• B E A U X B A T O N S      A C A D E M Y      O F      M A G I C


    STORY
    Beauxbatons Academy of Magic, 2014. Beauxbatons heeft, in tegenstelling tot Durmstrang en Hogwarts, geen afdelingen waar de leerlingen in gesorteerd en verdeeld worden. De school doet zijn best om de leerlingen niet in hokjes te stoppen en hen zo veel mogelijk vrijheid binnen de regels te geven. Beauxbatons is minder sportgericht dan Durmstrang, en vrijer dan Hogwarts. Vele leerlingen volgen artistieke vakken, die dan ook hoog in het vaandel staan. Leerlingen volgen acht jaar in onderwijs, een jaar meer dan Hogwarts. We volgen in deze RPG leerlingen in het zevende jaar, het voorexamen jaar.


    INFORMATION
    • Vakken en Lessen
    Beauxbatons geeft veel om de vrijheid van de leerlingen, en laat dit dan ook duidelijk doorschijnen in hun vakkenaanbod. Leerlingen zijn tot en met hun derde jaar verplicht om vakken te volgen, en hebben geen vrije keuze vakken. In het vierde krijgen zij enkele keuzevakken naast hun verplichte vakkenpakket, en in het begin van het zesde wordt dit uitgedund en mogen de leerlingen zelf een vakkenpakket kiezen met enkele verplichte vakken. In totaal hebben leerlingen minimaal zeven vakken, drie verplichte en vier keuzevakken. Leerlingen mogen maximaal 10 vakken volgen.
    Lijst met vakken voor het 6e, 7e, en 8e leerjaar
    [V] Charms
    [V] Defense Against the Dark Arts (DADA)
    [V] Transfiguration
    [K] Potions *
    [K] History of Magic (HoM) *
    [K] Care of Magical Creatures (CoMC) *
    [K] Astronomy *
    [K] Herbology *
    [K] Divination *
    [K] Arithmancy *
    [K] Study of Ancient Runes (SoAR) *
    [K] Music **/***
    [K] Art
    [K] Ghoul Studies *
    [K] Dance ***
    [K] Creative Writing
    * Een leerling dient minimaal twee van deze vakken te kiezen.
    ** Bij Music wordt zowel zang als instrumentale muziek behandeld.
    *** Bij deze vakken is er een groots scala aan soorten instrumenten/dans, leerlingen worden geacht een voorkeur te hebben, al is deze niet verplicht. Voornamelijk bij dans wordt dit erg gestimuleerd, zodat er gericht kan worden op een enkele dansvorm.
    • Rooster


    • Nationaliteiten
    Beauxbatons neemt leerlingen aan uit verscheidene landen. Door haar locatie in het zuiden van Frankrijk, de Pyreneeën, is het voornamelijk voor het westelijke gedeelte van Europa een aantrekkelijke school qua locatie. Leerlingen kunnen uit Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Luxemburg en Nederland komen. Leerlingen uit andere landen worden over het algemeen niet toegelaten en doorverwezen naar een andere toverschool. Beauxbatons neemt nog altijd leerlingen aan ongeacht hun bloedstatus.

    • Leerjaren en Schooljaar
    Beauxbatons werkt met acht leerjaren, en leerlingen doen eindexamen in het jaar dat zij achttien worden. Het jaar waarin zij elf worden, gaan zij dus voor het eerst naar school op Beauxbatons. Eind April ontvangen zij een brief met toelating. Het schooljaar begint ieder jaar op de derde maandag van Augustus, en eindigt op de derde vrijdag van Juni. Hiertussen hebben de leerlingen zomervakantie. Rond Kerst en Nieuwjaar zijn er ook twee weken vakantie, waarin de leerlingen tot en met het derde leerjaar op school verblijven, en leerlingen van het vierde jaar en hoger de keuze krijgen om op school te verblijven of om hun tijd thuis met familie te spenderen. Hiernaast hebben leerlingen in het voorjaar en het najaar een week vakantie.

    • Cijfers, toetsen en essays
    Beauxbatons werkt met een cijfer systeem van 1 tot 10, waarbij alles onder een 6, dus ook een 5.9, als onvoldoende wordt beschouwd. Per vak zullen er in een jaar maximaal acht cijfers gegeven mogen worden. Of dit voor een toets of essay is, maakt niet uit. Dit is natuurlijk uitgezonderd de OWL's in het zesde (6 cijfers per vak), en de NEWT's in het examenjaar, waar er slechts twee cijfers voor overige toetsen/essays/PO's gegeven mag worden. Leerlingen die voor een vak aan het einde van het schooljaar lager dan een zes staan, blijven zitten wanneer dit een verplicht vak. Wanneer zij meer dan een onvoldoende staan, blijven ze sowieso zitten.

    • Dorms
    Durmstrang werkt met gescheiden meiden/jongens dorms, waarvan er vervolgens voor ieder leerjaar eentje is. Kamers worden met een andere leerling(e) van hetzelfde geslacht en leerjaar gedeeld. Deze indeling wordt volledig random gemaakt, en studenten hebben hier dan ook geen inspraak op. Het is wel zo dat wanneer twee kamergenoten elkaar écht niet uit kunnen staan, er gesproken kan worden van een ruil met anderen, indien deze het er ook mee eens zijn. Kamers zijn uitgerust met twee kingsize bedden, twee bureaus en stoelen, twee kledingkasten en een gedeelde badkamer met de dorm er naast. Alle aankleding van de dorms is op eigen kosten en eigen gelegenheid. Er zit natuurlijk wel standaard beddengoed bij, maar daar houd het ook bij op. Enige versiering zal zelf voor gezorgd moeten worden. De Dorms bevinden zich op de vierde verdieping van het kasteel, jongens aan de zuidkant, meiden aan de noordkant.
    Meisjes
    Diana x Laila
    Noemí x Eléonore
    Xiomara x Ruby
    Eloïse x Lauren
    Norah x Solange
    Elodie x Odile

    Jongens
    Markus x Timothy
    Félix x Valentin
    Noah x Deimos
    Cole x Sébastien
    Elliott x Daniel
    Matías x Lowell
    Jason x Gael

    • Uniform
    Het Beauxbatons uniform is vrij soepel, leerlingen hoeven zich maar aan enkele eisen te houden, maar het meeste wordt gewoon toegestaan.
    Girls
    Voor meiden geld dat zij altijd de kleur blauw in hun uniform moeten hebben, en dat een spijkerbroek, hoewel wel toegestaan, niet meetelt voor deze kleur. Daarnaast dienen er zwarte of witte schoenen gedragen te worden, mogen de rokken niet te kort zijn en de decolleté niet te laag. Een blouse en rok zijn gewend, maar niet verplicht.
    Boys
    Voor jongens geld eigenlijk niks anders dan voor de meiden, behalve dat voor hen de blouse altijd lange mouwen moet hebben, al mogen deze tot de elleboog opgestroopt zijn. Het liefst zie het schoolbestuur dat zij een zwarte nette broek dragen.

    • Huisdieren
    Beauxbatons staat katten, padden, uilen en ratten/muizen toe. Alle andere dieren worden niet toegestaan en wanneer gevonden onmiddellijk teruggestuurd naar het huis van de leerling(e) van wie hij is.

    • Kasteel en omgeving
    Het kasteel van Beauxbatons bevindt zich in de Pyreneeën in het zuiden van Frankrijk. Het is een renaissance/barok kasteel en ziet er dan ook deftig uit. Het kasteel heeft vier verdiepingen. De eetzaal bevindt zich op de begane grond, en alle vakken op de tweede of derde verdieping. Om de school heen ligt een groot bos en de weg naar de mugglewereld is vrijwel afgesloten. Het kasteel ligt in een dal en is omringd door natuur. Er is onder andere een groot meer waarop in de winter ook geschaatst kan worden.


    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel ik (Remarkeyable) maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.[/justify]


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie & Nationaliteit
    Relaties
    Extra
    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    [BOYS/GIRLS: 14/16] TIJDELIJKE STOP OP DE MEIDEN
    BOYS
    • Timothy Aelred Huddleston — Dylan O'Brien — Lost_Girl — 1.2
    • Lowell Archer Flemming — ? — RichardSHarmon — 1.2
    • Markus Timo Meyer — ? — AlecLightwood — 1.4
    • Noah Olivier Noel — Drew van Acker — calice — 1.8
    • ? — ? — Toda — ?
    • Matías Rafael De La Fuente — ? — Raccoon — 1.7
    • Félix Clément Rousseaux — Gaspard Ulliel — Miall — 1.7
    • Sébastien Landrieu — ? — Khal — 1.8
    • Elliott Theodore Dubois — Lucky Blue Smith — Anticyclone — 1.12
    • Jason Marcélo Ruzzier — Nico Torterella — PluviophiIe — 1.11
    • Cole Roman Igler — ? — ANTI — 1.10
    • Deimos Rigel — Andrew Garfield — Necessity — 1.11
    • Daniel Oliver Porcher — ? — Cyclone — 1.12
    • ? — ? — Raccoon — ?




    GIRLS
    • Solange Charbonneau — Scarlett Leithold — Remarkeyable — 1.6
    • Diana Nicole Aydelotte — ? — Millard — 1.4
    • Lauren Melody Standing — Bridget Satterlee — JudithSuzann — 1.3
    • Raya Jemima Deforest — Taylor Hill — Velaris — 1.12
    • Elodie Favre — Emilia Clarke — Khal — 1.4
    • Odile Briët — Freya Mavor — Mignon — 1.2
    • Xiomara Soraya Raquel — Shay Mitchell — Anticyclone — 1.6
    • Dafne Kimberley Janssen — Bonnie Wright — sandordinja — 1.4
    • Ruby Esmée Segal — ? — Raccoon — 1.7
    • Eloïse Charlotte Dubois — ? — Conde — 1.10
    • Eléonore Pénélope Dubois — ? — Cyclone — 1.9
    • Norah Feline Blackwell — Shailene Woodley — Miall — 1.10
    • ? — ? — Undertale — ?
    • Noemí Antonia Escárcega — Claire Holt — Pluviophile — 1.12
    • Laila Aalto — ? — Polovina — 1.12
    • ? — ? — TheseWords



    CHARACTERS
    Date & Time: woensdag 3 september, 13:04
    Weer & Temperatuur: 19°C, lichtelijk bewolkt met zon.

    Het is momenteel lunchtijd, en de leerlingen hebben er ondertussen alweer 2.5 week school opzitten.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2016 - 10:57 ]


    take me back to the basics and the simple life

    ELLIOTT THEODORE DUBOIS
    “We've got no time”
    Drieling Belgisch 17 jaar Rooster Woensdag 3 september Lunchzaal

    Lauren geeft meteen antwoord. Net als mij heeft ze de tussenuren. Het is het begin van het schooljaar, dus op dit soort momenten heb ik meestal nog geen idee wie wel of geen les heeft. Dat zijn dingen die ik meestal gaandeweg het jaar onthoud, zodat ik weet met wie ik mijn dagelijkse tussenuren door kan brengen. Voor vandaag zit mijn lesdag er in elk geval geheel op, aangezien ik ook niet dans. Niet dansen is waarschijnlijk een overdreven benaming, maar ik houd het er vaak op dat ik er niet het natuurtalent voor heb. Ik ben geboren met twee linkervoeten.
    "Maar ik was eigenlijk wel van plan te gaan leren enzo, omdat dat ook nog moet gebeuren, dus ik weet niet of het dan nog een tussenuur te noemen is.. "Vervolgd Lauren zichzelf. Ik grinnik daarop een beetje.
    "Ik heb Divination," Zegt Sébastien. "Eigenlijk zou ik ook moeten leren, maar we hadden een hoop huiswerk voor deze les, dus skippen is geen optie."
    "Dat is balen voor je." Antwoord ik, waarna ik me iets afvraag. "En hoe is Divination?" Ik ben er eigenlijk best benieuwd naar, omdat ik er voor een zeer lange tijd over heb getwijfeld. Het heeft mijn interesse altijd al gewekt. "Ik zou trouwens ook zwaar aan de studie moeten. Ik heb mijn Charms voor morgen nog niet af, omdat ik er toch op had gerekend dat ik dat de rest van de dag kan doen."


    She was always looking for more..

    XIOMARA SORAYA RAQUEL
    “Go to heaven for the climate and hell for the company."
    16 jaar Pure-Blood Portugees Rooster Woensdag 3 september Lunchzaal

    Noah lijkt niet erg gecharmeerd van mijn onhygiënische borstelgebruik. Hij is nou eenmaal een jongen, onwetend van alle struggles ontremd het haar uit een borstel verwijderen. Ik heb daar persoonlijk gewoon het geduld niet vol. Sol gaat er heus niet dood aan, hoop ik.
    "Maar Sol, heb je je huiswerk nou nog wel weten te redden van de verdrinkingsdood?" Vraagt Eloïse op het moment dat ik een onbekende jongen de eetzaal in zie lopen. Hij lijkt me van onze leeftijd, maar ik heb heb nog nooit gezien op school. Dit is dan ook het moment dat ik mijn langetermijngeheugen ernstig begin te bekritiseren, maar hij kan natuurlijk ook nieuw zijn, zoals Ruby. Hij kijkt in elk geval niet erg blij. Nu de gedachte aan Ruby in me opkomt, vraag ik me meteen af waar ze is. Uiteindelijk zie ik haar aan een tafeltje zitten met Félix, waar de de nieuwe, mysterieuze gast lijkt aan te spreken.
    Lichtelijk verveeld schenk ik mijn glas drinken bij.
    "Heeft iemand enig idee wanneer de lunch over is?" Vraag ik aan niemand in het algemeen. Niet dat dat zou helpen, omdat ik hierna toch nog twee tussenuren heb voordat ik eindelijk kan gaan dansen. Ik heb ook nog eens geen idee wat ik daarin wil doen. Eigenlijk heb ik nog wel huiswerk te maken voor morgen, maar daar heb ik bijzonder weinig zin in.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 16:57 ]


    She was always looking for more..


    Matías Rafael De La Fuente
    Halfbloed { Rhowsen





    "Oh, hey," zei Lowell verontschuldigend nadat Mati hem had begroet en woof het vriendelijk weg. De jongen hoefde zich niet te verontschuldigen en Mati begreep wel dat het niet met opzet was. De twee jongens waren erg enthousiast en actief . "Ik heb een idee en een blauwdruk, maar die ligt op mijn kamer. Het is misschien iets te ambitieus, maar je moet altijd hoog mikken, toch? Daarbij hebben we echt te lang niets meer uitgevreten." Vertelde Marc alvast zijn plan waarop ze beiden de jongen geïnteresseerd aankeken. Matias had al een eindje geen kattenkwaad meer uitgehaald, maar de jongen paste dan toch even. Hij moest nog wat doen en zou vanavond de verhalen wel van Lowell horen gezien ze samen een kamer deelden. "Zullen we zo naar boven gaan? Dan hebben we wat privacy en geen kans op klikkers." Lowell knikte en Mati keek de jongens even aan. "Doe je mee trouwens?" vroegen ze hem waarop Matias zijn hoofd even schudde. "Sorry amigo's, ik pas deze keer." zei hij iets treurig en niesde weer even. Verdomde kattenalergie ook. "Maar ik houd mijn mondje lekker, ik hoor de verhalen van jullie wel vanavond." de jongen knipoogde naar de twee en stond vervolgens recht. "Ciao ! Maak er maar een spektakel van." grijnsde hij waarna Matias de eetzaal uit ging. Hij moest nog wat bijleren voor zijn vakken, gezien hij zijn jaar opnieuw heeft moeten doen en wie weet vond hij wel iemand die met hem wilde oefenen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    GAEL KANE MEALLAN
    "AND THERE IS NO REMEDY FOR MEMORY"


    •PUREBLOOD • IERS • 18 JAAR • ROOSTER

    WOENSDAG 3 SEPTEMBER 13:14


    Tijdens het eten had Gael zijn oren goed gespitst gehouden en meegeluisterd met het gesprek van de jongen en het meisje naast hem. Ze waren nogal met elkaar aan het flirten en het ging over een strak broekje waar je alles in kon zien. Terwijl hij luisterde trok hij zijn wenkbrauwen af en toe op om de uitspraken van het meisje, ze durfde wel. Hij zuchtte en dacht aan de laatste keer dat hij zo’n onschuldig, flirterig gesprek had gehad. Hij kon het zich eigenlijk niet meer herinneren, lang geleden was het dus. Gael was zo in gedachten verzonken dat hij opschrok toen hij de stem van het meisje weer hoorde, harder nu en tot hem gericht. Zijn hoofd schoot omhoog en zijn blauwe ogen boorden zich in haar groene ogen, snel wendde hij zijn ogen af toen hij bedacht dat het misschien wat te imponerend over zou kunnen komen. Het meisje stelde zich voor en Ruby en ze glimlachte met haar volle lippen. De jongen stelde ze voor als Félix, maar niet zonder hem te bestempelen als idioot.

    “Hey, aangenaam,” zei hij met een uitgestreken gezicht, “Je suis Gael”. Zijn Frans was zeker niet zo goed als dat van Ruby en Félix maar hij was allang blij dat hij gesprekken kon volgen en wat terug kon zeggen, al was het met een vet Iers accent. Hij liet zijn ogen even over Ruby en Félix glijden maar concentreerde zich toen weer op een plek net boven hun hoofden, zodat hij ze niet recht aan hoefde te kijken. Hij had geen zin in een gesprek en hij liet zijn houding dan ook gesloten in de hoop dat het hen af zou schrikken. Hij zei verder dan ook niks tegen hen maar werkte in stilte nog een bagel naar binnen.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 17:44 ]


    I am not as think as you drunk I am


    FÉLIX CLÉMENT ROUSSEAUX

    Ruby lijkt mijn opmerkingen toch niet helemaal te waarderen. Dat is wel te merken aan haar uiterst vriendelijke - kuch - opmerking:
          'Het is dat je een knap gezichtje hebt anders had ik je recht in je gezicht zitten uitlachen.' Ik kan slechts onschuldig naar haar grijnzen. Ik geef me niet zo makkelijk gewonnen, zij ook niet, maar ik denk dat ik deze strijd aan het winnen ben.
          Dan kijkt het meisje naar een jongen die zich bij ons aan de tafel voegt. Het verbaast me enigszins: nooit komt iemand bij ons zitten, niet binnen een straal van een meter of twee.
          'Hey, ik ben Ruby. En deze idioot naast me is Felix,' stelt ze ons al snel voor en ik grijns toch wel naar het meisje, waarna ik het toch niet kan laten haar weer in haar zij te prikken. Ze kan er niet tegen en dat doet me goed, ik vermaak me er kostelijk mee.
          'Hey, aangenaam. Je suis Gael,' stelt de jongen zich dan voor en ik moet mijn glimlach een beetje inhouden. Hij komt hier overduidelijk niet vandaan, dat is wel te horen aan zijn accent. Ik leun nonchalant tegen de tafel aan en kijk toch even naar Gael, die en beetje afgesloten zijn bagel in grote happen naar binnen werkt. Ik wend me dan maar weer tot Ruby, aangezien Gael denk ik niet meer in staat is te praten.
          'Nee, sorry, Ruby,' begin ik eventjes en ik trek mijn wenkbrauwen op als ik langs haar heen naar een croissantje grijp en die al voor de helft in mijn mond stop. 'Ik zal geen danspartner worden. Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar helaas.' Ik grijns naar haar en knipoog dan een keer speels. Iedere man - gay of niet - moet toegeven dat Ruby een erg aantrekkelijk meisje is. Ik maak graag gebruik van de tijd die we samen doorbrengen om haar goed in me op te nemen. Ze zal het me denk ik niet kwalijk nemen, ze doet hetzelfde bij mij.



    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 22:45 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    Markus 'Marc' Timo Meyer
    Mudblood || Swiss || 17

    Het was altijd heerlijk om de groep weer compleet te hebben, maar vooral om weer verenigd te zijn met Lowell. We hadden nog maar weinig vakken samen, en altijd als we niet samen waren voelde het toch of er een deel van me miste. Ik vroeg de jongens of ze mee wilden doen met een groot plan wat ik voor tijden aan het plannen was. Natuurlijk deed Lowell direct mee, maar Matias leek niet echt enthousiast om mee te doen. Hij wees af, waardor ik hem even met een pruillipje aankeek, maar toch weer snel naar Lowell keek. "Laten we dan gaan, Lowie. Er is nog zo veel te doen en zo weinig tijd." zei ik, voor ik mijn kat in de capuchon van mijn trui stopte en hem daarna bij zijn arm pakte. Ik trok hem mee naar de slaapzalen en zo mee naar mijn slaapkamer. Ik had een kamergenootje waar ik niet extreem veel mee had, dus misschien konden we beter op zijn kamer gaan zitten, maar eerst moest ik de plannen pakken. Ik sprong op mijn bed en schoof er direct overheen en onder in een vreemde beweging. Ik had dit net iets te vaak gedaan en het ging net iets te vloeiend. Ik pakte een schrijfblok en een rol tekeningen, voor ik weer onder mijn bed vandaan kroop, met mijn kat nog altijd netjes in mijn trui. "Gaan we naar jou kamer? Of de zolder boven de bibliotheek?" Dat waren de twee plekken waarvan ik wist dat er nooit iemand kwam, de tweede vooral omdat volgens mij niemand wist dat de plek bestond, maar ik zat er vaak en erg graag. Het was er rustig, hoog, en je had een prachtig uitzicht over de bergen. Het hielp me met studeren en met mijn heimwee. Het was nu gewoon wachten tot hij koos, want mij maakte het weinig uit. We zouden alleen nog erg onze handen uit de mouwen moeten steken, want het zou veel werk zijn, maar zelfs met z'n tweeën zouden we het moeten kunnen. Ik stopte de papieren veilig weg, zodat mensen niet zouden denken dat we meer van plan waren dan een klein geintje. Hoe minder ze verwachtten hoe beter het altijd was.


    Bowties were never Cooler


    Lauren Melody Standing


    “Ik heb Divination,” zegt Sébastien, “Eigenlijk zou ik ook moeten leren, maar we hadden een hoop huiswerk voor deze les, dus skippen is geen optie.” Ik knik begrijpend en glimlach maar even. “Komt wel goed,” glimlach ik hem bemoedigend toe. Dan richt ik mijn blik op Eliott die vraagt hoe Divination eigenlijk is, iets waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben. Ook ik twijfelde lang met beslissen welke keuzevakken ik wilde. Divination was iets wat ik erg interessant vind, maar Dance, Art, History of Magic en Study of Ancient Runes waren de vakken die me toch het meest aanspraken. Ik ben altijd blij geweest met de keuze die ik toen had gemaakt, nog steeds vind ik de vakken erg leuk en ga ik met plezier naar de lessen, maar wel vraag ik me vaak af hoe andere vakken zijn.
    “Ik zou trouwens ook zwaar aan de studie moeten. Ik heb mijn Charms voor morgen nog niet af, omdat ik er toch op had gerekend dat ik dat de rest van de dag kan doen.” Ik glimlach en kijk naar Eliott, typisch voor hem. Het is niet de eerste keer dat hij iets op het laatste moment wil afmaken. “Waarom maken jullie je er toch altijd zo’n druk om? Maak een goede planning en doe het op tijd, dan heb je nergens last van en zelfs nog vrije tijd over,” lach ik naar de jongens. Ik snap echt niet hoe ze het elke keer weer op het laatste moment doen, ik zou neervallen van de stress als ik Charms nu nog niet af zou hebben, maar misschien komt het gewoon doordat ze niet zulke stresskippen zijn als ik. Het fijne was wel dat iedereen het van me wist, ze waren dus gewend mij te zien als ik in paniek rondren, daarbij was het gewoon fijn dat mensen je gewoon kunnen accepteren zoals je bent, en ik heb het geluk dat de meesten hier me accepteren.


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    DEIMOS      RIGEL
    “Never live faster than your guardian angel can fly”
    17 – Muggleborn – Grieks/Luxemburgs


    Hij hoestte nog een keer en nam even nog een slok drinken voor hij Noemí antwoordde. “Ja hoor,” antwoordde hij, waarna hij weer bijna begon te hoesten. Nou ja, het ging bijna weer in elk geval. Hij zou het wel overleven.
    Gelukkig scheen ze zijn enthousiasme niet erg te vinden, in tegendeel, ze stelde er juist nog vragen over. Als je iets niet moest doen als je niet wilde dat hij nog een jaar zou praten, was hem vragen gaan stellen, maar hij vond het niet erg. Dit was een onderwerp waar hij graag over praatte.
    Hij haalde als antwoord zijn schouders op. “Ik weet het niet. Misschien zijn het gewoon mythen, maar over de hele geschiedenis komen er telkens verhalen op dat de planeten of de maan bepaalde invloeden hebben, dus er zal vast een kern van waarheid in zitten. Misschien zijn we inderdaad afstammelingen, of misschien worden hun gaven extra gestimuleerd en zijn de grootste namen in de geschiedenis eigenlijk gewoon mensen die geluk hebben gehad op de juiste dag geboren te worden. Ik denk niet dat we er ooit een antwoord op gaan krijgen, maar erover speculeren kan altijd.” Hij glimlachte naar haar.
    “Ik verveel je hopelijk niet met mijn gepraat?” Hij vroeg het maar gewoon ronduit, want hij wilde haar echt niet dwingen om met hem hierover te praten en hij wist van zichzelf dat hij er eigenlijk nooit vanuit ging dat anderen hier niet over wilde praten. Helaas was dat vaak wel zo.



    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Ruby Esmée Segal
    Nederlandse w Halfbloed





    Nog voordat de blinde jongen kon antwoorden had Félix haar een onverwachte por waardoor Ruby bijna spastisch van haar stoel afwipte en de jongen met een quasi kwaad gezicht een zachte tik op zijn achterhoofd haf voordat ik ze zich op de onbekende jongen kon richten. “Hey, aangenaam,” zei hij met een emotieloze blik iets wat haar even haar donkere wenkbrauw deed optrekken. “Je suis Gael”. Stelde de jongen zich dan voor in een vreemd accent, waardoor ze veronderstelde dat hij eerder van Duitse afkomst was. Echter leek de jongen geen zin meer de hebben in een gesprek en ging hij verder met eten, iets dat Ruby niet fijn vond. Hij zat nu eenmaal aan tafel met een idioot en met haar dus ging ze het hier niet zomaar bij laten.
    'Nee, sorry, Ruby,' Begon Felix die meteen weer haar aandacht opeiste en even fronste de jongedame eens ze hem zag grijpen naar een croissant. 'Ik zal geen danspartner worden. Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar helaas.' grijnsde hij met een knipoogje er nog eens bij waardoor ze haar rode lippen even tuitte . "Hmm jammer, dan zoek ik wel een andere meer sexy danspartner die dat wel wil doen voor mij." zuchtte ze quasi gekwetst en nam hem zijn croissant af waarna ze de andere helft in haar mond stak. "Ik heb hier genoeg eyecandy, dat kun jij helaas niet zeggen, want jij kunt niet zonder me." grijnsde ze en richtte zich om Felix te plagen weer op Gael. "Zeg, waar kom jij eigenlijk vandaan? Je accent is niet frans dus ik ben wel nieuwsgierig. En daarbij hoef je niet zo verlegen te zijn hoor, je zit immers aan tafel met de twee grootste monden van de school." ze glimlachte liefjes en stak haar tong even uit naar Felix.



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Noemí Antonia Escárcega
    "Fight your demons today, face the Devil tommorow"

    “Ik weet het niet. Misschien zijn het gewoon mythen, maar over de hele geschiedenis komen er telkens verhalen op dat de planeten of de maan bepaalde invloeden hebben, dus er zal vast een kern van waarheid in zitten. Misschien zijn we inderdaad afstammelingen, of misschien worden hun gaven extra gestimuleerd en zijn de grootste namen in de geschiedenis eigenlijk gewoon mensen die geluk hebben gehad op de juiste dag geboren te worden. Ik denk niet dat we er ooit een antwoord op gaan krijgen, maar erover speculeren kan altijd.” verteld hij, het is echt duidelijk dat hij ervan houdt om hier over te praten. Dan vraagt Deimos ineens of hij me niet verveelt met zijn gepraat en ik schud mijn hoofd met een glimlach. Die mythes zijn best interessant, als er iets is waar ik geïnteresseerd in ben zijn het wel mythes en folklore. Een lachje rolt over mijn lippen en ik kijk de jongen met een scheve grijns aan "We kunnen ook gewoon een kindje ontvoeren dat vandaag geboren is en kijken of het meer krachten ofzo heeft als anderen" lach ik grappend. Of gewoon meerdere kinderen stalken, dat kan ook natuurlijk. Het zou me niet verbazen als er echt nerds en wetenschappers zijn die dit soort dingen doen om erachter te komen of een mythe of folklore waar is of niet.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2016 - 19:04 ]


    Little do you know

    Timothy Aelred Huddleston


    "Gewoon," antwoordt ze wat vaag en ze grinnikt, "Ik lees het juiste hoofdstuk en ik oefen enkele keren en vaak heb ik het dan wel zo'n beetje onder de knie. Ik heb er niet zo veel moeite mee." Vervolgens kijkt ze me even aan, waarna ze het wegwuift. "Het komt wel goed, Tim, maak je geen zorgen. Alle begin is moeilijk, toch?" Ze knipoogt naar me.
    "Je hebt gelijk," knik ik en glimlach ondertussen om te tonen dat ze me gerustgesteld heeft. Ok, stiekem ben ik niet echt gerust gesteld, maar ik zadel anderen niet graag met mijn problemen op. Eigenlijk studeer ik Charms al een beetje op dezelfde manier als ze net uitgelegd heeft, dus veel kan ik er niet aan veranderen. Het enige wat ik kan doen is blijven oefenen. Gerust gesteld ben ik misschien niet echt, maar ik heb wel weer de nodige motivatie om eraan te beginnen en te hopen op een goed einde. Eigenlijk betekent dat dat ik deel gerust gesteld ben, denk ik, anders zou ik niet hopen dat het nog lukt. Doelbewust sta ik op van de tafel.
    "Bedankt voor de tip, Norah, en ik vond het zeer gezellig," glimlach ik naar haar. "Nu ga ik nog maar even oefenen, zodat ik er morgen nog iets van bak." Ook ik knipoog nu. "Ik zie je later weer!" Met nog een zwaai en een glimlach loop ik weg uit de eetzaal.
    Allereerst ga ik naar mijn slaapkamer om mijn boek van Charms te pakken. Gelukkig heb ik het desbetreffende hoofdstuk al gelezen en hoef ik dus nog enkel wat te oefenen. Dus ga ik op pad, op zoek naar en plekje waar ik me wat kan afzonderen en de bewegingen en uitspraak kan proberen. Echt zomaar spreuken afvuren buiten de lessen mag niet echt natuurlijk, al zijn de spreuken die we bij Charms zien meestal de onschuldigere. Daarom kan ik niet meer doen dan de beweging met mijn toverstaf en de uitspraak erin te drillen. Zodra ik ergens een wat verlaten hoekje van het kasteel gevonden heb, leg ik mijn boek op de vensterbank en sla het open op de juiste pagina. Ik begin bij de eerste spreuk van het hoofdstuk en probeer eerst de beweging wat uit. Vervolgens waag ik me ook een keer aan de uitspraak, maar het woord voelt verkeerd in mijn mond, daarom probeer ik het op verschillende manieren.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Noah Olivier Noel
    "What's wrong with being the good guy for once?"
    Fullblood • French • Seventeen • Dining Hall





    De meisjes kletsten wat door over borstels en de lessen. Ik wende me tot Eleanore maar die was blijkbaar helemaal in eigen gedachten verzonken. Later zou ik haar misschien opnieuw vragen om nog samen te studeren. Ik gaf haar soms bijles en volgens mij was het plan wel om dat dit jaar door te zetten.
    "Heeft iemand enig idee wanneer de lunch over is?" vroeg Xio aan ik denk iedereen aan de tafel.
    Ik haalde slechts mijn schouders op. "Weet ik eigenlijk niet."
    Een eindje verderop zag ik Matias opstaan van een andere tafel en ik zag dat als een reden om de meisjes te verlaten.
    "Ik ga nog even met Matias praten, zie jullie later wel." zei ik tegen de meiden en ik pakte mijn boeken om vervolgens Matias in te halen die de eetzaal net zou verlaten. We volgden een aantal vakken samen en vond hem een prima gast.
    "Hee!" begroette ik hem. "Ook onderweg naar de bieb?" vroeg ik hem. Hopelijk wel.. en anders zou ik vast wel iemand anders treffen met wie ik nog wat kon studeren of chillen. Ik had gewoon even behoefte aan gesprekken die niet over haarborstels gingen, of kapsels. Want blijkbaar had ik daar toch geen verstand van.

    sorry voor het crappy stukje, maar moest ergens weer beginnen

    [ bericht aangepast op 6 juli 2016 - 23:27 ]

    Jacob Oliver James Diggory
    "Can I get out of this place? I need to travel the world."
    British • 18 • Pureblood • outside • Valentin







    De warmte in de eetzaal werd me een beetje te veel. Buiten was het waarschijnlijk nog prima weer en dus besloot ik de eetzaal in te ruilen voor de frisse buitenlucht. Ik pakte mijn boek en de ochtend profeet en verliet de eetzaal. Om weer alleen te zitten zag ik niet helemaal zitten. Dus scande ik de tuin op zoek naar mensen. Mijn oog viel op Valentin. Een jaargenoot met een nogal duistere uitstraling. Hij wist dat Valentin niet erg populair was op school, dit kwam vooral door zijn eigen gedrag. Zelf had ik er geen probleem mee. Ik was zelf denk ik ook wel een beetje een vreemde vogel. Liep vaak op blote voeten en blowde veel. Dus hoe kon ik iemand anders nu gaan lopen judgen, gezien mijn eigen reputatie en uiterlijk. Mensen veroordelen was niet aan mij besteed. Valentin droeg een donkere zonnebril en had blijkbaar ook geen zin in de lunch gehad.

    "Hee gast." Begroette ik Valentin. Samen volgden we Divination, een vak dat niet erg populair was op school. Dus daar hadden we elkaar wel eens gesproken. Aangezien de meeste leerlingen die dat vak volgen toch wel redelijk zweverig zijn, zelfs te zweverig voor mijn doen.. en dan moet je het best bont maken. Het maakte mij toch niet echt uit wie of wat iemand was. Ik zocht gewoon company. Hopelijk was Valentin wel in een goede mood vandaag, anders moest ik weer een andere gesprekspartner vinden.
    "Nog van plan om straks naar de les te gaan?" na de lunch stond een blokuur Divination gepland. "En hoe is het verder? Beetje oké eerste weken gehad?"


    Valentin Loïc Irvin
    Volbloed s Renaulph





    Terwijl de jongen wat buiten op een bankje zat in zijn eigen gedachten verzonken merkte hij niet meteen de jongen op die naar hem toeliep. Het was dan ook iets onwaarschijnlijks dat een jongen die niet echt tot de vriendengroep behoorde van Valentin gewillig op hem afliep, tenzij dat Vale weer eens had zitten flikflooien met een meisje die al 'bezet' was. Dit is al meerdere malen gebeurt en het komt er altijd op neer dat er een hele boel verwijten naar elkaar gegooid werden en dan als kers op de taart word Valentin het beu en spreekt een spreuk uit waardoor de andere niets meer kan zeggen of doen. Het vermaakte de jongen altijd wel maar nu was hij te lui om iemand op het dak te gaan toveren of iets dergelijks.
    Vale zag dan toch vanuit zijn ooghoeken het gedaante naar hem toe wandelen dus keek de jongen op naar de persoon die hem benaderde. Jacob Diggory. Een rare vogel volgens Valentin, maar hij had er 'nog' geen problemen meegehad, dus 'mocht' hij de jongen opzich wel. Zo meteen zouden ze dan ook samen de les divination hebben. "Hee gast." Begroette Jacob hem waarop Valentin de jongen even aankeek. "Hey, geen trek?" vroeg Val gezien de jongen niet in de eetzaal zat zoals de meesten eigenlijk wel hoorden te zijn. Zelf had Valentin ook geen zin gehad om zich tussen het vele volk te gaan mengen voor wat eten, dus zat hij liever buiten en toverde af en toe zelf eens wat. Echter was dit vandaag niet het geval en genoot hij van de stilte die net verbroken was.
    "Nog van plan om straks naar de les te gaan?" De vraag van Jacob deed Val weer even naar de jongen kijken. Hij heeft toe dat hij wel al vaker lessen geskipt heeft, maar de jongen had geen zin om een jaar overnieuw te doen, zeker met zo'n lastig vak als Divination. De meesten keken hem dan ook vreemd aan als hij verklaarde dit vak te volgen. Het ging voornamelijk over oude rituelen en was best moeilijk als je de nodige basis niet had, al wist Val zich prima te redden daar. "Ja vast wel, Ookal betekend dat dat ik twee uur moet luisteren naar een saaie oude leerkracht." zei hij met een scheve grijns "Ik mag toch wel hopen dat je er ook zal zijn? No way dat ik daar alleen ga zitten." Val deed zijn best vriendelijk te zijn al had hij wel de neiging gehad om zijn leerkracht voor meer dingen uit te maken. "En hoe is het verder? Beetje oké eerste weken gehad?" De vragen van Jacob deden Valentin even zijn wenkbrauwen optrekken. "Vanwaar die plotse interesse?" vroeg hij iets achterdochtig maar besloot toch zijn vraag te beantwoorden. "Mijn eerste weken verliepen prima, is het nu de bedoeling dat ik deze vraag ook aan je terugstel?" Val grijnsde even en liet een hand door zijn korte krullen gaan. De jongen had geen vakantie genomen zoals de anderen. Hij was het dan ook moe om hun verhalen te horen hoeveel plezier ze wel niet hadden gehad met hun familie. Walgelijk vond hij het gewoon. Het woord familie zorgde voor hem dan ook spontaan de rillingen. Hij had de afleopen maanden dan ook hier gewoon gespendeerd.
    "Nog geen succes gehad in de liefde?" Val wist niet echt waar hij anders kon over beginnen zeker gezien hij geen zin had gehad in vakantie gebrabbel.







    Matías Rafael De La Fuente
    Halfbloed { Rhowsen





    "Hee!" een bekende stem deed de jongen omkijken en glimlachen. Het was Noah die Matti begroette. "Hey man, hoe gaat ie?" vroeg Matias dan ook vrolijk terug aan de jongen. "Ook onderweg naar de bieb?" Vroeg Noah hem waarop hij knikte. "Ja toevallig wel, jij ook?" misschien een domme vraag maar ah Matti was blij dat hij niet alleen hoefde te gaan. Hij had net al Mark en Lowell moeten afzeggen, dus vond hij nieuw gezelschap altijd fijn. "Ik moet wat leren aan mijn DADA, ik wil niet weer mijn jaar overnieuw starten." zuchtte Matias maar was meteen weer vrolijk. "En jij? Wat ga jij doen in de bieb, ook wat studeren of eerder tijd verdrijven met een goed boek?" Matias was weer enthousiast. Hij mocht Noah wel, ze hadden enkele vakken samen en wilde wel beter bevriend worden met hem, hij zag er nu eenmaal een chille vriendelijke gast uit. "Heb je nog lessen vandaag?" vroeg hij vervolgens aan de jongen terwijl ze de gang doorliepen op een rustig tempo richting de bieb. Zelf had Matias enkel Astronomy vandaag, dus had hij nog de hele dag de tijd om te studeren en plezier te maken. Even keek Mati baar buiten, de zon straalde en verlichtte zo de gang waar enorm veel en grote ruiten gingen. "Had je geen zin om bij de dames te blijven vandaag?" grinnikte Mati dan eens hij zich herinnerde dat Noah eerst bij Sol, Xio en nog een paar andere zat.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2016 - 13:34 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    DEIMOS      RIGEL
    “Never live faster than your guardian angel can fly”
    17 – Muggleborn – Grieks/Luxemburgs


    Gelukkig geeft ze aan dat hij haar niet aan het vervelen is, al kan dat natuurlijk ook beleefdheid zijn. Het is gewoon niet aardig om te zeggen tegen anderen dat ze je vervelen. Toch lijkt het deze keer wel een oprecht antwoord te zijn en niet een beleefdheidsvorm. Gelukkig maar. Dan kan hij tenminste doorpraten.
    “We kunnen ook gewoon een kindje ontvoeren dat vandaag geboren is en kijken of het meer krachten ofzo heeft als anderen," is haar antwoord. Hij lacht even en schudt zijn hoofd. Dat klinkt bijna als een goede optie. Bijna.
    “We zouden dat inderdaad kunnen doen,” antwoordt hij vervolgens en hij doet een poging zo serieus mogelijk te kijken. Het lukt niet helemaal, vooral niet omdat hij voor zich ziet hoe hij en Noemí ’s nachts allemaal kinderen zouden gaan ontvoeren en vervolgens de rest van hun leven met allemaal kinderen opgescheept zitten die misschien wel zeer sterke krachten hebben, maar hij doet zijn best.
    “We zouden ook gewoon met een verrekijker in een busje kunnen gaan zitten en door ramen gluren,” stelde hij vervolgens voor. Misschien had hij iets te veel films gezien. “Dat scheelt een hoop aan baby’s die verzorging nodig hebben.”
    Hij grijnsde even. Hij wist eigenlijk niet of Noemí Pureblood was of niet, en of ze dus zijn reverentie naar bijna alle spionagefilms die er maar waren zou begrijpen, maar anders zou het punt waarschijnlijk alsnog duidelijk zijn. Of ze zou hem tot een complete idioot bestempelen, dat was ook nog een optie.



    [ bericht aangepast op 7 juli 2016 - 13:56 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.