• Hey hallo!

    Zoals sommigen van jullie al weten, begint de Ramadan morgen. Dit is zo die ene maand waar zowel moslims als niet-moslims vasten, dus niet eten of drinken vanaf zonsopgang tot zonsondergang.

    Daarom dit topic, als je meevast -kan zowel een dag als een maand zijn- kun je hier je ervaringen delen (:
    Alvast veel succes, iedereen!


    Heaven is a place that we all have

    CowChop schreef:
    (...)
    Ja, die moeten het dan inhalen op een later tijdstip. ^_^

    Mijn vriend is zelf moslim en doet hier ieder jaar aan mee. Zelf probeer ik zo nu en dan ook wel mee te doen, maar ik kan dat echt niet. Ik moet teveel drinken, terwijl eten me goed afgaat.
    Mubarak Ramadan. . . Inshallah!

    Nu maar hopen dat ik het goed getypt hebt. x:


    Ramadan Mubarak! Hah, ja, drinken is echt gaaah. Maar i'm still surviving, woolololo.


    Heaven is a place that we all have

    RoyaIs schreef:
    (...)

    Ramadan Mubarak! Hah, ja, drinken is echt gaaah. Maar i'm still surviving, woolololo.

    Ah bijna. c: Maar echt respect dat jullie dit allemaal doen. ^_^ Met eentje samenwonen en alles aan moeten passen heeft ook de nodige nadelen, maar je moet het overhebben voor je relatie, haha. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    CowChop schreef:
    (...)
    Ah bijna. c: Maar echt respect dat jullie dit allemaal doen. ^_^ Met eentje samenwonen en alles aan moeten passen heeft ook de nodige nadelen, maar je moet het overhebben voor je relatie, haha. c:


    Hahaa, je had het goed tho maar hoort eerst Ramadan te staan. :] Bij mij thuis is dat ook wel kinda zo want iedereen vast behalve mijn 8-jarig zusje like obviously en dus eet zij eerder.

    maar niet like: 'HAHAHAH WAT EEN SUKKEL IK MAG ETEN'


    Heaven is a place that we all have

    RoyaIs schreef:
    (...)

    Hahaa, je had het goed tho maar hoort eerst Ramadan te staan. :] Bij mij thuis is dat ook wel kinda zo want iedereen vast behalve mijn 8-jarig zusje like obviously en dus eet zij eerder.

    maar niet like: 'HAHAHAH WAT EEN SUKKEL IK MAG ETEN'

    Oh, nou weer iets geleerd. c: Je hebt me gered, want vanavond konden we pas zijn moeder bellen en dan zou ik het nog verkeerd zeggen ook. Ze lachen te al te vaak uit, haha.
    Awe, dat klinkt wel logisch ja. Laatst spraken we nog met een Egyptenaar en die is zo die hard dat hij zijn negen jarige dochter ook gewoon mee liet doen tot die tijd, evenals vorig jaar. Ik moet toegeven dat ik dat toch wel abnormaal vind, vooral gezien het me helemaal niet gezond lijkt voor zo'n jonge leeftijd. Al moet ik wel toegeven dat zijn vrouw het huishouden met een ijzeren vuist regeert dus hen zeker wel wat zal geven, dus echt zorgen maak ik me er niet over.


    I'm your little ray of pitch black.

    CowChop schreef:
    (...)
    Oh, nou weer iets geleerd. c: Je hebt me gered, want vanavond konden we pas zijn moeder bellen en dan zou ik het nog verkeerd zeggen ook. Ze lachen te al te vaak uit, haha.
    Awe, dat klinkt wel logisch ja. Laatst spraken we nog met een Egyptenaar en die is zo die hard dat hij zijn negen jarige dochter ook gewoon mee liet doen tot die tijd, evenals vorig jaar. Ik moet toegeven dat ik dat toch wel abnormaal vind, vooral gezien het me helemaal niet gezond lijkt voor zo'n jonge leeftijd. Al moet ik wel toegeven dat zijn vrouw het huishouden met een ijzeren vuist regeert dus hen zeker wel wat zal geven, dus echt zorgen maak ik me er niet over.


    Wooow, weird dad. Mijn pa is juist het tegenovergestelde, like: 'Je moet nog niet vasten' en als je dan zegt van wel, zegt hij: 'Als je honger hebt, zeg je het maar.'

    on a sidenote nog maar 2u40min.


    Heaven is a place that we all have

    RoyaIs schreef:
    (...)

    Wooow, weird dad. Mijn pa is juist het tegenovergestelde, like: 'Je moet nog niet vasten' en als je dan zegt van wel, zegt hij: 'Als je honger hebt, zeg je het maar.'

    on a sidenote nog maar 2u40min.

    Ja, dat vond ik ook al. Maar jouw pa klinkt wel tof dan inderdaad, zo maak je het ook geen verplichting voor kinderen. Het is onderdeel van de cultuur / het geloof, als je het een verplichting maakt gaat je kind dat later echt ontwijken. Zo kende ik er genoeg op school. Zoals jouw pa het doet vind ik het echt een goede zet. Honger = eten, klaar. ;D

    Yaaaay. Ik moet zo al de keuken in joh. ^_^ Ha, die van mij slaapt al. Maar goed, hij heeft vandaag ook weer van vijf tot vijf gewerkt, of in ieder geval van huis af geweest, dus dat valt hem niet kwalijk te nemen. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Als ik het zo lees, zijn de dagen dan niet zo van: ofwel dikke honger, ofwel super vol met eten?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    CowChop schreef:
    (...)
    Ja, dat vond ik ook al. Maar jouw pa klinkt wel tof dan inderdaad, zo maak je het ook geen verplichting voor kinderen. Het is onderdeel van de cultuur / het geloof, als je het een verplichting maakt gaat je kind dat later echt ontwijken. Zo kende ik er genoeg op school. Zoals jouw pa het doet vind ik het echt een goede zet. Honger = eten, klaar. ;D

    Yaaaay. Ik moet zo al de keuken in joh. ^_^ Ha, die van mij slaapt al. Maar goed, hij heeft vandaag ook weer van vijf tot vijf gewerkt, of in ieder geval van huis af geweest, dus dat valt hem niet kwalijk te nemen. c:


    Ja, mijn pa is daar zeer gewoontjes over :'D. Ja, dat is een zeer wiskundige formule.

    I am so haappyyyyy, want ik ging naar de wc en ik rook de soep al, yaaay. Ik heb ook een dutje gedaan, zo van 17u-18u.


    Heaven is a place that we all have

    Patholoog schreef:
    Als ik het zo lees, zijn de dagen dan niet zo van: ofwel dikke honger, ofwel super vol met eten?


    Het hangt er grotendeels vanaf wat je tijdens suhoor hebt gegeten. Suhoor is de maaltijd voor zonsopgang. Een aanrader is bv. veel water drinken tijdens suhoor en iftar, dan droog je niet uit gedurende de dag.
    Oh yeah en iftar is de maaltijd na zonsondergang.


    //Nu vast ik wel heel de maand zonder te eten, though. Nu gebruikt mijn pa die werkwijze bij mijn zusje want zij vindt dit leuk idk why

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 19:47 ]


    Heaven is a place that we all have

    Ik was even naar de tijden aan het kijken en ik vroeg me af om welke tijden je eet?


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    Ik was even naar de tijden aan het kijken en ik vroeg me af om welke tijden je eet?


    22:00 en 3:00 toch?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    RichardSHarmon schreef:
    (...)

    22:00 en 3:00 toch?


    Naar die laatste zat ik dus te kijken. Ze eten/drinken tot Fajr, wat niet hetzelfde is als zonsopgang, maar eerder?


    Your make-up is terrible

    Happy iftar mede moslims <3

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 22:03 ]

    Eet smakelijk!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eet (en drink!) smakelijk!!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!