• In een nachtclub in de Amerikaanse stad Orlando is zaterdagnacht (lokale tijd) een schietpartij geweest. Volgens de politie zijn er minstens vijftig personen om het leven gekomen. Ook zijn 53 mensen gewond geraakt.

    De toestand van enkele gewonden is nog kritiek. Er zijn in totaal zes trauma-chirurgen aan het werk om de slachtoffers te helpen.

    De schietpartij vond om 2.00 uur plaatselijke tijd plaats in nachtclub Pulse, een plek waar veel homoseksuelen komen. De dader schoot met een automatisch geweer en een pistool en mogelijk had hij explosieven bij zich. Hij hield na de schietpartij een grote groep mensen gegijzeld.

    Kort daarop werd de dader door de politie doodgeschoten, nadat meerdere agenten het vuur op hem geopend hadden. Een van de agenten raakte daarbij lichtgewond.

    Het is de dodelijkste schietpartij ooit die in de Verenigde Staten door een enkele schutter werd uitgevoerd.

    > Lees meer


    Het is nauwelijks nog verrassend als dit soort dingen gebeuren, maar dat maakt het nog zoveel erger. Ik wil schreeuwen. Dit soort nieuws maakt me zo misselijk, bah, bah, bah. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het kan overigens best zijn dat hij een sympathisant was, maar je gaat mij niet wijsmaken dat dat uit IS gestuurd is. Dat, uiteraard, maakt dit niet minder vreselijk.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Daimon schreef:
    (...)
    Ja, haha, ik snapte het wel, maar ik had het niet tegen jou. Die reactie was bedoeld voor Roosevelt. Ik bedoelde daar eigenlijk meer mee te zeggen dat ik niks ben tegengekomen in het nieuws en hoe ze daarbij komen.


    Het was net ook op het nieuws hier.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Daimon schreef:
    (...)
    Ja, haha, ik snapte het wel, maar ik had het niet tegen jou. Die reactie was bedoeld voor Roosevelt. Ik bedoelde daar eigenlijk meer mee te zeggen dat ik niks ben tegengekomen in het nieuws en hoe ze daarbij komen.


    Nu.nl
    Nos.nl
    Telegraaf.nl
    Ad.nl


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    IS heeft het opgeëist las ik indd op nu.nl. Echt verschrikkelijk.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Anatomy schreef:
    IS heeft het opgeëist las ik indd op nu.nl. Echt verschrikkelijk.


    Ik las het net ook...


    Treat people with kindness

    Ik geloof het gewoon niet. IS had het groter aangepakt... I am sure about it.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wow wat? Wat een vreselijk nieuws ):


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik houd het nieuws al een tijdje bij, en dit is... afschuwelijk. Ik heb een hoop te zeggen over dit, maar ik denk dat het geen tijd is voor discussie nu.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Anatomy schreef:
    IS heeft het opgeëist las ik indd op nu.nl. Echt verschrikkelijk.


    Dat deze aanslag door IS is opgeëist betekent niet dat deze aanslag ook daadwerkelijk door hen gepland is. Het is gewoon makkelijk en goedkoop voor hen, want de dader zal het niet meer kunnen ontkennen omdat hij niet meer leeft.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    (...)

    Dat deze aanslag door IS is opgeëist betekent niet dat deze aanslag ook daadwerkelijk door hen gepland is. Het is gewoon makkelijk en goedkoop voor hen, want de dader zal het niet meer kunnen ontkennen omdat hij niet meer leeft.


    De dader heeft ook wel net voor zijn daad naar het noodnummer gebeld en gezegd dat hij de leider van de IS en de moralen volledig volgt.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Chandler schreef:
    (...)

    Dat deze aanslag door IS is opgeëist betekent niet dat deze aanslag ook daadwerkelijk door hen gepland is. Het is gewoon makkelijk en goedkoop voor hen, want de dader zal het niet meer kunnen ontkennen omdat hij niet meer leeft.


    De dader is een paar keer verhoord geworden door de FBI voor de aanslag omdat hij banden zou hebben met de IS.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Frodo schreef:
    (...)

    De dader heeft ook wel net voor zijn daad naar het noodnummer gebeld en gezegd dat hij de leider van de IS en de moralen volledig volgt.

    Dat las ik inderdaad.
    En er schijnen nog 2 schutters geweest te zijn volgens een slachtoffer.


    ~

    Frodo schreef:
    (...)
    De dader heeft ook wel net voor zijn daad naar het noodnummer gebeld en gezegd dat hij de leider van de IS en de moralen volledig volgt.

    + IS zei dat de volgers overal, maakt niet uit waar, aanslagen moesten plegen. Ik begrijp dat soort mensen gewoon niet en dat wil ik ook niet. Dit moet stoppen.

    Echt wow, trouwens, wat Trump zegt.
    “I said this was going to happen — and it is only going to get worse,” Mr. Trump said in a statement, arguing that Mrs. Clinton’s presidency would mean “hundreds of thousands” more Middle East migrants.

    En beweren dat Hillary een slechtere leider dan Obama zou zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    "De schutter die zondagmorgen (Nederlandse tijd) vijftig mensen doodschoot bij een uitgaansgelegenheid in Orlando, kwam tweemaal zonder problemen door een screening van zijn werkgever. Dat heeft beveiligingsbedrijf G4S, waar de vermoedelijke dader Omar Mateen als beveiliger in dienst was, maandag bekendgemaakt. "

    Hij was gewoon fucking werknemer bij een beveiligingsbedrijf whatthefuck


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    "De schutter die zondagmorgen (Nederlandse tijd) vijftig mensen doodschoot bij een uitgaansgelegenheid in Orlando, kwam tweemaal zonder problemen door een screening van zijn werkgever. Dat heeft beveiligingsbedrijf G4S, waar de vermoedelijke dader Omar Mateen als beveiliger in dienst was, maandag bekendgemaakt. "

    Hij was gewoon fucking werknemer bij een beveiligingsbedrijf whatthefuck


    Ja, écht hè. Niet te begrijpen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen