• SPOILERS: Alles van The Winds of Winter en seizoen 6 onder spoiler knopjes!

    Topic 1
    Topic 2

    Praktische informatie:

    Tot nu toe verschenen:

    A SONG OF ICE AND FIRE / HET LIED VAN IJS EN VUUR
    A Game of Thrones (1996) / Het Spel der Tronen
    A Clash of Kings (1998) / De Strijd der Koningen
    A Storm of Swords (2000) / Een Storm van Zwaarden: Staal en Sneeuw (1), Bloed en Goud (2)
    A Feast for Crows (2005) / Een Feestmaal voor Kraaien
    A Dance with Dragons (2011) / Een Dans met Draken: Oude Vetes, Nieuwe Strijd (1), Zwaarden tegen Draken (2)

    TALES OF DUNK AND EGG / VERHALEN VAN DUNK EN EI
    The Hedge Knight (1998) / De Hagenridder
    The Sworn Sword (2003) / De Eed van Trouw
    The Mystery Knight (2010) / De Onbekende Ridder
    A Knight of the Seven Kingdoms (2015), bovenstaande novelles gecombineerd in één boek

    NOVELLES
    The Princess and the Queen, or, The Blacks and the Greens (2013), gepubliceerd in Dangerous Women
    The Rogue Prince, or, A King's Brother (2014), gepubliceerd in Rogues

    ANDERE WERKEN
    (The Ice Dragon) (1980), een kinderboek waar discussie over bestaat of het verhaal wel of niet plaatsvindt in dezelfde wereld als ASOIAF
    The Art of George R.R. Martin's A Song of Ice and Fire (2005), verschillende auteurs
    The Lands of Ice and Fire (2012)
    The World of Ice and Fire (2014)
    A Song of Ice and Fire Coloring Book (2015)

    APP
    A World of Ice and Fire, app voor iOS en Android, voor veel informatie moet je echter betalen

    GAME OF THRONES
    Season 1 (2011)
    Season 2 (2012)
    Season 3 (2013)
    Season 4 (2014)
    Season 5 (2015)

    Inside HBO's Game of Thrones: Seasons 1 & 2 (2012), door Bryan Cogman, GRRM, David Benioff en D.B. Weiss
    Inside HBO's Game of Thrones: Season 3 & 4 (2014), door C.A. Taylor

    Verwacht:

    Game of Thrones S6, half april 2016

    The Winds of Winter (ASOIAF vol. 6), hopelijk ASAP
    Sample Chapters:


    Game of Thrones S7, verwacht 2017
    The She-Wolves of Winterfell (werktitel) (Dunk & Egg vol. 4), TBA
    A Dream of Spring (voormalig: A Time for Wolves) (ASOIAF vol. 7), TBA maar waarschijnlijk rond 2020
    Fire and Blood (geschiedenis van House Targaryen), delen hiervan zijn al gepubliceerd, zie 'Novelles'. Verwacht na afronding van ASOIAF
    _________________________________________________________

    Not a Blog, GRRM's blog
    Interactieve kaart van The Known World, met de reizen die iedereen maakt. Spoiler knopje rechts bovenin.
    A mapped history of A Song of Ice and Fire (met dank aan Maegi)
    A Wiki of Ice and Fire & Game of Thrones Wiki
    A Forum of Ice and Fire, met forums voor zowel de boeken als de tv-serie
    A Search of Ice and Fire, een snelle manier om alle boeken (inclusief de novelles) door te zoeken.







    &



    Deep inside, I've never felt alive

    Barristan schreef:
    (...)
    Dan hebben we altijd Jon nog. Als Brando zegt dat hij zoon is van Rheagar, dan zal dat snel genoeg spreiden. Het is alleen jammer dattie geen bewijs heeft.
    En dan heb je nog de voorspelling dat als de zo'n op zou komen in het Westen, dat ze dan pas een zoon zou kunnen krijgen. Misschien dat als de White Walkers aanvallen, de zon magischerwijs opkomt in het Westen? Dunno, ik heb het idee dat het nog wel zou kunnen gebeuren.

    Overigens: iemand had het erover dat alle Targaryens tegen vuur kunnen, dus dan zou Jon dat ook moeten: ik heb zojuist de aflevering met de dood van Viserys gezien en hij kon blijkbaar ook niet tegen vuur. Dus ik zou zeggen: Jon is niet een hele Targaryen en niet opgegroeid tussen Targaryens, dus ik denk dat dat Jon niet een hele Targaryen is.
    Targaryens deden het ook 'met elkaar', daaruit is Danaerys ontstaan. Zoiets, I guess


    Targaryen's zijn niet vuurbestendig, de show heeft enkel Daenerys vuurproof gemaakt. In de boeken wordt Daenerys (op die brandstapel van Drogo na) ook af en toe verbrand, dus dat heeft niets te maken met Jon's Targaryen-heid. Targaryens deden het met elkaar omdat ze zo hun Valyrische kenmerken (paarsachtige ogen, wit-goud haar) aan hun kinderen konden doorgeven, dus ja, daaruit is Daenerys inderdaad ontstaan ^^.

    Ik heb laatst over de zon-profetie een theorie gelezen dat het iets te maken heeft met Dorne (hun sigil is een zon) dat naar Mereen komt en dat dus 'de zon' van west naar oost gaat, en nog wat andere puntjes die ook overeen kwamen met andere regels van de profetie. Ik denk helaas dat ze hier in de serie niet echt nog iets mee gaan doen, vooral omdat de profetie niet meer echt aan bod is gekomen sinds seizoen 1.

    Hierdoor denk ik dus dat Daenerys sowieso niet/maar kort zal regeren, en Jon uiteindelijk op de troon zal komen, als het dan toch een Targaryen zou worden.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Wat vinden jullie trouwens van deze theorie? :P

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 nov 2016 - 12:15 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Wat vinden jullie trouwens van deze theorie? :P


    Hahaha :'D
    Dit is ook zo'n mooie :Y)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2016 - 17:54 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 nov 2016 - 12:52 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik denk dat Daenerys op de troon iets is wat zo'n beetje de meeste fans wel willen, en wat wellicht ook gaat gebeuren, maar gewoon niet voor lang. Ik denk dat het te veel voor de hand zou liggen. (no_chears)

    Sireline schreef:
    Ik denk dat Daenerys op de troon iets is wat zo'n beetje de meeste fans wel willen, en wat wellicht ook gaat gebeuren, maar gewoon niet voor lang. Ik denk dat het te veel voor de hand zou liggen. (no_chears)


    Ja, Dany en Jon. Veel mensen willen hen op de troon en het liefst ook nog samen. Maar dat is zo mega obvious dat ik hoop dat dat niet gebeurt. Jon is trouwens dik overpowered nu hahaha

    [ bericht aangepast op 11 juli 2016 - 19:53 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Iwan schreef:
    (...)

    Ja, Dany en Jon. Veel mensen willen hen op de troon en het liefst ook nog samen. Maar dat is zo mega obvious dat ik hoop dat dat niet gebeurt. Jon is trouwens dik overpowered nu hahaha

    Als ze geen familie waren geweest had ik het oprecht een leuk koppel gevonden, maar nee. En inderdaad te obvious. Maar je hebt ook mensen die willen dat Jon & Sansa samen op de Iron Throne komen, en daar ben ik het ook niet mee eens.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Targaryeen schreef:
    (...)
    Als ze geen familie waren geweest had ik het oprecht een leuk koppel gevonden, maar nee. En inderdaad te obvious. Maar je hebt ook mensen die willen dat Jon & Sansa samen op de Iron Throne komen, en daar ben ik het ook niet mee eens.


    Same. Sowieso ben ik geen fan van Jon op de Throne.
    Sowieso ook al niet van Jon als King in the North


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Iwan schreef:
    (...)

    Same. Sowieso ben ik geen fan van Jon op de Throne.
    Sowieso ook al niet van Jon als King in the North

    Oh nee Jon als King of the North daar ben ik het wel mee eens. Behalve dat ie in de serie altijd zeer gekweld kijkt gun ik hem dat wel.
    Alleen wie er dan op de Iron Throne zou moeten komen weet ik niet.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Targaryeen schreef:
    (...)
    Oh nee Jon als King of the North daar ben ik het wel mee eens. Behalve dat ie in de serie altijd zeer gekweld kijkt gun ik hem dat wel.
    Alleen wie er dan op de Iron Throne zou moeten komen weet ik niet.


    Ser Davos.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Iwan schreef:
    (...)

    De Uienkoning?

    hallo Laura (cat)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    ER IS WEER EEN NIEUWE RELEASEDATUM: 16-7 voor seizoen 7 *O*


    Deep inside, I've never felt alive

    Dan ben ik in Duitsland. Beter is het daar ook gewoon Engels en vind ik een plek waar ik het kan kijken hahaha


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Omg, yes, can't wait!


    Stenenlikker

    En er is een soort kleine trailer. :D
    Nog niet super veelzeggend want je ziet geen beelden van het seisoen zelf en je hoort alleen mar quotes uit het vorige seisoen... :')
    Maar, het zit er aan te komen! (nerd)


    "We Watch, we Listen and we Remember." - Winter is coming...

    YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSS asdjla;kdhglakjg!!


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO