• In een nachtclub in de Amerikaanse stad Orlando is zaterdagnacht (lokale tijd) een schietpartij geweest. Volgens de politie zijn er minstens vijftig personen om het leven gekomen. Ook zijn 53 mensen gewond geraakt.

    De toestand van enkele gewonden is nog kritiek. Er zijn in totaal zes trauma-chirurgen aan het werk om de slachtoffers te helpen.

    De schietpartij vond om 2.00 uur plaatselijke tijd plaats in nachtclub Pulse, een plek waar veel homoseksuelen komen. De dader schoot met een automatisch geweer en een pistool en mogelijk had hij explosieven bij zich. Hij hield na de schietpartij een grote groep mensen gegijzeld.

    Kort daarop werd de dader door de politie doodgeschoten, nadat meerdere agenten het vuur op hem geopend hadden. Een van de agenten raakte daarbij lichtgewond.

    Het is de dodelijkste schietpartij ooit die in de Verenigde Staten door een enkele schutter werd uitgevoerd.

    > Lees meer


    Het is nauwelijks nog verrassend als dit soort dingen gebeuren, maar dat maakt het nog zoveel erger. Ik wil schreeuwen. Dit soort nieuws maakt me zo misselijk, bah, bah, bah. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Er werd in de media gespeculeerd dat de schutter mogelijk een jihadistische achtergrond had, al was het me niet duidelijk of dat echt ergens op gebaseerd was, of gewoon een standaardreactie tegenwoordig. :x


    Ja dat klopt. Ik zeg ook niet dat de IS er niet achter zit, want daarom zei ik ook 'voor zover ik weet'. Vind het ook behoorlijk jammer dat dan gelijk gedacht wordt aan Allah en de Islam, want mensen van de IS zijn gewoon gestoorde psycho's die - die religie als dekmantel gebruiken, gewoon om al hun slechte daden goed te praten :W


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    (...)

    Er werd in de media gespeculeerd dat de schutter mogelijk een jihadistische achtergrond had, al was het me niet duidelijk of dat echt ergens op gebaseerd was, of gewoon een standaardreactie tegenwoordig. :x


    Inderdaad.. iedereen denkt daar gelijk aan..


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Inderdaad.. iedereen denkt daar gelijk aan..


    Exactly. Voor hetzelfde geld was 't een gestoorde christenfanatiekeling geweest of weet ik veel wat.


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    (...)

    Er werd in de media gespeculeerd dat de schutter mogelijk een jihadistische achtergrond had, al was het me niet duidelijk of dat echt ergens op gebaseerd was, of gewoon een standaardreactie tegenwoordig. :x


    Volgens mij is hij Irakees of Pakistani, daarom zeiden ze dat. Hoewel hij gewoon in New York geboren was en zijn vader een verklaring gaf dat het niks met geloof te maken had. Hij zag twee mannen kussen in Miami en vond dat vreselijk of zo.


    Your make-up is terrible

    This is a cruel world we live in...

    Echt, ik kan dit soort nieuws gewoon niet geloven. Nee, jezus, whatthefuck man.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    ^Square: Inhakend op je laatste stukje over Hillary en Trump, het ding is dat zowel de democraten als de republikeinen zetels hebben in het bestuur. Als de democraten onder Hillary de wet erdoor kunnen krijgen (en dit zal dan ook enkel kunnen als Hillary president wordt) wordt de wet alsnog tegengehouden door de republikeinen. Kijk nu naar Obama Care. Waarom denk je dat het zo gestaag verloopt?

    Het probleem is dat ze in Amerika gemiddeld iets naïever zijn dan in Europa. Daarbij speelt zoals je zegt geld en belangrijke rol. Geld is macht en natuurlijk willen de rijken die macht niet afgeven.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 18:18 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Eluveitie schreef:
    (...)

    Exactly. Voor hetzelfde geld was 't een gestoorde christenfanatiekeling geweest of weet ik veel wat.


    Yep.. Dat komt alleen veeel minder (tot niet) voor


    Treat people with kindness

    Hier word ik echt gewoon heel erg boos (en tegelijk verdrietig) van.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    His father said it may have been a recent incident involving two men showing each other affection that set the gunman off.
    "We were in Downtown Miami, Bayside, people were playing music. And he saw two men kissing each other in front of his wife and kid and he got very angry,"

    "I apologize for what my son did. I don't know why he did it. He is dead, so I can't ask him. I wish I knew," gunman's father tells NBC News


    The shooter, who worked in security, according to the family, had active security officer and firearms licenses, records show.
    Because of his name and heritage, there were immediate questions about Mateen's possible ties to Islamic fundamentalism


    Mateen became a person of interest in 2013 and again in 2014. The Federal Bureau of Investigation at one point opened an investigation into Mateen but subsequently closed the case when it produced nothing that appeared to warrant further investigation.
    Mateen was born in the US but his parents are from Afghanistan

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 18:22 ]


    Your make-up is terrible

    Ik weet dat Inge op de vorige pagina wat geschreven heeft over gun control en geld, maar voor ik dat verder ga lezen, ga ik hier even mijn tekst placeren. Mijn excuses dus als ik min of meer hetzelfde zeg.

    Wat Qing ook daarnet heeft gezegd: "En nog steeds is Trump voor een minder strenge wapenwet". Het is belachelijk, inderdaad, maar Trump is lang niet de enige die dat wil. Het raakt er bij mij niet in waarom zoveel burger die het telkens maar hebben over "law abiding gun-owners" (die er zeker en vast wel zullen zijn) zo tegen strengere wetten zijn. Zij zouden nog altijd hun wapens hebben en dit soort idioten niet.
    Hoe dan ook, politici hebben wel degelijk hun redenen daar tegen te zijn en dat is, zoals Inge zegt geld. Hoe meer wapens men kan verkopen, hoe meer geld er is. Het is een onmiskenbaar feit dat de wapenindustrie in Amerika vrij goed is voor de economie. Hetzelfde geldt voor oorlog. Er is een reden waarom Bush destijds een oorlog in Irak voerde - met moet iets doen met de wapens die de wapenindustrie maakt en oorlog is goed voor de economie van een land. Zéker als die oorlog uitgevochten wordt op ander grondgebied.

    De argumenten van de Republikeinen dat meer wapens meer veiligheid bieden is uiteraard loos. Niemand krijgt het in zijn kop om, zelfs al zouden ze een wapen hebben, dat mee te doen naar een club waar ze gaan feesten. Dat is in de eerste plaats niet comfortabel en in de tweede plaats zie je zoiets ook gewoon niet aankomen.

    Of wij nu willen dat er een strengere wapenwet komt of niet, dit incident gaat er niet aan veranderen. Er gaat pas écht iets aan veranderen als Washington inziet dat er iets aan moet veranderen. Een groot deel van Washington ziet dat in, maar niet genoeg. En dit soort incidenten gaan zich blijven afspelen.

    Hoe dan ook walg ik hiervan. Ik wil huilen, schreeuwen, roepen, brullen, tieren en tegelijkertijd ervoor zorgen dat dit niet meer gebeurd en dat is het ergste - ik kan er niet voor zorgen. De politici kunnen ervoor zorgen, maar uit geldzucht en hun drang naar macht, weigeren ze. Het is niet direct hun fout dat dit opnieuw gebeurd, maar indirect heel, heel zeker wel. Fuck dit.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 19:39 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Metamorphoses schreef:
    ^Square: Inhakend op je laatste stukje over Hillary en Trump, het ding is dat zowel de democraten als de republikeinen zetels hebben in het bestuur. Als de democraten onder Hillary de wet erdoor kunnen krijgen (en dit zal dan ook enkel kunnen als Hillary president wordt) wordt de wet alsnog tegengehouden door de republikeinen. Kijk nu naar Obama Care. Waarom denk je dat het zo gestaag verloopt?

    Het probleem is dat ze in Amerika gemiddeld iets naïever zijn dan in Europa. Daarbij speelt zoals je zegt geld en belangrijke rol. Geld is macht en natuurlijk willen de rijken die macht niet afgeven.


    Ik geloof dat Inge dat ook weet. Zo lang de democraten geen meerderheid hebben in de senaat en het Huis van Afgevaardigden, komt die wapenwet er niet door. In Obama's eerste jaren waren heeft hij vrij veel kunnen doen net omdàt hij de senaat had, en het Huis. Nu heeft hij die niet meer en kan hij er praktisch enkel nog dingen doorkrijgen als hij ze oplegt en de senaat geen stem geeft - maar dat kan hij amper doen omdat dat ondemocratisch is en dat niet geapprecieerd wordt door het volk.

    Ik zou overigens niet zeggen dat de mensen daar naïever zijn - ze denken anders dan wij. En die denkwijze levert dit soort klootzakkerij op.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    Ik geloof dat Inge dat ook weet. Zo lang de democraten geen meerderheid hebben in de senaat en het Huis van Afgevaardigden, komt die wapenwet er niet door. In Obama's eerste jaren waren heeft hij vrij veel kunnen doen net omdàt hij de senaat had, en het Huis. Nu heeft hij die niet meer en kan hij er praktisch enkel nog dingen doorkrijgen als hij ze oplegt en de senaat geen stem geeft - maar dat kan hij amper doen omdat dat ondemocratisch is en dat niet geapprecieerd wordt door het volk.

    Ik zou overigens niet zeggen dat de mensen daar naïever zijn - ze denken anders dan wij. En die denkwijze levert dit soort klootzakkerij op.


    Daarom zei ik toch inhakend? Als toevoeging op weet Inge zei.
    Wait, wat jij nu zegt, is toch wat ik allemaal net zei? :')

    Well, ik zou niet weten hoe ik anders moet verwoorden dat sommige Amerikanen niet geloven dat België een land is, of denken dat Brussel een Hellhouse is.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dit nieuws breekt mijn hart in duizend stukjes.


    I was an angel living in the garden of evil

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Daarom zei ik toch inhakend? Als toevoeging op weet Inge zei.
    Wait, wat jij nu zegt, is toch wat ik allemaal net zei? :')

    Well, ik zou niet weten hoe ik anders moet verwoorden dat sommige Amerikanen niet geloven dat België een land is, of denken dat Brussel een Hellhouse is.


    Dat had ik mislezen, sorry! Anyway, ja, min of meer, ik heb er gewoon (inhakend op, haha) nog wat dingen aan toegevoegd, zoals waarom hij er in eerste instantie de ACA/Obamacara wel heeft doorgekregen maar waarom het nu zo simpel meer verloopt, et cetera.

    Nu ja, dat is kwestie van definitie, natuurlijk. Ik zou die Amerikanen die dat zeggen gewoon dom noemen, maar we hebben uiteraard ook domme mensen in België, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Daarom zei ik toch inhakend? Als toevoeging op weet Inge zei.
    Wait, wat jij nu zegt, is toch wat ik allemaal net zei? :')

    Well, ik zou niet weten hoe ik anders moet verwoorden dat sommige Amerikanen niet geloven dat België een land is, of denken dat Brussel een Hellhouse is.


    Dat komt gewoon omdat het ze weinig kan schelen, lol. Ze willen enkel weten wat ze willen. Sommige zijn gewoon zo dom, anderen vinden Amerika gewoon het beste wat er is en vinden alles wat ze doen geweldig, dus kan het hen niet schelen wie de rest van de wereld is en wat zij doen, want Amerika is toch superieur.


    Your make-up is terrible