• In een nachtclub in de Amerikaanse stad Orlando is zaterdagnacht (lokale tijd) een schietpartij geweest. Volgens de politie zijn er minstens vijftig personen om het leven gekomen. Ook zijn 53 mensen gewond geraakt.

    De toestand van enkele gewonden is nog kritiek. Er zijn in totaal zes trauma-chirurgen aan het werk om de slachtoffers te helpen.

    De schietpartij vond om 2.00 uur plaatselijke tijd plaats in nachtclub Pulse, een plek waar veel homoseksuelen komen. De dader schoot met een automatisch geweer en een pistool en mogelijk had hij explosieven bij zich. Hij hield na de schietpartij een grote groep mensen gegijzeld.

    Kort daarop werd de dader door de politie doodgeschoten, nadat meerdere agenten het vuur op hem geopend hadden. Een van de agenten raakte daarbij lichtgewond.

    Het is de dodelijkste schietpartij ooit die in de Verenigde Staten door een enkele schutter werd uitgevoerd.

    > Lees meer


    Het is nauwelijks nog verrassend als dit soort dingen gebeuren, maar dat maakt het nog zoveel erger. Ik wil schreeuwen. Dit soort nieuws maakt me zo misselijk, bah, bah, bah. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    De wereld gaat naar de knoppen. En wordt er intensief iets aan gedaan? Nee.

    Erg triest voor alle slachtoffers.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 18:48 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    Dat had ik mislezen, sorry! Anyway, ja, min of meer, ik heb er gewoon (inhakend op, haha) nog wat dingen aan toegevoegd, zoals waarom hij er in eerste instantie de ACA/Obamacara wel heeft doorgekregen maar waarom het nu zo simpel meer verloopt, et cetera.

    Nu ja, dat is kwestie van definitie, natuurlijk. Ik zou die Amerikanen die dat zeggen gewoon dom noemen, maar we hebben uiteraard ook domme mensen in België, haha.


    Daarom dus naïef, omdat dom zo gemeen klinkt :'D ik wilde ook niet gaan verzamelen tho, dus jaaa

    @Nikki: yeah, doet me weer denken aan übermenschen und untermenschen. :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik las het net op het station. Vreselijk


    Miep

    Eluveitie schreef:
    (...)

    En waar komt dit ineens vandaan? :W
    Voor zover ik weet heeft de IS hier niets mee te maken, hoor.


    was een gewoon voorbeeld dat iedereen tegenwoordig zelfde moet denken.
    Was niet bedoel om negatief te zijn .....
    sorry ....

    Geen woorden voor... :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Assassin schreef:
    (...)

    Nee, ik bedoelde alleen dat het niet allemaal moorden zijn.


    Ah oke, wat ik wilde zeggen is dat er zoveel levens worden genomen door het toedoen van het wapen. Moorden, zelfmoorden, allemaal levens die niet geëindigd hadden moeten worden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik las net dat IS de aanslag heeft opgeëist.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Roosevelt schreef:
    Ik las net dat IS de aanslag heeft opgeëist.


    Amerika maar waarschuwen dat ze vooral niet naar Frankrijk moeten gaan ivm dreiging en dan gebeurd het daar :/


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Roosevelt schreef:
    Ik las net dat IS de aanslag heeft opgeëist.


    Ja, maar die eisen tegenwoordig alles met bommen op :')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    ^ Eh?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Daimon schreef:
    ^ Eh?


    Nou, overal waar tegenwoordig een schietpartij is, eist IS het op. Dus misschien is het helemaal geen IS, maar eisen ze het op om angst te zaaien. Snap?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ben hier al de hele dag van slag door. Deze mensen vierden hun vrijheid om te zijn wie ze zijn, en tegelijkertijd neemt iemand hun leven weg omdat hij dat niet accepteert. Overal in Amerika is Gay Pride en ik kan me niet voorstellen hoe dit alles gaat beperken.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik geloof er geen fuck van dat IS hier achter zit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    SadTech schreef:
    (...)

    Nou, overal waar tegenwoordig een schietpartij is, eist IS het op. Dus misschien is het helemaal geen IS, maar eisen ze het op om angst te zaaien. Snap?


    De dader zou vlak ervoor aan de hulpdiensten zijn trouwheid aan IS nog hebben bekend ofzoiets.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    SadTech schreef:
    (...)

    Nou, overal waar tegenwoordig een schietpartij is, eist IS het op. Dus misschien is het helemaal geen IS, maar eisen ze het op om angst te zaaien. Snap?

    Ja, haha, ik snapte het wel, maar ik had het niet tegen jou. Die reactie was bedoeld voor Roosevelt. Ik bedoelde daar eigenlijk meer mee te zeggen dat ik niks ben tegengekomen in het nieuws en hoe ze daarbij komen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.