• In een nachtclub in de Amerikaanse stad Orlando is zaterdagnacht (lokale tijd) een schietpartij geweest. Volgens de politie zijn er minstens vijftig personen om het leven gekomen. Ook zijn 53 mensen gewond geraakt.

    De toestand van enkele gewonden is nog kritiek. Er zijn in totaal zes trauma-chirurgen aan het werk om de slachtoffers te helpen.

    De schietpartij vond om 2.00 uur plaatselijke tijd plaats in nachtclub Pulse, een plek waar veel homoseksuelen komen. De dader schoot met een automatisch geweer en een pistool en mogelijk had hij explosieven bij zich. Hij hield na de schietpartij een grote groep mensen gegijzeld.

    Kort daarop werd de dader door de politie doodgeschoten, nadat meerdere agenten het vuur op hem geopend hadden. Een van de agenten raakte daarbij lichtgewond.

    Het is de dodelijkste schietpartij ooit die in de Verenigde Staten door een enkele schutter werd uitgevoerd.

    > Lees meer


    Het is nauwelijks nog verrassend als dit soort dingen gebeuren, maar dat maakt het nog zoveel erger. Ik wil schreeuwen. Dit soort nieuws maakt me zo misselijk, bah, bah, bah. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ^ Ik snap überhaupt niet hoe dat is doorgekomen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is zo, maar de meeste zijn enkel zelfmoorden.


    ? En die mensen mogen niet leven? Sure, een deel zou het toch doen zonder geweer, maar voor een ander deel ligt dat geweer nét iets te goed in het bereik.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    ? En die mensen mogen niet leven? Sure, een deel zou het toch doen zonder geweer, maar voor een ander deel ligt dat geweer nét iets te goed in het bereik.

    Dat zegt ze niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zoals ik in LJH al zei, is de wapenwet het aantal slachtoffers nu echt waard? Ik vind het echt verschrikkelijk dat dit soort dingen gewoon gebeuren. Dat er gewoon een handjevol gekken is dat zoveel mensenlevens om zeep helpt. Want het is niet alleen de mensen die dood zijn gegaan. Het is iedereen die daar op dat moment aanwezig was en de nabestaanden van de slachtoffers. Echt, hoe haalt iemand het in zijn hoofd om dit te doen. Geen woorden voor.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Is dat niet de plek waar christiana grimmie is overleden bij haar concert O.O
    In de stad orlando of is toch een andere plek ?

    De wereld word door mensen echt niet meer normaal.
    Als je anders bent in deze wereld ben je niet veilig ....
    In deze wereld moet iedereen altijd zelfde denken zoals de Allah is de best door de ISIS terwijl iedereen recht geef top zijn eigen geloof

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 17:50 ]

    MagicInOurHeart schreef:
    Is dat niet de plek waar christiana grimmie is overleden bij haar concert O.O

    De wereld word door mensen echt niet meer normaal.
    Als je anders bent in deze wereld ben je niet veilig ....
    In deze wereld moet iedereen altijd zelfde denken zoals de Allah is de best door de ISIS terwijl iedereen recht geef top zijn eigen geloof


    Volgensmij wel... damn


    Treat people with kindness

    MagicInOurHeart schreef:
    Is dat niet de plek waar christiana grimmie is overleden bij haar concert O.O
    In de stad orlando of is toch een andere plek ?

    De wereld word door mensen echt niet meer normaal.
    Als je anders bent in deze wereld ben je niet veilig ....
    In deze wereld moet iedereen altijd zelfde denken zoals de Allah is de best door de ISIS terwijl iedereen recht geef top zijn eigen geloof


    Ja, allebei Orlando


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Patholoog schreef:
    (...)

    ? En die mensen mogen niet leven? Sure, een deel zou het toch doen zonder geweer, maar voor een ander deel ligt dat geweer nét iets te goed in het bereik.


    Nee, ik bedoelde alleen dat het niet allemaal moorden zijn.


    Your make-up is terrible

    Van alles wat mij het meest choqueert is dat het mij niet verbaast dat zoiets als dit gebeurt. Het is voor mij en vele anderen een normale gebeurtenis geworden. Mijn gedachten gaan naar de vrienden en families van de slachtoffers. Een wapen gaat jouw wereld echt niet veiliger maken, dat noemen ze een utopie, Jezus.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 18:09 ]


    Take me to wonderland

    Zo jammer dat dit soort dingen blijven gebeuren :c


    26 - 02 - '16

    En Trump is voorstander voor legaal wapenbezit. Die man gaat nog voor wereldoorlog drie zorgen :')

    Het is gewoon verschrikkelijk.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Nyhavn schreef:
    De laatste paar dagen is er voor mij echt maar één associatie met Amerika: strengere wapenwetgeving.

    Hoeveel mensen moeten er in godsnaam nog neergeschoten worden?

    Heel. Erg. Veel.
    Het dringt maar niet tot ze door in dat land.
    Helaas is elke dode er één te veel.


    ~

    Helemaal 110% eens met iedereen die roept om meer gun control, maar er is een reden dat ze daar in de VS zo terughoudend over doen ondanks al het bewijs dat het zo, zo zinvol zou zijn. Die reden is geld, zoals altijd.

    De wapenindustrie is een ding waar miljarden aan worden verdiend, en rijke organisaties met invloedrijke leden zoals de NRA zetten zich actief in om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk regels worden ingevoerd die op een of andere manier belemmeren dat mensen in de supermarkt aan een wapen kunnen komen als ze dat willen, want dan zouden ze minder omzet maken, en dat kan natuurlijk niet, oh hemel, stel je voor. Dat het dodenaantal zo bizar aantikt wordt gezien als een acceptabel verlies (en bovendien als niet de schuld van de wapens: "guns don't kill people, people kill people", waarbij dan voor het gemak wordt weggelaten dat die guns wel extreem behulpzaam zijn bij het killen van people). Het enige wat dit kan stoppen is wetgeving, maar die komt er niet omdat de campagnes van politici worden gesponsord door het geld dat wordt verdiend met die wapens waarmee mensen worden neergeschoten, en de politici in ruil daarvoor doen wat de NRA wil. Het is een bizarre, vreselijk moeilijk te doorbreken cirkel waar rijke mensen rijker van worden en die op de meest letterlijke manier denkbaar honderden onschuldige mensenlevens heeft gekost en nog steeds kost.

    Daar komt nog bij dat ook een hele hoop burgers overtuigd zijn dat het juist gevaarlijk zou zijn om wapenverkoop te laten reguleren door de overheid. Daar zit dan retoriek achter à la "als je kinderen worden neergeschoten, moet je ze een wapen geven om zichzelf te verdedigen!" in plaats van het in mijn ogen toch enigszins verstandigere "als je kinderen worden neergeschoten, neem je de wapens van de potentiële schutters weg." Het is allemaal zo volkomen op de kop dat het klinkt als iets uit een dystopische YA novel.

    Idk. Ik hoop echt heel, heel erg dat wat er vandaag is gebeurd, hoe verschrikkelijk en hartverscheurend ook, op z'n allerminst het debat weer echt op gang brengt, want dat is hoognodig om herhalingen te voorkomen. (En dat Hillary de verkiezingen wint, niet Trump, want Hillary is verre van perfect op dit onderwerp maar Trump is zoveel duizenden keren erger.)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    MagicInOurHeart schreef:
    Is dat niet de plek waar christiana grimmie is overleden bij haar concert O.O
    In de stad orlando of is toch een andere plek ?

    De wereld word door mensen echt niet meer normaal.
    Als je anders bent in deze wereld ben je niet veilig ....
    In deze wereld moet iedereen altijd zelfde denken zoals de Allah is de best door de ISIS terwijl iedereen recht geef top zijn eigen geloof


    En waar komt dit ineens vandaan? :W
    Voor zover ik weet heeft de IS hier niets mee te maken, hoor.


    26 - 02 - '16

    Eluveitie schreef:
    (...)

    En waar komt dit ineens vandaan? :W
    Voor zover ik weet heeft de IS hier niets mee te maken, hoor.


    Er werd in de media gespeculeerd dat de schutter mogelijk een jihadistische achtergrond had, al was het me niet duidelijk of dat echt ergens op gebaseerd was, of gewoon een standaardreactie tegenwoordig. :x


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan