• Link naar 1:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516
    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20
    Link naar 3: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177656
    Link naar 4:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177770
    Link naar 5:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177880&page=last&message=175

    Het was een mooie dag in Storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    De dagen werden slechter er liep een moordenaar rond die ze niet kunnen pakken, tegelijkertijd belanden er veel mensen in het ziekenhuis, er zijn vloeken bezig. Zouden ze het nog wel kunnen redden?

    Graham

    'je kunt hem beter vastlijmen, ik had hem net opgeruimd,' lachte Ruby terug. Ze had wel gelijk. Altijd was het pennenbakje de schuldige. 'Ga je mee wat eten? Bij mij thuis of naar Granny's?' vroeg Ruby mij. Ik keek naar de klok en zag dat het al weer vijf uur was. Gisteren had ik mijn avonddienst al ontlopen om dat nu weer te doen... Ach wat maakte het uit. Wat kon er gebeuren? De beelden van Gold die mijn hart eruit rukt, Regina die in mijn hart knijpt, Regina die Ruby's hart vast heeft en beelden van de slachtoffers van Jos schieten door mijn hoofd. "Granny's is wel okay." zeg ik vrolijk terwijl ik mijn spullen inpak.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Ik zag dat hij twijfelde toch antwoorde hij glimlachend "Granny's is wel okay." Hij pakte zijn spullen in. Ik keek hem glimlachend aan 'Als er iets is weten ze je vast wel te vinden,' ik hielp hem inpakken en deed vervolgens de lichten uit. 'Morgen is er weer een dag,' en ik trok hem met mij mee. Het belletje rinkelde toen we Granny's inliepen. Ik zag Granny's nieuwschierige blik. Ik begroete wat oude collega's. Zullen we hier maar gaan zitten?' Ik wees naar een tafeltje voor twee. Ik nam vervolgens plaats. 'Wat mag het zijn?' Ik keek op. Natuurlijk was het Granny, ik wilde zuchten maar ik hield mij in. Stiekem moest ik ook wel glimlachen.


    When you believe your dreams come true

    Jo, typ jij dat we naar buiten gaan?

    Jo
    Langzaam loop ik weg van mijn... tja mijn 'zusje'. Ava had bijna alles verpest! Gelukkig hoorde niemand dat ze zei dat ik de dochter van Rumple was...
    Hé! Glimmende dingetjes! Snel loop ik naar de sieraden toe en bekijk ze vol aandacht, bah, ze zijn nep.
    Teleurgesteld liep ik terug naar Jens, "Jens, zullen we gaan?" vroeg ik.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Jëñ§ Pöttër

    "Oke dan we vertrekken. Bedankt Vittoria!" Ik zag dat Jo van sieraden hield, dus ik liep binnen in een sieradenwinkel. "Kies maar uit. Ik betaal wel!" Zei ik. Nu hoopte ik dat ze het duurste van het duurste ging pakken... Ik keek ook wat rond. Een ketting van Hogwarts. Die ging ik kopen. "Hoeveel kost deze mevrouw?" "2 euro." Dat was goedkoop. "Ik neem hem." Ik betaalde en vroeg. "Al gekozen?"

    75 woorden!!!

    Graham

    'Als er iets is weten ze je vast wel te vinden,' ik gaf een klein knikje naar Ruby. Ze had zoals gewoonlijk weer eens gelijk. Na de lichten te hebben uitgedaan trok Ruby me mee. Ze leek erg ongeduldig. 'Morgen is er weer een dag,'
    Al vrij snel, door de snelle pas van Ruby, kwamen we aan bij Granny's. Zoals gebruikelijk rinkelde er een belletje toen we binnenkwamen 'Zullen we hier maar gaan zitten?' Ruby wees naar een tafeltje voor twee. Ik schoof vlak voordat Ruby kon gaan zitten haar stoel wat naar achter en wanneer ze zat, duwde ik deze weer aan. Zoals een echte gentleman dat hoort te doen. Ik ging tegenover haar zitten en greep met een hand haar hand beet en kneep daar zachtjes in. Wat mag het zijn?' het was Granny die naar ons toe was gekomen. Na het heerlijke gerecht van gisteren was ik wel toe aan iets simpels. "Een cheeseburger met wat friet alsjeblieft."


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo


    Snel liepen we de winkel uit maar Jens trok me meteen daarna weer een andere winkel in, "Kies maar uit. Ik betaal wel!" zei hij.
    "Dat is lief!" bedachtzaam keek ik rond, zo dit had een best goede kwaliteit! Ik zag dat Jens een ketting kocht van Hogwarts.
    "Al gekozen?" vroeg hij toen hij het had betaald.
    "Wacht even, bijna." zei ik. Ik eek naar een ketting waar een anker op stond, de ketting was erg mooi. Midden in het anker was nog een oog gemaakt van diamant.
    "Deze zou ik graag willen, als je het te duur is mag je het zeggen!" zei ik en gaf de ketting.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]


    Odette "Odi" Straw
    FC: Georgie Henley | 15 jaar | het Meisje met de Rode Schoentjes
    ,,Think Lovely Thoughts. Without them, you won't survive, Malcolm,''

    Het is rustig rondom mijn huis, Ray is naar één van de clubs waar ik nog niet heen mag. Best irritant dat ik vroeger wel alcohol mocht drinken en nu plots niet meer, maar ach, zo lekker is het toch niet. Ik vind het pak sinaasappelsap een stuk lekkerder, dus waarom zou ik zeuren?
    Ik stop de sleutel in het sleutelgat en draai het slot om, open de deur en loop naar buiten. Het is even wennen aan het plotselinge licht, waarom moet ik het gordijn ook altijd dicht doen?
    Terwijl de deur achter me in het slot valt begin ik te wandelen, ik moet zo naar dans. Ik moet langs een juwelenzaak en...
    Ja, het gebeurt weer.
    Ik wandel naar binnen, bots tegen een meisje met blond haar en zeer bleke huid aan. 'Sorry!' zeg ik. 'Dat was niet de bedoeling.'
    Dan voeg ik er nog zachtjes en een tikje brutaal aan toe: 'Maarja, jij stond dan ook in de weg.'

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 18:27 ]


    obsessive rage

    Ruby

    Ik voelde dat mijn hoofd rood geworden was toen Graham zich als een echte gentleman opstelde. Hij had mijn hand vast en kneep er zachtjes in. Ik staarde er verlegen naar. "Een cheeseburger met wat friet alsjeblieft." Doorbrak hij mijn gedachten. 'Oh ja voor mij ook,' stamelde ik. Toen Granny weg was gelopen keek ik serieus aan. 'Maar wat doen we met Jos? Ze loopt nog steeds vrij rond.' Direct had ik spijt van mijn vraag, we waren vrij. Konden we niet gewoon een normaal gesprek hebben? Ik besefte me dat ik niet graag over mijzelf praatte, misschien was dat de reden. Wie was ik eigenlijk? Ruby, red, of de wolf? Ik kon deze vraag die ik mijzelf stelde niet beantwoorden.


    When you believe your dreams come true



    Graham


    'Oh ja voor mij ook,' stamelde Ruby. Door de manier waarop Ruby antwoord gaf merkte ik dat ze even weg was geweest in gedachtes. Zou de Graham met gevoelens interesse tonen? Granny had onze bestelling genoteerd en liep weg, waarna Ruby mij serieus aankeek. Had ik iets verkeerds gedaan? 'Maar wat doen we met Jos? Ze loopt nog steeds vrij rond.' ik schudde vragend mijn hoofd. "ik heb werkelijk geen idee wat we moeten doen." Wat was dit voor gespreksonderwerp? Was Ruby juist niet degene die had gezegd dat de werkdag klaar was, maar ik vond het raar om dit gesprek opeens af te kappen. "Jij enig idee?"


    Do I look like Mother Teresa?

    Jens Potter

    Jo wilde 1 van de duurste kettingen. Normaal gezien zou ik het niet betalen, maar voor haat deed ik een uitzondering. "Neen, het is goed. Als jij het mooi vindt..." Opeens botste er iemand -was dat niet Ava- tegen Jo aan. "Gaat het?" Vroeg ik aan beide meisjes.

    Harry_Potter007 schreef:
    Jens Potter

    Jo wilde 1 van de duurste kettingen. Normaal gezien zou ik het niet betalen, maar voor haat deed ik een uitzondering. "Neen, het is goed. Als jij het mooi vindt..." Opeens botste er iemand -was dat niet Ava- tegen Jo aan. "Gaat het?" Vroeg ik aan beide meisjes.


    [Dit was Odi, ik had faceclaims gewisseld, remember? XD]


    obsessive rage



    Ruby

    "ik heb werkelijk geen idee wat we moeten doen." Hij keek mij verbaast aan. "Jij enig idee?" Ik schudde mijn hoofd, 'Nee, ik heb geen idee.' De stilte die volgde was behoorlijk ongemakkelijk. Normaal hadden we hier nooit last van. Ik speelde met één van mijn lange lokken haar en staarde naar de tafel. Meestal was ik wel zelfverzekerd waarom dan nu niet?

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 18:52 ]


    When you believe your dreams come true

    Inktzwart schreef:
    (...)

    [Dit was Odi, ik had faceclaims gewisseld, remember? XD]
    (weet ik maar ik doe gwn dat je er op lijkt en dan verteld Odi dat ze niet Ava is en blablabla en ze leefden nog lang en gelukkig einde behalve als Regina een vloek maakt dan sterven we nog kort en ongelukkig

    Harry_Potter007 schreef:
    (...) (weet ik maar ik doe gwn dat je er op lijkt en dan verteld Odi dat ze niet Ava is en blablabla en ze leefden nog lang en gelukkig einde behalve als Regina een vloek maakt dan sterven we nog kort en ongelukkig


    (Haha okay)


    obsessive rage