hier zie vraag ik me keer op keer af wat ik gemist heb, of het veel is en wat er dan in die tijd is gebeurd. 'En nieuw... Half. Ik ben pas net weer mezelf, maar ik kom uit de tijd dat...' Ik zoek naar de woorden, uit welke tijd eigenlijk precies? 'Rumpelstiltskin nog niet geboren was.' maak ik mijn zin daarom maar af, gezien dat de enige is waarvan ik weet dat ik er vlak voor kwam.


    obsessive rage

    Graham

    Het meisje zegt dat ze Odi heet en schud met mij de hand. 'Al zullen de mensen uit mijn wereld me beter kennen als een beeld midden op een plein.' Ik trek één van mijn wenkbrauwen op en keek verbaast naar Odi. "Beeld?" herhaal ik. Het drong niet tot me door. Odi kantelde een klein beetje haar hoofd. 'En nieuw... Half. Ik ben pas net weer mezelf, maar ik kom uit de tijd dat...' Het bleef even stil, ze zocht waarschijnlijk naar woorden, dus ik wachtte rustig af. 'Rumpelstiltskin nog niet geboren was.' maakt ze de zin vervolgens af. "Rumpelstiltskin is nog niet geboren in jou tijd?" herhaal ik haar woorden. Ik kon niet plaatsen uit welk sprookje ze kwam. Wel kon ik zeggen dat ze uit een sprookje kwam, omdat ze dat zelf een soort van heeft gezegd.


    Do I look like Mother Teresa?


    Odette "Odi" Straw
    FC: Georgie Henley | 15 jaar | het Meisje met de Rode Schoentjes
    ,,Think Lovely Thoughts. Without them, you won't survive, Malcolm,''

    Ik knik. 'Ik was vrienden met zijn vader, toen die nog een kind was.' probeer ik hem uit te leggen. 'Misschien ken je het verhaal van de Rode Schoentjes wel. Als je erop danst, kan het een vloek verbreken of werken als portaal. Ooit waren ze van mij, maar toen ik versteend werd, ben ik ze kwijt geraakt...'
    Ik heb eigenlijk geen idee waarom ik dit uitleg, misschien gewoon om mijn verhaal eindelijk kwijt te kunnen? Omdat ik het nooit heb kunnen vertellen?

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 14:26 ]


    obsessive rage

    Ruby

    Langzaam knipperde ik in mijn ogen, ik zocht met mijn hand naar Graham maar merkte dat hij er niet meer zat. Op de achtergrond hoorde ik wat gefluister. Nu werd ik pas echt wakker. 'Graham?' Vroeg ik terwijl ik overeind sprong. Mijn ogen moesten even wennen aan het donker, maar al snel zag ik dat hij met een meisje in gesprek was. 'Wie is dat' ik knikte richting het meisje.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Odi legt uit uit wat voor sprookje ze kwam en dat ze vrienden was met de vader van Gold. Ik kon alles maar half volgen. "Je bent je schoentjes kwijt?" vroeg ik Odi. Vele voorwerpen van andere mensen waren in de winkel van Gold verschenen. Moest ik dat tegen haar zeggen? "Graham, wie is dat?" hoorde ik Ruby opeens zeggen. Ze was weer wakker. "Ruby, dit is Odi. Odi, dit is Ruby."


    Do I look like Mother Teresa?


    Odette "Odi" Straw
    FC: Georgie Henley | 15 jaar | het Meisje met de Rode Schoentjes
    ,,Think Lovely Thoughts. Without them, you won't survive, Malcolm,''

    Graham vraagt of ik mijn schoentjes kwijt ben waarop ik knik. 'Ja, dat klopt.'
    Dan opentt het meisje naast hem haar ogen, oeps. Te luidruchtig geweest. Ze vraagt zachtjes wie ik ben en Graham stelt me aan haar voor, ze blijkt Ruby te heten. 'Aangenaam kennis te maken,' zeg ik.


    obsessive rage

    Ruby

    "Ruby, dit is Odi. Odi, dit is Ruby." beantwoordde Graham mijn vraag. 'Aangenaam kennis te maken,' begint Odi vervolgens. Ik glimlach voorzichtig, 'Ja, van het zelfde.' Ik neem het meisje in mij op. 'Waar kom je vandaan? Ik heb je nog nooit gezien in Storybrooke, maar ergens kom je mij bekend voor.' Ik kijk haar bedenkelijk aan. 'Hoe weten we zeker dat het niet Jos is?' fluister ik in Graham's oor. Sinds er de afgelopen veel gebeurt is durfde ik niet iedereen zomaar meer te vertrouwen.


    Ik wil vloek, ik wil vloek!!


    When you believe your dreams come true

    Rumplestiltskin
    'Oke duidelijk, maar laten we verder gaan dearies,' ik keek even naar Jos en daarna naar Regina.
    Ik moet alleen een moeilijke spreuk uitoefenen over de vloek een aantal dingen die ik tijdens de vloek moet doen om de mijne in stand te houden en voila als het goed is zou je vloek onbreekbaar moeten zijn.'


    Effe snel een korte reactie, sorry dat ik niet zo snel reageer druk met werken.

    Graham

    Ruby en Odi hadden met elkaar kennis gemaakt terwijl ik toekeek. 'Hoe weten we zeker dat het niet Jos is?' hoorde ik Ruby in mijn oor fluisteren. Dit kon Jos echter niet zijn, anders was er allang iets gebeurd. Ruby lag te slapen, Jos kon bij mij van alles doen en voila en zou wat gebeurd zijn met de slapende Ruby. "Heb vertrouwen in me." fluisterde ik terug naar Ruby.

    Regina

    'Oke duidelijk, maar laten we verder gaan dearies,' Gold wisselde even een blik tussen Jos en mij. 'Ik moet alleen een moeilijke spreuk uitoefenen over de vloek een aantal dingen die ik tijdens de vloek moet doen om de mijne in stand te houden en voila als het goed is zou je vloek onbreekbaar moeten zijn.' Mijn ogen begonnen te glinsteren. De vloek was bijna klaar, het kwestie van een hart fijn knijpen en de vloek kon in werking. Ik greep mijn jas van de kapstok. "Die vloek komt eraan, maar vertel me eens... Wat moet je allemaal doen Gold?"

    Toestemming om de vloek te lanceren? Iedereen weet wat er dan gebeurd?

    [ bericht aangepast op 5 juni 2016 - 21:21 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    Geef aub nog eens een korte samenvatting... :S

    Jo


    "Neen hoor! Het is duur, maar ik ging iets kopen voor jou dus dan doe ik dat ook!" zei Jens en knipoogde. Ik voelde vaag mijn wangen een beetje rood worden.
    Nee! Dat kan niet, ik moet het tegenhouden! Ik heb een missie, alleen die missie is belangrijk!
    Misschien moet ik eerst weten waar al mijn doelwitten wonen en dat ik daar vrienden mee word, anders kom ik nooit verder, en Ava? Tja, dat word een moeilijke.
    Misschien kan ik wel vrienden worden met Graham of Regina...
    "Bedankt dat je het betaald hebt." zei ik nog even.
    "Zullen we anders naar buiten gaan?" vroeg ik.

    Wat gebeurt er met de vloek ofzow?

    [ bericht aangepast op 5 juni 2016 - 21:29 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Sorry dat ik lastig doe maar nu ga ik vroeg slapen dus laat de vloek wachten tot morgen...

    Waarom wachten, wij kunnen wel vast beginnen :P


    When you believe your dreams come true

    Wat gebeurt er met de vloek? Wat doet het? ;)


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Iedereen vergeet dat ie een sprookje was en nog meer?


    When you believe your dreams come true